Fødebagen

Dokke som tar med smokk til babyen, korleis oppbevarer dokke den i baggen? For etter koking så er det vel en viss perioden den blir sett på som "rein nok" om eg ikkje har skjønt feil? :-p

Har de i ein tutteboks :D

Vi kjører ull fra første stund. Ull er naturlig temperaturregulerende.

Når gutten min ble født i DES 14 så spurte pleieren om vi hadde med ull til han, da han skulle ha på klær :) så her blir det for det meste ull. Det regulere jo tempen. Har begynt å finne frem litt jeg vil ha med til babyen. Liker godt bodyer fra janus og reflex da de er veldig lette å tynne :) ja joah også egentlig.

bor du på en plass det blir veldig kaldt på vinteren? Her bor jeg i bergen, og det er ca 11 grader hele året :P hørt ull skal være regulerende. men for min egen del syntes jeg ull klør forferdelig :P

bor du på en plass det blir veldig kaldt på vinteren? Her bor jeg i bergen, og det er ca 11 grader hele året :P hørt ull skal være regulerende. men for min egen del syntes jeg ull klør forferdelig :P

Haha.. er godt under 11 grader her på vinteren. Er vel mer sånn 5 grader når det er "varmt" og minus 2-5 grader når det er normalt kaldt. Babyull klør ikke. Jeg syns å ull klødde før. Men nå elsker jeg ull ;) skal ha med ull longs på sykehuset å ull trøye. Ble en skikkelig frost pinne sist når melka kom :p

Haha.. er godt under 11 grader her på vinteren. Er vel mer sånn 5 grader når det er "varmt" og minus 2-5 grader når det er normalt kaldt. Babyull klør ikke. Jeg syns å ull klødde før. Men nå elsker jeg ull ;) skal ha med ull longs på sykehuset å ull trøye. Ble en skikkelig frost pinne sist når melka kom :p

ja, har hørt rykter om det. blir helt sært etter å ha vært så varm i flere mnd no. Koselig med mor og barn i ull! Jeg tror jeg pakker med begge deler. Så får vi se hvilket som passer vær og vind.

Da lurer eg på hvor i Bergen du bor? For eg bor i Bergen og det er ofte ned i minus her :)

Da lurer eg på hvor i Bergen du bor? For eg bor i Bergen og det er ofte ned i minus her :)

Jeg bor litt utenfor Bergen også, og her er det stort sett pluss grader hele vinteren. Må jo tilbake nesten 5/6 år for å få en vinter med skikkelig minusgrader over lengre tid. :)
En og annen dag med minusgrader er greit, men ellers er vel vestlandvintrene milde :P
Men hvem vet, kanskje det blir en kald vinter i år.

Jeg bor litt utenfor Bergen også, og her er det stort sett pluss grader hele vinteren. Må jo tilbake nesten 5/6 år for å få en vinter med skikkelig minusgrader over lengre tid. :)
En og annen dag med minusgrader er greit, men ellers er vel vestlandvintrene milde :p
Men hvem vet, kanskje det blir en kald vinter i år.

Håper ikke det skal være som det er nå frem til våren iallefall. Heller minusgrader enn piskregn!

Her blir det ull til vesle i magen. Bor et sted hvor det er kaldt på vinteren. Romjula kan fort være 20 minus, så da er det ull innerst som gjelder:)

ja, har hørt rykter om det. blir helt sært etter å ha vært så varm i flere mnd no. Koselig med mor og barn i ull! Jeg tror jeg pakker med begge deler. Så får vi se hvilket som passer vær og vind.

Ja, satt med mamma i går å plukka ut noen plagg til å ha med til baby. Ble noe ull og noe bomull. Vi blir jo høyest sannsynlig opp til en uke på sykehuset. Å det kan være hun må være på nyfødt intensiven en dag eller to pga lavt blodsukker. Siden jeg har sv.dia så da må man tenke litt praktisk og varmt. Vet at sykehuset er glad i ull ;)

Da var bagen klar. Vet det er tidlig. Men får ikke gjort klart alt annet pga uventet flytting. Så da kan i alle fall den være klar ;-)

Kom på noe av denne tråden her. Hva er best å ha innerst til barnets hud de første dagene? ull eller bomull? har et fint ullsett med sparkebukse og body, men kommer det til å irritere huden?

