Får vi det til? (Ja! Det gjør vi!!) Gravid med nr.2 ❤️

8+0
1000044510.png


Hipp hurra for 8+0 :woot: føles utrolig godt å ha kommet hit! Nå er babyen på størrelse med et kirsebær, en drue eller en oliven - alt ettersom hvilken app man spør. Selv om babyen er så liten, er magen absolutt ikke det, det er per nå ikke lenger tvil om at jeg er gravid for enhver som måtte se meg :hilarious: er nok mest luft, men kan kjenne at livmoren buler litt ut heeelt nederst på magen, en liten hard fin kul. Kanskje ikke så rart den kommer tidlig etter 7 svangerskap på 2 år. ☺️

1000044511.jpg


Etter menstermin er jo dette egentlig 9+0 men det VET jeg at ikke stemmer med EL. Ganske spent på hva gyn måler meg til på fredag, håper alt fortsatt ser like bra ut da. Dette er jo en kritisk uke med mye viktig utvikling, var jo der det gikk galt med den vi mistet i MA så litt ekstra spent denne uka, håper alt utvikler seg som det skal og at denne lille spiren sitter hele veien. ❤️ Symptomene er fortsatt der, men synes de har roet seg en del siden tidligere uker, vet jo at de rundt uke 8-9 ofte kan gjøre det så prøver å ikke la meg stresse av det. Pus er litt mindre klistremerke om dagen, noe mini er fornøyd for, hun har vært veldig sjalu på pus i det siste og har vært veldig bestemt på at pus ikke skal ha halen engang borti mamma :hilarious: så der har vi jo en forsmak på hvordan det vil bli med et søsken som opptar mammas fang. Men tror det skal gå veldig fint også, hun er veldig opptatt av babyer for tiden og helt tydelig en empatisk rolig type, så tror hun vil bli veldig glad og stolt også.

Kjenner også på en del nervøsitet naturlig nok, men prøver å ignorere den og være optimistisk og positiv i disse dager. Jeg orker ikke å være i konstant stressemodus så prøver å fokusere på de fine tingene ☺️

Symptomer hittil:
- småsvimmel
- mye trøtt og slapp
- ømme pupper
- ekstremt god luktesans
- ømt bekken
- forstoppet
- kattemagnet (det har roet seg litt)
- kvalm
- frysen, spesielt på kveldstid
- hodepine
- stiv nakke
- emosjonell
- sover dårlig/lett, med mye oppvåkninger

Milepæler:

1. trimester 0-12 uker (0+0 til 12+6)

- Komme over kjemisk-grensen 5+0 (SA 4+3)

- hjertet begynner å slå 5+1

- komme forbi punktet for tidligere SA, 5+4

- Se hjertet slå

- ultralyd i uke 7 (?)

- komme forbi punktet for tidligere SA, 7+1

- Normal utvikling forbi 8 uker (da fosterutviklingen stoppet opp ved MA'en)

- komme forbi punktet for tidligere MA, 10+2

- Tidlig ordinær ultralyd 11+0 (ish)

- NIPT

- 01.04 - risiko for spontanabort avtar 12+0

2. trimester 13-26 uker (13+0-26+6)

- ordinær ultralyd 18+0 (ish)

- få vite om barnet er friskt

- få vite kjønn

- kjenne babyen sparke (uke 18~20?)

- Halvveis! 20+0

- 23+0 skulle babyen mot formodning komme tidlig vil de nå prøve å redde den

- 23+4 fosteret kan høre

3. trimester 27-42 uker (27+0-42+0/fødsel)

- 27+4 babyen kan åpne øyn
ene

- 3/4 unnagjort! 30+0

- 34+4 høygravid!

- Fødsel ❤️
 
Last edited:
8+0
Vis vedlegget 429891


Hipp hurra for 8+0 :woot: føles utrolig godt å ha kommet hit! Nå er babyen på størrelse med et kirsebær, en drue eller en oliven - alt ettersom hvilken app man spør. Selv om babyen er så liten, er magen absolutt ikke det, det er per nå ikke lenger tvil om at jeg er gravid for enhver som måtte se meg :hilarious: er nok mest luft, men kan kjenne at livmoren buler litt ut heeelt nederst på magen, en liten hard fin kul. Kanskje ikke så rart den kommer tidlig etter 7 svangerskap på 2 år. ☺️

