Fødebag

Sikkert litt rart spørsmål, men hva slags bind pakker dere i fødebagen? Har fått høre store bind…er det nattbind eller en annen type bind??
Ingen type.. bruker de som de har på sykehuset. De har forskjellige størrelser fra bleie til vanlige store
 
Jeg har ikke trengt det de to gangene jeg har født selv. Er vel heller om man ønsker det tror keg
Eg har heller ikkje tatt med, men greit å ha i alle fall nattbind liggande heime til ein kjem heim.

Eg har ikkje hatt behov for meir enn nattbind etter eg har komme heim, men det er store forskjeller på kor fort blødningen avtar.
 
Eg har heller ikkje tatt med, men greit å ha i alle fall nattbind liggande heime til ein kjem heim.

Eg har ikkje hatt behov for meir enn nattbind etter eg har komme heim, men det er store forskjeller på kor fort blødningen avtar.
Jeg har gjort det samme:happy:
 
Sikkert litt rart spørsmål, men hva slags bind pakker dere i fødebagen? Har fått høre store bind…er det nattbind eller en annen type bind??
Du kan evt sjekke med ditt sykehus, men hos meg hadde de «gigantiske sykehusbind» og rosa libresse. Kan være man ønsker nattbind mellom der når blødningen avtar litt evt. Jeg stjal med meg noen av de gigantiske hjem, men trengte ikke mer enn nattbind etter dag tre. Trengte dog mange, følte for å skifte ofte og mannen skjønte ikke hva han skulle kjøpe på butikken, kjøpte alle blå-lilla pakker med truseinnlegg han fant:hilarious:
 
Eg har heller ikkje tatt med, men greit å ha i alle fall nattbind liggande heime til ein kjem heim.

Eg har ikkje hatt behov for meir enn nattbind etter eg har komme heim, men det er store forskjeller på kor fort blødningen avtar.
Da blir det i alle fall innkjøp av nattbind hjemme. Tusen takk :happy::happy::happy:
 
Du kan evt sjekke med ditt sykehus, men hos meg hadde de «gigantiske sykehusbind» og rosa libresse. Kan være man ønsker nattbind mellom der når blødningen avtar litt evt. Jeg stjal med meg noen av de gigantiske hjem, men trengte ikke mer enn nattbind etter dag tre. Trengte dog mange, følte for å skifte ofte og mannen skjønte ikke hva han skulle kjøpe på butikken, kjøpte alle blå-lilla pakker med truseinnlegg han fant:hilarious:
Tusen takk :happy::happy::happy:. Haha, truseinnlegg var godt å ha der man hadde trengt nattbind tenker jeg :hilarious::hilarious:.
 
Da blir det i alle fall innkjøp av nattbind hjemme. Tusen takk :happy::happy::happy:
Ellers er det jo mulig å supplere med det ein trenger også. På mitt sjukehus er i allefall apoteket lett å komme til frå barsel, så det er mulig å få tak i bind inne på sjukehuset ved behov. Åsså går det også an å knabbe med seg eit par frå barsel om det er krise ;)

Eg synes også det er greit å ha Paracet liggande. Det pleier vi alltid å ha men var tomme etter forrige fødsel og eg faktisk hadde behov for. Hadde stikkpiller til barn, men eg sto over og fekk tak i på butikken dagen etter heller.
 
Husk nattbind med store vinger :) elsker bleiene på føden, eneste som funker for meg de første 3 dagene.
 
Ellers er det jo mulig å supplere med det ein trenger også. På mitt sjukehus er i allefall apoteket lett å komme til frå barsel, så det er mulig å få tak i bind inne på sjukehuset ved behov. Åsså går det også an å knabbe med seg eit par frå barsel om det er krise ;)

Eg synes også det er greit å ha Paracet liggande. Det pleier vi alltid å ha men var tomme etter forrige fødsel og eg faktisk hadde behov for. Hadde stikkpiller til barn, men eg sto over og fekk tak i på butikken dagen etter heller.
Takk for tips, Paracet har vi faktisk ikke tror jeg, så det må sjekkes ;)
 
Jeg er 27+5 idag og har begynt og skrive pakkeliste til fødebagen...
Vi bor 1,5 time unna sykehuset og tenkte derfor at det var lurt og pakke med ett par bleier + våtservietter til hjemturen? Er det nødvendig eller Unødvendig? Her er lista mi så langt.