Førstemann ble født i januar. Og siden vi bare hadde tøy i 50 og 56 med til han så måtte mannen min ut å handle klær. Han var en stor gutt som trengte størrelse 62(!). Da fikk vi beskjed om at det beste var å kjøpe ull eller ullblanding (ull/silke, ull/bomull).

Så jeg pakker hovedsakelig ulltøy til babyen denne gangen:-)

Her blir det bomull innerst i begynnelsen, begge storesøsken har reagert på ull når de var under året. Men tar med ullrompere og ullteppe :)

Førstemann ble født i januar. Og siden vi bare hadde tøy i 50 og 56 med til han så måtte mannen min ut å handle klær. Han var en stor gutt som trengte størrelse 62(!). Da fikk vi beskjed om at det beste var å kjøpe ull eller ullblanding (ull/silke, ull/bomull).

Så jeg pakker hovedsakelig ulltøy til babyen denne gangen:)

Vi endte opp med å kjøpe bambusbody og ullstrømpebukse. Pluss en ulldress og en liten lue til reisen. Men kommer nok til å ta med litt forskjellig skift kjenner jeg meg selv rett ;)

Må le litt av samboeren Hahaha! Han er den typen som er rolig og helt fantastisk når det gjelder, men han bekymrer seg og redd for at noe skal gå galt. Jeg begynte å spørre i går om hva han ville ha av mat i bagen og klær osv. Og hans svar " jeg er ikke der for å spise altså! Er der for at bebisen skal komme til verden på en trygg måte og at dere skal ha det bra!" Han er søt da! Men så i dag kjøpte jeg tannkrem, tannbørster og deo til han. Så kjøper jeg med den maten jeg vet han liker også sniker jeg inn en bokser, et pr sokker, T-sjorte og en Joggebukse i bagen Hahaha :p

Må le litt av samboeren Hahaha! Han er den typen som er rolig og helt fantastisk når det gjelder, men han bekymrer seg og redd for at noe skal gå galt. Jeg begynte å spørre i går om hva han ville ha av mat i bagen og klær osv. Og hans svar " jeg er ikke der for å spise altså! Er der for at bebisen skal komme til verden på en trygg måte og at dere skal ha det bra!" Han er søt da! Men så i dag kjøpte jeg tannkrem, tannbørster og deo til han. Så kjøper jeg med den maten jeg vet han liker også sniker jeg inn en bokser, et pr sokker, T-sjorte og en Joggebukse i bagen Hahaha :p
Fikk lignende svar sist fødsel når jeg spurte hva jeg skulle pakke til han. Han trengte ingenting. Og da jeg spurte hva om jeg føder i bilen eller noe og du blir full av fostervann og div på klærne?? Svaret: Eg é bonde, og da blir ikkje første gang :p Nå fikk han ikke bruk for klærne. Men undertøyet jeg hadde tatt med fikk han bruk for da han overnattet første natten. Fødte kl 9 på kvelden så han så det som en fordel å slippe å kjøre den 2 timer lange veien hjem etter 2 netter med lite søvn. Og han spiste godt av sjokoladen også :p

Så har pakket ned undertøy til han uten å spørre denne gangen. Tviler på han får bruk for det. Han vil nok hjem til veslejenta si hjemme ;) Ekstra sjokolade :p

Pakket med niste sist. Men den fikk vi ikke bruk for. Vi fikk både skiver og frukt. Så satser på å få det denne gangen også, om det trengs.

- klær til alle 3
- teppe til frøkna
- tøfler/ slippers til mann og meg
- iPad + data med disk med serier (må ligge litt på barsel avd)
- bok
- kamera
- snacks
- flaske til oss begge
- hårstrikker og spenner
- bbhugme puta
- toalett saker
- bilsete (ikke alle taxi som har det)

Er første gang selv så kommer nok til å
Pakke all for mye men bedre med for mye enn for lite tenker jeg :p

Så god han er :)

Back
Topp