Får vi det til? (SA/MA/SA/SA) Endelig gravid med nr.2 ❤️☺️

Dagens første måltid :love017
1000041170.jpg
 
Og her er dagens middag, squash-pasta bolognese ☺️
1000041181.jpg


Dagboken min har plutselig blitt konvertert til en matblogg :hilarious: :hilarious:

Men dette føles skikkelig rett, føler meg flink etter flere uker med julegodt :laughing002:happy: Blir spennende å se hva vekta viser på mandag! Virker som det har god effekt på PCOS'en min også, i tillegg til at jeg tar tilskudd av inositol. Driver og lurer på om jeg skal ta vitex Angus castus og NAC i tillegg, noen som har erfaring med det?

Egentlig er jeg også litt takknemlig ovenfor mannen min for å ha endret fokuset mitt litt. Jeg var så innbitt på å bli gravid igjen NÅ med én gang etter å ha mistet, at skuffelsen ble så stor hver måned det ikke gikk. Men etter at han sa at han ikke ville ha en baby til allikevel, er jeg nå bare takknemlig for at han har snudd tilbake og at muligheten for én til er der, selvom det kanskje måtte ta litt lenger tid. ❤️
 
Hihi tusen takk!! Hjelper godt å ha noen som heier på en ❤️☺️

Oppskrift skal bli! :happy:(Den er litt kaotisk for skrevet kun til meg selv, håper du skjønner den :hilarious: i denne har jeg skrevet at jeg bruker fond cups men nå bruker jeg ekte kraft som jeg lager selv eller kjøper hvis jeg har en lat dag).
Den er genial denne suppen fordi den gir så lite kalorier at man bruker nesten mer av å spise den enn den gir, også har den masse vitaminer og mineraler og fiber. God med litt fisk eller kylling til og ☺️ jeg elsker den! Hehe
Vis vedlegget 424561
Denne suppa ble middagen i dag, bare med rester av nyttårskalkunen oppi! :love017 Såå godt! Du lager enormt mye god mat!
 
CD11

I går kveld sprakk jeg og tok en EL-test :hilarious: den var selvfølgelig veldig svak, som forventet, utrooolig utvannet tiss også for drikker så mye vann om dagen. Kjente med en gang at nei, orker ikke å drive å teste og stresse sånn mer. Spesielt når vi ikke skal prøve enda heller, sprakk for hadde lyst på litt kontroll på syklusen men da havner jeg bare inni samme greia igjen med å stresse med når den kommer, og bli skuffa over tester som ikke oppfører seg som forventet.
1000041240.png


Tror jeg heller bare skal kjenne etter kroppens signaler, og den sier at det er ingenting på gang helt enda ☺️ bortsett fra masse murring de siste dagene over eggstokkene, spesielt den venstre.

Endring av kostholdet går supert! Hadde forventet å bli litt dårlig og slapp denne første uka men det er faktisk helt motsatt. :woot:

Kveldsmaten i går var omelett med spinat og sjampinjonger, cherrytomater og litt avokado.
Og lunsj i dag; grønn matcha te, grønnsakssuppe, chiapudding på mandelmelk med frø, litt honning, bringebær, blåbær og bjørnebær, og et egg med litt fersk extra virgin olivenolje (den er SÅ god her nede) ☺️ (hoppet over frokost for fantes ikke sulten).
1000041201.jpg
1000041231.jpg
 
Og her er dagens middag, squash-pasta bolognese ☺️
Vis vedlegget 424811

Dagboken min har plutselig blitt konvertert til en matblogg :hilarious: :hilarious:

Men dette føles skikkelig rett, føler meg flink etter flere uker med julegodt :laughing002:happy: Blir spennende å se hva vekta viser på mandag! Virker som det har god effekt på PCOS'en min også, i tillegg til at jeg tar tilskudd av inositol. Driver og lurer på om jeg skal ta vitex Angus castus og NAC i tillegg, noen som har erfaring med det?

Egentlig er jeg også litt takknemlig ovenfor mannen min for å ha endret fokuset mitt litt. Jeg var så innbitt på å bli gravid igjen NÅ med én gang etter å ha mistet, at skuffelsen ble så stor hver måned det ikke gikk. Men etter at han sa at han ikke ville ha en baby til allikevel, er jeg nå bare takknemlig for at han har snudd tilbake og at muligheten for én til er der, selvom det kanskje måtte ta litt lenger tid. ❤️
Altså, dette ser SÅ digg ut! Jeg er enig i at det er godt å ha fokus på noe annet i tillegg til prøvingen. Og du inspirerte meg nettopp til å lage noe sunt og godt til kveldsmat, så takk! :D Så godt at mannen har snudd og er åpen for muligheten likevel:Heartred
 
