Fødebagen

Noen som har noen tips ift etterrier og risposer? Er veldig plaget med etterrier- det har blitt verre for hver gang og var så herlig med nummer 2 da de hadde en mikroovn og en rispose jeg fikk låne! Andre som har noen gode tips? Hadde med en pose med nummer tre men ingen mikro å få låne! Kanskje enda verre nå med korona. Varmeflaske kanskje..?

3 ungen her også og relativt raske fødsler med de to første. Ca 7 timer aktiv fødsel ( spontan fødsel) ☺️ Risikerer igangsetting denne gangen men håper det går av seg selv, så har med både ørepropper & strikketøy ellers hørte jeg u-sving var genialt så har tatt med 3 stk og har 5 igjen hjemme.
Ellers er mye på listen tatt med i baggen . Anbefaler Crocs til å brukes i dusjen og til eventuelt andre steder. Jeg blødde gjennom alt de første gangene jeg reiste meg opp med nr 2. og så glad jeg ikke hadde pene tøfler på meg da .
Hva er u-sving?

Ja nei, det ble det dårlig tid til :rolleyes: Sitter på kontroll på føden, viser seg lite fostervann og en "sliten morkake" så her blir jeg sendt over vannet til kvinneklinikken for igangsettelse hvert øyeblikk. Ser kjapt over listene deres mens jeg sender bestilling til samboer som må pakke ferdig for meg :hilarious:
Åh hjelpes, da er det snart bursdag da! :woot: Masse lykke til!! :Heartred

Noen som har noen tips ift etterrier og risposer? Er veldig plaget med etterrier- det har blitt verre for hver gang og var så herlig med nummer 2 da de hadde en mikroovn og en rispose jeg fikk låne! Andre som har noen gode tips? Hadde med en pose med nummer tre men ingen mikro å få låne! Kanskje enda verre nå med korona. Varmeflaske kanskje..?
Jeg hadde god effekt av varmeflaske. Hadde vask inne på pasientrommet - så satt den på det varmeste og fylte flasken og det fungerte. Spurte også om sykepleierne kunne fylle med kokende vann av og til også :happy:

Jeg hadde god effekt av varmeflaske. Hadde vask inne på pasientrommet - så satt den på det varmeste og fylte flasken og det fungerte. Spurte også om sykepleierne kunne fylle med kokende vann av og til også :happy:
Takk for svar! skal få kjøpt meg en- så nå at de hadde en lang varmeflaske på fødebagen- nettbutikken. Litt dyr men.. sikkert behagelig

Takk for svar! skal få kjøpt meg en- så nå at de hadde en lang varmeflaske på fødebagen- nettbutikken. Litt dyr men.. sikkert behagelig

de selger også en slik lang på enklere liv :happy: vet ikke hvor den er billigst, men da slipper du i alle fall leveringstid om du har en butikk i nærheten av deg :happy:

Føyer på noe her:
- Paracet til etterriene, så slipper man å plinge på i tide og utide om man plages
- Salami og trønderfår. :joyful: Kan ikke vente med å spise det, og sist var det lite å få på sykehuset

Ja nei, det ble det dårlig tid til :rolleyes: Sitter på kontroll på føden, viser seg lite fostervann og en "sliten morkake" så her blir jeg sendt over vannet til kvinneklinikken for igangsettelse hvert øyeblikk. Ser kjapt over listene deres mens jeg sender bestilling til samboer som må pakke ferdig for meg :hilarious:
Masse lykke til <3

Min liste som jeg har med denne gangen:

Klær:

• Amme bh: 3-4 stk
  • Truser:
  • Singlet: 2 stk
  • Sokker: 3 stk
  • Hettegenser:
  • T skjorte:
  • Bukser:

