Fødebag

Hihi, ja når det kommer til baby er det jo såå gøy å planlegge![emoji7] Ellers i hverdagen er jeg ikke like strukturert av meg[emoji87]

Jeg kommer nok til å pakke for pappaen også, noe jeg også må gjøre når vi skal på utenlandsferier. Men det blir nok bare pakket klær til han, håndkle, sandaler, toalettsaker og noe underholdning tenker jeg[emoji4]

Jeg kommer til å pakke i én bag til meg og pappan, og så pakker jeg i stelleveska til baby[emoji170]
Jeg syns og det er kjekt å bruke stellebag til barnets ting og egen bag til meg og far, så begge vet i hvilken bag det er sannsynlig å finne ting ut i fra hvem som trenger det[emoji23][emoji6]

Kjedelig å lete gjennom en hel bag med alles ting om man har en liten en som gråter og trenger nytt kles skift eller teppe eller noe. [emoji106]
 
Her kommer jeg nok til å la far pakke selv . Da det er alltid min prinsipp sak her hjemme, at jeg har ansvar for meg og han har ansvar for han. (han har vokst opp med en mamma som gjør ALT for faren og ungene, så han forventet et sånt liv og det er IKKE meg[emoji23]). Men kommer nok til å tipse han om ting som kan være lurt å ha med for han er ikke alltid flink til å tenke langt fremover og på at han kanskje burde ha med litt underholdning og snacks, hvis ting tar tid, siden han fort kjeder seg[emoji23]. Eller så har vi heller ikke lang vei hjem om han mangler noe ETTER([emoji23][emoji23]) fødselen[emoji6]

Haha- jeg tror jeg smyger med en tannbørste og er undertøyskift, men bortsett fra d må han si fra selv om d er noe [emoji38] er likt her også, og jeg nekter å sy puter under armene på han, svigermor synes jo jeg er helt forferdelig [emoji23][emoji23]
 
Hjelp så strukturerte dere er! Jeg har riktignok mer eller mindre skrevet ferdig lista til bagen, men ikke ofret pakkinga en tanke enda.. Er 32+0 i dag og føler jeg har massevis av tid til det... eller? Vaska tøyet i str 50 og 56 i går så det er jo sånnsett klart, men er tenkt å legge det i kommoden i første omgang.
 
Haha- jeg tror jeg smyger med en tannbørste og er undertøyskift, men bortsett fra d må han si fra selv om d er noe [emoji38] er likt her også, og jeg nekter å sy puter under armene på han, svigermor synes jo jeg er helt forferdelig [emoji23][emoji23]
Ikke sant, det jeg å mener. Voksne burde klare å finne sine egne klær om morgenen og pakke selv [emoji57] [emoji23]

Svigermor er faktisk enig med meg hun da, hu prøver stadig å få svigerfar til å gjøre sånt selv, men er jo sent og forandre på ting etter flere tiår i samme rutinene [emoji23][emoji23]
 
Hjelp så strukturerte dere er! Jeg har riktignok mer eller mindre skrevet ferdig lista til bagen, men ikke ofret pakkinga en tanke enda.. Er 32+0 i dag og føler jeg har massevis av tid til det... eller? Vaska tøyet i str 50 og 56 i går så det er jo sånnsett klart, men er tenkt å legge det i kommoden i første omgang.
Hihi[emoji23][emoji13] er jo ca 2mnd til, så du har jo god tid ennå[emoji6] for min del er jeg bare kontrollfreak, og vil være forbredt på alt. Selvom det alltid har vært risiko for at baby kommer tidlig føler jeg mer nå at om baby kommer tidlig så går det bra og da er det greit å være klar[emoji23][emoji13]
Men om du har laget liste er det jo fort gjort og pakke når det nærmer seg [emoji16][emoji106]
 
Det kan være lurt å forhøre seg med noen som har født nylig om hva man får på sykehuset, så man slipper å drasse med unødvendig mye:) her får man det man trenger av store og små bind, nettingtruser (GULL verdt!!), smertestillende, bleier til baby, enkle bodyer, shampo, balsam, såpe, babyolje osv. :)
 
Det kan være lurt å forhøre seg med noen som har født nylig om hva man får på sykehuset, så man slipper å drasse med unødvendig mye:) her får man det man trenger av store og små bind, nettingtruser (GULL verdt!!), smertestillende, bleier til baby, enkle bodyer, shampo, balsam, såpe, babyolje osv. :)
Det er nok en god idé [emoji16][emoji16][emoji106]
 