Vis vedlegget 429895

Etter menstermin er jo dette egentlig 9+0 men det VET jeg at ikke stemmer med EL. Ganske spent på hva gyn måler meg til på fredag, håper alt fortsatt ser like bra ut da. Dette er jo en kritisk uke med mye viktig utvikling, var jo der det gikk galt med den vi mistet i MA så litt ekstra spent denne uka, håper alt utvikler seg som det skal og at denne lille spiren sitter hele veien. ❤️ Symptomene er fortsatt der, men synes de har roet seg en del siden tidligere uker, vet jo at de rundt uke 8-9 ofte kan gjøre det så prøver å ikke la meg stresse av det. Pus er litt mindre klistremerke om dagen, noe mini er fornøyd for, hun har vært veldig sjalu på pus i det siste og har vært veldig bestemt på at pus ikke skal ha halen engang borti mamma :hilarious: så der har vi jo en forsmak på hvordan det vil bli med et søsken som opptar mammas fang. Men tror det skal gå veldig fint også, hun er veldig opptatt av babyer for tiden og helt tydelig en empatisk rolig type, så tror hun vil bli veldig glad og stolt også.

Kjenner også på en del nervøsitet naturlig nok, men prøver å ignorere den og være optimistisk og positiv i disse dager. Jeg orker ikke å være i konstant stressemodus så prøver å fokusere på de fine tingene ☺️

Symptomer hittil:
- småsvimmel
- mye trøtt og slapp
- ømme pupper
- ekstremt god luktesans
- ømt bekken
- forstoppet
- kattemagnet (det har roet seg litt)
- kvalm
- frysen, spesielt på kveldstid
- hodepine
- stiv nakke
- emosjonell
- sover dårlig/lett, med mye oppvåkninger

Milepæler:

1. trimester 0-12 uker (0+0 til 12+6)

- Komme over kjemisk-grensen 5+0 (SA 4+3)

- hjertet begynner å slå 5+1

- komme forbi punktet for tidligere SA, 5+4

- Se hjertet slå

- ultralyd i uke 7 (?)

- komme forbi punktet for tidligere SA, 7+1

- Normal utvikling forbi 8 uker (da fosterutviklingen stoppet opp ved MA'en)

- komme forbi punktet for tidligere MA, 10+2

- Tidlig ordinær ultralyd 11+0 (ish)

- NIPT

- 01.04 - risiko for spontanabort avtar 12+0

2. trimester 13-26 uker (13+0-26+6)

- ordinær ultralyd 18+0 (ish)

- få vite om barnet er friskt

- få vite kjønn

- kjenne babyen sparke (uke 18~20?)

- Halvveis! 20+0

- 23+0 skulle babyen mot formodning komme tidlig vil de nå prøve å redde den

- 23+4 fosteret kan høre

3. trimester 27-42 uker (27+0-42+0/fødsel)

- 27+4 babyen kan åpne øyn
ene

- 3/4 unnagjort! 30+0

- 34+4 høygravid!

- Fødsel ❤️
Så fint magebilde :love017 Ingen tvil der i gården:joyful:
Og så 8+1 i dag! Wow! Blir fortsatt så overrasket over hvor fort det går.

Husker det var litt symptomtørke rundt uke 8-9 her også. Veldig skummelt, men symptomene dukket tidsnok opp igjen.

Skjønner deg godt, uke 8-9 er skikkelig nervepirrende, inne hos oss har vi hatt nedtelling til vi var forbi. Og heldigvis så er jo odsen absolutt god når en har kommet så langt❤️ og ennå bedre når man har sett liv sånn som du har:love017

Takk for skikkelig koselig oppdatering :love017
 
Så fint magebilde :love017 Ingen tvil der i gården:joyful:
Og så 8+1 i dag! Wow! Blir fortsatt så overrasket over hvor fort det går.

Husker det var litt symptomtørke rundt uke 8-9 her også. Veldig skummelt, men symptomene dukket tidsnok opp igjen.

Skjønner deg godt, uke 8-9 er skikkelig nervepirrende, inne hos oss har vi hatt nedtelling til vi var forbi. Og heldigvis så er jo odsen absolutt god når en har kommet så langt❤️ og ennå bedre når man har sett liv sånn som du har:love017

Takk for skikkelig koselig oppdatering :love017
Haha nei ikke så lett å skjule her nå :hilarious: men synes det er veldig koselig med magen da ☺️❤️

Hihi ja det går fort, men samtidig sååå sakte :laughing001 ja nå er symptomene tilbake for fullt, puppene er ømmere enn noensinne og kvalmen har vært ekstrem i går kveld og i morges/i løpet av dagen. Heldigvis litt bedre akkurat nå ☺️ jaaa jeg håper oddsen er god denne gangen, har visst 95,2% sjanse i dag for at det skal gå bra.❤️ Veldig spent på UL på fredag nå :nailbiting:

