Et trygt sted

IMG_2446.jpeg
Jeg vet dere har rett. Jeg burde juble! For det er jo kjempestort at vi klarte å bli gravide uten ivf - uavhengig av om den sitter eller ei. Men jeg er så redd for at idet jeg slipper jubelen så forsvinner alt. Sånn som sist. Men livet fungerer jo ikke slik.

JEG ER GRAVID!! Herreguuuuuuuud
 
Vis vedlegget 431354Jeg vet dere har rett. Jeg burde juble! For det er jo kjempestort at vi klarte å bli gravide uten ivf - uavhengig av om den sitter eller ei. Men jeg er så redd for at idet jeg slipper jubelen så forsvinner alt. Sånn som sist. Men livet fungerer jo ikke slik.

JEG ER GRAVID!! Herreguuuuuuuud
Jeg skjønner den frykten så godt! Det som hjalp for meg var å fokusere på at "akkurat nå er jeg gravid" og prøve å ikke tenke på alt som kan gå galt (lettere sagt enn gjort)

Og GRATULERER!!
 
Jeg skjønner den frykten så godt! Det som hjalp for meg var å fokusere på at "akkurat nå er jeg gravid" og prøve å ikke tenke på alt som kan gå galt (lettere sagt enn gjort)

Og GRATULERER!!
Veldig godt tips. Absolutt noe jeg skal ta med meg. Vi tar en dag av gangen. Akkurat dette er helt utav vår kontroll som mannen min alltid sier :Heartred

Tusen takk
 
Babystøvet ditt virket :hilarious::Heartred Da får vi være i desember sammen får vi krysse alt for :love017:smiley-angelic001
 
Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til denne graviditeten. Jeg tenkte å teste på nytt i neste uke med CB for å se om jeg får mer enn 1-2 uker. Jeg syns de vanlige graviditetstestene ikke gir meg noe særlig sterk strek - selv 3 dager etter IKM. men CB sa jo gravid 1-2 så vet jo at jeg er det.
Men angster for å miste da vettu. Skal ikke hcg dobles hver andre dag fremover? og hva betyr det om det ikke gjør det?
Arh, evig bekymring dette.

jeg har det ikke i meg å miste en gang til, så stresser kanskje litt unødig.. Må bare la dagene gå, og se hva som skjer.
Skulle ønske jeg kunne kontrollere dette!

Når jeg var gravid sist så fikk jeg såååå sterk strek - selvom jeg mistet.
Hater dette. å bli gravid er faktisk noe av det kjipeste som finnes. "kos dere med prøvingen" sier gynekologene. Det finnes jo ikke kos i dette. :hilarious:
 
Her har alle «burde du» tankene og spørsmålene dukket opp for fullt…man vil jo at det skal gå fint :Heartred Burde jeg bli med på badeland? Burde jeg stå på slalåm? Burde jeg bli med på langrenn? Burde jeg ta det cola glasset :bag: samtidig vet jeg at jeg blir stup syk om et par uker hvis spira holder seg, så må prøve å kose meg og med barna til det.

Jeg tenker at dobling når tallet er lite fortsatt er veldig lite, så det tar jo tid å bli sterkt resultat. Så skal man jo ikke måle økning via tester, men det er lettere sagt enn gjort :hilarious: fikk nettopp mannen til å kjøpe en ny pakke med tester, for å gjøre det man ikke skal, haha.
 
Her har alle «burde du» tankene og spørsmålene dukket opp for fullt…man vil jo at det skal gå fint :Heartred Burde jeg bli med på badeland? Burde jeg stå på slalåm? Burde jeg bli med på langrenn? Burde jeg ta det cola glasset :bag: samtidig vet jeg at jeg blir stup syk om et par uker hvis spira holder seg, så må prøve å kose meg og med barna til det.

