Fødebagen

Nå har jeg pakket i en weekendbag og den ble stappfull og det uten klær til baby og uten ekstra skift til mann og uten proviant kamera og ladere. Hvordan får dere plass til alt? Magiske bager?

Har ikke begynt å pakke denne gangen enda, men forrige gang pakket jeg til mini i stelleveska og til meg selv i en liten weekendbag. Fikk da alt til meg og mini i de to baggene:) Mannen måtte ordne seg selv, jeg mener han pakket i en liten ryggsekk.
 
Nå har jeg pakket i en weekendbag og den ble stappfull og det uten klær til baby og uten ekstra skift til mann og uten proviant kamera og ladere. Hvordan får dere plass til alt? Magiske bager?

Tror jeg kommer til å pakke mat, kamera, lader, helsekort og den type ting i ei vanlig veske, som jeg tar med meg på føden. Her vil jeg også ha et klesskift til meg selv etter fødsel (myke joggeklær er fint), og et skift til babyen(egentlig ikke nødvendig, da de har klær på sykehuset).

Og så har jeg en egen weekendbag til selve oppholdet. Ting til babyen vil få plass i stelleveska. Mannen får ordne seg selv! Tenker at man trenger ikke å drasse stellevesken og weekendbagen med seg inn på fødeavdelingen, det blir mye å bære. Under første fødsel var jeg innom 2 ganger før jeg faktisk ble lagt inn. Så det er helt unødvendig å drasse med seg alt hver gang man skal inn til sjekk. Da kan heller mannen gå tilbake til bilen å hente tingene når babyen er født:)

Men veska kan være grei å ha med, så har man det mest nødvendige i tilfelle ting skulle gå fort:) Mannen holdt på å gå glipp av fødselen sist gang fordi han gikk i bilen og hentet kameraet.;)
 
remapakken inneholder engangskluter, men selv kjøper jeg vanlige vaskekluter også.. blerer trenger ikke vi ha med da vi får alt vi trenger av slikt på sykehuset, kjøper faktisk ikke før vi er på vei hjem da vi ikke vet om hun trenger nr 1 eller 2 enda.. gjorde det samme med storesøster og det funket utmerket. Tror liberopakken også faktisk inneholder noen bleier i str 1 og noen i 2, så man uansett har noooen :)
Ellers mangler jeg også noen småting.. I fjor fikk jeg mam-smukker i bleiepakken fra apoteket, men nå får vi avent, så jeg kjøper en mamsmukk også i tilfelle hun ikke vil ha avent sin. Mini nektet pupp, så hun fikk smukk på sykehuset, så har med til mikro også.
Så må jeg ha med brystskjold denne gangen. Fikk ikke låne med sykehuset sist, så nå skal jeg være forberedt selv om hun ikke vil ammes uten.

Her legger jeg også frem alle tingene. De er ikke fysisk i baggene enda, tenker at jeg venter med det til alt ligger fremme og er klart :)
Takk for tips. Fikk jo bleier i Liberoopakken ja, så da må jeg bare få hentet Rema sin også. Vet jo heller ikke størrelse, men er greit å ha noe i hus så man ikke står uten når man kommer hjem helt fersk :p
Vi bor nå uansett så nær sykehuset at om det er noe vi absolutt trenger som er glemt så er det bare noen minutter for å hente det hjemme :)
 
Tror jeg kommer til å pakke mat, kamera, lader, helsekort og den type ting i ei vanlig veske, som jeg tar med meg på føden. Her vil jeg også ha et klesskift til meg selv etter fødsel (myke joggeklær er fint), og et skift til babyen(egentlig ikke nødvendig, da de har klær på sykehuset).

Og så har jeg en egen weekendbag til selve oppholdet. Ting til babyen vil få plass i stelleveska. Mannen får ordne seg selv! Tenker at man trenger ikke å drasse stellevesken og weekendbagen med seg inn på fødeavdelingen, det blir mye å bære. Under første fødsel var jeg innom 2 ganger før jeg faktisk ble lagt inn. Så det er helt unødvendig å drasse med seg alt hver gang man skal inn til sjekk. Da kan heller mannen gå tilbake til bilen å hente tingene når babyen er født:)

Men veska kan være grei å ha med, så har man det mest nødvendige i tilfelle ting skulle gå fort:) Mannen holdt på å gå glipp av fødselen sist gang fordi han gikk i bilen og hentet kameraet.;)



Ah takk for tips. Da blir jo ting mye lettere, samtidig som det ikke ser ut som jeg skal flytte inn. Nå har jeg lagt frem klær og undertøy som skal ligge hjemme sånn i tilfelle jeg trenger mer enn jeg får med meg i min lille bag. Livredd gubben kommer med blonde truser hvis ikke.
 
Hva pakker dere til babyen? Her pakker jeg noen bodyer, strømpebukser, pysj, lue, votter, Hentesett, helseteppe tilitt å ha nedi den plastikkboksa som jeg ligger litt på siste dagene for at det skal lukte meg, og et vanlig teppe.. bleier og stellevesker får vi på sykehuset. Har også med Ammeskjold i tilfelle hun er lik søstra si og ikke vil ammes direkte fra meg, og en smukk. Det måtte vi ha fra dag en sist, så har med det nå også i tilfelle. Noe jeg absolutt bør har som jeg har glemt?
 
