Fødebag

Men de har mat på kantinen på sykehuset. Men jeg er vel en av de få som ikke har noe imot sykehusmat og da ^^
Det som selges på kioskene er ofte usunn mat, og man kan ha godt av skikkelig næring etter en fødsel. Men så var det jo snakk om frukt og brus da, i det innlegget jeg opprinnelig siterte. Og frukt holder seg ikke lenge uansett. Og brus er det ofte i automater for de sykehusene som har slikt.

Vi tok med noen brødskiver og bra var det for det var ikke noe mat å oppdrive! Kun fra kiosk men det var ikke før utover dagen etterpå (kom tidlig på natten)
 
Da har jeg oppdatert pakkelisten min!
Tatt med en del av de tingene dere andre har kommet med, og litt av mine egne ting.
Jeg skal f.eks. ta med bilder av jenta mi, og en kosebamse. Det er ting jeg forbinder med noe godt, og jeg håper det kan hjelpe under fødsel :)
I tillegg skal jeg ta noen filmer av jenta mi, som jeg kan se og høre på. Det gjør meg alltid glad :)
 
Nå har jeg omsider lagt klart litt småting: div.klær til babyen. Ammebh, ammesinglett og ammeinnlegg.
Hjelp! Nå er det virkelig ikke lenge igjen ..
 
Jeg trodde jeg skulle ha klart fødebagen til nå, men den har jeg altså fremdeles ikke pakket. Enda noen uker igjen til termin, og så er vi så nørme sykehuset så stresser ikke så veldig. Jeg bare trodde jeg ville hatt den klar for flere uker siden! :p
 
Bare 3 uker til termin, så kjente det var greit å få pakket det meste ned nå. Bare et par ting til vask og så må jeg kjøpe noe snacks, så er den klar [emoji846]
 
Bare 3 uker til termin, så kjente det var greit å få pakket det meste ned nå. Bare et par ting til vask og så må jeg kjøpe noe snacks, så er den klar [emoji846]

Det må jeg huske å kjøpe også:) sist fødte jeg på natta, så sambo ble kjempe sulten stakar.. kjøpe litt redbull og snacks til han :p
 
Har ei venninne som er gravid med sin nummer to, og hun er kjempestressa for at jeg ikke har pakket enda. Jeg er 35+0 i dag. Tenker å pakke til lille i helgen, samt de tingene jeg kan til meg og mannen. Her er pakkelisten:

Til mamma
Rosa treningstights (sypermyk)
Lilleba pysjamas
Converse sko
Tøffler
Hjemreiseantrekk
Hettegenser
Amme BH x 2
Mannen sin gode t-skjorte
Mannen sin gode genser
Morgenkåpe
Truser - granny style
Sokker + ullsokker (fryser ALLTID på beina)
Linser
Tannkost /Tannkrem
Shampoo/Balsam
Dusjsåpe
Deodorant
Sminke
Ammeinnlegg (Avent + ull)
Bind
Mama bee body butter
Hårbørste
Purelan
Rettetang
Hårhøner
Briller
Sminkefjerner
Dopapir

Til lille <3
Bodyer x3
Sokker x2
Koseklær x1 - 2
Hentesett x1
Bleier
Bilstol
Bamse
Smokk x1
Teppe
Klorevotter
Strømpebukse x2
Babynest ?
Gulpekluter

Annet Viktig
Helsekort
Blodtype
Brev til jordmor
Kamera + Lader
Mobil + Lader
Kjeks, boller, Annet Mat
Pringles
Cola

Mannen pakker ett par skift + toalettsaker.


Noe jeg har glemt? :)
 
Har ei venninne som er gravid med sin nummer to, og hun er kjempestressa for at jeg ikke har pakket enda. Jeg er 35+0 i dag. Tenker å pakke til lille i helgen, samt de tingene jeg kan til meg og mannen. Her er pakkelisten:

Til mamma
Rosa treningstights (sypermyk)
Lilleba pysjamas
Converse sko
Tøffler
Hjemreiseantrekk
Hettegenser
Amme BH x 2
Mannen sin gode t-skjorte
Mannen sin gode genser
Morgenkåpe
Truser - granny style
Sokker + ullsokker (fryser ALLTID på beina)
Linser
Tannkost /Tannkrem
Shampoo/Balsam
Dusjsåpe
Deodorant
Sminke
Ammeinnlegg (Avent + ull)
Bind
Mama bee body butter
Hårbørste
Purelan
Rettetang
Hårhøner
Briller
Sminkefjerner
Dopapir

Til lille <3
Bodyer x3
Sokker x2
Koseklær x1 - 2
Hentesett x1
Bleier
Bilstol
Bamse
Smokk x1
Teppe
Klorevotter
Strømpebukse x2
Babynest ?
Gulpekluter

Annet Viktig
Helsekort
Blodtype
Brev til jordmor
Kamera + Lader
Mobil + Lader
Kjeks, boller, Annet Mat
Pringles
Cola

Mannen pakker ett par skift + toalettsaker.


Noe jeg har glemt? :)

Virker som du har det meste :)
Så lurt å skrive ned helsekortet, det må jeg og skrive opp :D
 
Virker som du har det meste :)
Så lurt å skrive ned helsekortet, det må jeg og skrive opp :D

Her om dagen ble det en veldig uventet tur innom føden rett etter jobb, men jeg måtte hjemom for å hente helsekortet først. Heldigvis bare 15 min omvei, men etter det går jeg rundt med helsekortet i veska. Du vet aldri når du plutselig får bruk for det!
 