Jeg tenker at dobling når tallet er lite fortsatt er veldig lite, så det tar jo tid å bli sterkt resultat. Så skal man jo ikke måle økning via tester, men det er lettere sagt enn gjort :hilarious: fikk nettopp mannen til å kjøpe en ny pakke med tester, for å gjøre det man ikke skal, haha.
Haha!! Godt du er ærlig i alle fall. Mye i livet man «ikke burde gjøre» som man gjør likevel. Så test i vei, min venn!! Heheh. Jeg gikk tom så nå skal jeg ikke teste mer. Sparer den siste digitale CB til neste uke for jeg trenger å fysisk se 2-3 på den :hilarious:
Man blir jo helt kooo-kooo etter en spontanabort.

Syns jeg leste du slet mye med hyperemesis med de forrige svangerskapene dine? Det må være helt grusomt. Slår et slag for at du koser deg med alt du vil nå, mens du enda kan!
 
Haha!! Godt du er ærlig i alle fall. Mye i livet man «ikke burde gjøre» som man gjør likevel. Så test i vei, min venn!! Heheh. Jeg gikk tom så nå skal jeg ikke teste mer. Sparer den siste digitale CB til neste uke for jeg trenger å fysisk se 2-3 på den :hilarious:
Man blir jo helt kooo-kooo etter en spontanabort.

Syns jeg leste du slet mye med hyperemesis med de forrige svangerskapene dine? Det må være helt grusomt. Slår et slag for at du koser deg med alt du vil nå, mens du enda kan!
Ja, det er faktisk grusomt :wacky: når jeg tok ut spiralen ga legen streng beskjed om at her blir det sykemelding og medisiner fra første kvalme, men jeg kan jo alltids håpe på noe bedre :hilarious: Får god oppfølging, det er bra, men jeg er jo bra dum som vil dette for fjerde gang…. Men så var det de babyene da, de gjør jo alt greit :love017

Vi har vært heldige og aldri mistet, og blitt lett gravide, så jeg tenker at de fleste må slite med noe :Heartred vi fikk slitsomme svangerskap. De jeg har mindre omtanke for er de som popper ut babyer som om ingenting har skjedd og ser smashing ut mens de gjør det, haha! Neida, unner de det så klart, men du skjønner :hilarious:
 
Hver eneste morgen så våkner jeg rundt kl 06:10. dette er en time tidligere enn det jeg står opp når jeg skal til arbeid. Det er tilogmed tidligere enn det junior står opp :hungover:
Uansett når på døgnet jeg legger meg så våkner jeg tidlig. Og jeg blir så dødens trøtt utover dagen. Ekstremt dårlig kombinasjon sammen med en liten tass som snart fyller 3 år og har veldig mange store følelser :hilarious:
Jeg vil sove!!!

Gir meg ekstra grubletid da, noe jeg ellers ikke får ila dagen. I det siste så har jeg tenkt mye på noe som er litt flaut.
Jeg brukte noen kroner på etsy på fertilitets-tarot. Var desperat før jul. Vi har jo prøvd ganske lenge. Det koster ikke så mye da. Men de sa jeg skulle bli gravid nov/des. Maskulin energi.
Og så fikk jeg positiv test i desember etterfulgt av SA i januar.

I januar, druknet i sorg og lengsel, så forsøkte jeg igjen. Mars sa ene, mars/april sa andre. Maskulin energi igjen. Dette er to nye damer altså.
Og så fikk jeg positiv test i utkanten av mars :Heartred
Er det tilfeldigheter? Kan det være?
Nå er jeg i allefall litt mer troende og 99% sikker på at jeg venter en gutt igjen. Selvom drømmen er en av hver :hilarious:

Det var dagens rare grubleri fra undertegnede
 
Uke 6 (5+0). Alt er en milepæl her nå. Hver eneste dag hvor jeg ikke har mistet skal feires :hilarious:

Men fra spøk til alvor..
jeg tenker ikke så mye på spontanaborten i Januar, og jeg føler ikke at det påvirker meg i dette svangerskapet.. men samtidig så sjekker jeg dopapiret for blod hver gang jeg tisser, jeg har ikke klart å juble eller ta innover meg at jeg er gravid. Føler på mange måter at jeg står i standby-modus.
Det er en skikkelig merkelig følelse.

