Får vi det til? (Ja! Etter SA/MA/SA/SA er endelig nr.2 født) ❤️☺️

Går bra her❤ lillebror blir 5 mnd på søndag! Tiden flyr:oops:
Tiden flyr virkelig ja!! Beklager sent svar men her kom den en uventet bombe med ting ramlende over oss :smiley-ashamed004:hilarious: lille er vel 6 måneder nå?? ❤️ Godt å høre at det går bra med dere ❤️❤️❤️

Ja sant! Storebror var nesten 5 uker på samme tid, skikkelig snålt å tenke på:D

Nei den prøveprosessen frister ikke igjen, tror nesten ikke jeg hadde maktet det enda en gang❤️
Husker jeg skrev i dagboka mi at jeg følte vi skulle ha to og den følelsen står ved i dag. Føles veldig rett nå med våre to herlige gutter så det var ikke det at vi "måtte" ha en av hver. Med det sagt så hadde jeg aldri takket nei om jeg skulle bli uplanlagt gravid igjen:love017 Men er litt sykdom her og + at vi har ikke flere soverom:laughing002

Hehe, nei det er klart at et nest ikke hjelper når man har et lite klistremerke:laughing002:love017❤️ Relaterer fra forrige og de lærer å sove for seg selv etterhvert:joyful:❤️ Dere hadde kjøpt en moonboon? Håper dere får brukt den snart, den virker skikkelig digg:joyful: Kjenner jeg kunne hatt lyst på en nå jeg og, men nå har vi vugge, nest og vogn som brukes til soving foreløpig så tror ikke jeg kan rettferdiggjøre ennå en soveplass:shy::bag:
Hei, beklager sykt sent svar, mye som har skjedd her gitt. Hvordan går det med dere?? ❤️❤️

Skikkelig snålt ja!!

Nei samme her, er så utrolig utmattende å sjelerivende å miste så mange små :sorry::Heartred men så bra du føler deg ferdig og at familien føles komplett. Tenker det samme at blir jeg uplanlagt gravid så fjerner jeg det ikke (selvom vi da må bytte både bil og hus :hilarious:), men vi kommer ikke til å prøve aktivt mer, og jeg vurderer å begynne på pilla igjen etterhvert. Selvom jeg akkurat nå blir sjalu hver gang jeg ser en gravid dame, savner å gå gravid (men ikke plagene).

Haha nei tror ikke nestet hadde hjulpet oss så mye, har et vanlig nest fra Voksi (den pølsetypen) og han våkner etter 2 sekunder HVER gang jeg prøver å legge han der. Krybba på soverommet er også fortsatt ubrukt :hilarious: han vil bare sove inntil meg, helst med puppen i munnen eller i ansiktet. Men moonboonen er gull! Ihvertfall på dagtid, der godtar han å bli lagt, og kan gjerne sove der en time eller to. Veldig kjekt så jeg kan få spist litt eller lekt litt med storesøster f.eks. Haha da har dere en del ja, men moonboonen er jo veldig annerledes enn de tingene da, spesielt hvis du kjøper en med motor som gynger baby, jeg synes absolutt den er rettferdiggjort å kjøpe haha :p;)

Hjelpes, det skjønner jeg har vært slitsomt! Håper det verste er over og at det roer seg fremover :love2 Ikke lett med de store som er så full i følelser, vi har hatt en del av de samme situasjonen som du beskriver med mye raseri-anfall, gråt osv.. Tror det er en slags reaksjon på at han ikke har mamma og pappa for seg selv lenger. Jeg "trøster " meg med at det kommer til å bli bedre.

Herlighet, for en start dere har hatt! Håper alt blir lettere nå fremover. :Heartred (Og de foreldrene dine bør du ta en prat med når du får overskudd.)

Kjære deg, du er et sant forbilde! :Heartred
For en start dere har hatt, men du holder ut! Du står på for familien din! Du bikker ikke under. Så heldige de er som har deg! :Heartred Og jeg har så utrolig medfølelse for deg, tenk all jobben du må gjøre alene, spesielt med utakknemlige og lite hjelpsomme gjester oppå dere. Sender den en GOD klem!!

