Et trygt sted

Denne runden føles annerledes ut.
Jeg må bare ta det som et godt tegn.
Jeg var på innvendig ul igår og da så vi ett egg som modnet godt til denne eggløsningen. De andre hadde også respondert godt på hormonene.
Jeg har vondt i magen. det stikker litt i underlivet. Dette må jo bety at en faktisk eggløsning skal skje denne gangen? Jeg håper. Jeg håper så mye at det snart renner over. Kan pp 10 pliiiiiis bli den siste pp vi må kave oss igjennom…

Igår startet vi prosessen med henvisning til ivf også. Tappet litt blod fra partner og meg selv, så er det vandelsattest, vente på time for sædprøve og litt annet snacks. Men ballen ruller. Håper selvsagt vi slipper det :Heartred
Kanskje samme mirakel treffer dere som oss? At nå som ballen mot ivf ruller, så sitter plutselig spiren der?
 
Dette har vært den beste og verste prøverunden hittil.
Jeg er veldig avslappet og ikke så inne i prøveboblen. Føler hverdagen er veldig fin.
Men samtidig så har jeg en så rar kropp. Garantert pga letrozolen.
Hodepine, mensensmerter i ryggen, magesmerter..
men samtidig enormt energinivå. Trening har vært lekende lett denne uken, hatt masse god overskudd. Kan jo også sees i sammenheng med at det er blitt lysere ute, solen skinner. (I Bergen. Lite mirakel i seg selv :hilarious:)
 
Jeg har for første gang fått en blinkende smiley på CB eggløsningstest! Jeg har alltid gått fra null til hundre. Mao: negativ helt til den blir veldig positiv. Og jeg har testet 3 ganger for dagen før jeg begynte på hormoner.
Jeg har sagt det før: denne prøveperioden ER annerledes. Jeg føler hormonene begynner å jobbe mer med kroppen min og derav mange bivirkninger men jeg ser jo også at det fungerer!
Jeg må bare tenke at all denne dritten er verdt det. At dette skal kroppen få til nå med litt hjelp.

Og så får jeg jobbe med frykten for å miste når vi kommer dit.
Rart med det, hvordan man blir traumatisert av en spontantabort. Skjønner ikke hvordan folk slapper av i et svangerskap etter en sånn opplevelse
 
Nå fikk jeg prøveresultatene mine som skal til Haukeland. AMH er på historisk lave 3. grenseverdi for min alder er 4-84. Hadde 4 i september 2023. 4.4 i januar 2022. Så her går det jevnt og trutt nedover.
Det sier heldigvis ingenting om kvaliteten på eggene MEN når vi sitter her i pp10 med en SA bak oss så kan jo man begynne å lure på hvordan det står til.
Mannen har fått time for sædprøve allerede i April. Dette går jo veldig mye raskere enn vi så for oss. Men finfint det. Er køen på Haukeland for selve ivf som er seig.
Vi håper jo selvsagt på en baby denne måneden.
Men vi får være litt realistiske og sette igang med en vandelsattest. Har utsatt det litt. I håpet..
 
Orker vi å ligge på dag 8? :hilarious: :hungover: :banghead:
Nå er jeg lei. PP10 med intensiv 7-8 dagers ligging. I mellom full jobb, trening 3 dager i uken, et hjem som skal vedlikeholdes og en beserk 2 åring.. haha.
Men, det store men’et.. tenk om. Hva hvis…
Tenk om egget slipper senere enn antatt. Tenk OL vi stanser liggingen for tidlig ift. El? Har jo holdt på en stund nå.. alle sier de blir så lett gravide etter en SA, kan ikke påstå at det gjelder oss og den usle 3 i amh :hilarious:

Men men. Denne pp har faktisk vært veldig fin. Jeg finner litt tilbake til meg selv.
Fant musikk som tente en gammel glede i meg. Synger/brøler i bilen på vei til jobb. Danser under middagslagingen. Mye latter i hjemmet vårt. Livet er egentlig ganske fint når man ser det store bildet.
Jeg tror det er det jeg må fokusere på. Hva jeg har. Ikke hva vi ønsker, savner og lengter etter.