Samtidig så sliter jeg veldig med kvalme, trøtthet og kort lunte. Så alle tegnene på svangerskap er der jo hver eneste dag. Likevel klarer jeg ikke å begripe at jeg faktisk er gravid igjen. Merkelig ikke sant.

Tror sønnen min på snart 3 har begynt å plukke opp noen signaler fra meg. For han har blitt så kosete, klengete og ekstra mamma-dalt. :hilarious:



Snakker om urinering her oppe.. er det vanlig at urinen blir veldig blass når man er gravid? Syns den har vært slik siden positiv test
 
Kan det være at du tisser ofte, og at det er derfor? Alternativt drikker lite? Pga kvalme har jeg alltid slitt med det.

Jeg syns graviditeten var mer «virkelig» sist uke, nå er jeg mer i en paff vente-tilstand, og lurer på når jeg blir slått ut :hilarious: Er på en tidlig time på sykehuset for noe annet, og lurer på om jeg må kaste opp om det ikke blir min tur snart :wacky:
 
Kan det være at du tisser ofte, og at det er derfor? Alternativt drikker lite? Pga kvalme har jeg alltid slitt med det.

Jeg syns graviditeten var mer «virkelig» sist uke, nå er jeg mer i en paff vente-tilstand, og lurer på når jeg blir slått ut :hilarious: Er på en tidlig time på sykehuset for noe annet, og lurer på om jeg må kaste opp om det ikke blir min tur snart :wacky:
Når man drikker lite så er urinen mørk, og jeg føler selv jeg har et over snittet inntak av vann. Har alltid tisset ofte så syns jo ikke det har endret seg på hyppighet :hilarious: Men jeg er jo en kamel så hvem vet!

Jeg tenker du skal nyte hver eneste dag hvor formen er bra!! Og så krysser jeg alt for at du faktisk ikke blir så dårlig denne gangen. Hvem vet, kanskje universet overrasker deg denne gangen.
 
hei bloggen! :hilarious:
Idag er første gang siden positiv test at jeg har hatt stikninger i underlivet under trening.
Denne uken skal blant annet hjerte begynne å slå, så jeg satser på at stikningene er pga livmoren vokser. Håper selvsagt å kunne trene helt frem til de triller meg på fødestuen - som sist. Selvom jeg har blitt både eldre og tyngre siden den gang :chicken:

Idag tok jeg den siste graviditetstesten vi hadde i huset. Kun fordi jeg ville se om ukene hadde økt: hadde jo vært bekymringsverdig hvis ikke. Men det hadde den!!
IMG_2560.jpeg


Nå skal jeg løpe inn på kjøkkenet og hjelpe mannen å steke opp de siste speltlompene vi baker, og prate litt sammen om vi skulle hatt en tul før tul på sykehuset. Skal dere?
 
Jeg har så hodepine idag!!! Og så ukonsentrert. Kvalmen derimot har forsvunnet. Så litt hell i uhell.
Skjønner ikke hvordan jeg skal motivere meg til å dra rett på trening etter jobb :hilarious:

God helg!
 
Jeg har så hodepine idag!!! Og så ukonsentrert. Kvalmen derimot har forsvunnet. Så litt hell i uhell.
Skjønner ikke hvordan jeg skal motivere meg til å dra rett på trening etter jobb :hilarious:

God helg!
God helg :love017 Jeg er på helgetur med jobben, og prøver ikke å avsløre noe :hilarious: «Vin jeg? Nei takk. Tror jeg dropper slalåm. Tror ikke jeg blir med i badstua i dag. Nei, jeg er ikke trøtt...» og sånn går det :hilarious:
 
Back
Topp