Får vi det til? (SA/MA/SA/SA) Endelig gravid med nr.2 ❤️☺️

Nok en koselig oppdatering, blir helt varm om hjertet at det går så bra :Heartred
Shopping er kjempegøy!! Sliter med å holde igjen selv, så der er du flink :hilarious:
Nyt resten av ferien og husk å ta det med ro ja, det er helt lov og forståelig:Heartred
Ååå du er SÅ GOD!! ❤️☺️ Beklager sent svar her, vært helt slått ut i det siste!

Haha jeg hadde nok gått mer bananas på shoppingen hadde det ikke vært for at jeg vet vi har store utgifter i nær fremtid til et helt nytt kjøkken og noe på bad/soverom til lillemor. Er SÅ mye fint jeg har lyst til å kjøpe som er fullstendig unødvendig :hilarious: har du kjøpt noe fint/gøy i det siste? ☺️❤️

Tusen takk ❤️ fikk ikke tatt det så med ro som jeg behøver, og ble en lang reise hjem, OG ble syk, men nå er vi endelig hjemme og det er så deilig å være tilbake i sitt eget hehe :love017
 
30+0 TREDJE TRIMESTER
1000055524.png

Termin: 16.10.24

Dager til termin: 70

Prosent fullført: 75 %

Trimester: 3.trimester

Neste JM/legetime:
  • 6. August - kontroll/UL på sykehuset
  • 12. August - kikhostevaksina
  • 21. August - kontroll/UL med min gynekolog
Kjønn: en liten gutt :love017:Heartblue

Sykemeldt: Ja, 100%

Symptomer/plager/humør:
- Energinivå: lavt/medium
- vondt bekken, vondt i halebeinet, vanskelig å gå i trapper nå og sitte lenge av gangen
- sure oppstøt hele tiden
- dårlig søvn
- økt sult!!
- blåmerker og smerter på stikkstedene etter heparinen
- hoven, har måttet ta av ringene nå og hengt gifteringen rundt halsen

Cravings: ingen spesielle annet enn god mat ☺️ og ekstremt sulten om dagen!

Vekt: ser ut som jeg har gått opp ca 3 kg i ferien, 1 kg per uke hehe, noe som ikke er så værst med tanke på at vi har kost oss med mye god mat

Utstyr/mangler:
Ønsker meg:

- liten jordbærbamse til fresita (den er for øyeblikket utsolgt den jeg hadde sett meg ut, håper den kommer tilbake i stock!)
- Medela pumpeskåler til å ha i BHen
- silverette
- Maxi Cosi bedside crib
- Easygrow UV-nett
- Easygrow favn/Najell/Voksi babynest
- Voksi vår/sommerpose (oktober er varmt her)
- Bugaboo butterfly til storesøster

- søskenbrett til foxen
- tåteflasker med glassflaske istedenfor plast (sett hos både Avent og mam)
- smokker
- babybox Mummi fra reima
- klær
- hengevugge

Har:
- Bugaboo fox5
- Emmaljunga nxt90f 2022 modell, skal selges
- Medela freestyle flex dobbel pumpe
- Naturebond vakuumpumpe
- Krybbe fra 6 mnd
- klær fra storesøster
- bilsete BeSafe izi go modulær med base (0-12 mnd), storesøster har et nytt og større ett.

Bevegelse: veldig varierende fortsatt synes jeg... Enten så er han bare en veldig rolig liten fyr, eller så har han kjempeplass der inne. Litt misunnelig på de som har kjent lille i magen godt og med fast mønster hver dag siden typ uke 18 :hilarious: Gleder meg til å se han på ul igjen på tirsdag ❤️

Kynnere: ikke hatt så mye siste uka

Leie: Free floating, bytter fortsatt ofte stilling men i dag føltes det som om han hadde lagt seg med hodet ned, var plutselig mindre sparking og kunne ikke kjenne kroppen hans så tydelig på en av sidene

Tanker om fødsel: ikke så mange nye, spent og litt redd, og gleder meg på samme tid.