Baby
[ ] Klær i strl 50 (1 Body, 1 Bukse,1 par strømper)
[ ] Klær i strl 56 (2 Body, 2 Bukser, 1 par strømper, 1 Lue)
[ ] Smokker.
[ ] Teppe som lukter mor.
[ ] Sutteklut
[ ] Gulpekluter
[ ] Stelleart (tørre stellekluter,våtservietter, olje,2 stk bleier)
[ ] Bilstol

Mor
[ ] Joggebukse +hettegenser
[ ] T skjorte
[ ] Slippers + Joggesko
[ ] Ammebh
[ ] Lang genser/ cardigan
[ ] Strømper
[ ] Toalettsaker
(tannbørste,tannkrem,hårbørste, hårstrikk,deo,såpe,shampoo)
[ ] Nettbrett,lader,powerbank
[ ] Ammeinnlegg
[ ] Snacks,drikke,godis,real turmat. (Fordi mor er kresen og har følsom mage)

Far
[ ] Ekstra Klær
[ ] Tannbørste
[ ] Crocs
[ ] T skjorte
[ ] Paracet
 
Du kan jo pakke klar stellebagen og la den ligge i bilen f.eks. Da har du bleier og slikt der. Men jeg vil tro babyen sover hele veien hjem dersom den får mat og ren bleie rett før dere drar fra sykehuset :)
 
Noen her som har tips til gode truser til etter fødsel? Jeg har lagt min elsk på sway trusene fra sport outlet, de har jeg nå i strl medium... Er uke 29 på søndag og frykter at de blir for tighte etter hvert og til etter fødsel... Har sett på HM sine men kunn på nett...også sett på farmasiet, de har netting truser men har jo ikke peiling på hvilken strl jeg skal gå for? Nå er jeg 93 cm i livvidde, men jeg kommer jo til å bli større jo lengre jeg kommeri svangerskapet...

Får ikke sett på de på hm før kjøp da HM butikkene her ikke har spesielt med mama produkter inne (vi snakker ett stativ med gensere, noen få bukser og ikke noe mer.. Ikke en eneste amme bh)
 
Noen her som har tips til gode truser til etter fødsel? Jeg har lagt min elsk på sway trusene fra sport outlet, de har jeg nå i strl medium... Er uke 29 på søndag og frykter at de blir for tighte etter hvert og til etter fødsel... Har sett på HM sine men kunn på nett...også sett på farmasiet, de har netting truser men har jo ikke peiling på hvilken strl jeg skal gå for? Nå er jeg 93 cm i livvidde, men jeg kommer jo til å bli større jo lengre jeg kommeri svangerskapet...

Får ikke sett på de på hm før kjøp da HM butikkene her ikke har spesielt med mama produkter inne (vi snakker ett stativ med gensere, noen få bukser og ikke noe mer.. Ikke en eneste amme bh)
Jeg liker veldig godt h&m sine mammatruser. Syns de er gode og romslige :)
 
Noen her som har tips til gode truser til etter fødsel? Jeg har lagt min elsk på sway trusene fra sport outlet, de har jeg nå i strl medium... Er uke 29 på søndag og frykter at de blir for tighte etter hvert og til etter fødsel... Har sett på HM sine men kunn på nett...også sett på farmasiet, de har netting truser men har jo ikke peiling på hvilken strl jeg skal gå for? Nå er jeg 93 cm i livvidde, men jeg kommer jo til å bli større jo lengre jeg kommeri svangerskapet...

Får ikke sett på de på hm før kjøp da HM butikkene her ikke har spesielt med mama produkter inne (vi snakker ett stativ med gensere, noen få bukser og ikke noe mer.. Ikke en eneste amme bh)
Eg liker godt lindex sine mammatruser. Selges i 3pk. Dei er sånne store som går høgt opp over magen. Etter fødsel kan det funke å bruke den modellen du liker nå, men ein str større i ein periode. Eg har gjort det i starten av graviditeten og kjem nok til å gjere det etter fødsel også. Ikkje sånn rett etter naturlig nok, så blir det nok nettingtruser frå sjukehuset eller mammatruser heilt med ein gong. Hugser ikkje kor lenge det gjekk før eg bytta tilbake sist...
 
Noen her som har tips til gode truser til etter fødsel? Jeg har lagt min elsk på sway trusene fra sport outlet, de har jeg nå i strl medium... Er uke 29 på søndag og frykter at de blir for tighte etter hvert og til etter fødsel... Har sett på HM sine men kunn på nett...også sett på farmasiet, de har netting truser men har jo ikke peiling på hvilken strl jeg skal gå for? Nå er jeg 93 cm i livvidde, men jeg kommer jo til å bli større jo lengre jeg kommeri svangerskapet...

Får ikke sett på de på hm før kjøp da HM butikkene her ikke har spesielt med mama produkter inne (vi snakker ett stativ med gensere, noen få bukser og ikke noe mer.. Ikke en eneste amme bh)
Selv valgte jeg de jeg velger når jeg har mensen og bruker bind, bare i en større størrelse. Brukte nettingtuser bare på sykehuset og gikk for vanlige truser med nattbind når jeg kom hjem.
 
Back
Topp