Føde vaginalt eller keisersnitt?

Hehe.. Ja, e da eg og merke!;) E jo ofta dei verste opplevelsene ein høyre om og.. :p men for all del, eg e klar for ein heftig opplevelse altså! :p på godt og vondt!;) kan tenka meg urkvinnnen kom fram då ja!:p E ikkje kvar dag ein gjer sånt liksom.. :p
Tøffe dame altså!:D

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app


Og det rare er at med alt det vi blir fortalt så er det INGEN som forbredte meg på det som jeg syns var verst.... nemlig å våkne dagen etter fødsel med brøddeigmage!! Trodde seriøst magen var ødelagt for alltid, men neida gikk ikke mange mnd før huden var stram igjen. Så da er du herved advart hehe, men det gjelder uansett om du føder vanlig eller ks
 
Og det rare er at med alt det vi blir fortalt så er det INGEN som forbredte meg på det som jeg syns var verst.... nemlig å våkne dagen etter fødsel med brøddeigmage!! Trodde seriøst magen var ødelagt for alltid, men neida gikk ikke mange mnd før huden var stram igjen. Så da er du herved advart hehe, men det gjelder uansett om du føder vanlig eller ks

Haha! :-D brøddeigmage.. :-D tippa eg kjem te å tenka på deg og den kommentaren dagen ette fødsel no!! Heh.. :p jo,takk for advarselen!;) hehe.. Har høyrt litt om da frå søstrene mine faktisk..:p men e vel nåke spesielt me å oppleva da sjøl! :eek: :p håpe bare magen kan bli smal og fast igjen ittepå!..:p kjenne ei so fremdeles slite me babymagen eit år itte fødsel.. :-S

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app
 
Har hatt to fantastiske KS. Valgte KS med førstemann og var null problem å få med nummer to.
Jeg er en av de som aldri hadde kunnet tenkt meg å føde vaginalt. Full panikk ved tanken på vaginal..sikkert samme panikk noen har for KS ;)
Og ja, mye feil info og skrekkhistorier i forhold til KS. Jeg dro hjem på dag 2 med nummer to, og noe smerte må man regne med, blir jo trossalt skjært i :p
Men fult overkommelige smerter og sååå verdt det :)

---------------------------------------
♡ Vi venter nummer 3 ♡
☆Januar 2015☆
Hvordan vet du om det var så verdt det når du ikke har født vaginalt? Mye bedre å slippe arret mener nå jeg da.
 
Ser den! Men er man liksom oppågående etter ks da? Ingen ulemper?

Aner ikke med vanlig KS men etter operasjonen var jeg oppe og gikk samme dag og flere turer. Var såpass sprek dagen etter at de nærmest sparka meg ut av sykehuset hehe. Så tror egeninnsats har mye og si for hvor fort du kommer deg :) Eneste som var et "problem" en ukes tid var i grunnen å le uten å ha gjort meg klar for da røska de ti stinga, ellers var jeg egentlig i grei form :) Var vondt så lnge jeg hadde mange sting men etter to uker så var det meste av smerter borte. Litt usikker på om jeg hadde mer eller mindre smerter i forhold til KS..... Ks er jo ett reint snitt både i huden og livmora, mens jeg fjerna en 8cm stor knute i livmorveggen. De jeg har sett med KS har vært sprekere enn meg fortere enn det jeg var i forhold til smerte.
 
Verdt det for meg fordi at jeg hadde null panikk til det jeg gikk til.
Hadde jeg ikke fått KS hadde jeg kommet til å slitt psykisk i flere mnd før fødsel og ikke hatt noe form for livskvalitet de mnd før fødselen.
Fikk innvilget ks og dato 3 mnd før fødsel og skuldrene mine var senket og jeg kunne nyte sv.skapet å glede meg til å bli mor.
Så jeg har hatt 2 fantastiske KS og er evig takknemmlig for de som jobber på st.olsvs.
Oppe å gikk få timer etter bedøvlsen var ut med begge.
Dro hjem på dag 2 med andremann og slet lite med smerte.
Arret er jo ikke å skjemmes over. Er ett lite snitt på 10 cm rett over hårene/skambenet og forvinner så å si etter kort tid.

