Estimert fødselsvekt

Maja94

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
✨️Julestjernene2023✨️
Er i uke 32 og har vært på UL i dag! Alt så bra ut :) Vekt ble estimert til 3900 ved termin. Første jenta mi ble estimert til 3700 husker jeg men kom ut på termindatoen 4020 gram :p Hva er deres erfaring? Har estimert vekt stemt med hva babyen faktisk veide?
 
Ja, her har det stemt. Estimert til å være 100-250 gramm mer begge to enn det de faktisk var, men det er innafor feilmarginen :)
 
Bare fått estimert vekt pr uke 36 som var 3600, så regnet med at hun kom til å ha bikka 4000 til termin. Kom dagen etter termin og veide 3400 :happy:
 
Vår ble estimer til 3200 ved termin. Kom 10 dager før og var 2850 gram …
 
Vår ble estimer til 3200 ved termin. Kom 10 dager før og var 2850 gram …

Det var jo ganske spot on? De legger på seg 170-200 gr i uka i magen de siste ukene, Så hvis du hadde gått ti dager til ville hun ha vært rundt 3100 typ på termindatoen.
 
Det var jo ganske spot on? De legger på seg 170-200 gr i uka i magen de siste ukene, Så hvis du hadde gått ti dager til ville hun ha vært rundt 3100 typ på termindatoen.
Ja, ikke sant :) Så jeg var ikke så overrasket over det, var heller sjokka over hvor liten en nyfødt er. Husker jeg tenkte på om det hele var normalt, for det var jo bare et lite miniatyrmenneske. Lenge siden jeg hadde sett en nyfødt, skjønner du:hilarious:
 
Ja, ikke sant :) Så jeg var ikke så overrasket over det, var heller sjokka over hvor liten en nyfødt er. Husker jeg tenkte på om det hele var normalt, for det var jo bare et lite miniatyrmenneske. Lenge siden jeg hadde sett en nyfødt, skjønner du:hilarious:

Mine har vært 400gr tyngre enn dine men synes også de var SÅ SMÅ. Man ser for seg noe mye større, hvertfall jeg som fikk gigantisk mage pga mye fostervann :hilarious:
 
Det har stemt veldig bra med mine to. Med førstemann var de kanskje 10 gram unna, med andremann estimerte de et par prosent under gjennomsnitt 36+0. Hun veide 3195 gram da hun kom 38+3, så det er også ganske midt i prikk.
 
Stemte veldig bra for oss, under 100 g feilmargin☺️
 
Ble estimert til rundt 3800-3900 til termin, var nesten 4,6 fem dager etter termin.
 
Fikk estimert 4,1 kg ved termin hele veien (sånn 5 UL), men hun kom ut 3 kg 38+1 :hilarious: Siste UL jeg rakk var i uke 34, da skulle hun visst være nesten 3 kg allerede. Var på en sjekk på sykehuset under 2 dager før fødsel, lege tok en kjapp UL for å se at ting var fint, og da sa hun at hun så det var et stort barn uten å måle (skulle egentlig på en UL til noen dager senere) :hilarious:
 
Hadde masse ultralyder i svangerskapet, den siste 3 dager før fødsel, estimert til 3.4-3.5, kom ut 2.9kg bare. Men hadde aldri noe mage, så jeg tenkte alltid estimatene var feil…
 
Fikk estimert 4,1 kg ved termin hele veien (sånn 5 UL), men hun kom ut 3 kg 38+1 :hilarious: Siste UL jeg rakk var i uke 34, da skulle hun visst være nesten 3 kg allerede. Var på en sjekk på sykehuset under 2 dager før fødsel, lege tok en kjapp UL for å se at ting var fint, og da sa hun at hun så det var et stort barn uten å måle (skulle egentlig på en UL til noen dager senere) :hilarious:
Håper det samme skjer meg :joyful:
 
Estimert 4.3kg til termin (to dager før) , kom ut 3.85kg ..
 
Fikk faktisk aldri vite noe estimat med mini :rolleyes:
 
Ble aldri estimert her, men da hun kom ut tippa jordmor 2.9kg, og så var hun 3510gr :hilarious: Mye muskler:hilarious:
 
Back
Topp