Oioioi, du har virkelig hatt litt å stri med i barseltida, holdt på å begynne å gråte på dine vegne. Stakkars deg og dine som har vært syke, vertskap uten hjelp, mistet slektning og montert kjøkken. Herlighet❤️ Håper det roer seg nå så dere får nytt tida litt.
Herlig at ammingen går bra, det må være skikkelig digg, lurt at storesøster kan få litt også som medisin, det hadde jeg ikke tenkt på at går an:D

Hos oss går det fint, EV sover greit på nettene og vokser som han skal:love017 Det ser ut til at han ligger ganske likt som din i løypa; Nesten 5kg, sterk i nakken og har begynt å smile og pludre❤️ Den sterke nakken er nesten skummel, vi kan ikke ha ham inntil oss uten å støtte hodet for han vil bare virre med det og kikke seg rundt. Storebroren kunne vi ha hvilende inntil oss, men det har vi til gode nå:laughing002

Herlig at din lille tar seg et par timer i moonboonen :love017 (Dere har med motor? Er det jeg ville hatt, men Gubben sier nei:laughing002) Flinke storesøster trenger nok sikkert litt mamma-tid❤️ Kjenner meg igjen i sinneutbrudd desverre, de kommer ofte hvis han blir oppskaket på grunn at et eller annet og da er ingenting greit. Gjør vondt i mammahjertet:sorry: Men vi får håpe at det går seg til fort for våre små storesøsken❤️

Last edited:
Neimen, kjære deg for en start! :arghh: Jeg blir helt tom for ord, nå håper jeg dere får en rolig og fin juletid!

Sender mange gode klemmer :Heartred Du skal vite at du og dere er i tankene mine :love7

Blir noen år til vi får kjede oss ja :hilarious: driver og forsoner meg med at dette er siste. Hjertet mitt vil så gjerne ha en til, fornuften skriker nei. Har antagelig vært i «gravid/baby-bobla» så lenge at det er litt vanskelig å skulle forlate den. Gruer meg til det «vanlige» livet:hilarious:

Jeg er ikke klar til at han her blir stor, han er 6 mnd på lørdag og jeg må vel begynne med fast føde da. Vi har tviholdt på bare pupp og han er så fornøyd og glad❤️ kjøpte til og med ny vogn med større bag for å slippe å bytte til sportsdel. I tillegg er han en stor type, var 72 cm på 5 mnd kontroll:hilarious:

Kjenner meg så igjen i de motstridende følelsene ❤️ man vil så gjerne at babyen skal bli født fortest mulig, og to sekund etterpå er det trist å ikke være gravid lenger, man savner forventningene og vil gjøre det 1000 ganger til. Haha litt satt på spissen men❤️

Fikk faktisk også beskjed om å legge storesøster på 8 år i lyset i vinduet når hun ble født, hadde lett gulsott❤️
Ja det gir mening, at du har levd i det "gravid/baby livet" så lenge at noe annet blir en overgang. Kjenner det her også etter "bare" 3,5 år på den måten. Men det blir nok nok av nye utfordringer på oss fremover så det går nok fint. ;) :p :laughing002

Oj så stor ja! Bra dere kunne bytte vogn da for ikke alle som er så lange. Så gøy! Skjønner godt du ikke er klar, tiden flyr jo avgårde, 6 mnd er jo ingenting! ❤️ Så flinke dere har vært som har fullammet så lenge, og selvom dere begynner med fast føde nå så kan dere jo fortsatt amme masse fremover. Har dere begynt nå forresten med fast føde? (Vært så mye her og så mye dårlig form at svaringa mi går litt i rykk og napp, beklager ❤️).