Altså, dette ser SÅ digg ut! Jeg er enig i at det er godt å ha fokus på noe annet i tillegg til prøvingen. Og du inspirerte meg nettopp til å lage noe sunt og godt til kveldsmat, så takk! :D Så godt at mannen har snudd og er åpen for muligheten likevel:Heartred
Hihi, selv takk!! ❤️ Hva ble det til kveldsmat hos deg? Ja det er godt å ha noe annet å fokusere på, og som jeg føler lissom har en fremgang og et mål jeg kan kontrollere selv. Veldig godt at han har snudd, håper spiren sitter raskt når vi begynner å prøve igjen ☺️❤️
 
Hihi, selv takk!! ❤️ Hva ble det til kveldsmat hos deg? Ja det er godt å ha noe annet å fokusere på, og som jeg føler lissom har en fremgang og et mål jeg kan kontrollere selv. Veldig godt at han har snudd, håper spiren sitter raskt når vi begynner å prøve igjen ☺️❤️
Det ble lomper med kremost, egg, avokado og ruccula :happy: Det er veldig bra! Ja, håper virkelig det:Heartred
 
I dag har vi spist generelt veldig sunt og etter "dietten", men hadde avtalt på forhånd at vi skal fortsatt kunne gå ut og spise osv i ny og ne så lenge vi spiser ordentlig mat, for å fortsatt kunne kose oss og leve med denne nye livsstilen ☺️
1000041274.jpg
1000041254.jpg


Så i dag ble det ett glass hvitvin og litt kongekrabbesalat og en deilig kyllingrett på restaurant til middag i solen. :love017
1000041281.jpg


Riktig god helg alle sammen!!! ❤️❤️❤️
 
CD14

Jeg klarer jo ikke la være å følge med på syklusen :hilarious: Så, symptomer i dag:

- høy, medium myk, medium åpen livmortapp
- EL-slim?
- mye murringer, og veldig øm over eggstokken v.s.

Ellers går dietten bra, vi har kost oss i helgen og "skeiet ut" ved å gå ut og spise fredag, og bestilte sushi i går kveld. Men, det har ikke vært noe søtsaker, potetgull, brus, mye alkohol eller annen junkfood. Det har vært ordentlig "ekte" mat som gir næring. Så jeg synes vi har vært flinke ☺️
 
CD14

Jeg klarer jo ikke la være å følge med på syklusen :hilarious: Så, symptomer i dag:

- høy, medium myk, medium åpen livmortapp
- EL-slim?
- mye murringer, og veldig øm over eggstokken v.s.

Ellers går dietten bra, vi har kost oss i helgen og "skeiet ut" ved å gå ut og spise fredag, og bestilte sushi i går kveld. Men, det har ikke vært noe søtsaker, potetgull, brus, mye alkohol eller annen junkfood. Det har vært ordentlig "ekte" mat som gir næring. Så jeg synes vi har vært flinke ☺️
Det er litt vanskelig å la det ligge helt sant :bag: :hilarious:

Dere er kjempegode! Hvordan motiverer dere hverandre for å unngå å falle for fristelsen til snop og sånn?
 
Det er litt vanskelig å la det ligge helt sant :bag: :hilarious:

Dere er kjempegode! Hvordan motiverer dere hverandre for å unngå å falle for fristelsen til snop og sånn?
Det er SÅ vanskelig det :hilarious: spesielt siden jeg er litt uhelbredelig testetøs :laughing001

Tusen takk ❤️ nei, stort sett bare ved å minne hverandre på målet og grunnene vi gjør det for. Som er både ned i vekt men hovedsakelig pga helsa, vi vil gjerne leve lenge for å være med på alt som skjer med snuppa i fremtiden. Også har vi sett på sånne mat/helse-dokumentarer hvor de motiverer/skremmer deg til å spise sunt, ganske effektivt:hilarious: også har vi funnet erstatninger for kos når cravingsene slår inn, f.eks. så har vi kjøpt inn mye god forskjellig te som vi tar på kvelden istedenfor å spise noe søtt. Ofte vi er fysne på noe mer selvom vi har spist kvelds. Er ikke heeelt det samme, men etter å ha drukket opp føler jeg meg flink for ikke å "ha falt i honningkrukken" og er mindre fysen ☺️
 
Det er SÅ vanskelig det :hilarious: spesielt siden jeg er litt uhelbredelig testetøs :laughing001

Tusen takk ❤️ nei, stort sett bare ved å minne hverandre på målet og grunnene vi gjør det for. Som er både ned i vekt men hovedsakelig pga helsa, vi vil gjerne leve lenge for å være med på alt som skjer med snuppa i fremtiden. Også har vi sett på sånne mat/helse-dokumentarer hvor de motiverer/skremmer deg til å spise sunt, ganske effektivt:hilarious: også har vi funnet erstatninger for kos når cravingsene slår inn, f.eks. så har vi kjøpt inn mye god forskjellig te som vi tar på kvelden istedenfor å spise noe søtt. Ofte vi er fysne på noe mer selvom vi har spist kvelds. Er ikke heeelt det samme, men etter å ha drukket opp føler jeg meg flink for ikke å "ha falt i honningkrukken" og er mindre fysen ☺️
Hihi, testetøsa er vanskelig å tøyle :hilarious:

Kjempelurt med te på kvelden! Den der følelsen av å mestre cravings er gull da! Fortsett å fore den:gen053:happy093.
Og så deler du så lekre matbilder!

