Fødebag ❤

Marthe<3

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
MayDay2021
September To Remember
Jeg er ganske tidlig ute men jeg blir så rolig i magen av å ha god kontroll.

Er det noen andre som har begynt / er ferdig å pakke fødebaggen? :rolleyes:

Jeg ble rimelig fornøyd med pakkingen min, brukte listene fra Preggers appen. Fikk plass til alt I en bag og det siste jeg mangler er ting jeg fortsatt bruker til daglig, lommebok, tlf, papirer ammepute etc :joyful:

Har du noe du vet er et must i din bag? :p
 
Vide bukser, ammebh og amme t-skjorte :joyful: Kanskje noe som er lett spiselig, sjokolade eller noe, slet med å få i meg noe som helst sist gang under fødsel. Planen min er å reise hjem så fort jeg får lov, så tror ikke jeg pakker så mye :hilarious:
 
Jepp! Har omsider fått litt ammeklær i hus, så då nærmar eg meg ganske ferdig. Kun litt knask og drikke som manglar + det eg enda brukar i det daglege, trur eg. Føler eg har pakka med meg alt for mykje :hilarious:

Føler alt er eit lite must i kofferten :p
 
Ja, et must å ha et stort håndkle med til å tulle inn håret i etter man dusjer når man er på sykehuset. De har bare sånne små udugelige håndklær der. Og jeg er helt avhengig av å surre inn håret etter dusj:joyful::happy:
 
Ja, et must å ha et stort håndkle med til å tulle inn håret i etter man dusjer når man er på sykehuset. De har bare sånne små udugelige håndklær der. Og jeg er helt avhengig av å surre inn håret etter dusj:joyful::happy:
Lurt! Nå har jeg akkurat klippi meg så håper det går, har ikke plass til håndkle :hilarious:
 
Er det ikke litt tidlig å pakke fødebag da? Har ikke begynt å tenke på å ta fram babyklær engang :bored:
Oppi der skal det frukt og nøtter, og cola.
Ei god bukse og en løs genser, og tøffler. Har faktisk kjøpt litt ammeklær denne gangen! Ammebh, ammeinnlegg.
Og babytøy. Blir vel å ta med både ull og bomull, hentesett, og bæresele ❤
blir vel værende på sykehuset til nyfødt screening og dra hjem så slipper vi tilbake til byen.
 
Jeg tror vi er rimelig ferdige med fødebagen, hvis mannen har husket å pakke ned sine ting :hilarious:
Var mye inn og ut av sykehuset mot slutten sist, og da vannet plutselig gikk hadde jeg virkelig ønsket at bagen faktisk var klar. Ingenting i veien med å ha den ferdig nå, den står jo bare klar nede på et rom :) Har også pakket til sønnen min, så den er klar til å ta med i fart så vi rekker å slippe han av hos besteforeldre :)
 
Er det ikke litt tidlig å pakke fødebag da? Har ikke begynt å tenke på å ta fram babyklær engang :bored:
Oppi der skal det frukt og nøtter, og cola.
Ei god bukse og en løs genser, og tøffler. Har faktisk kjøpt litt ammeklær denne gangen! Ammebh, ammeinnlegg.
Og babytøy. Blir vel å ta med både ull og bomull, hentesett, og bæresele ❤
blir vel værende på sykehuset til nyfødt screening og dra hjem så slipper vi tilbake til byen.
Tenker at man kan vel bare pakke den så tidlig/ sent man vil jeg :joyful:
 
Tenker at man kan vel bare pakke den så tidlig/ sent man vil jeg :joyful:

Ja det kan man :joyful: som tredjegangs føler jeg jeg har all tid i verden enda :p Men nå som jeg blir gående mer hjemme etterhvert kribler det vel i magen etter å forberede litt tenker jeg..!
 
Ja det kan man :joyful: som tredjegangs føler jeg jeg har all tid i verden enda :p Men nå som jeg blir gående mer hjemme etterhvert kribler det vel i magen etter å forberede litt tenker jeg..!
Ja da er du ganske "erfaren" i føde gamet da kan man kanskje si :hilarious: Dette et min første og jeg syns bare det er så stas å vaske og legge frem klærne og pakke bagen bagen etc :love7
 
Ja da er du ganske "erfaren" i føde gamet da kan man kanskje si :hilarious: Dette et min første og jeg syns bare det er så stas å vaske og legge frem klærne og pakke bagen bagen etc :love7

Ja husker det der <3 Det var veldig stas!
 