Ikke sant, det jeg å mener. Voksne burde klare å finne sine egne klær om morgenen og pakke selv [emoji57] [emoji23]

Svigermor er faktisk enig med meg hun da, hu prøver stadig å få svigerfar til å gjøre sånt selv, men er jo sent og forandre på ting etter flere tiår i samme rutinene [emoji23][emoji23]

Svigermor syntes jeg forventet for mye av han når han måtte pakke kofferten til syden selv i desember [emoji23] ho er av den gamle sorten da, som mener at kvinner hører til i huset og mannen ute, hun fikk jo sjokk da jeg lærte meg å kjøre traktor for å kunne hjelpe til når d trengs [emoji28]

Men har fått inspirasjon av deg nå til å skrive lister!!
Men sånn nettingtruser som flere anbefaler- kan vi ikke få slike på sykehuset? [emoji51]
 
Svigermor syntes jeg forventet for mye av han når han måtte pakke kofferten til syden selv i desember [emoji23] ho er av den gamle sorten da, som mener at kvinner hører til i huset og mannen ute, hun fikk jo sjokk da jeg lærte meg å kjøre traktor for å kunne hjelpe til når d trengs [emoji28]

Men har fått inspirasjon av deg nå til å skrive lister!!
Men sånn nettingtruser som flere anbefaler- kan vi ikke få slike på sykehuset? [emoji51]
Heheh, ikke så lett med svigers alltid [emoji6] men ville absolutt stått på ditt der altså[emoji6][emoji23]

Jeg skal spørre på sykehuset, for jordmor var usikker men trodde det, og vil ikke komme dit uten og at de ikke gir de ut[emoji23][emoji23] så kanskje kjekt å snakke med noen du kjenner som har vært gjennom fødsel på ditt sykehus nylig, eller ringe og spørre[emoji6]
 
Som usikker førstegangs: bør man ta med pysj til lille i sykehusbagen??
 
Trenger nesten ingeting til babyen til tiden på sykehuset. Men er jo koselig med egne klær synes jeg da. Også kanskje sånne ting som gulpeklut og koseklut og sånt da:)
 
Okey..... jeg har pakket den lille sin bag- eller forsøkt,..... hvor mye av hva ville dere tatt med?
Sykehuset har vel pledd og helsetepper osv? Gulpekluter?
 
Jeg ville tatt med egne klær til babyen. Vi fikk i første omgang noen klær til låns, men de var så svære til den lille babyen! Ikke alltid de har tilgjengelig rett størrelse. Vi hadde en egen bag i bilen til etter fødsel så mannen hentet den da vi kom på barsel så vi fikk byttet.

De hadde også nettingtruser på sykehuset da jeg var der sist for 2 år siden (KK i Bergen). Har sett noen steder der det blir anbefalt at man må ta med selv så ble selv litt usikker på om det er endret praksis? Satser egentlig på at de har også denne gangen...
 
Nå har ikke jeg lest alle innleggene så nøye enda, men jeg fikk et tips av ei venninne som fødte for noen uker siden. Og det var at jeg burde ha med en cardigan som var litt lang. Hun hadde ikke følt seg såå fresh når hun skulle ned i kantina og spise med bleierumpe :p

Jeg kjøpte meg en på Hm som var ganske tynn i stoffet, så da kan jeg bruke den selv om det er varmt ute :)
 
Nå har ikke jeg lest alle innleggene så nøye enda, men jeg fikk et tips av ei venninne som fødte for noen uker siden. Og det var at jeg burde ha med en cardigan som var litt lang. Hun hadde ikke følt seg såå fresh når hun skulle ned i kantina og spise med bleierumpe :p

Jeg kjøpte meg en på Hm som var ganske tynn i stoffet, så da kan jeg bruke den selv om det er varmt ute :)
Akkurat det har jeg faktisk pakket ned :D
Husker synleg dagen etter forrige fødsel skulle gå fra barselavdeling til barselhotellet, og midtveis kjente jeg at blodet rant over bleien og nedover beina, og jeg hadde lysegrå joggebukse :rolleyes: Var ganske fornøyd da jeg kom frem og oppdaget at det ikke hadde kommet på buksen, for den var så vid at den ikke var borti meg der blodet rant :p
 
Back
Topp