Hva pakker dere til babyen? Her pakker jeg noen bodyer, strømpebukser, pysj, lue, votter, Hentesett, helseteppe tilitt å ha nedi den plastikkboksa som jeg ligger litt på siste dagene for at det skal lukte meg, og et vanlig teppe.. bleier og stellevesker får vi på sykehuset. Har også med Ammeskjold i tilfelle hun er lik søstra si og ikke vil ammes direkte fra meg, og en smukk. Det måtte vi ha fra dag en sist, så har med det nå også i tilfelle. Noe jeg absolutt bør har som jeg har glemt?

Her var mange gode tips, har ikke pakket selv ennå jeg. :)
 
Drev å vaska og bretta babyklær, så plukka ut det jeg ville ha i bagen i samme slengen. Så det er jo i gang. Men ikke fått oppi noe annet :) men har jo ca 2 mnder igjen.

Til pappaen tar jeg med en bokser og sokker. Tilfelle han må bli hos meg en natt. Skal også ha med litt digg. Men helst til etterpå :p ikke rørt snop siden midten av juni. Så skal nå kose meg litt på sykehuset.
 
Da er bagen pakket :D
effektivt! :) Når har du termin? Jeg har 4. desember, og baggen er ikke pakket, men alt mitt, mammen og mikros saker er lagt frem. Må bare steriliser ammeskjoldene så er alt lagt klart. Mini sitt mangler jeg klærne hennes, men hun bruker jo det hver dag :( Ellers er reiseseng og ekstradunen hennes satt klar hos mormoren :) Må vel ta å få puttet det i baggen etterhvert jeg og! :)
 
effektivt! :) Når har du termin? Jeg har 4. desember, og baggen er ikke pakket, men alt mitt, mammen og mikros saker er lagt frem. Må bare steriliser ammeskjoldene så er alt lagt klart. Mini sitt mangler jeg klærne hennes, men hun bruker jo det hver dag :( Ellers er reiseseng og ekstradunen hennes satt klar hos mormoren :) Må vel ta å få puttet det i baggen etterhvert jeg og! :)
Termin 2 desember :)
Liker å ha mest mulig klart :)
 
Her er også baggen så og si klar. Alt til lille er vertfall klart. Har en bag som jeg og mannen deler og babyen sitt utstyr er i stelleveska. De tingene jeg mangler er ting jeg ennå har bruk for, så de må jeg få slengt i helt mot slutten. Vi bor så nært sykehuset så det er jo ikke noe stress, men liker å vite at alt er klart egentlig :p
 
Her er også baggen så og si klar. Alt til lille er vertfall klart. Har en bag som jeg og mannen deler og babyen sitt utstyr er i stelleveska. De tingene jeg mangler er ting jeg ennå har bruk for, så de må jeg få slengt i helt mot slutten. Vi bor så nært sykehuset så det er jo ikke noe stress, men liker å vite at alt er klart egentlig :p
Samme her :)
 
ImageUploadedByBV Forum1478122136.986784.jpg

Mangler bare ullklær og hentesettet nå. Så kan den settes ned i ganga :)
 
Her er mikro sin nesten ferdig. Mangler bare litt av hentesettet :) ellers er også min, mini sin som skal til mormor og pappsen sin også pakket klar i dag med alt som behøves, så da er vi egentlig relativt klare for å ta imot prinsesse nummer 2 :) er 36 uker i morgen, så hun kan vente pittelitt til, men håper hun kommer litt før termin, egentlig :) Snapchat-3388761101989639036.jpg
 
Kanskje på tide å få tak i en bag nå og begynne litt :p
 
Blir jo aldri ferdig :eek: mangler sjampo, så må jeg kjøpe noe godis jeg kan spise når babyen har kommet ut. Å noen nutrilett barer jeg kan ha underveis. Å så må jeg ha med insulin og måle apparatet. Men det må jo oppi den dagen vi drar inn.

Så vet jeg ikke hvor lenge vi blir! Vet jo ikke hvor lenge igangsettingen vil ta. Eller om det blir ks. Da må jeg vær lenger på sykehuset. Skal pakke bag til storebror også.

Wrææl! Dette er slikt som stresser meg :p
 
Blir jo aldri ferdig :eek: mangler sjampo, så må jeg kjøpe noe godis jeg kan spise når babyen har kommet ut. Å noen nutrilett barer jeg kan ha underveis. Å så må jeg ha med insulin og måle apparatet. Men det må jo oppi den dagen vi drar inn.

Så vet jeg ikke hvor lenge vi blir! Vet jo ikke hvor lenge igangsettingen vil ta. Eller om det blir ks. Da må jeg vær lenger på sykehuset. Skal pakke bag til storebror også.

Wrææl! Dette er slikt som stresser meg :p
Nutrilettbar ja, deet var ett godt tips!!!
 
Back
Topp