Fødebag

Eg pakker ferdig bagen min i dag. Har i alle fall nok snacks ;)
 

Vedlegg

  • IMG20220512143758.jpg
    IMG20220512143758.jpg
    2,3 MB · Visninger: 59
2. Juni, men skal settast i gong seinast ei veke før.
 
Eg pakker ferdig bagen min i dag. Har i alle fall nok snacks ;)
Så digg! Tror jeg må pakke ned litt snop sjæl, ikke til føden, men til barsel ;) orka ikke spise noen ting under fødsel, alt kom opp :bag: Jeg skal ta barsel som litt ‘husmorsferie’ altså :hilarious: med det som kommer med baby, men bare nyte 100% alenetid med baby når mann og barn ikke er på besøk.
 
Så digg! Tror jeg må pakke ned litt snop sjæl, ikke til føden, men til barsel ;) orka ikke spise noen ting under fødsel, alt kom opp :bag: Jeg skal ta barsel som litt ‘husmorsferie’ altså :hilarious: med det som kommer med baby, men bare nyte 100% alenetid med baby når mann og barn ikke er på besøk.
Ja det er mest til barsel. Og før fødsel om eg blir satt i gang og venter på at det skal starte. Eg blei så svolten på barsel med dei andre, så var heilt avhengig av å ha nøtter og frukt tilgjengelig på natta. Det var alt for lenge mellom kveldsmat kl 18 og frukost kl 9 når mini ville amme kvar time heile natta.
 
2. Juni, men skal settast i gong seinast ei veke før.
Du må ikke svare men hvorfor settes igang en uke før? ☺️

Er førstegangs og er 33+4 idag, og er spent på hvordan fødselen blir
Mini i magen er i nedre skikte på symfyse målene... Skal til jordmor igjen nå den 24 mai for kontroll i uke 35 istede for i uke 36 for at jeg bekymrer meg over at mini er liten.... Er ikke målene noe å skryte av så blir det sendt henvisning til sykehuset for vekstkontroll...
 
Ja det er mest til barsel. Og før fødsel om eg blir satt i gang og venter på at det skal starte. Eg blei så svolten på barsel med dei andre, så var heilt avhengig av å ha nøtter og frukt tilgjengelig på natta. Det var alt for lenge mellom kveldsmat kl 18 og frukost kl 9 når mini ville amme kvar time heile natta.
Ah, her på sykehuset er det alltid mat tilgjengelig, og sitter man fast i amming så ringer man på JM og hører om de kan smøre :angelic: Man blir sulten av amming og etter fødsel ja!
 
Du må ikke svare men hvorfor settes igang en uke før? ☺️

Er førstegangs og er 33+4 idag, og er spent på hvordan fødselen blir
Mini i magen er i nedre skikte på symfyse målene... Skal til jordmor igjen nå den 24 mai for kontroll i uke 35 istede for i uke 36 for at jeg bekymrer meg over at mini er liten.... Er ikke målene noe å skryte av så blir det sendt henvisning til sykehuset for vekstkontroll...
Blir satt i gang tidlig pga traumatisk tidligere fødsel, med stort barn og komplikasjoner delvis knytta til størrelse. Så det er for at dette barnet ikkje skal bli like stort, og at eg ikkje skal være så bekymra for tilsvarande komplikasjoner denne gongen.
 
Ah, her på sykehuset er det alltid mat tilgjengelig, og sitter man fast i amming så ringer man på JM og hører om de kan smøre :angelic: Man blir sulten av amming og etter fødsel ja!
Har opplevd at dei var litt snerpete når eg spurte om dei kunne finne frukost til meg, til tross for hyppige amminger heile natta. Sjølvsagt får ein hjelp dei første måltida etter fødsel, men på døgn 2 fekk eg beskjed om at eg skulle gå sjølv.

Det er vel alltid noko ein kan finne seg av mat, men utvalget er ganske begrensa utanfor dei faste måltida. Men meiner det alltid er litt enkelt utvalg av knekkebrød og pålegg, yoghurt og frukt. Så eg tenker det er greit å ha med litt ekstra og energirikt til barsel. Eg får heller ikkje til å spise under fødsel, har same problem som deg med at det kommer i retur. Så det kan gå ganske mange timer utan mat.
 