Så veldig verdt det for meg, for ks gjorde det mulig for meg å bli mamma :)

---------------------------------------
♡ Vi venter nummer 3 ♡
☆Januar 2015☆
 
Haha! :-D brøddeigmage.. :-D tippa eg kjem te å tenka på deg og den kommentaren dagen ette fødsel no!! Heh.. :p jo,takk for advarselen!;) hehe.. Har høyrt litt om da frå søstrene mine faktisk..:p men e vel nåke spesielt me å oppleva da sjøl! :eek: :p håpe bare magen kan bli smal og fast igjen ittepå!..:p kjenne ei so fremdeles slite me babymagen eit år itte fødsel.. :-S

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app


Var så lite forbredt på det at det var det største sjokket!! så jaddda jeg hadde min del av fødselshistorier i bakhodet fra de rundt meg haha. Helt fast er det ikke sikkert den blir, men er i grunnen fornøyd med den delen av magen som synes i bikini nå :) eller før jeg ble blåhval(gleder meg så vannvittig til gravidkulen!) Hadde igjen en liten bulk nederst men den ble kamuflert godt av truser og bukser så alle trodde jeg hadde helt flat mage før :) Og med tanke på at jeg hadde 20 kg ekstra før siste graviditet som er borte nå, så tenker jeg at det er håp for alle om å komme omtrent tilbake til "normalen" etter en stund :)
 
Verdt det for meg fordi at jeg hadde null panikk til det jeg gikk til.
Hadde jeg ikke fått KS hadde jeg kommet til å slitt psykisk i flere mnd før fødsel og ikke hatt noe form for livskvalitet de mnd før fødselen.
Fikk innvilget ks og dato 3 mnd før fødsel og skuldrene mine var senket og jeg kunne nyte sv.skapet å glede meg til å bli mor.
Så jeg har hatt 2 fantastiske KS og er evig takknemmlig for de som jobber på st.olsvs.
Oppe å gikk få timer etter bedøvlsen var ut med begge.
Dro hjem på dag 2 med andremann og slet lite med smerte.
Arret er jo ikke å skjemmes over. Er ett lite snitt på 10 cm rett over hårene/skambenet og forvinner så å si etter kort tid.

Så veldig verdt det for meg, for ks gjorde det mulig for meg å bli mamma :)

---------------------------------------
♡ Vi venter nummer 3 ♡
☆Januar 2015☆

Ingen plager etterpå?

Hvorfor 2 dager etter ks? Skal ikke babyen få sprøyte på 3 dagen?
 
Null plager etter noen av KSene :)
Dro hjem fordi jeg var såpass frisk at de heller trengte rommet :p så ble liggende ei natt på barsel og ble flyttet pga stor pågang av barselrom, så fikk ei natt på sykehushotellet, så fikk vi tatt føllingstest å slikt før vi dro på morran ;)
Dette var kun fordi jeg var såpass oppegående.

---------------------------------------
♡ Vi venter nummer 3 ♡
☆Januar 2015☆
 
Null plager etter noen av KSene :)
Dro hjem fordi jeg var såpass frisk at de heller trengte rommet :p så ble liggende ei natt på barsel og ble flyttet pga stor pågang av barselrom, så fikk ei natt på sykehushotellet, så fikk vi tatt føllingstest å slikt før vi dro på morran ;)
Dette var kun fordi jeg var såpass oppegående.

---------------------------------------
♡ Vi venter nummer 3 ♡
☆Januar 2015☆
Det høres deilig ut! Jeg klarte ikke å gå før 3 dag når vi skulle reise hjem, måtte ha rullestol for å komme meg steder og prekestol for å gå på dass har jeg blitt fortalt. Frister veldig med ks når jeg hører hvor fint det har gått med dere!
 
