Fødebag

Ja det med mat forstår ikke jeg heller. Det er jo ikke vanskelig å få tak i, og sykehuset har da vel noe liggende de og. Det går jo eventuelt ant å pakke ned en energibar eller noe :)
Ja, kanskje energibar er nok fint!

Men jeg må si at jeg er imponert over sykehuset i Stavanger, var innom før påske fordi jeg kjente kun to små dult hele dagen, og mens jeg ventet mellom registrering og UL kom de med oppskåret frukt, ritzkjeks og isvann. Så jeg går jo utifra at det er minst samme oppvartning under en fødsel :p Er vel evt brus de ikke har for de som ønsker det, men alle sykehus har vel en kiosk?
 
Sykehuset i Stavanger er fantastiske, sist jeg fødte møtte jeg på ei fantastisk jordmor, har ikke vært borti en så omsorgsfull jordmor ever, hun fulgte tett med når vi kom til fødeloftet, var innom flere ganger i løpet av 1 time , bard for å sjekke om alt var som det skulle med meg og den nyfødte. Det er veldig god oppvartning under fødsel å.
 
Ja, kanskje energibar er nok fint!

Men jeg må si at jeg er imponert over sykehuset i Stavanger, var innom før påske fordi jeg kjente kun to små dult hele dagen, og mens jeg ventet mellom registrering og UL kom de med oppskåret frukt, ritzkjeks og isvann. Så jeg går jo utifra at det er minst samme oppvartning under en fødsel :p Er vel evt brus de ikke har for de som ønsker det, men alle sykehus har vel en kiosk?

Ja det vil jeg tro. Spørs kanskje på når på dagen det er, men de har sikkert brusmaskiner og.
 
Så bra å høre at dere har gode erfaringer med sykehuset i Stavanger! Jeg er førstegangsfødende og skal føde på Stavanger sykehus[emoji1] Har vært litt redd for at jeg skal bli oversett og bli en "rullebånd-pasient" pga det er et stort sykehus med mange fødende.
 
Så bra å høre at dere har gode erfaringer med sykehuset i Stavanger! Jeg er førstegangsfødende og skal føde på Stavanger sykehus[emoji1] Har vært litt redd for at jeg skal bli oversett og bli en "rullebånd-pasient" pga det er et stort sykehus med mange fødende.
Jeg har aldri født der, er også førstegangsfødende, har kun vært inne til kontroll, men opplevde jordmødrene som veldig omsorgsfulle, og fikk ikke samlebånd-opplevelsen selv om jeg måtte vente en stund.

Men det beroliget meg veldig å vite at de hele tiden brydde seg om meg, jeg gråt av lettelse da vi hørte hjertelyd på registreringen, fordi jeg var sikker på at noe var galt siden jeg ikke hadde kjent liv, og jordmoren var veldig forståelsesfull over dette. Hun lot lyden være på, og gikk ut av rommet slik at mannen min og jeg fikk lytte til lyden under registreringen. Så kom hun heller inn etterpå for å stille spørsmål og ta notater.
 
Her er min liste, er alltid så flink til å overpakke, så har prøvd å redusere det nå. Vi bor 5 min unna sykehuset, så om vi skulle mangle noe er det absolutt ingen krise [emoji14]

Fødebag mamma og pappa
  • Svart joggebukse
  • 3 store truser
  • Amme BH og innlegg
  • 1 kjole (siden det er sommer)
  • 1 cardigan
  • 1 amme singlet
  • 3 par sokker
  • 1 tynn morgenkåpe
  • Shampoo, balsam, tannbørste og tannkrem
  • Hårbørste
  • Deodorant
  • Fuktighetskrem til ansikt
  • Mobillader
  • Kamera
  • Øreklokker
  • 3 stk boksere
  • 3 par sokker
  • 3 t-skjorter
  • 1 bukse
  • 1 shorts

Stellebag baby
  • 3 stk body
  • 3 stk strømpebukser
  • Hentesett
  • 1 ullteppe
  • 1 bomullsteppe
  • Luer
  • 1 strikka ullbody
  • 1 strikka romper
  • Huske å montere bilsetet i bilen et par uker før termin

Begynner så smått å pakke nå, slik som toalettsaker i reisestørrelse osv, men kjenner jo at jeg ikke har så mange gravidklær som jeg ønsker å skilles fra allerede, så klærne blir nok drøyd lengst mulig. Ser at alle steder anbefaler frukt, kjeks, brus osv, men dette forderves jo hvis det ligger for lenge, eller ihvertfall frukten, men dette kan vi vel handle etterpå? Evt. så kan mamma eller søsteren min handle litt for oss og komme inn med.

Jeg dropper også alt av sminke, det kan jeg heller bruke når jeg kommer hjem igjen.

Jeg var VELDIG glad jeg hadde med mat!! Lå 2 døgn og fødte. På slutten måtte jeg ha i meg energi. Hva som helst. Smågodt var det jeg orket få i meg. Eneste de hadde på sykehuset var juice og tørre brødskiver. Så hvis du ikke vil ha mamma /søster inn mens du føder...
 
Så bra å høre at dere har gode erfaringer med sykehuset i Stavanger! Jeg er førstegangsfødende og skal føde på Stavanger sykehus[emoji1] Har vært litt redd for at jeg skal bli oversett og bli en "rullebånd-pasient" pga det er et stort sykehus med mange fødende.
Jeg har dårlig erfaring med fødeloftet. Om sommeren er de travle og har ikke tid..
 
