Fødebagen

Sånn pysj VS omslagsbody så ligger de ganske likt i vanskelighetsgrad, men litt verre med strømpebukse som også må på ved bruk av body :wacky: jeg tar med 2 ammetopper, 1 bh. Kommer nokk ikke til å bruke bhen før melken er i full gang, å det har den ikke vert på sykehuset tidligere.
Pysj med glidlås er lovelove. Enklere blir det ikke. Det er jo også anbefalt mye hud mot hud, så babyen trenger jo ikke gå med klær hele oppholdet heller. :woot: jeg elsket sykehustrusene, men har ikke så sensitiv hud. Va digg å bare kunne kaste de i bosset etter bruk :hilarious:
 
Og body over hode gidder jeg ikke ha. Med de 2 andre har jeg kun brukt de med omslag de første 2mnd,alle de som var over hode typen ble hengende ubrukte. Men har en Veninne som hatet omslag, så er forskjell på folk :p synst det er så fælt å trø ting over det overdimensjonerte hode og svake nakken :p
 
Har endelig somla meg til å skrive liste over hva som skal i bagen. :D Tar gjerne tilbakemeldinger, spesielt på mengden klær men også alt annet. Lista over mat er ikke ferdig. :p

Til baby:
- 2 sett klær str 50
- 2 sett klær str 56
- Tynn lue
- Pysj?
- Strikket teppe
- Hentesett
- Bilsete m/ pose

Til meg:
- Mappe m papirer
- Mobil + lang ladekabel
- Toalettesaker (tannbørste, tannkrem, deodorant, fuktighetskrem, shampo, dusjgele, bodylotion, hårbørste)
- Briller og linser (etui, væske, ekstra linser)
- 2 myke bukser
- Ammetopper
- Truser
- Sokker
- Amme-BHer
- Lang cardigan
- Ammeinnlegg (ull + engangs)

Til mannen:
- toalettsaker
- 2-3 boksere
- Sokker
- 2-3 t-skjorter
- Joggebukse
- Slippers/innesko
 
Uke på uke har jeg fått påminnelser på appen om å pakke fødebaggen. Har jeg gjort det? Nei. Har pakket en sekk med babyklær, men skal ikke ha det i sekken egentlig, må få opp en koffert fra lagring, å den er full i julepynt, så det får mannen ta seg av. :p bestemte meg i går for at det skulle bli den kofforten, så ett steg lengre i prosessen vertfall :p
 
Uke på uke har jeg fått påminnelser på appen om å pakke fødebaggen. Har jeg gjort det? Nei. Har pakket en sekk med babyklær, men skal ikke ha det i sekken egentlig, må få opp en koffert fra lagring, å den er full i julepynt, så det får mannen ta seg av. :p bestemte meg i går for at det skulle bli den kofforten, så ett steg lengre i prosessen vertfall :p
Hehe høres helt ut som meg. Har ikke ofret d en tanke før en eg kjenner fødte nå en mnd før termin:hilarious: så nå har eg ihvertfall skrevet liste og funnet frem wn bag;) Men venter med å pakke babytøyet før eg får vite sånn ca hvor stor babyen blir. Skal på vekstkontroll på fredag.
 
Hehe høres helt ut som meg. Har ikke ofret d en tanke før en eg kjenner fødte nå en mnd før termin:hilarious: så nå har eg ihvertfall skrevet liste og funnet frem wn bag;) Men venter med å pakke babytøyet før eg får vite sånn ca hvor stor babyen blir. Skal på vekstkontroll på fredag.
Ja det kan jo skje når som helst liksom :hilarious: men så er det det å velge klær som da skal ligge utilgjengelig i den tiden, det jeg sliter mest med. Jeg bruker jo de klærene jeg vil ha med meg :shy:
Ladere og slikt må jeg også ha frem til vi reiser, så ja:pompus: med de 2 andre har bagen vert pakka for leeengst, så denne gangen er jeg tydligvis veldig mye mer avslappa enn tidligere:hilarious:
 
Uke på uke har jeg fått påminnelser på appen om å pakke fødebaggen. Har jeg gjort det? Nei. Har pakket en sekk med babyklær, men skal ikke ha det i sekken egentlig, må få opp en koffert fra lagring, å den er full i julepynt, så det får mannen ta seg av. :p bestemte meg i går for at det skulle bli den kofforten, så ett steg lengre i prosessen vertfall :p
Jeg trodde at jeg kom til å være skikkelig tidlig ute, men den er ikke klar enda :hilarious: Har pakket i stelleveska til baby, og den har vært klar en stund, men ingenting til meg selv. Har skaffet det jeg tenkte å kjøpe i alle fall, så det gjenstår bare å pakke :p
 
Skal dere ha med kamera? Overtok mamma sitt da hun kjøpte nytt, så har et litt eldre et. Usikker på om det tar så mye bedre bilder enn det nye mobiler gjør. Så jeg vet liksom ikke helt om det er nødvendig :hilarious:
Har pakket alt jeg hadde på lista utenom kamera og iPad. iPad må i så fall pakkes i siste liten, men usikker på om den blir med den heller, med mindre det blir sånn at jeg på forhånd vet at det blir lang fødsel/langt opphold på sykehus. Trenger vel ikke så mye underholdning til en helt gjennomsnittlig fødsel? :p

synes det jeg har pakket ser så voldsomt ut, føler det ser dumt ut :hilarious: men har omtrent bare klær, toalettsaker, sko og drikkeflaske. Så de fleste har kanskje med like mye eller mer :p
 
