etternavn

Mitt etternavn som mellomnavn og hans som etternavn. Slik som minstemann. Når vi gifter oss kommer jeg til å ha det også ☺

Der vi kjem i fra har barna kun 1 etternavn, og i 99% av tilfelle er det etternavn til faren. Heldigvis for ungane fordi mitt etternavn er umulig å uttale på Norsk :P

Vi er gift nå, men var ikke det da førstemann kom, han fikk kun fars etternavn. Sier seg selv nå som vi tre har samme.

det blir hans som mellomnavn og mitt som etternavn, vil han ha det annerledes får han gifte seg med meg. :p
Haha :) godt argument, den skal jeg bruke også ;) vi har lange etternavn som blir "rare" sammen uansett hvem som har først eller sist. Hans er et vanlig etternavn som mange har, mens mitt er det veldig få i Norge som har. Så jeg har veldig lyst til å beholde mitt og bruke det til den lille :) men har litt dårlig samvittighet for at jeg vet jo at det er mest vanlig med fars navn...

jenten min har kun sin far sitt etternavn ( min eks) , så babyen får sin far sitt ( min kjære) Blir masse forskjellige navn på vår postkasse ihvertfall! :p

Vi er gift, planen var at han skulle ta mitt etternavn, men har ikke kommet så langt ( etter 8 år) men derfor er ble vi enige om at barn skal ha mitt etternavn, så får mannen evt komme etter når han føler for det ;)

Jeg ønsker mitt navn siden det er litt sjeldent og fordi søsknene har det i sine etternavn (ny mann)

Her har gutten vår mitt etternavn som mellom navn, og fars navn til slutt.
vi er gift, men jeg har ikke tatt mannens navn.
så det blir nok det samme navnet på barn nr 2.

Sååå usikker. Jeg vil gjerne ha begges etternavn, men ha samboers som hovedetternavn. Men vi gifter oss i nærmeste framtid og vet ikke om jeg da skal ta hans som hoved og beholde mitt som "mellomnavn", eller bare ta hans. Veldig vanskelig valg, vil ikke miste mitt pikenavn heller :)

Haha :) godt argument, den skal jeg bruke også ;) vi har lange etternavn som blir "rare" sammen uansett hvem som har først eller sist. Hans er et vanlig etternavn som mange har, mens mitt er det veldig få i Norge som har. Så jeg har veldig lyst til å beholde mitt og bruke det til den lille :) men har litt dårlig samvittighet for at jeg vet jo at det er mest vanlig med fars navn...
Spiller ingen rolle hva som er"normen" man skal jo følge hjertet ;) har du et mer spesielt etternavn er sikkert samboern din enig i at det er morsommere å gi den lille ditt etternavn!

Jeg liker godt begge sine navn med bindestrek. Men hos oss er det slik at jeg har to etternavn (det ene er vel per definisjon mellomnavn, men det er min fars etternavn) og jeg vil ikke velge ett av de vekk.. Det føles helt feil for meg. Ikke vil jeg at barnet skal ha tre etternavn heller:p Så da blir det nok kun mannens etternavn.

Jeg liker godt begge sine navn med bindestrek. Men hos oss er det slik at jeg har to etternavn (det ene er vel per definisjon mellomnavn, men det er min fars etternavn) og jeg vil ikke velge ett av de vekk.. Det føles helt feil for meg. Ikke vil jeg at barnet skal ha tre etternavn heller:p Så da blir det nok kun mannens etternavn.
Jeg sleit veldig med det samme... Skal jeg velge bort mammas eller pappas... Fryktelig vanskelig! Men jeg snakket med søsteren min for lenge siden, og hun sa at hun kommer til å videreføre mamma sitt, og da ble jeg så lettet for jeg har tenkt til å ta pappa sitt! Så vi har offisielt tatt hverandre i hendene på at vi tar hvert vårt:-)

1.mann kom før vi gifta oss, og fikk begge etternavnene, men så visste vi at dersom vi skulle gifte oss kom vi til å bruke begge navnene begge 2..

Jeg sleit veldig med det samme... Skal jeg velge bort mammas eller pappas... Fryktelig vanskelig! Men jeg snakket med søsteren min for lenge siden, og hun sa at hun kommer til å videreføre mamma sitt, og da ble jeg så lettet for jeg har tenkt til å ta pappa sitt! Så vi har offisielt tatt hverandre i hendene på at vi tar hvert vårt:)

Da er det jo litt lettere:) Jeg har kun en bror på 18, og han er liksom ikke helt i familieplanlegginga enda - så jeg får ikke gjort samme avtale:p

Vi skal bruke både mitt og samboeren sitt... Han har helldigvis et kort etternavn som passer til mitt ;-)

Hans etternavn. Litt gammeldags der ;) liker også best at det ikke er mer enn et for- og et etternavn :)

Har ikke snakket om det. Vi har begge lange etternavn også. Såå, hmmm :p

Back
Topp