Fødebag

emma1

Betatt av forumet
Uansett om det enda er en stund til den kanskje skal være klar...
Men er det noen som har begynte å tenke på hva de skal ha med seg i fødebagen?
Og hva er lurt å huske på, tips?
 
Tenkte å ta med omtrent det samme som sist: noen skift, tøfler, mat, drikke, en bok tilfelle en skulle være heldig og få slappet av :p, mobillader, salve til såre brystvorter og litt klær til babyen :)
 
Nei, nå må du utdype dette med hårføner:confused004:laughing002 Førstegangs gravid og tar i mot ALLE tips!:book1
Har ikke hatt behov selv, men fikk tipset igår på svangerskapskurs [emoji16] Tenk rift/klipping nedentil og behov for å tørke etter å ha gått på do [emoji51] har også hørt at våtservietter skal være bra [emoji16]
Andre tips er energibarer (i tilfelle det er tomt på automaten på sykehuset), tannbørste og tannkrem, flip flopper for dusjen, stort håndkle (skal visst være litt små de på sykehuset), badekåpe, lebepomade, bodylotion, mammatruse, bind og tøfler
 
Et tips jeg har melkeoppsamler fra avent. Jeg ble utrolig sår i starten av ammingen og da ble disse gull siden brystvortene alltid får luft:) Har kjøpt nye nå som blir liggende klar om jeg trenger de denne gangen også.
5f1d23f971ac7c5b6c9d19b297c45a4c.png
 
Jeg trengte igrunn ikke så mye sist. Alt av hygieneartikler fikk jeg der, men usikker på om det er slik overalt.
Det jeg fikk bruk for var: hårstrikk, tannbørste, tannkrem, lypsyl, birkenstock, briller, et klesskift eller to (jeg bodde mye i den fine sykehusskjorta :p) hentesett til den lille, kamera, mobil+lader og noe energirik snacks og en brus. Var ment å spise det under fødselen, men fikk ikke i meg noe da. Det var uansett supert å ha etterpå når ulvehungeren satte inn :p det er ingenting i verden som smaker bedre enn mat etter en fødsel. ;)
 
Jeg skal lage meg en litt mer utdypende liste senere.
Men jeg synes det var veldig geit å ha med en sekk til fødslen men snacks, kamera, laddere og så hadde vel jeg et skift der.

Så hadde jeg pakket bag til barsel med klær både til meg, baby og pappa. Vi har fødestedet tre timer unna og kan ikke bare reise hjem for å hente noe.

Dopapir og hårføner er et tips som stadig går igjen, men føler at flere og flere dropper dette. Jeg hadde ikke bruk for det og var få som hadde det på sist termingruppe.

Men vi har jo forskjellige behov så :)
 
En lang nattkjole jeg skal føde i, hata å ligge til utstilling for alle i den korte blå skjorta jeg fikk sist. Så skal ha med meg en som går ned til låra iallfall.
 
Er andregangsfødende å føler jeg veit sånn ca hva jeg skal ha med [emoji23]
Skift til meg selv, stoooooore komfortable klær vell å merke! Ingen som bryr seg om mote på Barsel så heldigvis ikke noe press [emoji85]
Litt klær til babyen, viktigste er å ha med klærne babyen skal ha på turen hjem, men litt ekstra er greit siden barsel har veldig stive triste klær til babyen [emoji26]
Eget helseteppe til babyen, brukte syhehuset sitt sist men det også var veldig stivt [emoji53]
Egne bleier, syns ikke noe om å dele stellerom med "alle" andre,
Så vil ha muligheten til å skifte noen ganger på rommet [emoji4]
Ammepute! Tips fra helsestasjon etter trøblete amming med nr 1[emoji4][emoji106]
Kamera er vel ett must [emoji6]
Snacks til fødselen/dagen etter,
Tannbørste, eget toalettpapir, brystvortekrem, deo (svettet MYE etter fødselen [emoji23])
Store gulpekluter, gode innesko/tøfler, ammeinnlegg i ull, det pappaen eventuelt skulle trenge, egen vannflaske, å sikkert noen annet småtteri jeg har glemt nå [emoji23]
 
Her er min liste over hva jeg skal ha i fødebaggen:

