Får vi det til? (SA/MA/SA/SA) Endelig gravid med nr.2 ❤️☺️

Nååå må vi bare vente på gullegget ❤️
 
Oi oi, her ser det ut til å skje noe snart! Gøy om el kom innen cd 14 da :love017
 
CD11

Ikke mye nytt å melde enda,
Easy@home: 0,11
Babyplan: 0,09
1000036251.jpg
1000036250.png



Testene er ikke "sterke" sånn som de var i sist syklus, jeg går ikke på den gode dietten nå heller for det klarte jeg ikke lenger når jeg ble syk. Men håper at mer normale verdier nå betyr at EL kommer mer normalt denne runden og ikke på CD27. Formen begynner så smått å komme seg, men kjenner kroppen er sliten etter en så heftig runde. Håper ikke det påvirker sjansene våre til å bli gravide denne gangen, kjenner jeg er ganske nervøs og litt nedfor akkurat nå... :oops::smiley-angelic001
 
Last edited:
CD11

Ikke mye nytt å melde enda,
Easy@home: 0,11
Babyplan: 0,09
Vis vedlegget 419391Vis vedlegget 419392


Testene er ikke "sterke" sånn som de var i sist syklus, jeg går ikke på den gode dietten nå heller for det klarte jeg ikke lenger når jeg ble syk. Men håper at mer normale verdier nå betyr at EL kommer mer normalt denne runden og ikke på CD27. Formen begynner så smått å komme seg, men kjenner kroppen er sliten etter en så heftig runde. Håper ikke det påvirker sjansene våre til å bli gravide denne gangen, kjenner jeg er ganske nervøs og litt nedfor akkurat nå... :oops::smiley-angelic001
Veldig tidlig enda da :Heartred Krysser fingrene for at den kommer snart!
 
Åå, så spennende! Håper på gode svar ❤️
Ja krysser fingrene for det :happy: jeg er også spent på hva hun sier om støttemedisiner hvis det går denne gangen ☺️ blir veldig spennende. Dette hjelper til å få tiden til å gå også. Nå er det først timen i morgen, så skal mannen på jobbreise torsdag - så da får jeg fullt opp med å ha snuppa alene, og så når han kommer hjem så er det forhåpentligvis EL (ikke før plis hehe), og så er det bare å vente på positiv test!! :love017:smiley-angelic001
 
Ja krysser fingrene for det :happy: jeg er også spent på hva hun sier om støttemedisiner hvis det går denne gangen ☺️ blir veldig spennende. Dette hjelper til å få tiden til å gå også. Nå er det først timen i morgen, så skal mannen på jobbreise torsdag - så da får jeg fullt opp med å ha snuppa alene, og så når han kommer hjem så er det forhåpentligvis EL (ikke før plis hehe), og så er det bare å vente på positiv test!! :love017:smiley-angelic001
Jaa, det blir spennende å høre hva veien videre er. Håper tiden fram mot el går kjapt. Litt jobb å være alene med disse små, så forhåpentligvis gjør den det ja ❤️❤️
 
Oppdatering utredning/blodprøver

Da har jeg vært hos gynekologen, hun var veldig optimistisk for en ny graviditet. AMH på 6,1, hun sa at hvis den lå på 1 var det veldig bra, og alt over enda bedre, så der var det ingen problemer. Ellers så alle prøvene helt fine ut (selvom vi manglet svar på de siste 3 jeg tok), alt innenfor normalen og ingenting som direkte kan forklare hvorfor jeg har mistet (desverre og heldigvis). Eneste funn utenfor normalen var litt lav vit.D så skal ta tilskudd og prøve å "sole" meg litt mer. Hehe. Hun sa at hun kunne se at jeg har hatt mange heftige infeksjoner i kroppen tidligere, men ellers så alt bra ut, og at problemer med fruktbarhet har vi jo IKKE. Blitt gravid på 3 av 4 forsøk så hun sa at problemet ligger jo ikke der, men at det ligger heller i å klare å holde på graviditeten. Så jeg ble henvist videre til hematolog, som skal følge meg opp med heparin når jeg blir gravid igjen, i tillegg til henne. Blir også satt på aspirin og progesteron da.

Ellers så tok hun livmorhalsprøve og henviste meg til ultralyd av brystene, bare for å sjekke at alt er ok før ny graviditet.

Hun tok en ultralyd på meg og alt så fint ut i livmoren, endometriet bygger seg fint opp, alt så "rent og pent" ut - ingen rester etter siste mist. Masse flotte egg i ovariene, én dominant follikel på høyre side som var på 17 mm og at de sprekker på ca 20 mm, så hun anslo eggløsning til å være ca på fredag. Og det stemmer med sånn jeg vanligvis pleier å få den, så håper det blir sånn. Var gøy og oppløftende å høre at hun antok det samme.
1000036293.jpg


Nå gleder jeg meg til helgen!! Blir å legge litt aksjer før mannen drar på onsdag, og så noen når han kommer hjem igjen fredag kveld, og kanskje noe lørdag/søndag så håper vi at vi treffer den fint med det. Dette blir spennende! :happy093
 
Last edited:
Fantastisk :love017 veldig bra at alt så fint ut, at dere får litt hjelp og i tillegg er videresendt så dere får god oppfølgning i neste graviditet ❤️
Dere blir helt klart lett gravide, nå må den sitte neste gang (som er denne gang) :D

Satser på el i helgen, så dere får inn godt med aksjer :joyful:
 
Så godt med fine prøver og så kjekt med ekstra oppfølging! Høres ut som en helt super gynekolog å bli fulgt opp av da. Nå håper jeg lille spire sitter snart og henger med hele veien :Heartred
 
Så godt å høre! Og deilig å vite at el ikke er langt unna! Nå må spiren sitte med god oppfølging ❤️❤️
 
Back
Topp