Sist tok jeg med masse unødvendige greier. Tok med alt for mye klær til meg og barnefar. Tok ikke med noe til babyen, og det angret jeg litt på. Ble så upersonlig å ha ham i sykehusklærene. Brystpumpene var kun inne på et pumperom, så jeg vil ha med egen pumpe så jeg kan gjøre det på rommet denne gangen. Alt er gjennomtenkt [emoji4]
Ja, det kjente jeg også på sist. At alle de andre hadde med egne klær, mens vår gutt lå i sykehusklær. Så skal ha med noe fint til lillemor denne gangen. :) Men ikke veldig mye. Ammingen og gulpingen kom ikke igang før vi kom hjem fra barsel sist :) Åja, ja, da skjønner jeg at du vil ha med egen. Jeg fikk en dobbelpumpe på hjul sist jeg. :)
 
Haha, jeg labbet rundt i blå sykehusskjorte og slippers sist. Det var mest praktisk liksom.. [emoji14] Gidder ikke ta med noe klær denne gangen

Det akter jeg også å gjøre! Puppen bar under sykehusskjorte! Men må ha med noen ekstra kosebukser! Blødde igjennom sist og måtte ut å kjøpe! Må ha med noe ammetoppting og rene bukser til hjemreise ivertfall eller dersom vi får besøk
 
Copy-paste av min liste:

Mammabagen
- Slippers
- Amme-bh + innlegg i ull
- 2 gulpekluter
- Intimservietter
- Bind
- Purelan
- Antibac
- Hårbørste
- Tannkost og tannkrem
- Håndkrem + leppepomade
- Panodil, Syntocinon og smertestillende for ryggsmerter
- Mobillader
- Kamera + lader
- Cola og smågodt
- Toalettsaker reisestr
- Ørepropper (i tilfelle bråkete romkamerat)

Barnevaktbagen
- 2 skift
- Kaninen
- Tutter
- Yttertøy

Babybagen
- 2 bodyer
- Helseteppe
- Barnesalve
- Bamse
- Smokk
- Medela calma flaske (just in case)
- Brystpumpe
- Hentesett
- Babynest
- Gave til storebror

Antibac ja det var lurt! Men har de ikke spritdispensere på rommen mon tro?
 
Bag til baby:
✓ Ullteppe
✓ Klær til baby
✓ Saltvann
✓ Rhinox
✓ Engangskluter tørre
◦ Babynest
Klorevotter


Pakk ned i fødebag
✓ Ammetopper
◦ Behagelige bukser
◦ Sokker og truser
◦ Toalettsaker
✓ Ammeinnlegg
✓ Purelan
◦ Multi-mam kompress
◦ Tøfler
◦ Nattbind
◦ Sminke
✓ Ammepute
◦ Skifte til pappa
◦ Snacks til pappa(og mamma)
◦ Paracet
 
Tror dere ammeinnlegg er viktig? Kom ikke en dråpe fra meg på sykehuset sist og via var der i nesten en uke....
 
Jeg var VELDIG glad jeg hadde med mat!! Lå 2 døgn og fødte. På slutten måtte jeg ha i meg energi. Hva som helst. Smågodt var det jeg orket få i meg. Eneste de hadde på sykehuset var juice og tørre brødskiver. Så hvis du ikke vil ha mamma /søster inn mens du føder...
Heh, mamma bor på østlandet, men kommer ned her rundt termin hun fordi hun skal få være med på fødsel [emoji28] Er jeg helt ærlig med meg selv, så kunne jeg fint hatt med søsteren min også [emoji85] Hadde det ikke vært for at jeg gruer meg sånn til fødselen, så kunne jeg nok født i stua med hele familien jeg, vil jo dele dette magiske øyeblikket med alle jeg er glad i! [emoji28]

Men sånn tilbake til virkeligheten, jeg regner med fødselen tar litt tid, så da rekker nok mamma å dra bort til prixen på andre siden av gaten om det skulle være krise. Mannen får ikke lov til å dra da i tilfelle det skulle hende noe.
 
Tror dere ammeinnlegg er viktig? Kom ikke en dråpe fra meg på sykehuset sist og via var der i nesten en uke....
Tror det varierer fra person til person.
Melken kom for fullt på dag 2 hos meg og måtte skifte ammeinnlegg heletiden, det bare fosset ut i alle retninger :p
 
Tror dere ammeinnlegg er viktig? Kom ikke en dråpe fra meg på sykehuset sist og via var der i nesten en uke....
Tar med et sett i ull for å unngå brystbetennelse og et sett i vanlig bare i tilfelle. Kan kjøpe nye ved behov, men det tar jo ikke mye plass da [emoji4]
 
Ja det med mat forstår ikke jeg heller. Det er jo ikke vanskelig å få tak i, og sykehuset har da vel noe liggende de og. Det går jo eventuelt ant å pakke ned en energibar eller noe :)

Kiosken på sykehus er som regel bare oppe fra 10—18 så om du skal ha noe utenfor disse tidene kan det være lurt å ta med selv. I tillegg er det ikke sikkert kiosken har noe særlig utvalg. :)
 
Kiosken på sykehus er som regel bare oppe fra 10—18 så om du skal ha noe utenfor disse tidene kan det være lurt å ta med selv. I tillegg er det ikke sikkert kiosken har noe særlig utvalg. :)

Men de har mat på kantinen på sykehuset. Men jeg er vel en av de få som ikke har noe imot sykehusmat og da ^^
Det som selges på kioskene er ofte usunn mat, og man kan ha godt av skikkelig næring etter en fødsel. Men så var det jo snakk om frukt og brus da, i det innlegget jeg opprinnelig siterte. Og frukt holder seg ikke lenge uansett. Og brus er det ofte i automater for de sykehusene som har slikt.
 
Back
Topp