Generelt:
Jeg kan faktisk nesten ikke tro det, at vi er kommet helt til 30+0 i dag, at tre fjerdedeler er unnagjort :eek::love017 jeg er så takknemlig og overlykkelig for at det endelig går veien etter et så forferdelig fjorår med så mye smerte og mist. I dag når lillebror sparket i magen begynte jeg å gråte av glede, føler allerede at jeg er så glad i han og gleder meg til å snart få møte han. Tenk at det bare er ca et par måneder igjen. ❤️

Det er også litt gøy å se hvordan formen på magen denne gangen er annerledes enn med datteren min. Med henne var den høy og veldig rund, men nå føler jeg den sitter lavere og er mer spiss på en måte. Litt sånn typisk hva de sier om gutte og jentemage hehe, selvom jeg aldri har trodd så veldig på at det skal ha så stor innvirkning.

Ellers så er jeg ganske sliten om dagen, så har desverre ikke blitt noe magebilde den uka her, men skal prøve å få til et snart. Anbefaler ikke å reise langt som snart høygravid med en toåring på slep. Vært litt syke, litt stressa, osv men nå er vi iallefall hjemme igjen og det føles utroooolig deilig. Har savna senga mi, bbhugme'en og de dagligdagse rutinene våre ❤️

Håper alle har en fortsatt strålende sommer, og at hverdagen sklir godt for de av dere som har begynt i jobb igjen osv :love017

Milepæler:
1. trimester 0-12 uker (0+0 til 12+6)

- Komme over kjemisk-grensen 5+0 (SA 4+3)
- hjertet begynner å slå 5+1
- komme forbi punktet for tidligere SA, 5+4
- Se hjertet slå
- Høre hjertet slå
- ultralyd i uke 7 (?)
- komme forbi punktet for tidligere SA, 7+1
- Normal utvikling forbi 8 uker (da fosterutviklingen stoppet opp ved MA'en)
- komme forbi punktet for tidligere MA, 10+2
- Tidlig ordinær ultralyd 12+1
- NIPT
- 01.04 - risiko for spontanabort avtar 12+0

2. trimester 13-26 uker (13+0-26+6)
- ordinær ultralyd 20+0
- få vite om barnet er friskt
- få vite kjønn
- kjenne babyen sparke (uke 18~20?)
- halvveis! 20+0
- 23+0 skulle babyen mot formodning
komme tidlig vil de nå prøve å redde den
- 23+4 fosteret kan høre

3. trimester 27-42 uker (27+0-42+0/fødsel)
- 27+0 komme til tredje trimester :eek:
- 27+4 babyen kan åpne øynene
- 3/4 unnagjort! 30+0

- 34+4 høygravid!
- Fødsel ❤️
 
Hurra for 30 fullgåtte uker! :love017 :Heartred Blir gått å få han på utsiden så man endelig kan observere dem. Ikke så lett å tolke åssen det går med dem på innsiden alltid ❤️
 
  1. Ååå du er SÅ GOD!! ❤️☺️ Beklager sent svar her, vært helt slått ut i det siste!

Haha jeg hadde nok gått mer bananas på shoppingen hadde det ikke vært for at jeg vet vi har store utgifter i nær fremtid til et helt nytt kjøkken og noe på bad/soverom til lillemor. Er SÅ mye fint jeg har lyst til å kjøpe som er fullstendig unødvendig :hilarious: har du kjøpt noe fint/gøy i det siste? ☺️❤️

Tusen takk ❤️ fikk ikke tatt det så med ro som jeg behøver, og ble en lang reise hjem, OG ble syk, men nå er vi endelig hjemme og det er så deilig å være tilbake i sitt eget hehe :love017
Ingen problem, håper du har fått hentet deg inn litt! :Heartred

Ååååh pokker, så store utgifter og ja! Ja, da skjønner jeg at en må bremse litt på handlingen :hilarious:
Venter fremdeles på feriepengene jeg trodde jeg skulle få i juli (bare blitt rot, håper/tror de kommer nå 15 august) så ikke fått shoppet alt jeg ønsket jeg heller, men litt har det blitt! Kjøpt den nye easygrow minimizer til sittedelen til vogna slik at vi kan ta i bruk den nå som snuppa sikkert har passert 9kg :shy: Har også kjøpt meg pupper :hilarious: billige var de og! Legger ved bilde:hilarious: og litt klær til tuppa:Heartred

