Jeg pakket i en håndbagasjekoffert sist som det er enkelt å vaske over og sprite hvis den ender på gulvet noe sted i løpet av oppholdet. Jeg er nok litt skadet av en mor i helsevesenet og av å hatt en pappa som lå flere ganger i året på sykehus de siste årene han levde. Og vil derfor ikke ha en bag som risikerer å stå på gulvet på sykehuset med tanke på alt av bakterier som er på de gulvene. Gulvene vaskes jo, men absolutt ikke anbefalt å sette ting på gulv eller å tråkke rundt barbent eller i sokker, for så å sette seg opp i senga til der man ofte legger baby eller skal føde. De gulvene har sett alt man kan tenke seg av ulike kropssvæsker.
Har derfor med sandaler som jeg alltid bruker ute av seng både på føden og barsel. Sikkert ikke alle som jobbet der som er like nøye på det (opplevde jeg sist), men jeg er nøye på det. Også lest om å unngå det i en av tekstene i appen til babyverden.
Kan vel alltids vaske over mange typer bager også, men litt mer styrete enn en hard koffert i mitt hodet