etternavn

Askepott<3

Glad i forumet
Augustlykke 2015
Hvem sitt etternavn skal barnet ha? (dere som ikke er gift da:p)

her har hun kun hans etternavn, det var ikke noe diskusjon en gang og mitt forslag/krav:)

*poff* Sletter meg fra forumlivet :)

Last edited by a moderator:
Samboers som etternavn og mitt som mellomnavn, som førstemann har og :)

Vi har brukt mitt mellomnavn (Irene) som mellomnavn til jentungen på snart 3 år, og faren sitt etternavn. Dersom vi nå får ei til jente vil jeg bruke fornavnet mitt som mellomnavn, å faren sitt etternavn.. Usikker på hva vi gjør med navn dersom det blir en gutt :P Jeg tar mannens etternavn den dagen vi gifter oss, derfor gikk jeg med på å bruke hannes etternavn :) Så slipper både jeg og barna å endre etternavn, nå må bare jeg endre det når den dagen kommer ;)

Jeg vil vel egentlig unngå mellomnavn da vi begge har ganske lange etternavn. Har ikke tenkt så mye på det enda, jeg tror ikke jeg kommer til å ta hans navn ved et evt giftermål. Han har et ganske vanlig etternavn som det er mange som har i hele landet, mitt er litt mer uvanlig og lokalt, føler det er noe jeg ønsker å beholde. :-)

Mitt etternavn som mellomnavn og han sitt som etternavn i og med at barna hans også har han sitt etternavn :)

Dette har vi faktisk ikke snakket om men det blir vell naturlig å ta etter alfabetisk rekkefølge? I mitt hode så blir det iallfall naturlig at hans etternavn er mellomnavn og mitt er etternavn. :-) blir spennende å se hva vi faktisk kommer frem til.

Begge skrevet med bindestrek :)

Når vi giftet oss var planen å endre våre navn så vi het det samme! Men vi kom aldri så langt... Det skal gjøres en dag, når vi bare får ut fingeren:P

Men jeg har to etternavn og mannen har ett, så jeg sløyfer det ene mitt!

Lillegutt har da mannen sitt som mellomnavn, og mitt som etternavn:-) jeg hadde et ønske om det sånn, og mannen syns det var helt greit:-)

Vi er begge enig om at ungen skal ha bare faren sitt etternavn siden eg har et veldig langt etternavn, til å evnt bli brukt som mellomnavn

Jeg ville egentlig ha mitt etternavn som mellomnavn og pappaen sitt som etternavn for vi har veldig spesielle etternavn begge to og min sønn fra tidligere forhold har en slik kombinasjon. Meeeen navnene være kræsjer helt! Haha det høres helt teit ut uansett hvordan man setter de sammen. Og jeg som skulle beholde mitt navn og tilføre hans om vi gifter oss a gitt,det går bare ikke :p

Så da får barnet etternavnet til far :) det er veldig fint da så gjør meg ikke noe :)

det blir hans som mellomnavn og mitt som etternavn, vil han ha det annerledes får han gifte seg med meg. :P

Back
Topp