Fødebag

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Har noen av dere begynt å tenke på den? Skriv gjerne inn deres lister her :)
 
Her er min liste:

* Gravidbukse
* Joggebukse
* Store truser
* Nattbind
* Shampo og balsam (glemte det sist. Ikke bra!)
* Behagelige sokker
* Tøfler e.l.
* Toalettsaker
* Øretelefoner
* Stor genser
* Stor singlett og t-skjorte
* Kamera
* Mobillader
* Bok
* Ammeinnlegg
* Hårbørste
* Bilder av lillemor
* Amme BH
* Hypnobirthing bok + notatboka
* En av lillemors bamser

For baby:

* Strikket hentesett
* Teppe
* Bilsete
* Body
* Strømpebukse
* Sokker
* Lue
* Gulpekluter
* Stellebag til utreise med bla bleier og våtservietter
 
Last edited:
Har foreløpig skrevet ned dette:
Fødebagen❤

Ammeinnlegg
Purelan
Amme-bh
Amme-topp
Joggebukse/tights
Stor håndduk
Liten håndduk
Shampoo&Balsam
Dusjsåpe
Deodorant
Lypsyl og body lotion
Bind
Drikkeflaske
Kjeks

Til baby❤
4 bodyer
2 strømpiser
2 tights
2 par sokker
Hentesett
Teppe
Gulpeklut
Smokker
 
Har ikke skrevet ned noe men dette har jeg pakket forløpig:

- En pysj
- Hentesett
- En fin body m krage og en vanlig omslagsbody
- Strømpebukse og bukse
-Smokk
-Gulpe skjerf
-klore votter

Resten jeg tenker å pakke ned er:
- Pledd til babyen
- Ammeinnlegg
- Ipad
- Sminke
- Silketruser!
- hårbørste
- Tannbørste og deoderant
- Shorts, jumpsouit og topp til meg selv
- Sokker til meg selv
- Så får jeg svigers til å kjøre innom med masse godsaker av mat (rommet ble overfylt sist,hihi)
 
Godt tips! Jeg innbiller meg nemlig at jeg ser ut som fotballfrue rett etter fødsel. :p
Hadde d nå vært så vel liksom.. :D
Er det noen jeg ikke kommer til å ligne på så er det henne:p
Er bare fornøyd hvis jeg får til å bøye meg ned å ta på meg skoene/sokkene på ett normalt vis:p
 
Copy-paste av min liste:

Mammabagen
- Slippers
- Amme-bh + innlegg i ull
- 2 gulpekluter
- Intimservietter
- Bind
- Purelan
- Antibac
- Hårbørste
- Tannkost og tannkrem
- Håndkrem + leppepomade
- Panodil, Syntocinon og smertestillende for ryggsmerter
- Mobillader
- Kamera + lader
- Cola og smågodt
- Toalettsaker reisestr
- Ørepropper (i tilfelle bråkete romkamerat)

Barnevaktbagen
- 2 skift
- Kaninen
- Tutter
- Yttertøy

Babybagen
- 2 bodyer
- Helseteppe
- Barnesalve
- Bamse
- Smokk
- Medela calma flaske (just in case)
- Brystpumpe
- Hentesett
- Babynest
- Gave til storebror
 
Godt tips! Jeg innbiller meg nemlig at jeg ser ut som fotballfrue rett etter fødsel. [emoji14]
Hadde d nå vært så vel liksom.. :D
Haha, jeg labbet rundt i blå sykehusskjorte og slippers sist. Det var mest praktisk liksom.. [emoji14] Gidder ikke ta med noe klær denne gangen
 
Jeg har blitt rimelig avslappet til fødebagen etter min første fødsel. Vi var på besøk hos foreldrene mine (50 mil unna der vi bor), og vannet gikk. Sykehuset har stort sett alt babyen trenger. Men er jo stas å kunne ha med klærne som er kjøpt inn og hentesett. Men det må ikke være perfekt gor min del. Brystpumpe, bind, vaskekluter, bleier og håndkler har de feks på sykehus. De har teppe og lue hvis du trenger det også. Klær til mor og far har de ikke da ;) Poenget er at jeg klarte meg sist gang på helsepapirer, gravidklær, bilsete og et hjemreiseantrekk. :) Så det er mye en tar med som blir unødvendig i situasjonen. :)
 
