Estimert fødselsvekt

Sistemann ble estimert ca 3800/3900gr til termin.. fødte dagen etter termindato og han var 58cm lang og 4500 gram o_O
 
Nr 1 ble estimert til å skulle være 16% over snittet til termin, kom 12 dager før og var 2660g.
Nr 2 ble estimert til -18%, kom 12 dager før termin og var 2760g.
Nr 3 ble estimert til 3,5kg til termin, kom 6 dager før og var 3360g.
Så har vært veldig varierende på estimatene her.
 
Nr 1 ble estimert til å skulle være 16% over snittet til termin, kom 12 dager før og var 2660g.
Nr 2 ble estimert til -18%, kom 12 dager før termin og var 2760g.
Nr 3 ble estimert til 3,5kg til termin, kom 6 dager før og var 3360g.
Så har vært veldig varierende på estimatene her.

Oi, det var jo virkelig ikke noe presist, bortsett fra nr. 3 som var ganske spot on da. Minner meg på å ta den vekstestimeringen vi har fått med en klype salt :)
 
Jeg har fått høre at jo mindre eller større babyen er når de måler, jo større sjanse er det for feilmåling. Hva eksakt de legger i det vet jeg ikke helt, men med min eldste som hadde stort vekstavvik (hun var under 3 percentilen) så var de ganske spot on ifht vekt, tror hun var 60-100 gram mindre enn det de estimerte (dette var jo «nåtid» da), med sønnen min så fikk jeg aldri noe estimat langt frem, men han lå vel på +4-6% på hver kontroll og de målte han til å være 100g mer enn det han var, da ble det målt dagen før jeg fødte.

Tror eldste ble målt til rett over 2000g, hun var 1960g, yngste ble målt til 4100g, han var 4024g.

Så hos meg har de vært ganske presise de målingene.

Hvis det er fødsel du bekymrer deg for, så har hodeomkretsen større betydning enn vekt når det kommer til smerte. Jeg fødte en baby på 4 kg, når hodet var ute så sklei bare kroppen ut. Så kroppen var virkelig ikke et problem, det vondeste med fødselen var å presse ut hodet.
 
Back
Topp