Tror jeg brukte opp mye motivasjon sist jeg gikk ned i vekt. Fikk diabetes 2 og det motiverte ganske bra kan en si. Nå er diabetesen under kontroll, men har noen kg fødselsvekt som jeg fader ikke blir kvitt fordi viljestyrke er for andre tydeligvis:bag:
 
Hihi, testetøsa er vanskelig å tøyle :hilarious:

Kjempelurt med te på kvelden! Den der følelsen av å mestre cravings er gull da! Fortsett å fore den:gen053:happy093.
Og så deler du så lekre matbilder!

Tror jeg brukte opp mye motivasjon sist jeg gikk ned i vekt. Fikk diabetes 2 og det motiverte ganske bra kan en si. Nå er diabetesen under kontroll, men har noen kg fødselsvekt som jeg fader ikke blir kvitt fordi viljestyrke er for andre tydeligvis:bag:
Haha ja hun har en egen vilje tydeligvis :hilarious:

Ja det er virkelig en god følelse! Bedre enn den kortvarige godfølelsen av å spise sjokolade (selvom åh, den er også god :hilarious:). Nhhhå så koselig sagt, tusen takk ❤️

Det er jo ofte sånn det er er det ikke? Umulig å være supermotivert for alltid... Jeg var kjempeflink før graviditeten med snuppa mi, gikk ned 15 kg, og under graviditeten lå jeg i grenseland til svangerskapsdiabetes så da ble det også veldig streng diett, etter fødsel bare sprakk det fullstendig og spiste det jeg ville ha når jeg fikk det til innimellom amming og byssing (hun hadde stille refluks så var sjeldent et rolig øyeblikk). Gikk opp alt jeg hadde mistet og litt til. Kunne ikke spise for lite heller for da mistet jeg melka, så da fikk bare vekta vente. Gikk rett fra amming til gravid, og siste året har jeg jo nesten gått gravid på og av hele året så da kunne jeg heller ikke slanke meg. Og etter hver mist så falt vi litt i trøstemat-fella. Så vi jobber nå med siste rest av fødsels- og fjerde trimester-vekt :hilarious: godt å høre at diabetesen er under kontroll da ❤️ det er det viktigste. Men håper du får av de siste kiloene etter dette svangerskapet hvis det er det du vil. Har du prøvd keto eller periodisk fasting? Jeg har også sånne kilo som ikke vil av okke som (pcos), men på sånn diett så går de faktisk av hos meg.
 
Prosjekt babyklar kropp

Uke: 2
Kilo ned: 2,5
Form/motivasjon: god, føler dette går fint.


Overrasket over resultatet, hadde siktet meg inn på 0,5 til 1 kg i uka. Veldig fornøyd med dette. Bare å fortsette sånn da ☺️

Føler kveldsmaten vår bare videreutvikler seg til å inneholde mer og mer grønnsaker, i går ble det omelett med spinat og shiitake-sopp, cherrytomater, brokkoli og noen reddiker. Nam!

1000041384.jpg


Ellers vet jeg ikke helt hvordan det går med EL, ikke noe slim i dag ihvertfall og nå er plutselig livmorhalsen lavere, men litt myk og halvåpen. Ja, så får nå se hvor det bærer hen. Kanskje den kom supertidlig denne syklusen, jeg hadde mye slim her tidligere forrige uke...? :confused013
 
Du er så flink altså!!
Kam hende el blir senere pga livsstilsendring, men blir spennende å se hvordan kroppen blir ❤️ heier på deg!
 
Du er så flink altså!!
Kam hende el blir senere pga livsstilsendring, men blir spennende å se hvordan kroppen blir ❤️ heier på deg!
Tusen takk gode du, hjelper at du heier på meg :love017 ❤️ enig, forventer vel egentlig litt EL-kluss siden jeg har endret diett så drastisk, men håper den kommer på plass enda sterkere og bedre når den først kommer. ☺️ Kanskje kroppen bare trenger noen mnd på å justere seg? Begynt på NAC nå også forresten, og har lest en forskningsartikkel på at den kan øke sjansene for å forhindre abort med 190%, det er helt vilt.
 
Last edited:
Back
Topp