Jeg har blitt rimelig avslappet til fødebagen etter min første fødsel. Vi var på besøk hos foreldrene mine (50 mil unna der vi bor), og vannet gikk. Sykehuset har stort sett alt babyen trenger. Men er jo stas å kunne ha med klærne som er kjøpt inn og hentesett. Men det må ikke være perfekt gor min del. Brystpumpe, bind, vaskekluter, bleier og håndkler har de feks på sykehus. De har teppe og lue hvis du trenger det også. Klær til mor og far har de ikke da ;) Poenget er at jeg klarte meg sist gang på helsepapirer, gravidklær, bilsete og et hjemreiseantrekk. :) Så det er mye en tar med som blir unødvendig i situasjonen. :)

Sant nok. Det eneste jeg savnet sist var shampo. Følte meg ikke særlig ren etter dusjen gitt ^^
Men vi bor lenger unna denne gangen, så jeg må planlegge litt bedre nå. Ser jo allerede at jeg har glemt av hentesettet til baby, samt bilstol etc. Og det har ikke slått meg å pakke til lillemor. Dette lover godt ^^
 
Sant nok. Det eneste jeg savnet sist var shampo. Følte meg ikke særlig ren etter dusjen gitt ^^
Men vi bor lenger unna denne gangen, så jeg må planlegge litt bedre nå. Ser jo allerede at jeg har glemt av hentesettet til baby, samt bilstol etc. Og det har ikke slått meg å pakke til lillemor. Dette lover godt ^^
Ja, hehe, det skjønner jeg veldig godt. Jeg tenker å ta med i sånne små beholdere fra søstrene grene. Så sparer jeg litt plass også. :) Er jo veldig koselig å pakke bagen. Jeg har begynt så vidt. Ammeinnlegg og purelan er noe som kommer godt med. Men når vi først får bleier på sykehuset tar jeg ikke med mine egne :p Samme med bind, hårføner og eget dopapir. Det tar jeg ikke med ;) Kommer vel litt an på hva slags type en er. For min deel ville det vært unødvendig å tatt med ørepropper og bok feks. Jeg vil bare se på lillegull og sove+spise og amme på barsel uansett. :) + at det er jo faktisk en del "undervisning". Så tiden flyr avgårde der. :)
 
Ja, hehe, det skjønner jeg veldig godt. Jeg tenker å ta med i sånne små beholdere fra søstrene grene. Så sparer jeg litt plass også. :) Er jo veldig koselig å pakke bagen. Jeg har begynt så vidt. Ammeinnlegg og purelan er noe som kommer godt med. Men når vi først får bleier på sykehuset tar jeg ikke med mine egne :p Samme med bind, hårføner og eget dopapir. Det tar jeg ikke med ;) Kommer vel litt an på hva slags type en er. For min deel ville det vært unødvendig å tatt med ørepropper og bok feks. Jeg vil bare se på lillegull og sove+spise og amme på barsel uansett. :) + at det er jo faktisk en del "undervisning". Så tiden flyr avgårde der. :)

Jeg husker at de var litt grådige på bind sist gang, så det tar jeg med for utreise.
Og så sov jeg nesten ikke, men det gjorde babyen. Så da er det greit med litt underholdning også. Bare sånn i tilfelle. Fikk ikke opp av senga alene sist uansett, så det ble ingen stelling e.l på meg. Må si jeg er spent på hvordan det blir nå! :D
Uansett så skal jeg huske lue til baby. Det glemte jeg sist. Skjønte ikke hvordan de kunne la oss forlate sykehuset når vi ikke hadde med lue :hilarious:
Det var varmt og strålende sol og kort vei hjem, men hormonene herjet :hilarious:
 
Jeg har blitt rimelig avslappet til fødebagen etter min første fødsel. Vi var på besøk hos foreldrene mine (50 mil unna der vi bor), og vannet gikk. Sykehuset har stort sett alt babyen trenger. Men er jo stas å kunne ha med klærne som er kjøpt inn og hentesett. Men det må ikke være perfekt gor min del. Brystpumpe, bind, vaskekluter, bleier og håndkler har de feks på sykehus. De har teppe og lue hvis du trenger det også. Klær til mor og far har de ikke da ;) Poenget er at jeg klarte meg sist gang på helsepapirer, gravidklær, bilsete og et hjemreiseantrekk. :) Så det er mye en tar med som blir unødvendig i situasjonen. :)
Sist tok jeg med masse unødvendige greier. Tok med alt for mye klær til meg og barnefar. Tok ikke med noe til babyen, og det angret jeg litt på. Ble så upersonlig å ha ham i sykehusklærene. Brystpumpene var kun inne på et pumperom, så jeg vil ha med egen pumpe så jeg kan gjøre det på rommet denne gangen. Alt er gjennomtenkt [emoji4]
 
