Fødebagen

PiluttaPilutta

Elsker forumet
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Lenge til enda, men kan det ikke være hyggelig å gi hverandre litt tips og erfaringer med hva som er lurt å pakke med?:)
Sist endte jeg opp med å bare ta med noe, ble satt i gang og alt gikk veldig fort for seg. Husker liksom ikke hva jeg endte opp med å pakke med meg?:hilarious:
 
Jeg planlegger hjemmefødsel, men pakker nok en liten bag likevel.
Bor kun 100meter fra sygehuset da, så får se hvor gjennomtenkt det blir :angelic:
 
Eneste eg husker fra sist er goooode, løse og behagelige klær:hilarious: ble skrevet ut av barsel dagen derpå og måtte bo i en brakke i hagen på barneklinikken.
 
Jeg har kjøpt meg en ny deilig «joggedress» som ikke skal brukes før etter fødsel, den blir med i baggen:) Ellers har jeg ikke tenkt så mye over noe som helst:hilarious:
 
Ammesinglet, ammeinnlegg, tøfler (gjerne noen som kan vaskes), vannflaske, en god lypsyl og mobillader er det jeg husker at jeg fikk god bruk for :)
 
Snacks til mor mellom takene. Har også fått tips om å ikke glemme at pappaen kan trenge snacks han og. Jeg skal også ha med egen pute, for å føle at jeg har noe kjent og fordi jeg hører at sengene kan være harde. Leppepomade, hårstrikk, en god krem, sjampo og balsam (noen sykehus har kun en såpe som skal gå til alt). Har også fått anbefalt tøfler og varmeflaske.
 
Jeg skal ha med meg minst mulig (hvertfall av ting som ikke kan vaskes) for å minimere sykehusbakterier o.l.

Sist fikk jeg god bruk for store truser (bind har de på sykehuset her), ammesingleter, ammeinnlegg, løse bukser, en lang cardigan, crocks til dusjen (dette jenter, det er et must med dusjsko!), birkenstock-ish sandaler, leppeomade, håndkrem, reisestørrelser av toalettsaker, lader og powerbank, snacks til pappan og meg, Vossafår (var kamp om spekematen på barsel sist :hilarious:) og kamera.

Denne gangen skal jeg i tillegg ha med kjølebind, skylleflaske og isolert drikkeflaske. Og høretelefoner! Det hadde jeg ikke sist og det ble veldig langtekkelig med fødsel som dro ut og far som ble sendt hjem.
 
Snacks, Lipsyl, hårstrikk, mobillader og ørepropper. flippflopper, 2 par sokker, 3 deilige bukser, 1 ammesinglett, 2 ammebher. (kommer til å bruke sjukehusskjortene mest mulig) tannkost, tannkrem. Såpe til kropp og hår. 2 pysjer til baby, 2 luer, 1 body, 1 strømpebukse, bilstol/M bilstol pose. 2 tepper. Ammeinnlegg i ull(får sykt vondt i puppene når det er kaldt). Ammepute.

Det var det jeg kom på No i farten
 
Hahaha, dette tar jeg med meg videre. Noe spekemat og lakris i bøtter og spann :hilarious:

Å komme til frokost etter fødsel for så å ikke se en eneste skive spekemat igjen på fatene var tidenes nedtur og satte i gang barseltårene mine :wideyed::hilarious: Mannen ringte svigers og ba de ta med Vossafår på barselvisitt :hilarious:
 
Dette har jeg notert meg etter alle tips på nett:
vangerskspspapirer

Veske

Lommebok

Tøfler

Ammepute

Toalettsaker

Bind

Hårføner

Grønnsåpe fra apoteket

Leppepomade

Shampo og balsam

Mykt dopapir

Skylleflaske

Bomullstruser

Telefonlader

Ammepysj

Ammeinnlegg

Ammebh’er

Kosetøy/joggedress

Varm cardigan

Slippers til å dusje med

Snacks: kjeks, smoothie, frukt (energi til under fødselen)

Ullsokker

Morgenkåpe

Vannflaske



Til baby:

Bomullsbodyer 4 stk

Bomullsbukse 2 stk

Ullbody til hjemreise

Ullbukser til hjemreise

Strømpebukse

Strikkejakke

Sokker bomull+ ull

Lue

Votter

Bilstol

Bilstolpose

Smokker

Ullteppe

Kosebamse

Gave til storesøster :Heartpink:Heartpink
 
Husker mamma oc de kom på besøk dagen etter eg hadde født for de skulle reise til Tyrkia. Da hadde de med seg rundstykker med roastbiff. Da var eg virkelig i himmelen!!!
 
