Ett sterkt ønske om nummer 3 ❤

Svangerskapet 15+0
(med to små i magen )

ENDELIII føler man seg i live igjenn :D
har vært kvalm å spy fri i 3 dager nå å har hatt det helt fantastisk!
Matlysten er tilbake men er fortsatt hekta på alt som er sunt ;)
Har gått opp igjenn de 3 kiloene jeg gikk ned i perioden jeg kastet opp så det er bra :D

Var på kontroll med babyene på tirsdag å begge babyene er perfekt som legen sa selv ;)

Nå ser jeg fram til OUL 12 februar i Kristiansand :D

Vi har fått vite at vi vertfall venter en gutt (han klarte ikke se på den andre ), legen var ikke 100 % men 98 :p
så vi tar det med en klype salt å venter med å glede oss til OUL ;)

Har begynt å kjenne så smått med liv i magen ♡♡ for en fantastisk følelse!

Energien er tilbake å jeg klarer endeli å gjøre husarbeid igjenn :D

Akkurat nå smiler livet til meg :D å myter hvert minutt, hver dag ♡♡
 
Så bra:). Dette blir spennende:). Ikke lenge til oul:). Kjempe fint at du føler deg bedre
 
Sitter på venterommet på legekontoret å venter på at klokken skal bli 10.15 så man kan bli ferdig å dra hjem :)
Er ikke noe særlig med glukosebelastning nå å spesielt ikke i dag når kvalmen ligger å lurer :/
sleit med å få i meg den grusomme drikka :/
å kjenner at oppkast er rett rundt hjørne akkurat nå :/
 
Hvordan gikk det? :)
 
Da har man fått summet seg litt etter dagens dårlige nyhet.. SVANGERSKAPS DIABETES!

Trodde helt ærlig ikke det var mulig å få flere dårlige nyheter å trodde faktisk at jeg endeli skulle få slappe litt av i ett (til nå) ganske slitsomt svangerskap!
Da jeg kom hjem fra legekontoret så satte jeg meg i sofaen å klarte ikke gjøre annet enn å stirre ut i luften.. men så kom tårene å alle de negative tankene.. enn om det er universet sin måte å si at det er ikke meningen vi skulle hatt de to hjertene i magen?
Blir alt dette satt over på meg som en straff?

Er greit at jeg er noe som venner å familie sier, en av de sterkeste de kjenner med tanke på bakgrunn å alt jeg har klart meg gjennom fra jeg var liten.. men hvor mye mere skal en sårbar gravid egentlig klarte å takle uten å bryte sammen..?

Vell i dag brøt jeg litt sammen.. ikke på grunn av svaret i dag men pga alle de dårlige nyheten jeg har vært nødt til å takle med ett smil å positive tanker!
For som jeg sa til en venninne: det er jeg å jeg alene som går igjennom dette å ingen andre føler det på samme måte som meg! Jeg frykter hver dag for livet til mine to barn i magen!

Jeg håper så inderlig at jeg snart kan få slappe av å nyte det å være så heldig å få gå gravid med tvillinger!

ble ett klage innlegg men når man ikke har noen andre å snakke med for tiden som kan forstå eller ta stilling til hva jeg går igjennom på daglig basis så er det godt å kunne få ut litt frustrasjon, sorger å frykter her :)

Vell nå kan jeg vel ikke annet enn å ønske svangerskapforgiftning Velkommen ;) :p
 
Uff da, stor klem❤️. Tenkte de mistenkte svangerskaps diabetes:(. Hvordan skal du forholde deg til det? Må du ta insulin? Du er vel unnt de 2 små i magen og dette kommer til å gå bra❤️
 
Så trist:( klemmer til deg♡
Begge to skal nok bli med deg til juli selv om det virker hardt og tøft ♡
 
