Fødebagen

Sesamfrø93

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
Juliknøttene 2022
Maisløyfene 2024
Jeg har ikke begynt å pakke fødebagen, men begynner å tenke litt på hva som skal med. Som førstegangs aner jeg ikke hva man faktisk har bruk for og hva som kan være kjekt å ha med.
Så hva skal dere ha med?
 
Førstegangs jeg også, men planen så langt;

- Klær til meg, pappen og babyen
- Toalettsaker (ink sjampo, balsam såpe, rettetang, sminke - sykehussåpe er skjeldent digg)
- Hårføner (har hørt det kan lindre sting)
- Drikkeflaske (så manne slipper å fylle glass konstant)
- Snacks til fødsel og antageligvis brød til senere (tåler ikke gluten)
- Ladere + kamera, mobil og ipad
- Tøfler
- Muligens BBhugme

Sikkert ting jeg ikke har tenkt på :)
 
Føde Bagen

- amme topper 4 stk
- slippers
- mobil lader
- tannbørste
- tannkrem
- deo
- såpe
- sjampo
- amme innlegg ull
- joggebukse
- tights/longs
- ulltrøye
- godis
- hårbørste
- hårstrikk
- engangs ammeinnlegg
- hentesett
- 4 bodyer
- 2 luer
- 4 strømpebukser
- klore votter
- pledd
- babynest
- bryst pumpe
- smokker
- sokker

Sånn ca det jeg skal ha med ;) men gidder ikke pakke enda.
 
Stor behagelig bukse
Morgenkåpe
Klikklakker
Cola
Snacks
Bok
iPad
Kamera
 
Minst mulig :p
Et sett kler til å reise heim i, tenker å bruke sjukehusskjorte på sjukehuset, de er så gode :-D
Toalettsaker, klær til meg, samboer og baby. Kanskje hodetelefoner og et blad, litt snacks og drikkeflaske :)
Også skal eg knabbe med et par av samboer sine boksere, så eg slipper den nettingtrusa - synes ikkje de er så behagelige :p
 
Her blir det til meg:

Amme topp
Amme singlet
Amme bh
Amme innlegg
Joggebukse
Tøffler
Sokker
Truser
Bind
Mobil lader
Angelmusic høytaler (avhengig av musikk :p)
Hørepropper
Toalett saker med alt det innebærer :p
Stor gymball om ikke dem har det på sykehuset
Noe mat og drikke til oss
Druesukker
Nesespray
Lypsyl

Baby:

Lue
Hentesett
Teppe
En body
En strømpebukse
Et pr sokker

Ellers bruker jeg skjorte fra sykehuset og tøy til bebisen fra sykehuset ved behov :) gjorde det siste og det var veldig greit :) så prøver å ta med minst mulig.
 
Førstegangs jeg også, men planen så langt;

- Klær til meg, pappen og babyen
- Toalettsaker (ink sjampo, balsam såpe, rettetang, sminke - sykehussåpe er skjeldent digg)
- Hårføner (har hørt det kan lindre sting)
- Drikkeflaske (så manne slipper å fylle glass konstant)
- Snacks til fødsel og antageligvis brød til senere (tåler ikke gluten) - FÅR GLUTENFRITT PÅ SYKEHUSET
- Ladere + kamera, mobil og ipad
- Tøfler
- Muligens BBhugme- DET ER AMMEPUTER PÅ ROMMENE

Sikkert ting jeg ikke har tenkt på :)
 
Føde Bagen

- amme topper 4 stk
- slippers
- mobil lader
- tannbørste
- tannkrem
- deo
- såpe
- sjampo
- amme innlegg ull
- joggebukse
- tights/longs
- ulltrøye
- godis
- hårbørste
- hårstrikk
- engangs ammeinnlegg
- hentesett
- 4 bodyer
- 2 luer
- 4 strømpebukser
- klore votter
- pledd
- babynest
- bryst pumpe
- smokker
- sokker

Sånn ca det jeg skal ha med ;) men gidder ikke pakke enda.


Jeg lurte på om jeg skulle skrive opp brystpumpe.. Vet at de har på sykehuset, men kanskje greit å bli vant til å bruke den samme som jeg skal bruke hjemme.
 
