Fødebagen

Tid og tålmodighet er fine ting å ta med seg inn i denne omveltningen
 
Jeg ble tipset om å kjøpe hold-in truse til å bruke etter fødselen, men tror jeg kommer til å vente noen dager før jeg tar den i bruk.
 
Har ikke begynt å tenke noe på det ennå, håper å bli ferdig med oppussing av huset først så jeg får oversikt over tinga våre igjen, men regner med å pakke baggen før jul. :)
 
Har ikke en gang begynt å tenke på det:p Pakker nok i romjula en gang, da er det ca. 3 uker til termin, det burde holde. Enn så lenge har jeg nok med alt annet som bør ordnes før jul at fødebagen havner langt nede på prioriteringslista;-)
 
Fødebagen har jeg ikke tenkt tanken på en gang... Skal ha den pakket til jul så jeg slipper å stresse hvis det skulle skje noe, men gidder ikke før. Da får jeg ikke bruk for det meste i bagen allikevel
 
De første dagene er sykehusets "nettingtruser og bleier" mest passende...


Det tror jeg på;) fikk vite på kurset at vi måtte kjøpe trusene selv på apoteket da vi bare fikk et par av dem på sykehuset og ikke flere.....

Nedkjærninger...
 
Jeg brukte kun sykehustrusa første døgnet etter fødselen ( tror ikke det var så lenge en gang) før jeg tok på meg mine egne. De gravidtrusene fra hm var supre :)
 
Kjøpte rett og slett boxere jeg. Bare fordi jeg synes det er mer behagelig en nettingtruser. Så har man god plass til bind og;)
 
Jeg fant NETTOPP fram bagen. Vurderer å putte noen småting opp allerede, men får se om jeg "klarer" :p Jeg har termin en av de siste dagene i desember og vet om mange som allerede har fått sine desemberbarn... Så jeg begynner å bli bittelitt småstressa og tenker at det kan jo i grunnen skje når som helst allerede. Men på den andre siden så bor vi veldig nært sykehuset, så er ingen fare om mannen kjører hjem for å hente ting etter at lille er kommet :)
 
Redebyggingbehovet har meldt seg som bare det oppi hodet mitt, så Igår handlet jeg inn det jeg manglet til baggen, å pakket den ferdig :) mangler kun teppet til baby men det er jeg ikke ferdig å strikke :) bikker uke 34 nå straks :)
 
Jeg har pakket en "hvis jeg føder prematurt eller blir innlagt-bag" til meg selv, for å være forberedt da det KAN være aktuelt for min del.
Men håper jo at jeg ikke får bruk for den!
Tenker at om 2-3 uker pakker jeg vanlig fødebag til meg og Lille, da det sannsynligvis ikke er snakk om aaaltfor lang liggetid på sykehuset hvis hun kommer i uke 34-35.
 
Kjentes ut som det skulle bli fødsel inatt, noe det heldigvis ikke har blitt (ennå). Så nå holder jeg på å pakke bagen. Fikk litt panikk for at den ikke var begynt på.
 
Kjentes ut som det skulle bli fødsel inatt, noe det heldigvis ikke har blitt (ennå). Så nå holder jeg på å pakke bagen. Fikk litt panikk for at den ikke var begynt på.
Oi! Bra det gikk fint! Jeg begynte å bli stresset for ikke å ha pakket i forigårs og i går når jeg hadde så mye murringer. Så jeg starter nok på den snart også. Og må få vasket babyklærene også!
 
Kjenner jeg ble stresset nå, tenkte å begynne å pakke baggen etter neste UL som er den 14 desember. (Har termin den 27) Tenker det burde holde i massevis så får man bare krysse fingrene;)
 
Back
Topp