Har opplevd at dei var litt snerpete når eg spurte om dei kunne finne frukost til meg, til tross for hyppige amminger heile natta. Sjølvsagt får ein hjelp dei første måltida etter fødsel, men på døgn 2 fekk eg beskjed om at eg skulle gå sjølv.

Det er vel alltid noko ein kan finne seg av mat, men utvalget er ganske begrensa utanfor dei faste måltida. Men meiner det alltid er litt enkelt utvalg av knekkebrød og pålegg, yoghurt og frukt. Så eg tenker det er greit å ha med litt ekstra og energirikt til barsel. Eg får heller ikkje til å spise under fødsel, har same problem som deg med at det kommer i retur. Så det kan gå ganske mange timer utan mat.
Oi! Her skrøyt de av at jeg spurte de faktisk, men da var jeg på barsel og ikke barselhotellet. Merkelig å være snerpete.. du er der jo for en grunn, og ikke hjemme..
 
Oi! Her skrøyt de av at jeg spurte de faktisk, men da var jeg på barsel og ikke barselhotellet. Merkelig å være snerpete.. du er der jo for en grunn, og ikke hjemme..
Eg skulle sjølvsagt få hjelp om det var nokon spesiell grunn til at eg ikkje kunne gå sjølv. Men så lenge eg klarte å komme meg ut av senga og ned i spisesalen så forventa dei det. Mulig eg traff på ei som var i dårleg humør akkurat då...

Vi har ikkje barselhotell, så det er snakk om på barselavdelingen på sjukehuset.
 
Har gått til innkjøp av muslibarer idag , 2 pk med 6 stk i hver pakke det er bare starten, da jeg snavler mye og er småsulten hele tiden har også kjøpt ei plate med Nidar favoritter, å skal kjøpe inn poser med nøtter.
Tror ikke jeg kommer til å få i meg noe under fødsel da jeg sikkert kommer til og spy av smertene
Snakka med jordmor om det i uke 32, da vi hadde fødselsforberedende samtale. Å jeg fortalte at jeg spydde av smertene når de la lungedrenet for langt opp i brysthula da jeg hadde lungekollaps i september -16 samt når jeg hadde tannpine i 3 dager, og til slutt måtte akutt trekke tanna da jeg begynte og hovne opp i ganen
Så jordmor tror jeg er ei som spyr av smerte

Ellers har jeg gått til innkjøp av litt Klær I strl 50 som er vasket opp og pakket ned i fødebaggen. Dette fordi mini fortsatt ligger i nedre skikte på symfysemålene og jordmor mener han ikke blir store klumpen når han kommer til verden...


Jeg er i uke 34 på søndag og alt er faktisk klart til mini kommer eneste som ikke er pakket er tingene til mannen min men det skal han få ta ansvar for selv
 
Har begynt å legge godis i bagen og skifte ut klær til både meg og mini etterhvert, standard :hilarious:
 
Må kanskje tenke på å pakke den bagen etterhvert. Tenker jeg har god tid (35 uker i dag), men kan jo være greit at den er klar sånn i tilfelle lillebror vil ut litt tidligere. :)
 
Ferdig med bagen nå (38+3), mangler kun mobillader og airpods!
 
Må kanskje tenke på å pakke den bagen etterhvert. Tenker jeg har god tid (35 uker i dag), men kan jo være greit at den er klar sånn i tilfelle lillebror vil ut litt tidligere. :)

Samme! Verken vasket babytøy eller pakket noen fødebager til meg, baby eller overnattingsbag til kommende storebror. 35+1 idag. Kanskje på tide, i tilfelle!! :wideyed:
 
Her er min liste:

Fødebagg (pakkes i svart bag)


