Fødebag ❤

Er det bind fra Fødebagen.no du har med? :)

Ja :happy:
Ville prøve disse denne gang.
Forrige fødsel fikk jeg fra sykehuset, det var bare vannfylte fryste vanlige bind med plastfolie rundt. Null oppsugings evne. De var stadig tomme og det var et mareritt å vente på nye når man satt der med 30 sting og følelsen av lava mellom beina :confused:
 
Ja :happy:
Ville prøve disse denne gang.
Forrige fødsel fikk jeg fra sykehuset, det var bare vannfylte fryste vanlige bind med plastfolie rundt. Null oppsugings evne. De var stadig tomme og det var et mareritt å vente på nye når man satt der med 30 sting og følelsen av lava mellom beina :confused:
Hmm, jeg vurderer sterkt å bestille de o_O
 
Idag ble endelig både føde- og babybag pakket ferdig, ble jo bedt for en uke siden på ultralyd på sykehuset om å pakke den snarest, men har tatt litt tid å kjøpe inn ting og sortere ut hva jeg trenger + vaske babyklær og koke smokker. Men nå er vi klare :)
 
Noen som har bestilt den store pakken fra fødebagen.no? Den med både bind, skylleflaske og truser? Er den verdt det? :)
 
Noen som har bestilt den store pakken fra fødebagen.no? Den med både bind, skylleflaske og truser? Er den verdt det? :)
Jeg har bestilt den :)
Totalprisen blir lavere enn å kjøpe hver for seg ihvertfall.
bare hørt positive ting om alle produktene!
Om det er verdt det eller ikke kan jeg ikke svare på før etter fødsel :hilarious:
Håper jo så klart man ikke får bruk for kjølebindene!
 
Jeg har også kjøpt den pakken. Tenker det er en liten pris å betale hvis det gjør tiden etter fødsel litt mer behagelig.
 
Unner meg også den store pakken fra fodebagen.no denne gang. Visste ikke om frysebind sist fødsel, men skulle gjerne hatt det da jeg revnet veldig mye og fikk mange sting. Håper jeg ikke får like store rifter denne gang, men er uansett greit å ha klart på forhånd, og er en liten pris å betale dersom jeg ikke skulle få bruk for det like vel tenker jeg ☺️
 
Jeg bestilte, og har fått, den store pakken fra Fødebagen med flaske, kjølebind og truser kan ikke si så mye om verken bind eller spyleflasken enda, men testet trusene på, og de føltes veldig behagelige, sitter godt på men uten å stramme - så foreløpig er inntrykket veldig godt!
 
Jeg bestilte, og har fått, den store pakken fra Fødebagen med flaske, kjølebind og truser kan ikke si så mye om verken bind eller spyleflasken enda, men testet trusene på, og de føltes veldig behagelige, sitter godt på men uten å stramme - så foreløpig er inntrykket veldig godt!
Hvordan er str på de trusene? Tenker du at man bør bestille det man bruker, eller en str over?
 
Hvordan er str på de trusene? Tenker du at man bør bestille det man bruker, eller en str over?

Jeg bestilte den str jeg er nå - før graviditet brukte jeg str M/L. Nå i sluttfasen bruker jeg L, så for sikkerhets skyld bestilte jeg L/XL, ettersom flere har nevnt at de kan være noe trange i lårene (og jeg har store lår :laughing002), og synes at de satt veldig behagelig på! :) Kunne neppe hatt mindre str - jeg gikk altså opp ett hakk ift vanlig, og er glad jeg gjorde det :)
 
Jeg bestilte den str jeg er nå - før graviditet brukte jeg str M/L. Nå i sluttfasen bruker jeg L, så for sikkerhets skyld bestilte jeg L/XL, ettersom flere har nevnt at de kan være noe trange i lårene (og jeg har store lår :laughing002), og synes at de satt veldig behagelig på! :) Kunne neppe hatt mindre str - jeg gikk altså opp ett hakk ift vanlig, og er glad jeg gjorde det :)
Takk for utfyllende svar :)
 
Da har jeg omsider begynt å pakke bagen!
Til meg selv:
-Pysj
-Tynn morgenkåpe
-Spatøfler som kan kastes etterpå
-Gode bukser og overdeler
-Ammebh
-Undertøy
-Shampo,balsam, deilig kroppsvask fra bodyshop,krem
-Håndkleturban
-Stor plate sjokolade
-Potetskruer
-Naturebond pumpe
-Cozyfix ammepute
-Multimam kompresser og ammeinnlegg
-Mangler: Telefonlader, hårføner, hudpleie jeg bruker til vanlig

Til lillegutt:
-Soothie smokker
-3 sett med bodyer og bukser
-2 pysjer
-Hentesett
-Kort som skal brukes til bilde
-Pleddet jeg strikker på som forhåpentligvis er ferdig til da:rolleyes:

Virker sikkert som mye, men alt til meg og baby får plass i en liten håndbagasjekoffert. Ammeputen bæres utenom:)
 
Sitter stadig og tenker på denne fødebagen, og aner ikke hva jeg skal pakke med! Jeg eier ikke en eneste romslig joggebukse (jeg er ei skikkelig kjolefrøken), og alle sier at man absolutt må ha joggebukse på føden. Yogabukser er en ting, de kan gå, men forstår at det er rimelig upraktisk mpt passform.. Ikke synes jeg joggebukser er komfortable i utgangspunktet heller - dere som har født før, er det like greit med romslige kjoler som med joggebukser? Ser liksom ikke helt poenget med å investere i klesplagg jeg i utgangspunktet ikke synes er behagelige, og vet allerede at ikke vil bli brukt etterpå?

Ellers er det vel bare å ta turen på apoteket snart, og få kjøpt inn disse fine engangstrusene! :laughing002 og begynne å gjøre tanke til handling og finne en bag å pakke i!
 
Sitter stadig og tenker på denne fødebagen, og aner ikke hva jeg skal pakke med! Jeg eier ikke en eneste romslig joggebukse (jeg er ei skikkelig kjolefrøken), og alle sier at man absolutt må ha joggebukse på føden. Yogabukser er en ting, de kan gå, men forstår at det er rimelig upraktisk mpt passform.. Ikke synes jeg joggebukser er komfortable i utgangspunktet heller - dere som har født før, er det like greit med romslige kjoler som med joggebukser? Ser liksom ikke helt poenget med å investere i klesplagg jeg i utgangspunktet ikke synes er behagelige, og vet allerede at ikke vil bli brukt etterpå?

Ellers er det vel bare å ta turen på apoteket snart, og få kjøpt inn disse fine engangstrusene! :laughing002 og begynne å gjøre tanke til handling og finne en bag å pakke i!

Tenker hele poenget er at man vil ha med klær man vet er komfortable og ikke strammer over magen. Så om det er kjole eller joggebukse er nok en smakssak:happy:
 
Tenker hele poenget er at man vil ha med klær man vet er komfortable og ikke strammer over magen. Så om det er kjole eller joggebukse er nok en smakssak:happy:

Man går vel heller ikke særlig mye rundt i gangene nå i disse corona-tider, så morgenkåpe alene kan vel være vel så godt, egentlig! Satser på å få rom på barselhotellet med fred og ro, så kanskje morgenkåpe og et par romslige kjoler er godt nok da :)
 
Back
Topp