Etterlengtet nummer to

Det har vært så hyggelig å få lov å legge ut positive tester og å få oppleve så mye støtte her inne de siste dagene :Heartred Dessverre tenker jeg nok at dette ender med en kjemisk. De siste to dagene har testene stagnert i styrke, så det har nok vært for godt til å være sant. Legger ved bilde av hvordan testene har sett ut de siste to dagene. For å unngå uvisshet så var jeg og målte hcg hos legen i dag, og skal tilbake på fredag for ny måling. Føler i grunnen også at jeg har litt mindre graviditetssymptomer i dag.

Det er sykt kjipt, men også veldig fint at vi klarte å komme hit på egenhånd. Det gir i alle fall noe håp om veien videre og at det kan være mulig uten ivf også. Jeg skal vente på blodprøvesvar og blødning, men er rimelig sikker på at det er over. Sommeren skal gå til videre prøving på egenhånd, jeg skal spise masse spekeskinke og ta en kald pils eller to:flower så får kroppen hvile til det evt. blir nytt ivf-forsøk over sommeren. Tusen takk til alle som har gratulert, jeg håper dere får mulighet til å gratulere meg på ny om ikke så lenge:laughing002 oppdaterer selvfølgelig når jeg vet mer om blodprøvesvarene.
Sender deg en klem ❤️

Da er jeg endelig begynt å blø! Det føles ok når det først ikke skulle gå, at det ikke trakk ut lengre. Jeg rakk å komme over i uke 5, men testene sluttet å øke i styrke for nesten en uke siden, så om dette regnes som en kjemisk eller tidlig SA vet jeg ikke.. jeg har kontaktet sykehuset og er satt opp på ny runde med ivf over sommeren. Håper selvfølgelig jeg plutselig blir spontant gravid igjen før den tid:) Så da er vi i gang med pp19, måtte det bli den siste pp'en:Heartred

Så trist at det ble en kjemisk ❤️ sender deg en god klem og masse lykke til videre med prøvingen :hug013

Da er jeg endelig begynt å blø! Det føles ok når det først ikke skulle gå, at det ikke trakk ut lengre. Jeg rakk å komme over i uke 5, men testene sluttet å øke i styrke for nesten en uke siden, så om dette regnes som en kjemisk eller tidlig SA vet jeg ikke.. jeg har kontaktet sykehuset og er satt opp på ny runde med ivf over sommeren. Håper selvfølgelig jeg plutselig blir spontant gravid igjen før den tid:) Så da er vi i gang med pp19, måtte det bli den siste pp'en:Heartred
Håper det klaffer i løpet av sommeren, men godt å ha en plan videre hvis ikke :Heartred

Juli og ikke akkurat sommervær her i dag. Det høljer ned, så det er helt ok å være på jobb en stund til før det blir noen uker ferie :p Jeg er 7 dpo i dag, så slapp å vente særlig lenge på el etter at mensen først kom. Jeg tror det er første gang ever at jeg ikke har svidd av en eneste test enda:laughing002 Jeg har bare ikke hatt så mye behov og vet også godt at jeg aldri har hatt positive tester før 8/9 dpo før. Så det er jo egentlig lite vits, men det kan være jeg begynner i kveld. Begynner definitivt i morgen om jeg ikke begynner i dag.

I grunnen har jeg nada symptomer, så tror nok ikke det er klaff, selv om vi timet aksjene bra. Min egen statistikk mtp positive tester er jo heller ikke på min side akkurat:facepalm: Innerst inne har jeg nok et marginalt håp om at sjansene er bittelitt bedre etter at jeg mistet nå sist prøveperiode, men det gjør jo dessverre fallhøyden større. De fraværende symptomene gir heldigvis redusert håp igjen, så det jevner seg sikkert ut til et slags gjennomsnittlig håp, hehe! Helgen blir uansett litt spennende med testing på de riktige dagene. God sommer og ferie til alle som er i gang med det, måtte solen gjøre et snarlig comeback :flower