Hmm...
Trenger jeg så mye?
Brukte de nydelige nettingtrusene til sykehuset samt deres megasvære bind/bleier sist..
Babyen var i sykehusklær.. tror nok jeg tar med egen omslagsbody denne gangen :)
Ellers er det ammebh og innlegg. Noen slafsete klær til meg selv. Klær til baby..
Bilstolen må seff være i bilen :p
Lader til mobilen kan være greit kanskje..
Viss jeg ikke får familierom eller enerom vil jeg reise hjem så snart det er mulig. Aldri i live om jeg deler rom med noen som snorker så det rister i veggene flere ganger :p
 
- Behagelige klær
- ammeinnlegg og amme bh
- mobillader
- tøfler/slippers
- shampo/balsam/såpe
- hårbørste og hårstrikker
- leppepomade og fuktighetskrem
- tannbørste og tannkrem

- 3 skift til baby
- Smokker (begge mine har måtte få smokk på barsel)
- Gulpekluter
- Lillelam dressen
- tynn lue
 
Har pakket til vesla :) Tenkte jeg skulle pakke til meg selv snart :) Har så mye plager så jeg orker snart ikke noe mer :rolleyes:
 
Her er min liste, er alltid så flink til å overpakke, så har prøvd å redusere det nå. Vi bor 5 min unna sykehuset, så om vi skulle mangle noe er det absolutt ingen krise :p

Fødebag mamma og pappa
  • Svart joggebukse
  • 3 store truser
  • Amme BH og innlegg
  • 1 kjole (siden det er sommer)
  • 1 cardigan
  • 1 amme singlet
  • 3 par sokker
  • 1 tynn morgenkåpe
  • Shampoo, balsam, tannbørste og tannkrem
  • Hårbørste
  • Deodorant
  • Fuktighetskrem til ansikt
  • Mobillader
  • Kamera
  • Øreklokker
  • 3 stk boksere
  • 3 par sokker
  • 3 t-skjorter
  • 1 bukse
  • 1 shorts

Stellebag baby
  • 3 stk body
  • 3 stk strømpebukser
  • Hentesett
  • 1 ullteppe
  • 1 bomullsteppe
  • Luer
  • 1 strikka ullbody
  • 1 strikka romper
  • Huske å montere bilsetet i bilen et par uker før termin

Begynner så smått å pakke nå, slik som toalettsaker i reisestørrelse osv, men kjenner jo at jeg ikke har så mange gravidklær som jeg ønsker å skilles fra allerede, så klærne blir nok drøyd lengst mulig. Ser at alle steder anbefaler frukt, kjeks, brus osv, men dette forderves jo hvis det ligger for lenge, eller ihvertfall frukten, men dette kan vi vel handle etterpå? Evt. så kan mamma eller søsteren min handle litt for oss og komme inn med.

Jeg dropper også alt av sminke, det kan jeg heller bruke når jeg kommer hjem igjen.
 
Her er min liste, er alltid så flink til å overpakke, så har prøvd å redusere det nå. Vi bor 5 min unna sykehuset, så om vi skulle mangle noe er det absolutt ingen krise :p

Fødebag mamma og pappa
  • Svart joggebukse
  • 3 store truser
  • Amme BH og innlegg
  • 1 kjole (siden det er sommer)
  • 1 cardigan
  • 1 amme singlet
  • 3 par sokker
  • 1 tynn morgenkåpe
  • Shampoo, balsam, tannbørste og tannkrem
  • Hårbørste
  • Deodorant
  • Fuktighetskrem til ansikt
  • Mobillader
  • Kamera
  • Øreklokker
  • 3 stk boksere
  • 3 par sokker
  • 3 t-skjorter
  • 1 bukse
  • 1 shorts

Stellebag baby
  • 3 stk body
  • 3 stk strømpebukser
  • Hentesett
  • 1 ullteppe
  • 1 bomullsteppe
  • Luer
  • 1 strikka ullbody
  • 1 strikka romper
  • Huske å montere bilsetet i bilen et par uker før termin
Begynner så smått å pakke nå, slik som toalettsaker i reisestørrelse osv, men kjenner jo at jeg ikke har så mange gravidklær som jeg ønsker å skilles fra allerede, så klærne blir nok drøyd lengst mulig. Ser at alle steder anbefaler frukt, kjeks, brus osv, men dette forderves jo hvis det ligger for lenge, eller ihvertfall frukten, men dette kan vi vel handle etterpå? Evt. så kan mamma eller søsteren min handle litt for oss og komme inn med.

Jeg dropper også alt av sminke, det kan jeg heller bruke når jeg kommer hjem igjen.

Ja det med mat forstår ikke jeg heller. Det er jo ikke vanskelig å få tak i, og sykehuset har da vel noe liggende de og. Det går jo eventuelt ant å pakke ned en energibar eller noe :)
 
Back
Topp