Fødebagen

vesla1989

Betatt av forumet
Er det noen som har begynt å pakke fødebagen allerede? :) Denne gangen skal jeg ha med meg nok ammeinnlegg, hadde et luksusproblem forrige gang og fikk veldig mye melk. :)
 
Nei, har ikke det. Har begynt så smått å skrive liste, også tenkte jeg at jeg skulle ha den klar til starten av desember:) Men jeg er litt usikker på hva jeg skal pakke og hvor mye:p
 
Er det noen som har begynt å pakke fødebagen allerede? :) Denne gangen skal jeg ha med meg nok ammeinnlegg, hadde et luksusproblem forrige gang og fikk veldig mye melk. :)
Har ikke begynt enda, men tenker jeg skal ha den klar til desember begynner, for da skal ALT annet være i orden!;) Har begynt på liste over hva den skal inneholde da:)
 
Venter til etter eksamen ;-) men sikkert lurt å begynne på ei liste :)
 
Har liste klar men har ikke begynt å pakke ennå. Kommer til å ta med med bla. noen gode joggebukser, singletter, en god genser, nattbind, ammebh. Synes de bomullsbokserne fra Pierre Robert var veldig gode å bruke sist, så kommer til å kjøpe noen av de denne gangen også.
 
Nei, men tenkte å snart pakke litt, så er det evt mobil/ kamera, lader og svangerskapspapir som kan vente til siste liten. Skal ha ks, 8 daga før termin, men sist fikk eg rie ei veke før ks, så alt kan skje :-S :p Og da var eg ikkje forberedt på det, sidan eg skulle ha ks :p

Så svigermor måtte pakka i full fart og eg og mannen for i ambulansen :p
 
Har planen klar i hodet mitt. Klær til oss alle tre
Lader(søster i Tyskland så viktig)
Smokker til babyen
Nan og flasker
Ull ammeinnlegg
Toalettsaker

Men håper å reise etter kort tid hvis fødselen går som sist og da trenger vi nesten ingenting.
 
Nei, men tenkte å snart pakke litt, så er det evt mobil/ kamera, lader og svangerskapspapir som kan vente til siste liten. Skal ha ks, 8 daga før termin, men sist fikk eg rie ei veke før ks, så alt kan skje :-S :p Og da var eg ikkje forberedt på det, sidan eg skulle ha ks :p

Så svigermor måtte pakka i full fart og eg og mannen for i ambulansen :p

Oiii!!! Men ble det hastekeisersnitt da? Eller fødte du vaginalt? Da skjønner jeg du vil ha det i orden :)
 
Jeg har ikke pakket og ikke begynt å tenke på det en gang. Men kom over en tråd på desember 2015 som også handlet om fødebagen. Og der var det mange som var ferdige (de er jo en måned lenger, men snart er vi kommet like langt..). Så da begynte jeg å fundere om jeg skal skrive en liste snart i alle fall ;)
 
Jeg har definitivt ikke tenkt på den enda.

Jeg har jo faktisk ikke HELT landet på at jeg skal inn på sykehuset enda heller... og uansett har jeg da ikke tenkt å bli der så veldig lenge.
 
Jeg har definitivt ikke tenkt på den enda.

Jeg har jo faktisk ikke HELT landet på at jeg skal inn på sykehuset enda heller... og uansett har jeg da ikke tenkt å bli der så veldig lenge.
Kan være greit å være litt innstilt på å måtte være der noen dager ekstra. Jeg måtte ligge to dager lenger forrige gang pga hun hadde gulsot.
 
Kan være greit å være litt innstilt på å måtte være der noen dager ekstra. Jeg måtte ligge to dager lenger forrige gang pga hun hadde gulsot.

Altså, jeg er innstil på hjemreise etter få timer dersom alt er vel med meg og ungen, men om vi må være noen dager ekstra så tar mannen med mer skift til oss hjemmefra, vi bor bare en halvtime unna uansett. Har hun gulsot får vi jo ikke ligge på hotellet uansett antar jeg, da skal vel ungen i lysseng og jeg på ordinær barsel og mannen hjem, og altså klarer han fint ta med klær til oss da, så den delen stresser jeg ikke med.

Men jeg skal uansett pakke "fødebag" til ungene også, siden de skal være hos mine foreldre dersom dette skjer når de ikke er på skole/bhg. Det går trolig FORT, så det er greit at alt er pakket.
 
Oiii!!! Men ble det hastekeisersnitt da? Eller fødte du vaginalt? Da skjønner jeg du vil ha det i orden :)

Nei, heldig vis ikkje. Dei fekk stoppa riene, og eg fekk heim ein dagen etter :) Har ks dato 29 desember, så blir spennande å sjå om eg evt får tidlegare rier denne gangen også :p
 
Nei, heldig vis ikkje. Dei fekk stoppa riene, og eg fekk heim ein dagen etter :) Har ks dato 29 desember, så blir spennande å sjå om eg evt får tidlegare rier denne gangen også :p
Ja, det kan jo skje.. Men du er litt mer forberedt nå da.. Så forberedt som man kan bli :p Lykke til i alle fall!!
 
Har ikke tenkt på det enda. Jeg blir vell å vente til romjula med å pakke den evt :)
 
Har ikke begynt å tenke på det enda, tenker jeg tar det nærmere jul:) Skriver sikkert liste og pakker alt for mye som vanlig:p Og så bør jeg vel huske bag til jentungen også:)
 
Om vi skal bort i julen kommer vi ikke hjem før over nyttår, da kommer jeg nok til å pakke med meg noen småting i tilfelle fødselen skulle begynne når vi er bort og jeg dermed må føde en annen plass.
Blir vi hjemme kommer jeg nok til å drøye med å pakke bagen til januar. Har ikke termin før 19, så ser ingen grunn til å stresse med slikt enda.
 
Back
Topp