  • Mac
  • Lader til Mac
  • Lader med lang ledning til telefon
  • Multimam
  • Tannbørste
  • Tannkrem
  • Sjampo
  • Balsam
  • Bind
  • Truser X 6
  • Ammeinnlegg
  • Pysj
  • Amme bh X 2
  • Amme topp X 2
  • Sokker X 4
  • Tøfler
  • genser
  • Joggebukse
  • Snacks (blå energisjokolade! Nomminom)
  • Drikkeflaske
  • Purelan
  • Paracet
  • syntocinon nesespray (hjelper amming)

til baby (pakkes i stellebag):

  • 2 heldresser (den beige og orange)
  • 1 body+bukse med lue
  • Pysj
  • Den hvite strikka heldressen
  • Sokker
  • Babyteppe
  • Klorevotter


Jeg kunne tenke meg å ha med mac'en min, men så står det på sykehusets sider at vi ikke må pakke med verdisaker? Da tør jeg jo ikke ha med meg annet enn mobilen ... Jeg har ikke født før så vet ikke hva som er vanlig å ha med av det som koster litt.
 
Samme! Verken vasket babytøy eller pakket noen fødebager til meg, baby eller overnattingsbag til kommende storebror. 35+1 idag. Kanskje på tide, i tilfelle!! :wideyed:



Ikke jeg heller :smiley-ashamed004 jeg er i uke 36 og 100% sykemeldt nå. Kunne begynt de 2 siste ukene når jeg har huset for meg selv på formiddagen, men er så utrolig trøtt at det blir lite med meg...
Håper på mer energi denne uka som kommer.
 
Jeg kunne tenke meg å ha med mac'en min, men så står det på sykehusets sider at vi ikke må pakke med verdisaker? Da tør jeg jo ikke ha med meg annet enn mobilen ... Jeg har ikke født før så vet ikke hva som er vanlig å ha med av det som koster litt.
Den ble veldig ubrukt, så det var ikke nødvendig :) Det er vel fordi de ikke har ansvar for dine saker, men som jeg tenkte da jeg gikk fra rommet med døren åpen, hvem gidder å stjele noe på barsel? På barsel spiste baby, jeg selv spiste, sov, tv i bakgrunn som jeg ikke klarte å få med meg noe på uansett :)
 
Kopierer inn samme som jeg skrev på skjult tråd.


Generelt råd til alle
Sjekk hva de tilbyr der du skal føde. Noen steder får du låne klær, noen steder må du ha med. Noen steder har de hånddusj til å spyle seg med på toalettene, noen steder kan det lønne seg å ha med litt mykt toalettpapir.

Min liste basert på hva mitt sykehus tilbyr og hvordan forrige bag ble pakket
- Bukser/shorts til meg. Sølte litt fostervann før fødsel på den jeg hadde på meg og sølte blod dagen etter fødsel på en annen. Skal ha med flere nå.
- Ammebh. Men gikk mest uten under sykehusskjorta.
- Ammesinglet og cardigan/mannens olaskjorte til å ha utenpå. I alle fall til hjemreisen.
- Purelan og multimam ammekompress
- Slippers til dusjen og store joggesko til å vandre rundt i
- Toalettsaker. Inkl hårstrikker og tørrsjampo.
- Powerbank og lang ladeledning
- Godteri og brus. Både til fødselen og etterpå. Fødte under korona og fikk ikke forlate avdelingen. Denne gangen er kanskje ikke pappaen med hele tiden pga barn hjemme, så fint å ha noe liggende på rommet uten å måtte forlate avdelingen.
- Litt lesestoff, nye blader etc. Synes dagene ble lange med sovende baby.
- Hjemreiseklær til baby. Tar med i både 50+56, så ser vi an størrelsen. Dette tar jo ikke plass…
- Pledd til bilstol til baby
- T-skjorte, bokser, toalettsaker og en joggebukse til far.
- Liten kosebamse til baby. Mest for å ha bilde av deres første møte, ntåh…

Fyller sikkert på lista her etter hvert som jeg kommer på ting :)
Måtte finne frem denne igjen, for nå begynner så smått pakkingen :) Pakker det jeg ikke trenger i ukene fremover og så legger jeg en lapp oppå bagen med det som mangler. Greit med en huskelapp hvis riene står på eller far må pakke:nailbiting:
 
Back
Topp