Solen er fortsatt fraværende og det samme er strek nr. to på testene mine. Men det går greit, jeg har vært veldig innstilt på det siden jeg har hatt null symptomer. De gangene jeg har vært gravid så har jeg fått symptomer tidlig. Har også testet mindre enn jeg pleier, noe som faktisk har vært litt deilig :) Jeg er 10 dpo, og håper i grunnen TR kommer ila et par dager nå. Jeg skal ta nye hormonprøver ved blødning, så det blir spennende. Det er ca. ett år siden jeg tok de første hormonprøvene mine, som ikke var så veldig oppløftende da. Ellers så gleder jeg meg til ferie og en reise til varmere strøk. Veldig ok å slippe å være kvalm i ferien også. Jeg satser på at juli blir måneden for fullklaff og at jeg slipper ivf igjen i september. For øvrig skal jeg etter planen begynne på Synarela igjen i slutten av juli og gå på den helt til uttak i september, så det blir lengre enn jeg har gjort tidligere...det gleder jeg meg IKKE til for å si det sånn :facepalm: Da blir jeg nok hormonella i store deler av ferien vår også...stakkars mannen! Vel, den tid, den sorg :hilarious:

God lørdag :) Det nærmer seg midten av august og slutten på sommerferien. Den har som vanlig gått altfor fort, men har vært veldig fin. Vi var en uke i varmere strøk, som gikk veldig bra med 3-åringen, heldigvis. Hun storkoste seg med mye tid sammen med oss og med bading i sjøen:Heartpink Ellers har tiden gått med til hageprosjekter og aktivisering av jenta vår.

PP20 kom og gikk uten at den bar frukter, så midtveis i ferien startet jeg opp med forbehandling til ivf igjen. Det er nesten surrealistisk å skrive at jeg er i PP21, det er blitt så mange prøveperioder siden vi startet jakten på et søsken til mini og vi er enda ikke i mål. Det er enda rarere å tenke på at dette blir vårt 5. ivf-forsøk/egguttak. Heldigvis får jeg uttak to uker tidligere enn forventet, ettersom sykehuset fikk en åpning. Det vil si at jeg slipper å være hormonella så mye lengre før jeg kan begynne med sprøytene. Jeg er spent, har et forsiktig håp og en god følelse, men er også redd etter at forrige forsøk ble avbrutt. Statistisk sett så har jo 3 av 4 forsøk vært bruktbare, så krysser fingrene for at det går greit nå. Blodprøvesvarene jeg fikk nå i ferien var i alle fall vesentlig bedre enn for ett år siden, så jeg fokuserer på det :D Det må jo på ett eller annet tidspunkt gå bra vel!

Håper resten av august blir fin og at september byr på litt sol og varme, og ikke minst gode nyheter:love2

Jeg var på ultralydkontroll i går for å sjekke status på stimuleringen. Den viste 11 follikler, 5 på høyre side og 6 på venstre. Det er jo et ganske brukbart antall, men de var litt små enda og jeg må derfor stimulere noen dager til. Satser på at det gir et godt utfall. Skal inn på ny kontroll på tirsdag og sannsynligvis blir det uttak torsdag eller fredag. Håper dagene går fort, for jeg er stinn i magen, har mye elslim og har fått problemer med bekkenet:blackeye:Så er jeg 30 000,- fattigere også på grunn av at medisinene ble så dyre denne runden og vi får jo ingenting refundert heller:facepalm: Ellers går det greit altså:hilarious: jeg har greid å gå ned 4-5 kg siden mai, så er rimelig fornøyd med det. Kommer til å fortsette med kostholdet uansett hvordan ting går og trening så snart bekkenet er bedre:) Gleder meg til jeg vet mer på tirsdag, og krysser nok en gang fingrene for at det er vår tur nå.

Det ble 11 egg ut, og så var det vel fire store tomme follikler som ble tømt også. Selve uttaket gikk fint og formen var ok etterpå. Dessverre ringte de dagen etterpå med beskjed om at 7 av 11 var modne, men at kun to var befruktet med icsi. Jeg fikk senere vite at de fleste eggene som de prøvde icsi på, var blitt modne sent på dagen og at de derfor ikke var optimale å utføre icsi på. Ett av de to utviklet seg faktisk til en blastocyst, så jeg har hatt innsett denne runden. Er i dag 11 dpo, og testene er blitt helt blanke nå - ergo så gikk det ikke denne gangen heller. Det var jeg innstilt på, for jeg har ikke hatt noen symptomer, foruten de vanlige som kommer av progesteronstøtten. Tror jeg tok nederlaget på forskudd dagen etter uttaket, så det har gått greit å takle at testene er blanke nå :)

