Fødebag

Minibo

Glad i forumet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Junilykke 2022
Det var laga ein tråd på skjult forum men tenkte vi kunne ha ein her også.

Kva har de pakka/tenkt å pakke i fødebagen?
 
Til meg
Ammeinnlegg
Purelan
Ammesingletter
Fleecejakke/cardigan med lukking
Joggebukser
Flipflops/dusj sandaler
Toalettsaker m sjampo og dusjsåpe
Lader til mobil
Trådlaust headset
Nøttemix og muslibarer for å døyve sulten på nettene.
Sikkert litt anna godteri eg er glad i.

Til baby
Klær til heimreise
Smokk til heimreise
Ullteppe som lukter av meg

Etter tips frå barsel sist gong skal eg sove med eit lite teppe vi har i senga framover mot termin sånn at det lukter av meg. Skal ha med for å pakke inn baby i på barsel. Gjerne i bare bleie og teppe var tipset eg fekk sist.

Vurderer å skrive fødebrev men har allerede fått fortalt det viktigaste då eg var på samtale på sjukehuset (oppfølging etter tidlegare vanskelig fødsel). Så eg veit dei har notert alt eg har tenkt på til no i journalen min.
 
Til meg , med tanke på ca 3 dager på sykehus
*Gravidtruser og 2 ammebh ( selv om det bare er de store nettrusene og bleienbind som funker etter fødsel)
* Joggebukse som er litt løs i rumpen og mørk+ vanlig gravidbukse
* 2 ammetopper, 1/2 ammesinglet og 1 lang cardigan
* Sandaler og sokker
* Toalettsaker, kjøpt mini sjampo, balsam og såpe for minst mulig plass. + andre vanlige toalettsaker. Jeg har hatt ulik dusjsåpe fra bodyshop som jeg har brukt på sykehuset som har minnet meg i ettertid om tiden på sykehuset :Heartred
* Lader, notatbok til rier + diverse snack og drikke
* Ammeinnlegg, paracet, multimam, purilam og bind

Til baby:
*1 body og 1bukse i str 50
* 2 body og bukse i 56 + 2 pysj i str 56
* 1 strømpebukse + sokker
* Hentesett og 2 forskjellige bomullslue i str 36-38 og 38-40
* Babyteppe, koseklut og smokk

Ellers skal jeg prøve å lage en spilleliste med kjekk musikk som jeg kan høre på før baby er født. Det gikk ikke siste gang da jeg var for smertepåvirket og vekke pga drypp, men kan nå lage en denne gangen og:)
 
Her er min liste:

Fødebagg (pakkes i svart bag)


  • Mac
  • Lader til Mac
  • Lader med lang ledning til telefon
  • Multimam
  • Tannbørste
  • Tannkrem
  • Sjampo
  • Balsam
  • Bind
  • Truser X 6
  • Ammeinnlegg
  • Pysj
  • Amme bh X 2
  • Amme topp X 2
  • Sokker X 4
  • Tøfler
  • genser
  • Joggebukse
  • Snacks (blå energisjokolade! Nomminom)
  • Drikkeflaske
  • Purelan
  • Paracet
  • syntocinon nesespray (hjelper amming)

til baby (pakkes i stellebag):

  • 2 heldresser (den beige og orange)
  • 1 body+bukse med lue
  • Pysj
  • Den hvite strikka heldressen
  • Sokker
  • Babyteppe
  • Klorevotter
 
Hvis det er flere som er førstegangsfødende fikk jeg tips om lang jakke el til de første dagene man går med bleie. Jeg skal i alle fall pakke det :hilarious:.
Takk for denne tråden, forresten! Veldig hjelpsomt for meg som ikke har peiling på dette :happy:.
 
Hvis det er flere som er førstegangsfødende fikk jeg tips om lang jakke el til de første dagene man går med bleie. Jeg skal i alle fall pakke det :hilarious:.
Takk for denne tråden, forresten! Veldig hjelpsomt for meg som ikke har peiling på dette :happy:.
Eg synes eg hadde meir bruk for ei vanleg fleecejakke. Ikkje alle blør så mykje at dei treng dei aller største binda... Lukking heile vegen i front syntes eg var godt i alle fall.

Lett å få til amming utan at alt er "på utstilling". For mine har det vært nødvendig i tide og utide i alle fall, sjølv når eg var og spiste mat i matsalen.
 