Har ei venninne som er gravid med sin nummer to, og hun er kjempestressa for at jeg ikke har pakket enda. Jeg er 35+0 i dag. Tenker å pakke til lille i helgen, samt de tingene jeg kan til meg og mannen. Her er pakkelisten:

Til mamma
Rosa treningstights (sypermyk)
Lilleba pysjamas
Converse sko
Tøffler
Hjemreiseantrekk
Hettegenser
Amme BH x 2
Mannen sin gode t-skjorte
Mannen sin gode genser
Morgenkåpe
Truser - granny style
Sokker + ullsokker (fryser ALLTID på beina)
Linser
Tannkost /Tannkrem
Shampoo/Balsam
Dusjsåpe
Deodorant
Sminke
Ammeinnlegg (Avent + ull)
Bind
Mama bee body butter
Hårbørste
Purelan
Rettetang
Hårhøner
Briller
Sminkefjerner
Dopapir

Til lille <3
Bodyer x3
Sokker x2
Koseklær x1 - 2
Hentesett x1
Bleier
Bilstol
Bamse
Smokk x1
Teppe
Klorevotter
Strømpebukse x2
Babynest ?
Gulpekluter

Annet Viktig
Helsekort
Blodtype
Brev til jordmor
Kamera + Lader
Mobil + Lader
Kjeks, boller, Annet Mat
Pringles
Cola

Mannen pakker ett par skift + toalettsaker.


Noe jeg har glemt? :)

Hver sin smak altså så er ikke no feil, men skal du gå med treningstights med grannytruser med bind under? :p jeg skal ikke ha no tettsittende pga den ultra snasne bleierumpa man får etter fødsel haha...
 
Her om dagen ble det en veldig uventet tur innom føden rett etter jobb, men jeg måtte hjemom for å hente helsekortet først. Heldigvis bare 15 min omvei, men etter det går jeg rundt med helsekortet i veska. Du vet aldri når du plutselig får bruk for det!

Jeg var fæl på å glemme det sist gang husker jeg :p
Det gikk jo bra uansett, men jeg er mye flinkere denne gangen. Eller, jeg trodde det. Innser nå at jeg ikke aner hvor det er..... :hilarious:
 
Jeg var fæl på å glemme det sist gang husker jeg :p
Det gikk jo bra uansett, men jeg er mye flinkere denne gangen. Eller, jeg trodde det. Innser nå at jeg ikke aner hvor det er..... :hilarious:

Jeg har det liggende i bilen hele tiden. Om jeg er ute av huset, er det med bilen. Klarer ikke gå med veske pga bekkenløsningen :rolleyes:
 
Jeg har det liggende i bilen hele tiden. Om jeg er ute av huset, er det med bilen. Klarer ikke gå med veske pga bekkenløsningen :rolleyes:

Lurt! Jeg kjører ikke selv så det er litt forskjellig fra gang til gang hvem jeg kjører med så det funker ikke for meg :(
 
Lurt! Jeg kjører ikke selv så det er litt forskjellig fra gang til gang hvem jeg kjører med så det funker ikke for meg :(

Ja, det blir jo litt vanskelig når man ikke kjører selv. Fikk tipset av fastlegen da det kan være veldig viktige papirer om man man havner i trafikkulykke. Så mappen ligger alltid i passasjersetet.
 
Ja, det blir jo litt vanskelig når man ikke kjører selv. Fikk tipset av fastlegen da det kan være veldig viktige papirer om man man havner i trafikkulykke. Så mappen ligger alltid i passasjersetet.

Mhm, så absolutt smart.
 
Åh det er så morsomt å lese her at jeg ikke er denne eneste som er vimsete og mangler kontroll :p
Må nok komme igang med vasking, så jeg får pakket litt snart da... Innser at ingeting av det jeg ville ønsket å ha med er klart, bortsett fra bilstolen :p Så nå henger nyvaskede tøybind og tøybleier på snora, skal gå å finne frem litt babytøy nå så det kan vaskes..

Sist gang hadde jeg med litt helt nye klær til meg selv, følte det var ekstra behagelig. Så nå tenkte jeg på om jeg skal handle litt nye klær å ta med meg. Jeg er overømfintlig, så må selvfølgelig vaske absolutt alt før jeg kan bruke det da, men hadde vært deilig med en kosedress eller noe sånt :) Jeg har faktisk ikke en eneste ordentlig joggebukse, så jeg ser for meg et slikt sett i velur i en søt farge :p Så bør jeg kanskje kjøpe inn et par ammesingletter, det blir nok behagelig i starten, og når jeg er mest hjemme. Jeg kvier meg for å vise magen, så vil ikke dra opp noen klær for amming.
 
Hver sin smak altså så er ikke no feil, men skal du gå med treningstights med grannytruser med bind under? [emoji14] jeg skal ikke ha no tettsittende pga den ultra snasne bleierumpa man får etter fødsel haha...
Jeg tenkte det samme :) Men folk skal få velge selv alltså :) jeg bare vet at jeg ikke hadde følt meg komfertabel i det :)
 
Jeg tenkte det samme :) Men folk skal få velge selv alltså :) jeg bare vet at jeg ikke hadde følt meg komfertabel i det :)
Tenkte mer på den lilleba pysjen, ville ikke potensielt sett "griset" til den [emoji28] Fikk bare på meg mammabukser etter fødselen sist, så jeg regner med at det er de som må være med dessverre [emoji51]
 
Back
Topp