Høres ut som at det var veldig godt å komme hjem ❤️ :Heartred Håper virkelig du får slappet mer av nå, nå går det fort altså ! Ja, for oss utenfor da i alle fall :shy:
 

Vedlegg

  • IMG_1816.jpeg
    IMG_1816.jpeg
    411,6 KB · Visninger: 0
Hurra for 30 fullgåtte uker! :love017 :Heartred Blir gått å få han på utsiden så man endelig kan observere dem. Ikke så lett å tolke åssen det går med dem på innsiden alltid ❤️
Det blir så godt!! Litt lettere å sjekke at alt er bra da ja hihi, selvom det også er veldig koselig å bære han i magen, savnet det etter fødsel sist ❤️ hvordan går det med dere?? :love017
 
30 uker, tenk det!:love7 Så glad på dine vegne! Å ha mistet så mange ganger må ha vært forferdelig tungt.❤️
Tuuuusen takk ❤️:love017 ja det var helt grusomt... og det har blitt så mange vonde merkedager av det, rart å tenke på alle termindatoene som skulle vært, og passere månedene da vi skulle fått en, ventet jo en av de nå i august faktisk. Vi var på nippet til å gi opp egentlig, og skulle bare prøve litt til - egentlig uten troa på at det kom til å gå, også gikk det! Helt fantastisk ❤️
 
Ingen problem, håper du har fått hentet deg inn litt! :Heartred

Ååååh pokker, så store utgifter og ja! Ja, da skjønner jeg at en må bremse litt på handlingen :hilarious:
Venter fremdeles på feriepengene jeg trodde jeg skulle få i juli (bare blitt rot, håper/tror de kommer nå 15 august) så ikke fått shoppet alt jeg ønsket jeg heller, men litt har det blitt! Kjøpt den nye easygrow minimizer til sittedelen til vogna slik at vi kan ta i bruk den nå som snuppa sikkert har passert 9kg :shy: Har også kjøpt meg pupper :hilarious: billige var de og! Legger ved bilde:hilarious: og litt klær til tuppa:Heartred

Høres ut som at det var veldig godt å komme hjem ❤️ :Heartred Håper virkelig du får slappet mer av nå, nå går det fort altså ! Ja, for oss utenfor da i alle fall :shy:
Takk, ja nå går det så smått litt bedre ❤️

Hahaha ELSKER puppene dine, de faller sikkert i smak :hilarious: :hilarious::gen014 får håpe lille holder seg til å bite på de og ikke på de ekte for det er så vondt :p

Ja vi venter på å få ta over den nye leiligheten nå i slutten av august (vi skulle fått den i mai...), og det er nybygg uten kjøkken osv såååå ja, en del som må på plass der. Hehe. Men blir gøy da!!

Typisk det med feriepengene da! Håper du får de nå i august og at det kommer salg på alt det du hadde tenkt til å kjøpe i sommer hihi. Den minimizeren ser helt genial ut, snust litt på den selv, er dere fornøyde med den? Så kos med litt nytt tøy til lille snupp :shy::love017

Haha ja det går fort for meg og synes jeg! Første svangerskapet med storesøster var jo så langt, men det her har jo bare flydd forbi, helt vilt. Er så opptatt med henne om dagen at innimellom så glemmer jeg at jeg er gravid :hilarious: plutselig så er han her ❤️
 
Tuuuusen takk ❤️:love017 ja det var helt grusomt... og det har blitt så mange vonde merkedager av det, rart å tenke på alle termindatoene som skulle vært, og passere månedene da vi skulle fått en, ventet jo en av de nå i august faktisk. Vi var på nippet til å gi opp egentlig, og skulle bare prøve litt til - egentlig uten troa på at det kom til å gå, også gikk det! Helt fantastisk ❤️
Det skjønner jeg veldig godt, selv om jeg ikke har samme erfaring. Man glemmer jo ikke! ❤️ Det er jo helt fantastisk at det gikk til slutt. :love017
 
Back
Topp