Hvis det er flere som er førstegangsfødende fikk jeg tips om lang jakke el til de første dagene man går med bleie. Jeg skal i alle fall pakke det :hilarious:.
Takk for denne tråden, forresten! Veldig hjelpsomt for meg som ikke har peiling på dette :happy:.
Jeg fikk også det tipset sist, og syns det var veldig kjekt å ha over en ammesinglet. Fikk også tips om at det kunne være greit for far å ha med en behagelig, lett skjorte så man bare kan kneppe opp for å ligge hud mot hud. Han syns det var kjekt, for da slapp han å vrenge av seg alt:happy:
 
Eg synes eg hadde meir bruk for ei vanleg fleecejakke. Ikkje alle blør så mykje at dei treng dei aller største binda... Lukking heile vegen i front syntes eg var godt i alle fall.

Lett å få til amming utan at alt er "på utstilling". For mine har det vært nødvendig i tide og utide i alle fall, sjølv når eg var og spiste mat i matsalen.
Godt å høre det da ;) Og bra tips med lukking i front! Det skal noteres ned :)
 
Jeg fikk også det tipset sist, og syns det var veldig kjekt å ha over en ammesinglet. Fikk også tips om at det kunne være greit for far å ha med en behagelig, lett skjorte så man bare kan kneppe opp for å ligge hud mot hud. Han syns det var kjekt, for da slapp han å vrenge av seg alt:happy:
Det var bra tips, overleveres direkte her ;)
 
Kan også anbefale å ha helsekortet og andre relevante papir liggande i bilen mot slutten. Eg var på helgebesøk hjå svigers då vatnet gjekk med første i veke 37. Dei var ganske frustrerte av meg som møtte opp på føden utan papirene mine...
 
Jeg har litt lyst til å kjøpe fødebaggens føde/barselkjole:bag: noen som har brukt den? Jeg synes skjortene på sykehuset er sååå stygge.. vet det ikke er om å gjøre å se vakker ut, men.. man føler seg jo syk så fort man får på seg de, og det er man jo ikke:rolleyes:
https://www.fodebagen.no/collection.../fode-ammekjole-kommer?variant=42337858191580
Eg kasta opp på alle klærne mine eg hadde på under fødsel sist :hungover: Så eg ville ikkje gambla på å gå med det same både under fødsel og på barsel.

Men kjolen var fin :)
 
Jeg har litt lyst til å kjøpe fødebaggens føde/barselkjole:bag: noen som har brukt den? Jeg synes skjortene på sykehuset er sååå stygge.. vet det ikke er om å gjøre å se vakker ut, men.. man føler seg jo syk så fort man får på seg de, og det er man jo ikke:rolleyes:
https://www.fodebagen.no/collection.../fode-ammekjole-kommer?variant=42337858191580
Jeg gjør nok som sist, har på skjorten fra sykehuset under fødsel og frem til vi er på barsel/barselhotellet. Da bytter jeg til mine egne klær så fort det er naturlig.
 
Eg kasta opp på alle klærne mine eg hadde på under fødsel sist :hungover: Så eg ville ikkje gambla på å gå med det same både under fødsel og på barsel.

Men kjolen var fin :)
Kastet opp jeg å, men jm kom inn i rommet rett før og reddet sølinga :hilarious: vårt første møte. Skulle liksom spise jeg, var en bit god morgen youghurt :dead:
 
Kastet opp jeg å, men jm kom inn i rommet rett før og reddet sølinga :hilarious: vårt første møte. Skulle liksom spise jeg, var en bit god morgen youghurt :dead:
Ja var det eg også prøvde på. Banan i retur :dead:
 
Noen som har erfaring med slike isbind man får kjøpt på fodebagen.no? Er det verdt det, eller ikke nødvendig?
 
Kan også anbefale å ha helsekortet og andre relevante papir liggande i bilen mot slutten. Eg var på helgebesøk hjå svigers då vatnet gjekk med første i veke 37. Dei var ganske frustrerte av meg som møtte opp på føden utan papirene mine...

Samme her. Mannen ble atpåtil sendt hjem for å hente helsekortet, og holdt på å gå glipp av fødselen!
 
Samme her. Mannen ble atpåtil sendt hjem for å hente helsekortet, og holdt på å gå glipp av fødselen!
Mannen reiste også heim og henta. Men vi hadde god tid... Fekk aldri rier av meg sjølv så blei satt i gang dagen etterpå og fødte dagen etter det igjen.
 
Noen som har erfaring med slike isbind man får kjøpt på fodebagen.no? Er det verdt det, eller ikke nødvendig?

jeg har veldig god erfaring med de. Kjøpte 6 sist og da var jeg redd for å bruke dem opp og sparte på de, så bp bestilte jeg 12 :p De man får på sykehuset kan absolutt ikke sammenlignes. Det er små, steinharde isbiter (bind) som må ligge i en klut :rolleyes: go for it sier jeg! Får du ikke behov for de så er de garanter lettsolgt :) ikke bare er de gode rett etter fødselen, men dersom det ble rift/sying er de gull når ting gror og klør også, eller på hemoroider.
 
Back
Topp