Ja det er så rart, man kan være så lei av det og ferdig med å gå gravid. Også rett etterpå savne det så mye! Jeg har faktisk begynt å bli misunnelig nå når jeg ser høygravide :hilarious: føler meg så tåpelig for å føle det sånn, men savner det skikkelig og hadde vel håpet å få gått gravid litt lenger enn til uke 37, siden dette var siste gangen. Vi er veldig enige om at det ikke skal bli flere. Men, åh, kjenner det hadde vært så kos med en til også :love017:hilarious:

Hjelpes, det skjønner jeg har vært slitsomt! Håper det verste er over og at det roer seg fremover :love2 Ikke lett med de store som er så full i følelser, vi har hatt en del av de samme situasjonen som du beskriver med mye raseri-anfall, gråt osv.. Tror det er en slags reaksjon på at han ikke har mamma og pappa for seg selv lenger. Jeg "trøster " meg med at det kommer til å bli bedre.
Tusen takk for det ❤️ ja det går mye bedre nå, men ikke rart vi har vært dårlige, er visst kyssesyken vi fikk i hus her for noen uker siden. Fikk så heftig halsbetennelse at det spredde seg til kjeven og klarte ikke åpne munnen... Fortsatt pjusk men mye bedre.

Sjalusien begynner også å bli bedre, helt enig med deg om at det nok er en reaksjon på det ja. Nå som jeg er i bedre form og lillebror har begynt å ikke ligge på puppen konstant så har jeg litt mer tid til å fokusere på henne alene i perioder, og det har gjort underverker. I dag har vi hatt en helt fantastisk dag hvor hun har vært strålende fornøyd og ingen raserianfall. ❤️ Hvordan går det for dere?

Kjære deg, du er et sant forbilde! :Heartred
For en start dere har hatt, men du holder ut! Du står på for familien din! Du bikker ikke under. Så heldige de er som har deg! :Heartred Og jeg har så utrolig medfølelse for deg, tenk all jobben du må gjøre alene, spesielt med utakknemlige og lite hjelpsomme gjester oppå dere. Sender den en GOD klem!!
Hælledussan for en god melding, tusen takk kjære deg ❤️ du er så god! Takk for god klem og fine ord, de varmer ❤️ spesielt når de kommer fra deg, dere har jo også hatt nok å stå i :hug013❤️

Oioioi, du har virkelig hatt litt å stri med i barseltida, holdt på å begynne å gråte på dine vegne. Stakkars deg og dine som har vært syke, vertskap uten hjelp, mistet slektning og montert kjøkken. Herlighet❤️ Håper det roer seg nå så dere får nytt tida litt.
Herlig at ammingen går bra, det må være skikkelig digg, lurt at storesøster kan få litt også som medisin, det hadde jeg ikke tenkt på at går an:D

Hos oss går det fint, EV sover greit på nettene og vokser som han skal:love017 Det ser ut til at han ligger ganske likt som din i løypa; Nesten 5kg, sterk i nakken og har begynt å smile og pludre❤️ Den sterke nakken er nesten skummel, vi kan ikke ha ham inntil oss uten å støtte hodet for han vil bare virre med det og kikke seg rundt. Storebroren kunne vi ha hvilende inntil oss, men det har vi til gode nå:laughing002

Herlig at din lille tar seg et par timer i moonboonen :love017 (Dere har med motor? Er det jeg ville hatt, men Gubben sier nei:laughing002) Flinke storesøster trenger nok sikkert litt mamma-tid❤️ Kjenner meg igjen i sinneutbrudd desverre, de kommer ofte hvis han blir oppskaket på grunn at et eller annet og da er ingenting greit. Gjør vondt i mammahjertet:sorry: Men vi får håpe at det går seg til fort for våre små storesøsken❤️
Du er så utrolig god du, tusen takk ❤️ hjelper alltid med meldingene fra deg! Det går heldigvis mye bedre nå! Gjestene har dratt, de små er ikke syke lenger (selvom vi hadde en runde med tett nese og forkjølelse på lillebror nå ), vi har fått litt mer tid for oss selv til å lande og prosessere ting. Og vi har falt fullstendig ned i trøstespise-fella :hilarious: koser oss med sååå mye godt. Tenker det er greit for en periode og at vi virkelig trenger å kose oss og slappe av litt nå, så tar vi dietten litt senere. Ja SÅ digg at ammingen går bra, slet så utrolig mye med ammingen med storesøster så dette føles bare helt surrealistisk og fantastisk hehe. Supert som medisin!! Og leste at det kan brukes forebyggende, så hvis hun får litt av det jevnlig (par ganger i uka? Orker ikke hver dag), så kan det beskytte så hun drar med seg mindre ting ifra barnehagen i løpet av året.