Gave til storesøster :Heartpink:Heartpink

Så lurt med gave til storesøster:Heartpink
Storesøster her i huset er 11 år, men sikkert stas for henne å gå en oppmerksomhet også når lillebror kommer:) Nå ser det jo foreløpig ikke ut som at søsken får komme på besøk på føden her i byen, men likevel veldig lurt:)
 
:Heartpink
Så lurt med gave til storesøster:Heartpink
Storesøster her i huset er 11 år, men sikkert stas for henne å gå en oppmerksomhet også når lillebror kommer:) Nå ser det jo foreløpig ikke ut som at søsken får komme på besøk på føden her i byen, men likevel veldig lurt:)

Storesøster her blir 13 i januar :Heartbigred
 
Sniker fra januar:
Skal ha med meg Grilstad Litt Lettere spekeskinke i hvertfall! MINST to pakker, om ikke tre!

Er dessuten hekta på ull, så har kjøpt en myk og god, pen sort bukse i 100% merino (type joggebukse) som jeg skal ha med, og sikkert de tynne amme-ullgenserne mine. Ellers mye av det som er nevnt før her, pluss kanskje en bok? Mobillader med LANG ledning, og powerbank. Og må huske et lite fleecepledd til å få babylukt på, som far evt kan ta med hjem til hunden, om han får reise til og fra. Veldig spent på hva som blir prosedyren innen januar.
 
Jeg har nesten ikke vært på et sykehus før, så er noen ting jeg lurer veldig på :p

Trenger man «innesko»? Hvorfor i så fall? Går aldri med det ellers, men er det områder hvor man kanskje ønsker å bruke sko der det ikke er lov med utesko?

Sko som kan dusjes med? Er det nødvendig? :confused: Siden det er sykehus ser jeg for meg at det blir vasket godt mellom hver person, men det stemmer kanskje ikke :p

Det er en del ting jeg aldri bruker ellers som går igjen på listene. Da tenker jeg i utganspunktet at jeg lar være å ta det med, men så er jeg redd for å komme til sykehuset og plutselig føle et veldig behov for de tingene jeg ikke tok med :hilarious:
 
Jeg har nesten ikke vært på et sykehus før, så er noen ting jeg lurer veldig på :p

Trenger man «innesko»? Hvorfor i så fall? Går aldri med det ellers, men er det områder hvor man kanskje ønsker å bruke sko der det ikke er lov med utesko?

Sko som kan dusjes med? Er det nødvendig? :confused: Siden det er sykehus ser jeg for meg at det blir vasket godt mellom hver person, men det stemmer kanskje ikke :p

Det er en del ting jeg aldri bruker ellers som går igjen på listene. Da tenker jeg i utganspunktet at jeg lar være å ta det med, men så er jeg redd for å komme til sykehuset og plutselig føle et veldig behov for de tingene jeg ikke tok med :hilarious:
Jeg ville tatt med innesko som er enkle å ta på seg, slipperser for eksempel. Ikke noe særlig å gå i sokkelesten for å hente mat, også syns jeg generelt det er veldig hardt å gå på institusjonsgulv uten sko.

Altså, jeg bruker deo og dagkrem til vanlig, så jeg legger igjen hårføneren og rettetanga hjemme. :hilarious:
 
Har alltid blitt boende på sykehuset 1-3 uker etter fødsel så jeg pakker med samme forventning denne gang.

Nok romslige klær til meg.
Laptop, airpods, lader.
Kosmetikk og hygieneprodukter.
Innesko

2 bodyer
3 luer
1 bukse
1 strømpebukse
2 hentesett (i to str, får se hvilken som passer)
Smokk
Bleier (til hjemreisen)
Flaske (jeg ammer ikke)
 
Jeg har nesten ikke vært på et sykehus før, så er noen ting jeg lurer veldig på :p

Trenger man «innesko»? Hvorfor i så fall? Går aldri med det ellers, men er det områder hvor man kanskje ønsker å bruke sko der det ikke er lov med utesko?

Sko som kan dusjes med? Er det nødvendig? :confused: Siden det er sykehus ser jeg for meg at det blir vasket godt mellom hver person, men det stemmer kanskje ikke :p

Det er en del ting jeg aldri bruker ellers som går igjen på listene. Da tenker jeg i utganspunktet at jeg lar være å ta det med, men så er jeg redd for å komme til sykehuset og plutselig føle et veldig behov for de tingene jeg ikke tok med :hilarious:
Det varierer nok veldig fra sykehusene, men mange steder må man dele rom med flere, eventuelt at flere rom deler dusj. Da vil du ha sko i dusjen, for å si det sånn.
Innesko (som kan vaskes når du er kommet hjem) er også greit, om du skal ut i gangen og trille baby og eventuelt spise i kantinen for eksempel. Vi vet jo ikke hvordan det blir når vi er innlagt enda. Innesko er uansett lett å trakke oppi når du må på do, og kanskje ellers bare er i sengen. Så slipper du å bøye deg for å ta de på.
 
Back
Topp