Jeg var innstilt på ks og ville jo det selv. Så psyket meg virkelig opp før mitt første ks, men ble ikke halvparten så ille og ondt som jeg trudde.
Svei skikkelig 1 døgn etter snittet med første, så da kom det endel tårer, men du får paracett og voltaren mot smertene og de funket faktisk veldig :p
Døgn 2 var mye bedre. Dusjet å hadde masse besøk og ville egentlig hjem.
Men med førstemann ble vi i 5 dager for å lære amming å få i gang melka nok :)

---------------------------------------
♡ Vi venter nummer 3 ♡
☆Januar 2015☆
 
Jeg slet en del med formen både etter KS & vaginal fødsel. Hva som var best? Usikker! Vil helst ikke gjøre noen av delene igjen - men med nummer 3 i magen så er det ingen utvei :)
- sneket meg inn fra februar forumet ;)
 
Oioi, virkelig noen skrekk historier du har fått servert:p

Jeg hadde haste keisersnitt med gutten, noe jeg virkelig ikke ønsker igjen! Mye fordi hele situasjonen i rundt var veldig skremmende, å formen var helt elendig etterpå.. Tok 3 dager før jeg i hele tatt fikk til å stelle gutten.
Å føler meg utrolig snytt for en vanlig fødsel..
Men såret grodde kjempe fint, å hadde aldri noe problem med det. Hadde såklart litt vondt i det en stund etterpå, for det er jo en stor operasjon. Men 7 uker etter ks begynte jeg å trene;-) så stemmer ikke at det tar 6 uker før du nesten klarer å løfte ungen:p de anbefaler 14 dager der du tar det litt med ro, å ikke løfter noe tyngre enn babyn.

Her er to bilder av arret som er 20mnd gammle, har trekt ned trusa litt. Ligger ganske akkurat på trusekanten

ImageUploadedByBV Forum1407880011.739542.jpgImageUploadedByBV Forum1407880079.373917.jpg


❤️Gutt november 2012❤️

❤️Termin 17. Januar❤️
 
Har lyst på keisersnitt pga at jeg er redd for å føde, men vet at det er sløsing med ressurser siden jeg har forholdsvis raske og enkle fødsler, så vil ikke søke om det.
Er vel fornøyd så lenge jeg får puste meg dritings på lystgass denne gangen og :)
 
Jeg hadde hastesnitt sist gang, og håper virkelig jeg slipper det igjen!

Fikk ikke se snuppa på 3 timer, første døgnet var jeg lenket til senga. Måtte være på sykehuset i 6 dager, stort sett sengeliggende bortsett fra å gå til badet. Orket ikke stelle ungen engang.

For meg var det en grusom opplevelse.
6 mnd i ettertid sleit jeg med smerter rundt arret, kjentes ut som at det lå igjen noe der.

Jeg ble også deprimert av å "frarøves" fødselsopplevelsen, men jeg hadde jo ikke noe valg, ungen måtte ut.

Håper virkelig jeg slipper dette igjen!


06.01.2015 <3
 
Hastesnitt er noe helt annet en planlagt ks.


---------------------------------------
♡ Vi venter nummer 3 ♡
☆Januar 2015☆
 
Blir vaginalt her. Vært igjennom det 3 ganger, da inkludert en setefødsel :)

Men jeg var på mitt sprekeste med nr 1. Etter det har der bare gått nedover:p hehe. Håper jeg er i litt bedre form denne gangen :)


____________________

❤️Termin 17.jan.15❤️
❤️Nr 4 på vei :D ❤️
 
Jeg har en venninne som tok keisersnitt m nr pga fødselsangst. Dømmer ikke henne. Det er jo en grunn til at vi er skapt for å føde vaginalt, og det er best for både mor og barn om det er mulig å føde vaginalt. Blandt annet så presses jo fostervannet ut av barnets lunger naturlig v vaginal fødsel, og jeg mener at det generelt er bedre for barnet. For mor så vet jo kroppen at den er ferdig å føde når den er er og gjør alt naturlig, med KS må vel mye gjøres med medikamenter og slikt. Trekker F. eks livmor seg sammen etterpå? Kommer melkeproduksjonen naturlig i gang osv? Jeg vet ikke alt.

I tillegg kan man ikke bære barnet sitt på 6 uker. Det ville vært en sorg for meg... Så om jeg kan velge: vaginal fødsel.


1. Mann skal bli storebror
 
Back
Topp