Ååå så godt å høre ❤️ og så flott at han sover greit på nettene! Sover han i bedside? Hihi så gøy at de følger hverandre på utsiden også :joyful::love017 supermelk du har altså hihi ❤️ ja det med nakken er helt vilt, her er det likt, han dytter seg jo bakover/ut fra kroppen vår og føler jeg virkelig må holde godt i han. Sååå nyskjerrig på å se på ting, og fått noen smil men ikke veldig mange enda, og lite pludring her hehe, han bare ligger og stirrer, spesielt på lys :laughing002 aksepterer EV bæresele?

Vi har med motor ja. Her sa gubben nei i mange måneder også, men siden vi hadde kolikkbaby første gang så minte jeg han på alle de timene med byssing og gåing med baby i armene og da at det går jo ikke nå når vi har 2, da ble han overbevist til slutt :laughing002 uff ja det river i mammahjertet ❤️ å ikke kunne være der for de store små sånn som vi har vært hele tiden, og så heller ikke kunne være der for den lille nye sånn som vi var med første når vi bare hadde én. Ikke lett.. men det går seg nok til ja ❤️ hadde verdens hærligste øyeblikk i dag når storesøster koste lillebror på hodet og pratet til han. Hjertesmelt :shy::love017

Neimen, kjære deg for en start! :arghh: Jeg blir helt tom for ord, nå håper jeg dere får en rolig og fin juletid!
Takk gode du ❤️ ja hva skal man si? Er til å bli litt matt av :smiley-ashamed004 ting går heldigvis mye bedre nå og er fast bestemt på å ha fokus på å nyte tiden fremover og ikke tenke for mye på hva som har vært ❤️ håper dere også får en rolig og fin juletid!! ❤️

Sender mange gode klemmer :Heartred Du skal vite at du og dere er i tankene mine :love7
Tusen takk for gode klemmer og at du tenker på oss ❤️❤️:love7 tenker på deg også! Så hva som skjedde i dagboken din og ble så utrolig lei meg på dine vegne :crybaby2:arghh: det skulle jo bli terminspira! ❤️ Men nå vet du hvorfor jeg ikke har skrevet til deg i det siste, føler jeg ikke har fått gjort annet enn å overleve i det siste

Eggløsning?

Altså... Jeg lurer på om jeg driver og har EL nå jeg? Har ekstremt mye klart strekkbart slim og murringer, og kroppen er sååå klar for sengetango (selvom hodet ikke er det orker ikke tanken på det enda). Men nå skal jo ikke vi ha flere da, rart å plutselig skulle begynne å passe på å unngå å bli gravide igjen... Men jeg synes det var tidlig? 7 uker pospartum og med fullamming? Nesten litt ironisk etter å ha slitt så lenge med å bli gravide. Håper det bare er EL og at ikke mensen kommer på mange måneder!! Ikke sikkert det er EL heller da, jeg har jo ikke testet eller tempoet, men har alltid hatt veldig tydelige symptomer på det og det kjennes skremmende likt ut..

Du er så utrolig god du, tusen takk ❤️ hjelper alltid med meldingene fra deg! Det går heldigvis mye bedre nå! Gjestene har dratt, de små er ikke syke lenger (selvom vi hadde en runde med tett nese og forkjølelse på lillebror nå ), vi har fått litt mer tid for oss selv til å lande og prosessere ting. Og vi har falt fullstendig ned i trøstespise-fella :hilarious: koser oss med sååå mye godt. Tenker det er greit for en periode og at vi virkelig trenger å kose oss og slappe av litt nå, så tar vi dietten litt senere. Ja SÅ digg at ammingen går bra, slet så utrolig mye med ammingen med storesøster så dette føles bare helt surrealistisk og fantastisk hehe. Supert som medisin!! Og leste at det kan brukes forebyggende, så hvis hun får litt av det jevnlig (par ganger i uka? Orker ikke hver dag), så kan det beskytte så hun drar med seg mindre ting ifra barnehagen i løpet av året.