Det er vanskelig å leve når man havner i denne boblen fylt med lengsel. Jeg har vært veldig trist siden pp6 egentlig. Og etter SA i januar så var det egentlig en liten mental prøve-kollaps.
Men.. sånn er livet. Hva kan man gjøre? Livet venter ikke på noen. Kloden snurrer videre..
 
6 dager til ikm. Ekstra pirrende ventetid.
Dette er avgjørende for om bryllupet står eller utsettes 2 år.

Symptom-jakten er i gang men skal prøve å ikke teste før til søndag. Ikm på mandag.
Hodepine, magevondter, lyskevondter og sviende brystvorter.
Mye av det kan også være bivirkninger av Letrozol også så det sier jo avsolutt ingenting :hilarious:

Kom igjen pp10!!! Denne skal sitte!!!
Jeg vil ikke leve mer i synd :hilarious:
 
5 dager til ikm!!
Jeg har en så rar mage. Skjønner ingenting.
Det kramper, røsker, leamus. Kommer litt ulike steder i magen.
Dag 2 med intens hodepine.
Er dette tidenes kjipeste pms runde eller er det noe på gang? Hvordan skal jeg klare å vente til mandaaaaaaag.. :banghead:

Dette er den absolutt verste delen av prøvingen.
Starter alltid nummen og trist. Til autopilot rundt eggløsning. Til likegyldig, og den siste uken renner det bare over. Jeg er ikke en tålmodig person og det kommer virkelig frem nå.

Er så mye som står og faller på denne runden.
Blir ekstra sprø av det.
 
Orker vi å ligge på dag 8? :hilarious: :hungover: :banghead:
Nå er jeg lei. PP10 med intensiv 7-8 dagers ligging. I mellom full jobb, trening 3 dager i uken, et hjem som skal vedlikeholdes og en beserk 2 åring.. haha.
Men, det store men’et.. tenk om. Hva hvis…
Tenk om egget slipper senere enn antatt. Tenk OL vi stanser liggingen for tidlig ift. El? Har jo holdt på en stund nå.. alle sier de blir så lett gravide etter en SA, kan ikke påstå at det gjelder oss og den usle 3 i amh :hilarious:

Men men. Denne pp har faktisk vært veldig fin. Jeg finner litt tilbake til meg selv.
Fant musikk som tente en gammel glede i meg. Synger/brøler i bilen på vei til jobb. Danser under middagslagingen. Mye latter i hjemmet vårt. Livet er egentlig ganske fint når man ser det store bildet.
Jeg tror det er det jeg må fokusere på. Hva jeg har. Ikke hva vi ønsker, savner og lengter etter.

Det er vanskelig å leve når man havner i denne boblen fylt med lengsel. Jeg har vært veldig trist siden pp6 egentlig. Og etter SA i januar så var det egentlig en liten mental prøve-kollaps.
Men.. sånn er livet. Hva kan man gjøre? Livet venter ikke på noen. Kloden snurrer videre..
Så utrolig trist/fint å lese dagboken din :Heartred Istemmer denne - som har slått meg selv helt uventet og lynfort - «det er vanskelig å leve når man havner i denne boblen fylt med lengsel». Så sant!! Håååper det klaffer for dere nå :smiley-angelic001
 
Så utrolig trist/fint å lese dagboken din :Heartred Istemmer denne - som har slått meg selv helt uventet og lynfort - «det er vanskelig å leve når man havner i denne boblen fylt med lengsel». Så sant!! Håååper det klaffer for dere nå :smiley-angelic001
Tusen takk, og like så!! Sender masse babystøv deres vei også :Heartpink Det får sikkert langt mer fokus enn det det burde hos oss som prøver, men sånn er det bare tror jeg!
 
Jeg lovte meg seg å vente til helgen med å teste.
Imorgen er det fredag - det regnes vel som helg? :hilarious: Vurderer en tidligtest imorgen bare for å få det overstått. Selvom jeg nå kjenner igjen pms symptomene mine (kvalmen spesielt…. :hungover:)
Er ganske innstilt på at det ikke gikk denne gangen heller og at nå må bryllupet utsettes noen år. Blir jo nesten 40 innen vi gifter oss..
men, barn først. Det haster mest. Får leve i synd litt til.