Jeg lurte på om jeg skulle skrive opp brystpumpe.. Vet at de har på sykehuset, men kanskje greit å bli vant til å bruke den samme som jeg skal bruke hjemme.

Er ikke stress å bruke pumpe på sykehuset. Ikke noe stress å gå fra en pumpe til en annen ;) er bare jeg som liker å ha alt med sånn at jeg kan klare meg om jeg må. Hehe. Føre var opplegg.
 
3 sett med klær til baby
Lang cardigan
Mammatights og en vanlig tights
Joggebukse
2 ammesingletter
Ammeinnlegg (hadde dog ikke bruk for det før på dag 3/4 sist)
Drikkeflaske
Kjeks
Birkenstockene mine
Hjemmestrikket babyteppe
Shampoo, balsam, intimsåpe
Store truser, 3-4stk
iPad
Lader
 
Til meg selv:
Hårføner
Morgenkåpe
tøfler & slippers til å dusje med
En veldig god showergel (savnet det sist)
Shampoo & Balsam
Ammebh
Ammeinnlegg i ull
Behagelige klær
Et finere antrekk til hjemreise
div. toalettsaker & undertøy

Til lille:

Hentesett
Ullpledd
Pysj
Body & sparkedress

Kamera + lader
Snacks
God drikke
Lipsyl (!!)
 
Weee pakker de første tingene i fødebakken,
Netting truser til meg og lue+tøffler til lillebror :D

Bare resten igjen :p
 
Kom på noe av denne tråden her. Hva er best å ha innerst til barnets hud de første dagene? ull eller bomull? har et fint ullsett med sparkebukse og body, men kommer det til å irritere huden?
 
Kom på noe av denne tråden her. Hva er best å ha innerst til barnets hud de første dagene? ull eller bomull? har et fint ullsett med sparkebukse og body, men kommer det til å irritere huden?
jeg pakker bomull. Det er ofte ganske varmt på barsel pga temperaturreguleringen til babyene, så her tror jeg nok vi holder oss til bomull :) Til hjemreisen har vi også bomull, så hentesett og bilstolpose, samt oppvarmet bil :)
 
Weee pakker de første tingene i fødebakken,
Netting truser til meg og lue+tøffler til lillebror :D

Bare resten igjen :p
oh joy! De nettingtrusene :p Har et par liggende som jeg tok med meg fra sykehuset sist gang, og Gigabind i tilfelle vannet sildrer i det jeg skal til føden :p
 
Lurt å ha tena bind hjemme i tilfelle vannet går.. de holder bedre på fuktigheten enn vanlige bind.. er også lurt å få tak i engangskladder.. disse til å ha i sengen i tilfelle vannet går, eller i bilen når en kjører til sykehuset.. så slipper det å bli vått :) fåes kjøpt på apoteket..
 
oh joy! De nettingtrusene :p Har et par liggende som jeg tok med meg fra sykehuset sist gang, og Gigabind i tilfelle vannet sildrer i det jeg skal til føden :p

Haha oh joi ja, jeg fikk 6 stykker av ei venninde som hadde kjøpt alt for mange :p
 
Haha oh joi ja, jeg fikk 6 stykker av ei venninde som hadde kjøpt alt for mange :p
hehe, det er greit å ha i hus da.. man vet jo aldri :p På sykehuset her får man alt man trenger av slike ting både til mor og baby, så da jeg var i dusjen pakket jeg baggen full både av nettingtruser og "mammableier") :p Det er tydeligvis lager i dusjen her :p
 
Dokke som tar med smokk til babyen, korleis oppbevarer dokke den i baggen? For etter koking så er det vel en viss perioden den blir sett på som "rein nok" om eg ikkje har skjønt feil? :p
 
Kom på noe av denne tråden her. Hva er best å ha innerst til barnets hud de første dagene? ull eller bomull? har et fint ullsett med sparkebukse og body, men kommer det til å irritere huden?

Når gutten min ble født i DES 14 så spurte pleieren om vi hadde med ull til han, da han skulle ha på klær :) så her blir det for det meste ull. Det regulere jo tempen. Har begynt å finne frem litt jeg vil ha med til babyen. Liker godt bodyer fra janus og reflex da de er veldig lette å tynne :) ja joah også egentlig.
 
Back
Topp