Fødebagen

Jag har ikke pakket. Men skriver liste og har begynt å kjøpe inn små ting som jeg trenger til den :) har termin sent i januar men er greit å få det unna før jul slik at jeg slipper å stresse med det like etter. Da kan det være greit å slappe av litt før lille kommer :)
 
Har begynt å tenke på det. Men pakker sikkert ikke før i slutten av november/begynnelsen av desember :) termin 2. Jan.
 
Har tenkt og har egentlig relativt grei oversikt over hva jeg skal ta med, men kjenner jeg meg rett så pakkes den nok ikke før i januar :p
 
Dere som skal ha med egne klær til babyen - hvor mange bodyer og underdeler kommer dere til å ha med?
 
Dere som skal ha med egne klær til babyen - hvor mange bodyer og underdeler kommer dere til å ha med?
Dersom jeg drar inn på sykehuset har jeg jo tenkt meg hjem sånn fort, så to. Tiltenkt hjemreise og et skift i tilfelle uhell, men hun får vel ikke stort mer enn på seg klær før vi drar

Dersom helsa tilsier at vi må bli lenger får mannen hente mer.

Har du tenkt å være det standard opphold på et par tre dager ville jeg hatt et skift pr dag å et ekstra, tenker jeg?
 
Sist gang hadde jeg med for mye. Brukte klærne de hadde der første dagen (mye skifting pga legesjekker av ulikt slag, så da var det fryktelig praktisk med de omslagsgenserene de hadde der). Og dag 2-4 brukte vi bare nattdrakten jeg hadde med. Var ikke noe uhell - hadde ikke startet å gulpe, og avføringa er jo bare sånn bek. Så det var null problem. Så siste dagen kledde jeg på hentesettet.

Tror jeg kommer til å ta med en ullbody, en lue (sykehuslua var alt for stor..) og hentesettet. Kanskje en nattdrakt. Men ellers så bruker vi sikker klærne derfra.

Man må nesten bare pakke det man selv synes er greit å ha med. Det er jo selvsagt veldig stas å få ta på babyen eget tøy og. Men klærne de har der er ikke så dumme de altså. Bare greit med egen lue synes jeg. :)
 
Har tenkt på det, og såvidt begynt å skrive liste. Men absolutt ikke begynt å pakke ennå. Satser på å få det gjort i starten av desember, så jeg slipper å tenke på det i jula :)
 
Da har jeg begynt å pakke. Fant ut at jeg måtte gjøre noe, da jeg kjedet meg for noen dager.
såfall dette er pakke lista mi; (bare å si i fra om det er noe jeg burde ha med som ikke står der!

Sandaler X

2 stk Joggedress X

2 ammebhx

5 store truserx

Morgenkåpe

KorsettX

dra hjem klær X

Æreplugger/høretelefoner

Drikke

snacks

Samphoo balsam X

Børste X

Såpe

brystkrem

leppomade X

Baby veske (har en liten enn, som jeg skal ha tingene til poden i, når jeg kommer så langt)
 
Korsett???
 
Regner med at det er sånn korsett for ryggplager e.l., Sara, ikke sånn "til pynt";)
Det er korsett, for å holde ryggen strak, magen inn, men det er nybegynner korsett, for at kroppen skal bli vant å gå med korsett igjen, er ikke sikker på om jeg vil klare å bruke det de første gangene, men er helt nødt til å lære å bruke korsett igjen;) ( tar litt tid å venne kroppen til å gå i korsett som er stramt (det er pynte korsett jeg skal gå med til et bryllup, men ikke et liksom korsett som de fleste bruker for å pynte seg med for å se sexy en kveld;) )


Har ikke brukt korsett på et år.....
 
Har bare ikke hørt om noen som har med det på barsel, magen er....ikke helt flat igjen sånn med en gang.

Men så vet jeg ikke om så mange som "er vant til å gå med korsett som strammer" heller da
 
Det er korsett, for å holde ryggen strak, magen inn, men det er nybegynner korsett, for at kroppen skal bli vant å gå med korsett igjen, er ikke sikker på om jeg vil klare å bruke det de første gangene, men er helt nødt til å lære å bruke korsett igjen;) ( tar litt tid å venne kroppen til å gå i korsett som er stramt (det er pynte korsett jeg skal gå med til et bryllup, men ikke et liksom korsett som de fleste bruker for å pynte seg med for å se sexy en kveld;) )


Har ikke brukt korsett på et år.....
Riktig:p Tenkte at du kanskje hadde med av medisinske årsaker jeg skjønner du:)
 
Har bare ikke hørt om noen som har med det på barsel, magen er....ikke helt flat igjen sånn med en gang.

Men så vet jeg ikke om så mange som "er vant til å gå med korsett som strammer" heller da

Jeg har ingen erfaring fra å gå fra mamma mage og tilbake til korsett bruk, så jeg må bare føle meg frem egentlig. Jeg har heller ingen jeg kan spørre da jeg ikke kjenner noen som bruker korsett og er mamma. Men jeg har en følelse at det blir vondere å gå tilbake til korsettbruk etter fødsel en når jeg begynte med det!
 
Jeg har ingen erfaring fra å gå fra mamma mage og tilbake til korsett bruk, så jeg må bare føle meg frem egentlig. Jeg har heller ingen jeg kan spørre da jeg ikke kjenner noen som bruker korsett og er mamma. Men jeg har en følelse at det blir vondere å gå tilbake til korsettbruk etter fødsel en når jeg begynte med det!
Hva med å starte med en hold-in-strømpebukse? Kanskje litt mer tøyelig. Er sikkert ikke dumt med tanke på at man blir bedt om å ligge på magen for at livmora skal trekke seg sammen.. På en annen side... Det er kanskje greit å høre med helsepersonell før man bruker sånt over mage mtp blødninger osv. Ikke vet jeg.

Jeg tar nok med meg mamma-joggebuksa mi slik som sist :p Mer behagelig over mørbanka mage skal man lete lenge etter;)
 
Når det ikke er medisinsk hadde jeg ikke begynt med så sterke virkemidler på sykehuset, gi kroppen et par dager til å komme seg, det er seks uker du er batselskvinne, musklene i magen må komme tilbake på plass, du blør, livmora må trekke seg sammen, i det hele tatt, store omveltninger i kroppen. Gi den litt tid!
 
Hva med å starte med en hold-in-strømpebukse? Kanskje litt mer tøyelig. Er sikkert ikke dumt med tanke på at man blir bedt om å ligge på magen for at livmora skal trekke seg sammen.. På en annen side... Det er kanskje greit å høre med helsepersonell før man bruker sånt over mage mtp blødninger osv. Ikke vet jeg.

Jeg tar nok med meg mamma-joggebuksa mi slik som sist :p Mer behagelig over mørbanka mage skal man lete lenge etter;)

hold in strømpebukser har jeg gitt opp XD Prøver å bruke støttestrøpebukser, men blir hull med en gang ellers så river jeg dem opp Hahaha;P

takk for tipset.må innrømme at jeg ender vel opp med å ta ting ettersom de kommer, siden er det noe jeg IKKE hvet om er hvordan dette ender eller hvordan kroppen egentlig reagerer. prate litt med jordmor kanskje;P
 
Når det ikke er medisinsk hadde jeg ikke begynt med så sterke virkemidler på sykehuset, gi kroppen et par dager til å komme seg, det er seks uker du er batselskvinne, musklene i magen må komme tilbake på plass, du blør, livmora må trekke seg sammen, i det hele tatt, store omveltninger i kroppen. Gi den litt tid!

Tid og tomodighet ;) takk for tipset;)
 
Back
Topp