Fødebagen

Kjenner jeg ble stresset nå, tenkte å begynne å pakke baggen etter neste UL som er den 14 desember. (Har termin den 27) Tenker det burde holde i massevis så får man bare krysse fingrene;)
Ble ganske stresset inatt når jeg kom på at jeg ikke hadde begynt å pakke, men nå har jeg fått pakket det viktigste :)
 
Har ønsket med stelleveska i julegave, og tenkte i grunn å vente med og pakke til jeg har den. Men nå har jo jeg termin sent i januar.
Tenker litt på hva jeg skal ha med da:)
 
Jeg tenker som så. Det er nesten to mnd til terminen. Dersom baby mot formodning kommer NÅ så trenger hun ikke babyklærene, de er for store, og hun skal ligge på sykehuset såpass lenge at vi rekker skaffe det vi trenger og vel så det. Og om jeg ikke har med meg klesskift og tannkost inn på sykehuset, så er virkelig ikke det det viktigste. Mobilen, og lader. Kamera etv. Resten ordner seg, om baby kommer nå er det andre ting som er viktigere enn den baggen.
 
Jeg tenker som så. Det er nesten to mnd til terminen. Dersom baby mot formodning kommer NÅ så trenger hun ikke babyklærene, de er for store, og hun skal ligge på sykehuset såpass lenge at vi rekker skaffe det vi trenger og vel så det. Og om jeg ikke har med meg klesskift og tannkost inn på sykehuset, så er virkelig ikke det det viktigste. Mobilen, og lader. Kamera etv. Resten ordner seg, om baby kommer nå er det andre ting som er viktigere enn den baggen.
Det viktigste er å komme seg til sykehuset hvis det skulle skje nå, og den baggen kunne jeg fått samboer til å ta med etterpå. Er nok bare panikken/redselen som tar litt overhånd. Har i tillegg ei fra før av som jeg også må tenke på.
 
Det viktigste er å komme seg til sykehuset hvis det skulle skje nå, og den baggen kunne jeg fått samboer til å ta med etterpå. Er nok bare panikken/redselen som tar litt overhånd. Har i tillegg ei fra før av som jeg også må tenke på.

Ser det (du har en ticker somsier at hun er et år, men det aner meg at den bare ikke er oppdatert...)

Vi har to fra før, som vi måtte fått noen til å se etter, og ellers er fokus i så fall bare sykehuset ja. Så å finne andre klær enn de jeg har på meg, og noe å frakte baby hjem i (hentedressen er ikke ferdig, ikke har vi bilsete eller vogn enda heller, men så skal hun jo i så fall ikke hjem samme dag heller da, eller samme uke for den del) sår vi tak i.

Men når vi er å regne som "innenfor akseptabel tid" er det greit å ha den pakket, tenker jeg. Dersom vi lander på sykehuset pakker jeg min før jul, jeg er jo 37 uker 17.12 eller noe sånn og da er ikke ungen lenger prematur, så da blir det trolig ikke langt opphold.

Men nå skal jo vi ha en jm på besøk for å se om vi får til hjemmefødsel, så vi får se hva det blir til. I så fall trenger jeg jo ikke pakke.
 
Jeg har listen klar, men venter med å pakke baggen til begynnelsen av desember. Jeg hadde tenkt å pakke den tidligere, men tenker at det egentlig ikke haster så veldig mye. Jeg bor 15-20 minutter unna sykehuset. Dersom jeg skulle føde før termin, vil det ikke være noe problem for mannen min eller mamma å pakke ned noen saker for meg...
 
Har jeg glemt noe?

Fødebagen:

2 stk joggebukser (mørk)
4 stk store mørke truser
2 stk ammebh
2 stk ammesinglet
2 stk gode gensre
1 par gode ullsokker
Slippers/tøfler

Ammeinnlegg
Ullinnlegg
Bind

Salve
Olje
Lecitin
Shampo
Balsam
Deodorant
Tannkrem
Tannkost til meg og Robert
Sminkeservietter
Sminke
Hårstrikk
Mobillader
 
Pakket ferdig min i dag :) samt en til far og en til baby :) vi bor to timer unna sykehuset, så han får egen bag og legge seg på hotell/hos en kompis om vi ikke får familierom.

Til far:
Bukse, genser, boxer, sokker, tannbørste, deodorant og tannkrem.

Til baby:
Stellesalve (sverger til inotyol), bleier, body, sokker, strømpebukse, hentesett, stelleunderlag, gulpekluter, koseklut, badeolje, shampo, bomullsluer, bilstolpose, pledd, bukse, nattdrakt

Til mor:
Nattdrakt som er lett å amme i, mammabukse/joggebukse, store truser, store bind med vinger, ammeinnlegg også i ull, brystsalve, sokker, ammebh, ammetopper, tøfler som tåler vann, lester, kjeks, energidrikk/vannflaske, helsekort, mild shampo og balsam, mild dusjsåpe, deodorant, tannbørste, tannkrem, hårbørste, paracet, hårstrikk, sminke, mild parfyme, litt sminke til hjemreise, hjemreiseklær, babyboka "da jeg var liten", kamera med lader, mobillader, penger.

Har også satt bilstolen i bilen og gjort vogna klar og lagt den i bagasjerommet :)

Tror vi har fått med det viktigste, så får vi heller kjøpe om det er noe vesentlig vi ser mangler ;)
 
Jeg har skrevet en liste - den ble mye lenger enn jeg trodde! Så jeg har tenkt litt ihvertfall. Skal begynne å pakke når jeg får tid. Tre uker før termin holder vel?
 
Jeg startet å pakke bagen i dag. Må vaske noen klær og kjøpe noe, så er den ready!
 
Jeg har helt over sjampo/balsam/dusjsåpe i små flasker, og kjøpt ny tannbørste og tannkrem som jeg har dytta i ei toalettmappe, så den er klar hvertfall ;-) jeg må leite etter en bag som jeg kan pakke resten i :)
 
Jeg hadde for første gang skikkelig kynnere i natt. (Har hatt litt svake tidligere, men ikke som i natt). Så da fikk jeg plutselig litt behov for å pakke :p Ikke at set betyr noe, men det føltes plutselig litt nærmere!
Men jeg har jo lenge igjen ennå.. Så vi får se om jeg starter pakkinga eller venter litt:)
 
Back
Topp