Ååå så godt å høre ❤️ og så flott at han sover greit på nettene! Sover han i bedside? Hihi så gøy at de følger hverandre på utsiden også :joyful::love017 supermelk du har altså hihi ❤️ ja det med nakken er helt vilt, her er det likt, han dytter seg jo bakover/ut fra kroppen vår og føler jeg virkelig må holde godt i han. Sååå nyskjerrig på å se på ting, og fått noen smil men ikke veldig mange enda, og lite pludring her hehe, han bare ligger og stirrer, spesielt på lys :laughing002 aksepterer EV bæresele?

Vi har med motor ja. Her sa gubben nei i mange måneder også, men siden vi hadde kolikkbaby første gang så minte jeg han på alle de timene med byssing og gåing med baby i armene og da at det går jo ikke nå når vi har 2, da ble han overbevist til slutt :laughing002 uff ja det river i mammahjertet ❤️ å ikke kunne være der for de store små sånn som vi har vært hele tiden, og så heller ikke kunne være der for den lille nye sånn som vi var med første når vi bare hadde én. Ikke lett.. men det går seg nok til ja ❤️ hadde verdens hærligste øyeblikk i dag når storesøster koste lillebror på hodet og pratet til han. Hjertesmelt :shy::love017
Ååh, det var koselig å høre❤️ Ser alltid fram til oppdateringer og svar fra deg, er så koselig :love017
Hehe, her er det og litt ekstra godt for tida, Men ingen vektoppgang så det går opp i opp i det minste. Trengs nok litt ekstra med all energien som går med til å ta vare på de små. Tror jeg går flere kilometer på stuegulvet og gynger EV i armene, omtrent eneste måten han sovner på:laughing002

Så utrolig spennende å lære om at det kan virke forebyggende! Hvor store mengder er det snakk om da? For en utrolig mom-hack altså, mindre sjuker fra barnehagen er absolutt noe å trakte etter:D Huset har sluppet unna så langt selv om EM har hatt noe forkjølelse og feberstyr.

Ja kjempeherlig at han sover❤️ Nå sover vi i dobbeltseng på barnerommet og han ligger i najell-nestet med den siden som vender mot meg slått ned. Føler meg tryggere når han ikke kan åle seg så mye rundt:joyful:
Hvordan sover dere? Var det bedside på deres rom?
Kjempeartig at de er så like:laughing002:smiley-bounce022 Siden jeg skrev til deg sist har han blitt enda sterkere i nakken:D Lys er knallstas her og:joyful:
Vi jobber med den bæreselen, hehe. Foreløpig går det greit når han sover, noe han foretrekker å gjøre mens jeg går å holder ham ❤️ Om han våkner i selen løsner jeg den og holder ham litt mens jeg bysser ham tilbake i søvn, så klikker jeg ham inn i selen igjen. Tror han synes det er litt rart å sitte i fosterstilling, som er det han skal som så liten, men håper det blir bedre når han kan ha beina ut i beinhullene:) Bæresele kommer til å være essensielt kjenner jeg:hilarious:

Ååh, nå frister det bare enda mer med byssehjelp, haha:laughing002 Er akkurat sånn vi har det nå, uten kolikken da, han er bare veldig glad i kroppskontakt❤️
Ja det blir litt sånn at man føler man ikke strekker til uansett, for lite tilstedeværelse for begge de små. Samtidig så vet jeg at vi gjør så godt vi kan og det er alt vi kan gjøre❤️

Nååh, så utrolig søtt da:love017❤️:love017 De små øyeblikkene er så gyldne❤️

Last edited:
Åh, for en kjei start! Føler virkelig med deg. Å få besøk uanmeldt og i tillegg på ubestemt tid, hørtes ut som et mareritt i barselperioden :arghh: Så leit å høre at et nært familiemedlem fikk kreft og døde, kreft er er så hjerterått og meningsløst. Fint å se at dere kan «finne trøst» i at det ble et kort sykdomsforløp. Sender deg en god klem! ❤️

Hvis det er noen trøst så hadde frøkna vår også sinneutbrudd ut i en annen verden de første ukene. De var aldri rettet mot lillesøster heldigvis, men mot oss foreldre. Det går over, jeg lover ❤️

Håper du får en fin dag!

Back
Topp