Uff da, stor klem❤️. Tenkte de mistenkte svangerskaps diabetes:(. Hvordan skal du forholde deg til det? Må du ta insulin? Du er vel unnt de 2 små i magen og dette kommer til å gå bra❤️
Tusen takk ❤
Det er anbefalt å starte med kostholdsendring og mosjon men nå får jeg desverre ikke lov av legen å mosjonere på det nivået som de ønsker dersom man har diabetes..Dette pga den store blødningsfaren :/
nå spiser jeg jo allerede ekstremt sunt men må prøve å kutte ned på frukt å hvetemel..
Om dette ikke fungerer så må jeg over på insulin men legen sa at det skal jeg ikke tenke på nå..
Må ha enda mere oppfølging selv om jeg ikke tror det er mulig :p har allerede ekstra oppfølging for blødning, morkake plassering, mistanke om en morkake å ikke minst at det er to babyer.. å nå skal jeg i tillegg få ekstra for diabetes :p
Vell ..må vell bare forberede meg på å kansje bosette meg i Kristiansand:p
legen snakka om oppfølgning 3-5 gang i mnd men skal be de om å føre noe over på flekkefjord side kristiansand er 2 timer for meg å kjøre en vei :p
 
Tusen takk ❤
Det er anbefalt å starte med kostholdsendring og mosjon men nå får jeg desverre ikke lov av legen å mosjonere på det nivået som de ønsker dersom man har diabetes..Dette pga den store blødningsfaren :/
nå spiser jeg jo allerede ekstremt sunt men må prøve å kutte ned på frukt å hvetemel..
Om dette ikke fungerer så må jeg over på insulin men legen sa at det skal jeg ikke tenke på nå..
Må ha enda mere oppfølging selv om jeg ikke tror det er mulig :p har allerede ekstra oppfølging for blødning, morkake plassering, mistanke om en morkake å ikke minst at det er to babyer.. å nå skal jeg i tillegg få ekstra for diabetes :p
Vell ..må vell bare forberede meg på å kansje bosette meg i Kristiansand:p
legen snakka om oppfølgning 3-5 gang i mnd men skal be de om å føre noe over på flekkefjord side kristiansand er 2 timer for meg å kjøre en vei :p
Ja, det blir langt.. Jeg håper du får ned blodsukkeret ved å kutte ut frukt og hvetemel:).
 
Svangerskapet 16+0
(med to små i magen)

Wohooo i dag er jeg 4 mnd!! ♡♡
etter alt som har skjedd så hadde jeg/vi aldri trodd jeg skulle komme meg hit :D
Er en fantastisk følelse så nå håper jeg bare at de to små holder seg inne i mange mnd til men værtfall i 2 mnd til ;)
Så lenge jeg ikke begynner å stor blø igjenn så skal det kunne gå fint :)
Som legen sa så er jeg 80 % sykemeldt fra livet :p
 
Magen vokser å vokser :p
Er mye bekymret for tidem både for å miste i MA å for at noe skal være galt.. klarer liksom ikke slappe helt av å tenker på det hver dag.. har de siste dagene ikke kjent noe liv heller.. noen sir det er normalt å kjenne liv for at det så går noen uker før man kjenner igjenn..
Må vell bare ha tolmodighet til neste uke den 5 :)
 

Vedlegg

  • 1422356143171.jpg
    1422356143171.jpg
    30,3 KB · Visninger: 17
Finfine tvillingmagen♡
Får du ul neste uke og? :)
 
Tusen takk ❤❤
Nei desverre men klarer å holde ut til OUL den 12 februar, når jeg får hørt hjerte lyden med doppler ;)

Er ikke så lenge igjen til 12. nå da:)
Alt skal gå så bra med de små se;)
 
Dag to med diaré å oppkast kom i går ettermiddag.. :/ når man har så lite krefter fra før så er det ekstra tungt å henge over doskåla :/
Er litt bedre i dag å får ned mat men kjenner at man er slapp å kvalm :/
Får håpe det går fort over... vanligvis så er jeg den siste som blir smittet av noe men denne gang er jeg den eneste :p
Skal bare ligge på sofaen i dag å se litt på fødeavdelingen ;)
 
Back
Topp