Men kommer TR nå så skal vi opp å levere vandelsattester på volvat og ta siste timen før ivf-pakken sendes til Haukeland. Vi er i allefall i gang med noe da - om ikke en graviditet
 
Syns du har vært flink med å vente lenge allerede jeg :hilarious: Håper, håper!
 
Tok en tidligtest på fredag. Den var hvit den.
Begynner å forberede meg på at det ikke gikk denne gangen heller.
Kjenner magen kramper seg så TR kommer nok på mandag som bestilt. Tester ikke mer nå..

Da røk bryllupet gitt.
Kjenner jo jeg er ganske trist, men ikke så trist at jeg vil gråte. Kanskje jeg har blitt litt nummen nå. Kanskje jeg må gråte litt i dusjen igjen på mandag når TR kommer. Kanskje det blir mer reelt.

Jeg har en regel som sier at jeg får gråte litt. Typ, lengden av en dusj, og så er jeg ferdig. Da må jeg begynne å akseptere og planlegge neste pp.
Jeg kan ikke tillate meg selv å drukne i sorg og lengsel. Det er ikke bra for meg eller familien min.

EKSTREMT lite motivert for en pp11….

Men men… fordelen med all denne sorgen er at jeg bruker trening som terapi så nå har jeg endelig begynt å jobbe av meg svangerskapskiloene fra forrige barn :hilarious:
Får jeg ikke bli gravid så skal jeg i allefall bli slank! Haha. Nei huff. Faen altså!!! For ett liv!!!! Må det være så vanskelig?
Vi har hjerterom, husrom, masse kjærlighet å dele ut. Hvorfor får vi det ikke til? :crybaby2
 
Slank eller gravid, sånn er jeg og :hilarious: men nå ble det jo ekstra spennende da :love017
 
En liten strek blir til :crybaby2:nailbiting:

Ikm er idag og allerede igår skimtet jeg en svak strek. Idag er den sterkere men fortsatt ikke full kamfer. Men det minner veldig om første svangerskapet hvor jeg fikk positiv 2 dager etter ikm.
Kan det være? Skal dette bli? Skal du klore deg fast og bli det etterlengtede og siste familiemedlemmet vårt? :Heartred

Jeg tør nesten ikke å håpe. Har så mye murringer. Er livredd for å miste igjen.. tør ikke å feire denne streken..

IMG_2438.jpeg
 
En liten strek blir til :crybaby2:nailbiting:

Ikm er idag og allerede igår skimtet jeg en svak strek. Idag er den sterkere men fortsatt ikke full kamfer. Men det minner veldig om første svangerskapet hvor jeg fikk positiv 2 dager etter ikm.
Kan det være? Skal dette bli? Skal du klore deg fast og bli det etterlengtede og siste familiemedlemmet vårt? :Heartred

Jeg tør nesten ikke å håpe. Har så mye murringer. Er livredd for å miste igjen.. tør ikke å feire denne streken..

Vis vedlegget 431306
Jeg syns man skal tillate seg å feire den! Leste over egne notater fra sist svangerskap, og de var supersvake lenge - er jo veldig ulikt når egget fester seg og hvor raskt hcg stiger :love017
 
Synes det er en veldig tydelig babystrek! Mye tydeligere enn det min var på ikm og jeg er nå 23+5!
Krysser fingrene for at spiren sitter denne gangen!
 
En liten strek blir til :crybaby2:nailbiting:

Ikm er idag og allerede igår skimtet jeg en svak strek. Idag er den sterkere men fortsatt ikke full kamfer. Men det minner veldig om første svangerskapet hvor jeg fikk positiv 2 dager etter ikm.
Kan det være? Skal dette bli? Skal du klore deg fast og bli det etterlengtede og siste familiemedlemmet vårt? :Heartred

Jeg tør nesten ikke å håpe. Har så mye murringer. Er livredd for å miste igjen.. tør ikke å feire denne streken..

Vis vedlegget 431306
Så fantastisk! :Heartred Krysser fingre og tær:smiley-angelic001
 
Back
Topp