Her fikk jeg i oppgave av jordmor i uke 28 å begynne å gjøre klar fødebagen, så den står frem og er rimelig klar, her også.:hilarious: Føles godt! Elsker å ha ting klart. Må bare skrive ut fødebrevet og litt sånn småtteri, og selvsagt pakke de tingene man fortsatt bruker. :)

Ellers føler jeg det er et must for meg å ha med egen pute, leppomade, nedkjølingsbind og batterilys.:joyful:
 
Ja det kan man :joyful: som tredjegangs føler jeg jeg har all tid i verden enda :p Men nå som jeg blir gående mer hjemme etterhvert kribler det vel i magen etter å forberede litt tenker jeg..!
Ja, kjenner meg igjen der. Er også tredjegangs. Men nå har jeg begynt å føle på at jeg bør få ut fingeren. Har ikke lyst til å ende opp med å ordne alt 3 uker før termin heller, for da bør man jo egentlig bare slappe av og lade batterier:happy:Dette svangerskapet har gått så innmari fort:nailbiting:
 
Ja, kjenner meg igjen der. Er også tredjegangs. Men nå har jeg begynt å føle på at jeg bør få ut fingeren. Har ikke lyst til å ende opp med å ordne alt 3 uker før termin heller, for da bør man jo egentlig bare slappe av og lade batterier:happy:Dette svangerskapet har gått så innmari fort:nailbiting:

Snakket med ei venninne om det i dag, hun hadde pakket fødebaggen i hytten og styrten den dagen hun fødte sist :p kanskje lurt å være ute i litt bedre tid enn som så..!
tenker kanskje det er på tide jeg også nå og tenke på hva som må være på plass... det har gått så sykt fort selv om det er tungt å gå gravid med to små barn fra før... plutselig er dagen der... :D
 
Jeg har pakka fødebagen sånn ca tre ganger allerede. Bare for å være sikker (ene gangen, fordi mannen klarte å rote til alt sammen fordi han "trengte den bagen") :wacky:
Siden førstemann var prematur, har jeg sørga for å være godt forberedt denne gangen! Så bagen har vært noen lunne klar siden før jul.
 
Nå har jeg pakket nattkjole, en smokk og to gulpekluter. Gleder meg til å fødeeee!
 
Er veke 32+1. Fødebagen er omsider pakka og er 99% ferdig, føles godt :happy: Må bare handle inn et par småting til! Også slenge oppi ting eg bruker til daglig heime når vi reiser :headphone:
 
34+1 her, har ikke startet pakking enda, men har handlet inn ett par vide bukser til bleierompa mi :hilarious: Så tenker det går fort å pakke ett par truser, bh, singlett, t-skjorte, bukser og en cardigan :joyful: toalettsaker tar 2 min og det er jo ting jeg bruker daglig.. JO! Ullsokker må jeg ha med :hilarious: fødte med ullsokker på sist og det var så deilig, frøs på føttene bare, så tusta rundt i ullsokker og sykehus skjorte :hilarious:

lille trenger vel kanskje ett par sett + hentesettet.
Planen er å reise hjem så fort jeg får klarsignal :p
 
Nå har jeg snart pakka ferdig:joyful:
Pakka fort ned på 10 minutter idag. Etter å ha føda før så vet jeg hva jeg vil trenge og ikke trenge.
Er i uke 36 så føler at det er greit å ha det pakka klart, for jeg føler at han her vil ut før termin 1 mai:woot:

Har pakka håndkle, frysebind (disse var et must have forrige fødsel), to bukser, tshorte/singlet, sokker, svære truser, cardigan, ammebh, flipflops.
Til baby: tre bodyer, tre strømpebukser, ullteppe, ulllue og sokker.

Mangler å ta med hentesettet til baby, toalettsaker til meg selv + pc hvis jeg har eksamen og mobillader:joyful:
 
Nå har jeg snart pakka ferdig:joyful:
Pakka fort ned på 10 minutter idag. Etter å ha føda før så vet jeg hva jeg vil trenge og ikke trenge.
Er i uke 36 så føler at det er greit å ha det pakka klart, for jeg føler at han her vil ut før termin 1 mai:woot:

Har pakka håndkle, frysebind (disse var et must have forrige fødsel), to bukser, tshorte/singlet, sokker, svære truser, cardigan, ammebh, flipflops.
Til baby: tre bodyer, tre strømpebukser, ullteppe, ulllue og sokker.

Mangler å ta med hentesettet til baby, toalettsaker til meg selv + pc hvis jeg har eksamen og mobillader:joyful:
Er det bind fra Fødebagen.no du har med? :)
 
Back
Topp