Toalettsaker:
  • Store Bind: 2 stk
  • Is bind: 3 stk
  • Medela purelan
  • Multi MAM kompress
  • Ammeinnlegg: 8 par
  • Hårstrikk:
  • Hårbørste:
  • Ansiktsmaske: 3 stk
  • Ansiktskrem :
  • Rens og skrubb:
  • Leppomade:
  • Leppe skrubb:
  • Tannkost & tannkrem:

Ellers:
  • Crocs:
  • Mobil:
  • Lader:
  • Helsekort/papir mappen:
  • Drikkeflaske:
  • Manuell Pumpe / naturebond :
  • Flaske til baby:
  • Strikketøy:

Ta med for baby:

• Bilstol
  • Bilstolpose:
  • Våtservietter:
  • Ullklær:
  • Pysj & klær:
  • Strikkeklær:
  • Lue :
  • Bleier:
  • Kosebamse
  • Smokker: 2 stk
  • Gulpekluter :
3 ansiktsmasker? :joyful: Mulig det er fordi det er midt på natta og min dårlig humor er på topp, men jeg lo litt da jeg så det på lista di:hilarious:

Ååå etterrier er jeg også grusomt plaget med, LENGE…! Tar med egen Paracet denne gangen, for de var så gniene på det sist:shifty:
Evt ta med en mikro? :joyful:

Hva pakker dere i?

Jeg pakket i en håndbagasjekoffert sist som det er enkelt å vaske over og sprite hvis den ender på gulvet noe sted i løpet av oppholdet. Jeg er nok litt skadet av en mor i helsevesenet og av å hatt en pappa som lå flere ganger i året på sykehus de siste årene han levde. Og vil derfor ikke ha en bag som risikerer å stå på gulvet på sykehuset med tanke på alt av bakterier som er på de gulvene. Gulvene vaskes jo, men absolutt ikke anbefalt å sette ting på gulv eller å tråkke rundt barbent eller i sokker, for så å sette seg opp i senga til der man ofte legger baby eller skal føde. De gulvene har sett alt man kan tenke seg av ulike kropssvæsker.
Har derfor med sandaler som jeg alltid bruker ute av seng både på føden og barsel. Sikkert ikke alle som jobbet der som er like nøye på det (opplevde jeg sist), men jeg er nøye på det. Også lest om å unngå det i en av tekstene i appen til babyverden.

Kan vel alltids vaske over mange typer bager også, men litt mer styrete enn en hard koffert i mitt hodet:hilarious:

Jeg pakket i en håndbagasjekoffert sist som det er enkelt å vaske over og sprite hvis den ender på gulvet noe sted i løpet av oppholdet. Jeg er nok litt skadet av en mor i helsevesenet og av å hatt en pappa som lå flere ganger i året på sykehus de siste årene han levde. Og vil derfor ikke ha en bag som risikerer å stå på gulvet på sykehuset med tanke på alt av bakterier som er på de gulvene. Gulvene vaskes jo, men absolutt ikke anbefalt å sette ting på gulv eller å tråkke rundt barbent eller i sokker, for så å sette seg opp i senga til der man ofte legger baby eller skal føde. De gulvene har sett alt man kan tenke seg av ulike kropssvæsker.
Har derfor med sandaler som jeg alltid bruker ute av seng både på føden og barsel. Sikkert ikke alle som jobbet der som er like nøye på det (opplevde jeg sist), men jeg er nøye på det. Også lest om å unngå det i en av tekstene i appen til babyverden.

Kan vel alltids vaske over mange typer bager også, men litt mer styrete enn en hard koffert i mitt hodet:hilarious:
Kjenner igjen tankene dine :hilarious: jobbet for lenge i helsevesenet, så vet så altfor godt hva de gulvene har sett.

Sykepleier her, så helt uaktuelt å oppbevare ting på gulvet hvis en kan unngå det :hilarious: Tenkte også koffert men usikker på om det er upraktisk.. om det er bedre med en bag liksom ? Husker ingenting fra sist :rolleyes:

Back
Topp