Fødebag ❤

Da har jeg omsider begynt å pakke bagen!
Til meg selv:
-Pysj
-Tynn morgenkåpe
-Spatøfler som kan kastes etterpå
-Gode bukser og overdeler
-Ammebh
-Undertøy
-Shampo,balsam, deilig kroppsvask fra bodyshop,krem
-Håndkleturban
-Stor plate sjokolade
-Potetskruer
-Naturebond pumpe
-Cozyfix ammepute
-Multimam kompresser og ammeinnlegg
-Mangler: Telefonlader, hårføner, hudpleie jeg bruker til vanlig

Til lillegutt:
-Soothie smokker
-3 sett med bodyer og bukser
-2 pysjer
-Hentesett
-Kort som skal brukes til bilde
-Pleddet jeg strikker på som forhåpentligvis er ferdig til da:rolleyes:

Virker sikkert som mye, men alt til meg og baby får plass i en liten håndbagasjekoffert. Ammeputen bæres utenom:)
Har veldig lik liste som deg :) Er par ting ekstra:
+ god pute (får lett vondt i nakken)
+ pose til skittentøy
+ høreklokker og lesestoff, i tilfelle jeg blir lagt inn før tiden, samt ørepropper
+ øyemaske fordi jeg sover dårlig uten
+ lebepomade pga tørr sykehusluft
+ vannflaske

Til babybagen har jeg i tillegg:
+ noen ulike typer nykokte smokker
+ lampe med mykt lys da søsteren min sa det var så skarpt lys på natta for å amme i
+ luer, i ull og bomull
+ bæresjal, men usikker på om jeg får brukt det (sist var vi 3 uker på nfi og der brukte vi det)
 
Sitter stadig og tenker på denne fødebagen, og aner ikke hva jeg skal pakke med! Jeg eier ikke en eneste romslig joggebukse (jeg er ei skikkelig kjolefrøken), og alle sier at man absolutt må ha joggebukse på føden. Yogabukser er en ting, de kan gå, men forstår at det er rimelig upraktisk mpt passform.. Ikke synes jeg joggebukser er komfortable i utgangspunktet heller - dere som har født før, er det like greit med romslige kjoler som med joggebukser? Ser liksom ikke helt poenget med å investere i klesplagg jeg i utgangspunktet ikke synes er behagelige, og vet allerede at ikke vil bli brukt etterpå?

Ellers er det vel bare å ta turen på apoteket snart, og få kjøpt inn disse fine engangstrusene! :laughing002 og begynne å gjøre tanke til handling og finne en bag å pakke i!
Det jeg tenker på som viktig er at det er komfortable klær som ikke strammer i området mage, underliv og lår, og at det er enkelt å ta av og på. Om det er kjole eller joggebukse er avhengig av hva du liker å gå med ☺️
 
Sitter stadig og tenker på denne fødebagen, og aner ikke hva jeg skal pakke med! Jeg eier ikke en eneste romslig joggebukse (jeg er ei skikkelig kjolefrøken), og alle sier at man absolutt må ha joggebukse på føden. Yogabukser er en ting, de kan gå, men forstår at det er rimelig upraktisk mpt passform.. Ikke synes jeg joggebukser er komfortable i utgangspunktet heller - dere som har født før, er det like greit med romslige kjoler som med joggebukser? Ser liksom ikke helt poenget med å investere i klesplagg jeg i utgangspunktet ikke synes er behagelige, og vet allerede at ikke vil bli brukt etterpå?

Ellers er det vel bare å ta turen på apoteket snart, og få kjøpt inn disse fine engangstrusene! :laughing002 og begynne å gjøre tanke til handling og finne en bag å pakke i!

samme her, liker heller ikke joggebukse til vanlig. Men bruker mye kjoler, har kjøpt to ammekjoler og en stor nattkjole istedet. :happy: Cardigan har jeg også pakket ned, for å skjule bleierompa:hilarious:
 
Har veldig lik liste som deg :) Er par ting ekstra:
+ god pute (får lett vondt i nakken)
+ pose til skittentøy
+ høreklokker og lesestoff, i tilfelle jeg blir lagt inn før tiden, samt ørepropper
+ øyemaske fordi jeg sover dårlig uten
+ lebepomade pga tørr sykehusluft
+ vannflaske

Til babybagen har jeg i tillegg:
+ noen ulike typer nykokte smokker
+ lampe med mykt lys da søsteren min sa det var så skarpt lys på natta for å amme i
+ luer, i ull og bomull
+ bæresjal, men usikker på om jeg får brukt det (sist var vi 3 uker på nfi og der brukte vi det)

Ørepropper, det holdt jeg på å glemme! Bruker det hver natt, hadde vært litt krise å ikke ha med det. Og pute, de på sykehusene er ofte ihjelvasket og klumpete. Takk for gode tips:happy:
 