Skal dere ha med kamera? Overtok mamma sitt da hun kjøpte nytt, så har et litt eldre et. Usikker på om det tar så mye bedre bilder enn det nye mobiler gjør. Så jeg vet liksom ikke helt om det er nødvendig :hilarious:
Har pakket alt jeg hadde på lista utenom kamera og iPad. iPad må i så fall pakkes i siste liten, men usikker på om den blir med den heller, med mindre det blir sånn at jeg på forhånd vet at det blir lang fødsel/langt opphold på sykehus. Trenger vel ikke så mye underholdning til en helt gjennomsnittlig fødsel? :p

synes det jeg har pakket ser så voldsomt ut, føler det ser dumt ut :hilarious: men har omtrent bare klær, toalettsaker, sko og drikkeflaske. Så de fleste har kanskje med like mye eller mer :p
Mobilen min er bedre enn det gamle speilreflekskamera mitt, så nei :p
 
Skal dere ha med kamera? Overtok mamma sitt da hun kjøpte nytt, så har et litt eldre et. Usikker på om det tar så mye bedre bilder enn det nye mobiler gjør. Så jeg vet liksom ikke helt om det er nødvendig :hilarious:
Har pakket alt jeg hadde på lista utenom kamera og iPad. iPad må i så fall pakkes i siste liten, men usikker på om den blir med den heller, med mindre det blir sånn at jeg på forhånd vet at det blir lang fødsel/langt opphold på sykehus. Trenger vel ikke så mye underholdning til en helt gjennomsnittlig fødsel? :p

synes det jeg har pakket ser så voldsomt ut, føler det ser dumt ut :hilarious: men har omtrent bare klær, toalettsaker, sko og drikkeflaske. Så de fleste har kanskje med like mye eller mer :p
Om jeg skulle hatt med kamera hadde det vært et digitalkamera fra årtusenskiftet ellerno sånt.. da er nok mobilen bedre. :hilarious:
 
Skal dere ha med kamera? Overtok mamma sitt da hun kjøpte nytt, så har et litt eldre et. Usikker på om det tar så mye bedre bilder enn det nye mobiler gjør. Så jeg vet liksom ikke helt om det er nødvendig :hilarious:
Har pakket alt jeg hadde på lista utenom kamera og iPad. iPad må i så fall pakkes i siste liten, men usikker på om den blir med den heller, med mindre det blir sånn at jeg på forhånd vet at det blir lang fødsel/langt opphold på sykehus. Trenger vel ikke så mye underholdning til en helt gjennomsnittlig fødsel? :p

synes det jeg har pakket ser så voldsomt ut, føler det ser dumt ut :hilarious: men har omtrent bare klær, toalettsaker, sko og drikkeflaske. Så de fleste har kanskje med like mye eller mer :p
Har et speilreflekskamera, men det begynner å bli noen år gammelt, så mobilen tar bedre bilder med autoinnstillingene. Kan selvsagt ta bilder med manuelle innstillinger på speilrefleksen, men det tar vi oss ikke tid til å finne ut av på sykehuset. Lenge siden vi har brukt det nå.
IPaden blir også hjemme her, skulle det bli et lengre opphold på sykehuset så klarer jeg fint å se serier på mobilen også.
Men mobillader må med! :D
 
  • Liker
Reactions: mto
Omslagsbody er veldig fint altså, spesielt om det er litt varmt på rommet. Bodyer over hodet syns jeg bare er stress. Jeg har pakket to pysjer og fire omslagsbodyer (to i 50 og to i 56, usikker på hvor stor/liten baby faktisk er). Og to strømpebukser, to tynne luer + hentesett. Tenker det holder i massevis :)
Disse luene, er de i ull eller bomull? Og uten snorer? Ser for meg at snorer her både herk og unødvendig.
 
Disse luene, er de i ull eller bomull? Og uten snorer? Ser for meg at snorer her både herk og unødvendig.

Har en i bomull og en i ull- og bomull, uten snorer. Hater snorer til nyfødte.
 
Har en i bomull og en i ull- og bomull, uten snorer. Hater snorer til nyfødte.
Har du tips til hvor jeg kan få tak i det? Har kikket litt rundt på nettet i kveld men ikke funnet noe vettugt. Jeg har et bilde i hodet mitt, men det er tydeligvis ikke å få kjøpt. :rolleyes:
 
Har du tips til hvor jeg kan få tak i det? Har kikket litt rundt på nettet i kveld men ikke funnet noe vettugt. Jeg har et bilde i hodet mitt, men det er tydeligvis ikke å få kjøpt. :rolleyes:

Alle de bomullsluene vi har (ca 20 stk) fulgte med i sånne babysett fra HM vi fikk i gave til førstemann. Ullue har jeg ikke funnet uten snorer, så der har jeg bare klippet av snorene på en lue fra Reflex. Ikke så fin passform uten snorer, men det spiller ingen rolle for sykehusbruk :) Tror Lillelam hadde noen uten snorer da første ble født, men minne de kostet en halv formue...
 
De ulluene til joha med knapp er fine til nyfødte :D brukt de mye til mine andre 2.
 
Back
Topp