Tannkrem
Tannkost
Hårbørste
Shampo
Balsam
Deo
Sminke
Fuktighetskrem
Store truser
Sokker
Ammebh
Tights
T-skjorte
Sandaler
Mobillader

Ett sett med klær til baby:
Body, strømpebukse, kjole, lue, trøye og teppe

Til mannen:

Boxer
Sokker
T-skjorte

Fødebrev

Jeg skal kjøpe nye klær og nytt av alt av toallettsaker og ha oppi, slik at jeg ikke står der og er tom for f.eks deo eller tannkrem :p
 
Vi ble lengre enn planlagt sist, så kommer til å ta med litt ekstra skift. Selv om jeg selvfølgelig håper vi slipper denne gangen.
Så det blir klær til mannen, meg og den nye:happy: toalettsaker, lader, mykt toalettpapir.
Deilig med løse klær og lette sko, dette er jo ikke noe problem midt på sommeren :happy:
fikk anbefale en sånn spray for å spraye seg nedentil sist, mange som syns den var fin å ha, men selv brukte jeg den nesten ikke.
 
Vi ble lengre enn planlagt sist, så kommer til å ta med litt ekstra skift. Selv om jeg selvfølgelig håper vi slipper denne gangen.
Så det blir klær til mannen, meg og den nye:happy: toalettsaker, lader, mykt toalettpapir.
Deilig med løse klær og lette sko, dette er jo ikke noe problem midt på sommeren :happy:
fikk anbefale en sånn spray for å spraye seg nedentil sist, mange som syns den var fin å ha, men selv brukte jeg den nesten ikke.
Hvilken spray er det?:)
 
Jeg må ha med egen hodepute[emoji4] De er så flate de som er på sykehuset, også er det greit med ekstra puter til å støtte opp både rygg og mellom bena. Veldig glad jeg hadde det med sist! Denne gangen har jeg fått meg den fantastiske Bbhugme puten også, så er fare for at den også blir med;-)
 
Jeg må ha med egen hodepute[emoji4] De er så flate de som er på sykehuset, også er det greit med ekstra puter til å støtte opp både rygg og mellom bena. Veldig glad jeg hadde det med sist! Denne gangen har jeg fått meg den fantastiske Bbhugme puten også, så er fare for at den også blir med;-)

Det var lurt å ta med bbhugme puten:)
 
Jeg har nesten bare 56 så pakker nok ikke noe mindre enn det. Spesielt med tanke på at hun er estimert til å være over 4kg:p
 
Jeg har nesten bare 56 så pakker nok ikke noe mindre enn det. Spesielt med tanke på at hun er estimert til å være over 4kg:p

Åh, jeg har et spm angående vektestimering! Er det noe de gjør når de måler symfysen? Eller hvordan gjør de det? Jeg vet jo at man ikke vet helt sikkert før ungen er født, men jeg er så nysgjerrig på størrelsen på babyen. Får man liksom vite det dersom det kan virke som om babyen er over eller under gjennomsnittet i vekt og størrelse?
 
Åh, jeg har et spm angående vektestimering! Er det noe de gjør når de måler symfysen? Eller hvordan gjør de det? Jeg vet jo at man ikke vet helt sikkert før ungen er født, men jeg er så nysgjerrig på størrelsen på babyen. Får man liksom vite det dersom det kan virke som om babyen er over eller under gjennomsnittet i vekt og størrelse?
Det ble estimert om baby lå til gjennomsnitt, over eller under på OUL, men den er så tidlig at da er det mer for å bekrefte antatt termin. Deretter fikk jeg et estimat på 3D UL.

Også var jeg jo så heldig at de sjekket det nå når jeg måtte inn på sykehuset sist helg da.

Ellers er det vel sånn at om symfyse målene avviker en del fra kurven så kan du få tilbud om vekstestimering.

Eller som i mitt tilfelle, hvis baby ikke snur seg innen uke 36-37 så vil de vekstestimere foe å se om det er forsvarlig at jeg går for setefødsel.

Uansett vil det ikke skade å spørre legen om det er mulig å få det på.grunnlag av at du er redd for å føde stor baby f.eks:)
 
Back
Topp