Selv takk for skikkelig koselig melding :love017
 
8+2

Åkei, da ble det visst en spontan UL i dag også på meg, dro på legevakta pga mistanke om UVI (det var det, fått antibiotika) og hun tok en UL på meg. Målt til 8+2 og alt perfekt som det skal være! Ganske dårlig apparat der, så skal fortsatt til min gyn på klinikken hennes på fredag for å få sett bedre, og få bilder (som jeg ikke fikk i dag) ☺️ :love017

Er sååå fornøyd og nå gleder jeg meg veldig til fredag. Gynekologen har skikkelig troa på denne graviditeten. Og så gøy at jeg ble målt til akkurat så langt som jeg trodde jeg var, godt eksempel på hvor mye små forskjeller i målingene kan utgjøre.

Håper alle som leser dette har en like fin dag som jeg har ❤️ :joyful:
 
8+2

Åkei, da ble det visst en spontan UL i dag også på meg, dro på legevakta pga mistanke om UVI (det var det, fått antibiotika) og hun tok en UL på meg. Målt til 8+2 og alt perfekt som det skal være! Ganske dårlig apparat der, så skal fortsatt til min gyn på klinikken hennes på fredag for å få sett bedre, og få bilder (som jeg ikke fikk i dag) ☺️ :love017

Er sååå fornøyd og nå gleder jeg meg veldig til fredag. Gynekologen har skikkelig troa på denne graviditeten. Og så gøy at jeg ble målt til akkurat så langt som jeg trodde jeg var, godt eksempel på hvor mye små forskjeller i målingene kan utgjøre.

Håper alle som leser dette har en like fin dag som jeg har ❤️ :joyful:
Et stort bu for UVI, men et stort hurra for perfekt ultralyd! :happy093

Ha en fin dag ❤️
 
8+2

Åkei, da ble det visst en spontan UL i dag også på meg, dro på legevakta pga mistanke om UVI (det var det, fått antibiotika) og hun tok en UL på meg. Målt til 8+2 og alt perfekt som det skal være! Ganske dårlig apparat der, så skal fortsatt til min gyn på klinikken hennes på fredag for å få sett bedre, og få bilder (som jeg ikke fikk i dag) ☺️ :love017

Er sååå fornøyd og nå gleder jeg meg veldig til fredag. Gynekologen har skikkelig troa på denne graviditeten. Og så gøy at jeg ble målt til akkurat så langt som jeg trodde jeg var, godt eksempel på hvor mye små forskjeller i målingene kan utgjøre.

Håper alle som leser dette har en like fin dag som jeg har ❤️ :joyful:

Dette gjør meg så glad! ❤️ heller i uhell med legevaktsbesøk :love017
God bedring ❤️
 
8+2

Åkei, da ble det visst en spontan UL i dag også på meg, dro på legevakta pga mistanke om UVI (det var det, fått antibiotika) og hun tok en UL på meg. Målt til 8+2 og alt perfekt som det skal være! Ganske dårlig apparat der, så skal fortsatt til min gyn på klinikken hennes på fredag for å få sett bedre, og få bilder (som jeg ikke fikk i dag) ☺️ :love017

Er sååå fornøyd og nå gleder jeg meg veldig til fredag. Gynekologen har skikkelig troa på denne graviditeten. Og så gøy at jeg ble målt til akkurat så langt som jeg trodde jeg var, godt eksempel på hvor mye små forskjeller i målingene kan utgjøre.

Håper alle som leser dette har en like fin dag som jeg har ❤️ :joyful:
Så fint med ultralyden og leit med UVI, det er noe dritt. Håper du kommer deg fort :Heartred God bedringsklem:Heartred
 
Et stort bu for UVI, men et stort hurra for perfekt ultralyd! :happy093

Ha en fin dag ❤️
Dette gjør meg så glad! ❤️ heller i uhell med legevaktsbesøk :love017
God bedring ❤️
Så fint med ultralyden og leit med UVI, det er noe dritt. Håper du kommer deg fort :Heartred God bedringsklem:Heartred
Tusen takk fine dere!! ❤️❤️❤️ Var hell i uhell ja hihi ☺️

Tror det er en spansk hestekur av en antibiotika jeg har fått for den slo meg KO, rett ut i flere timer her. Skikkelig kvalm og hodepine. Men, litt bedre nå heldigvis og symptomene på UVI er allerede bedre. :love017
 
Back
Topp