Jeg er litt bekymret for hvordan sykehuset kommer til å vurdere sjansene våre videre... håper jeg får lov å komme med innspill til en eventuell ny plan. Siden det har vært et modningsproblem gjentatte runder nå, så håper jeg de kan være åpne for å diskutere muligheten for dobbel trigger neste gang. Nå har vi holdt på med ivf-sirkuset i ett år, hatt fem uttak, fire innsett, en kjemisk og en tidlig spontanbort (som skjedde uten ivf). Tenker det er lov å kjenne på at det har vært ett slitsomt år. Likevel, så velger vi jo å gå gjennom dette selv, akkurat det er jo frivillig...det som derimot ikke er frivillig, er å være sekundær infertile. Men vi er svært takknemmelige for hun vi allerede har, det gjør det litt lettere å bære:love2

Det høres utrolig tøft ut å stå i... Sender deg en god klem!!!! og krysser fingre og tær for at de lar deg komme med innspill til neste gang og at en liten spire sitter da ❤️ :love7

Dere er sterke!! Heier på dere og sender deg en stooor styrkeklem❤️❤️❤️

Hei oktober og hei til prøveperiode 23 :) PP22 kom og gikk uten at det skjedde noe spennende der. Jeg er på cd2 i dag og skal ha oppstart av progynova i slutten av mnd, en liten uke på dem før oppstart av sprøyter igjen. Jeg fikk komme med innspill til sykehuset og får prøve Bemfola denne gang, i tillegg til dobbel trigger. Dermed blir det altså kort protokoll og jeg slipper unna Synarela for denne gang heldigvis! Ved å bytte fra Rekovelle til Bemfola så sparer vi rundt 15 000,- i medisinutgifter, så det er fint. Så da er det vel ca 4-5 uker til uttak igjen. Syns i grunnen det har gått fort, og vi har vært heldige mtp kort ventetid mellom forsøkene altså.

Som alltid prøver vi på egenhånd mellom forsøkene, og har jo et mikroskopisk håp om at det også kan gå. Det skjedde jo tross alt med oss i mai/juni, selv om det ikke gikk veien. Ellers er jeg endelig i gang med trening, og har trent to ganger i uken siden august nå. Det føles godt:D Jeg er mye trøtt for tiden, men det kan skyldes en mørkere årstid og en travel hverdag. Jeg holder på med fulltidsstudie i tillegg til 100 % jobb nå, men det er interessant og tar bort en del av fokuset på babyprosjektet. Skulle egentlig bare titte innom for å si hei:Heartred Jeg holder meg oppdatert på det som skjer her inne fortsatt, selv om jeg ikke er så aktiv lengre.

Hei oktober og hei til prøveperiode 23 :) PP22 kom og gikk uten at det skjedde noe spennende der. Jeg er på cd2 i dag og skal ha oppstart av progynova i slutten av mnd, en liten uke på dem før oppstart av sprøyter igjen. Jeg fikk komme med innspill til sykehuset og får prøve Bemfola denne gang, i tillegg til dobbel trigger. Dermed blir det altså kort protokoll og jeg slipper unna Synarela for denne gang heldigvis! Ved å bytte fra Rekovelle til Bemfola så sparer vi rundt 15 000,- i medisinutgifter, så det er fint. Så da er det vel ca 4-5 uker til uttak igjen. Syns i grunnen det har gått fort, og vi har vært heldige mtp kort ventetid mellom forsøkene altså.

Som alltid prøver vi på egenhånd mellom forsøkene, og har jo et mikroskopisk håp om at det også kan gå. Det skjedde jo tross alt med oss i mai/juni, selv om det ikke gikk veien. Ellers er jeg endelig i gang med trening, og har trent to ganger i uken siden august nå. Det føles godt:D Jeg er mye trøtt for tiden, men det kan skyldes en mørkere årstid og en travel hverdag. Jeg holder på med fulltidsstudie i tillegg til 100 % jobb nå, men det er interessant og tar bort en del av fokuset på babyprosjektet. Skulle egentlig bare titte innom for å si hei:Heartred Jeg holder meg oppdatert på det som skjer her inne fortsatt, selv om jeg ikke er så aktiv lengre.
Tenker på deg stadig vekk. Håper sånn med dere, og syns det er koselig du stikker innom innimellom. Klem til deg ❤️

Back
Topp