Man går vel heller ikke særlig mye rundt i gangene nå i disse corona-tider, så morgenkåpe alene kan vel være vel så godt, egentlig! Satser på å få rom på barselhotellet med fred og ro, så kanskje morgenkåpe og et par romslige kjoler er godt nok da :)

Høres supert ut det ja, har med morgenkåpe selv:happy:
 
samme her, liker heller ikke joggebukse til vanlig. Men bruker mye kjoler, har kjøpt to ammekjoler og en stor nattkjole istedet. :happy: Cardigan har jeg også pakket ned, for å skjule bleierompa:hilarious:

Det var den bleierumpa ja :hilarious: Cardigan noteres! :laughing002
 
Hva tenker dere at man evt bør ta med av mat til far? Han får vel noen brødskiver på fødeavd hvis fødselen drar ut? Min lever ikke evig på nøtter og bananer i alle fall :p
 
Hva tenker dere at man evt bør ta med av mat til far? Han får vel noen brødskiver på fødeavd hvis fødselen drar ut? Min lever ikke evig på nøtter og bananer i alle fall :p
Mange plasser får far knapt et glass vann:( spørs hvem man møter på jobb den dagen. Synes du skal spørre jordmor eller ringe avd og spørre hva som gjelder der :)
Om han ikke kan få noe er en frossen bagett (som tiner innen han spiser den), noen rett i koppen (klarer sikkert få varmt vann fra avdelingen) eller noe annet lurt jeg ikke kommer på sikkert gode muligheter å ta med :)
 
Mange plasser får far knapt et glass vann:( spørs hvem man møter på jobb den dagen. Synes du skal spørre jordmor eller ringe avd og spørre hva som gjelder der :)
Om han ikke kan få noe er en frossen bagett (som tiner innen han spiser den), noen rett i koppen (klarer sikkert få varmt vann fra avdelingen) eller noe annet lurt jeg ikke kommer på sikkert gode muligheter å ta med :)

Såpass :eek:
Jeg kan jo evt lage noen fylte horn vi kan ta med fra fryseren... Syns jeg høres helt sykt ut at far ikke skal få mat gjennom flere timer med fødsel.. :(Jeg får tenke litt på det og ha klart litt div han kan få med seg :)skal til jordmor i morgen faktisk, så skal høre litt med henne :happy:
 
Såpass :eek:
Jeg kan jo evt lage noen fylte horn vi kan ta med fra fryseren... Syns jeg høres helt sykt ut at far ikke skal få mat gjennom flere timer med fødsel.. :(Jeg får tenke litt på det og ha klart litt div han kan få med seg :)skal til jordmor i morgen faktisk, så skal høre litt med henne :happy:
Åååå fylte horn med til far var en super ide :) det skal jeg og fikse :) :)
 
Tar dere med ammepute?
Føler det blir så mye å dra på :p
 
Tar dere med ammepute?
Føler det blir så mye å dra på :p
Nei, amma 2 unger og aldri blitt komfortabel med den så har faktisk ikkje ammepute ein gong. Litt glad for det når eg ser andre faktisk må ha den med overalt for dei klare ikkje amme uten ;-) blei dandert opp med puter når eg fekk første og da fungerte like bra på barsel, men etter heimreise så klarte me oss veldig fint uten nåke som helst :)
 
Tar dere med ammepute?
Føler det blir så mye å dra på :p
Har ikke ammepute, men tar med en stor sovepute hjemmefra for å ligge bedre i sykehussengen. Den brukte jeg også som ammepute sist ved behov, og ellers ammer jeg gjerne uten pute også ;)
 
Jeg tar med! Savnet det faktisk sist :)
Den blir med, elsker den puta:joyful:
Nei, amma 2 unger og aldri blitt komfortabel med den så har faktisk ikkje ammepute ein gong. Litt glad for det når eg ser andre faktisk må ha den med overalt for dei klare ikkje amme uten ;-) blei dandert opp med puter når eg fekk første og da fungerte like bra på barsel, men etter heimreise så klarte me oss veldig fint uten nåke som helst :)
Har ikke ammepute, men tar med en stor sovepute hjemmefra for å ligge bedre i sykehussengen. Den brukte jeg også som ammepute sist ved behov, og ellers ammer jeg gjerne uten pute også ;)

Må tenke litt på det kjenner jeg, aner jo ikke hva jeg foretrekker npr den tid kommer... Prøver å ta med minst mulig stæsj :p
 
Som førstegangs tenker jeg å ta med ammepute slik at jeg kan få veiledning i bruk av den og. Usikker på hvor mye utstyr de låner ut på sykehuset mtp korona.
 
Back
Topp