Fødebag

Jeg har nesten pakket bagen klar, den står på soverommet og mangler bare noen få ting. Har fylt den med tøybleier til baby, og masse nye flotte tøybind til meg, pluss ammeinnlegg i tøy :D
Gleder meg til en litt mer behagelig barseltid, fikk tidenes mest grusomme bleieutslett under forrige renselse.

Har også pakket babyklær og et pledd, pappaen har slengt oppi et par boksere og t-skjorter i tilfelle vi må overnatte. Har med ammesingletter+ammebh, joggebukse, ammekjole og en gravidjeans. Så har jeg et par vanlige t-skjorter, cardigan og en treningsjakke som er veldig deilig og luftig. Skal også slenge oppi caboo close bæresjal, toalettsaker, crocs, lypsyl og ta med litt snacks. Da tror jeg at jeg har det som trengs :) Tipper vi snart setter babysetet klart i bilen, fordi det har blitt noen få risikofaktorer mot slutten, så hvis fødselen starter kan vi få det travelt.
 
Ikke pakket enda. Men man får låne det meste til babyen, men kjekt å ha med seg to bodyer.

Man trenger jo egentlig ikke pysj, de kan sove i bodyen også.

Bleierumpe har jo alle damene på barsel [emoji23] men sikkert greit å ha med seg litt tynne klær. Kjole fikk jeg ikke bruk for sist, da joggebuksa var mye bedre etter å våknet opp med å være veldig hoven nedentil [emoji29]
 
Har pakket med meg:
Shampo, balsam, dusjsåpe, deo, tannbørste og tannkrem,
Bb cream, lypsyl, maskara, eyeliner,
Truser, sokker, ammebh uten spiler, 2 harem bukser en kort og en lang, 3 amme topper, en lang cardigan og crogs, til baby: 3 body+bukse, 1 kjole storebror har valgt, smokk, pledd og koseklut. Putter oppi Nutrilett og noe drikke når det nærmer seg :)
 
Nå har ikke jeg lest alle innleggene så nøye enda, men jeg fikk et tips av ei venninne som fødte for noen uker siden. Og det var at jeg burde ha med en cardigan som var litt lang. Hun hadde ikke følt seg såå fresh når hun skulle ned i kantina og spise med bleierumpe [emoji14]

Jeg kjøpte meg en på Hm som var ganske tynn i stoffet, så da kan jeg bruke den selv om det er varmt ute :)
Åååå, det var luuuurt[emoji3] det skal jeg ta med!
 
Det er ikke sånn at man går i de svære bleiene idagesvis. Med førstemann trodde jeg det var normalt. Hvis man ikke blør veldig mye holder det med tykke nattbind / de dem har på sykehuset. Etter 2. Fødsel byttet jeg til bind etter 3-4 timer :)
 
Det er ikke sånn at man går i de svære bleiene idagesvis. Med førstemann trodde jeg det var normalt. Hvis man ikke blør veldig mye holder det med tykke nattbind / de dem har på sykehuset. Etter 2. Fødsel byttet jeg til bind etter 3-4 timer :)
Akkurat det der er veldig individuelt. Jeg blødde kjempe masse i 4 dager. Så gikk med bleierumpe hele sykehusoppholdet[emoji85] så skader ikke å være forberedt [emoji4]
 
Jeg har rett og slett kjøpt engangstruser og stoooore bind! Selv om jeg kan gå over til de største fra butikken, så føler jeg det mer trygt med enda større!

Jeg har pakket ca likt som flere av dere, MEN jeg kom til å titte litt på HM her, pysj? Jeg har aldri ligget på sykehuset før- kan det være deilig med en pysj? En liten shorts og liten singlett?
 
Jeg har rett og slett kjøpt engangstruser og stoooore bind! Selv om jeg kan gå over til de største fra butikken, så føler jeg det mer trygt med enda større!

Jeg har pakket ca likt som flere av dere, MEN jeg kom til å titte litt på HM her, pysj? Jeg har aldri ligget på sykehuset før- kan det være deilig med en pysj? En liten shorts og liten singlett?
Jeg tenkte å sove i sykehusskjorte bare :) Hvor får man kjøpt engangstruser? Og må man på apoteket for å få tak i ekstra store bind?
 
Jeg har rett og slett kjøpt engangstruser og stoooore bind! Selv om jeg kan gå over til de største fra butikken, så føler jeg det mer trygt med enda større!

Jeg har pakket ca likt som flere av dere, MEN jeg kom til å titte litt på HM her, pysj? Jeg har aldri ligget på sykehuset før- kan det være deilig med en pysj? En liten shorts og liten singlett?

Jeg kommer til å gå i pysjbukse/shorts på sykehuset og erstatter pysjtoppen med en amme t-skjorte/singlett. Hadde kun ammebh med sist og puppene var stort sett ute på vift, så ønsker noe litt mer tildekket men enkelt denne gang.
 
Jeg kommer til å gå i pysjbukse/shorts på sykehuset og erstatter pysjtoppen med en amme t-skjorte/singlett. Hadde kun ammebh med sist og puppene var stort sett ute på vift, så ønsker noe litt mer tildekket men enkelt denne gang.
Enig med du, ammesinglett er best. Spesielt den første tiden
 
Sykehusbaggen er ferdig pakket og har allerede vært med på en litn lufte tur til sykehuset:love2 Heldivis "falsk" alarm og vi håper lillemor holder seg inne litt til...
 
Så mange gode tips her! Ser at jeg har glemt det mye fra forrige gang! :p
 
Jeg har rett og slett kjøpt engangstruser og stoooore bind! Selv om jeg kan gå over til de største fra butikken, så føler jeg det mer trygt med enda større!

Jeg har pakket ca likt som flere av dere, MEN jeg kom til å titte litt på HM her, pysj? Jeg har aldri ligget på sykehuset før- kan det være deilig med en pysj? En liten shorts og liten singlett?
Jeg hadde ikke takla pysj. Sov i sykehusskjorta. Føler deg neppe komfortabel med en liten shorts og bleierumpe hehe
 
Jeg er sååå stolt av meg selv som har pakket fødebagen i dag, uke 36+6 :D :D
 
Jeg hadde ikke takla pysj. Sov i sykehusskjorta. Føler deg neppe komfortabel med en liten shorts og bleierumpe hehe

Vel- jeg har ikke tenkt å sove i bare trusa akkurat, føler d må en shorts eller nattbukse til.... skal jo ikke akkurat sprade rundt i nattklær der inne heller [emoji23] men er så skeptisk på om d blir så varmt med nattbukse- derfor jeg lurer på pysjshorts istede...
 
Vel- jeg har ikke tenkt å sove i bare trusa akkurat, føler d må en shorts eller nattbukse til.... skal jo ikke akkurat sprade rundt i nattklær der inne heller [emoji23] men er så skeptisk på om d blir så varmt med nattbukse- derfor jeg lurer på pysjshorts istede...
Jeg å føler at det kanskje blir varmt å sove med pysjbukse, så her blir det nok shorts om natta [emoji38] og ha en joggebukse på dagtid[emoji38]
 
Vel- jeg har ikke tenkt å sove i bare trusa akkurat, føler d må en shorts eller nattbukse til.... skal jo ikke akkurat sprade rundt i nattklær der inne heller [emoji23] men er så skeptisk på om d blir så varmt med nattbukse- derfor jeg lurer på pysjshorts istede...
Skader jo ikke å bare ta den med [emoji2] jeg svettet skikkelig mye etter fødselen så jeg trivdes godt i bare sykehus skjorta[emoji2]
 
Back
Topp