Eskimonikas håp

Tilfredsstiller ikke kravene. Jeg må ned i vekt først, ganske mye, men vanskelig med motivasjon og energi når det stadig er et nytt slag i trynet eller ting som suger energi.
Det er absolutt ikke rart at du ikke har overskudd til å gå ned i vekt sånn som prøveperioden deres har vært. Har dere vurdert privat? Vet i alle fall at Spiren her i Trondheim ikke har BMI-krav, de vurderer hver enkelt situasjon individuelt.
 
Forbaska altså :( Hva skjer nå da? Du kan jo ikke holde på sånn for alltid..
 
Skjønner veldig godt at du mister motivasjonen når du er midt oppi dette. En ting er å gå måned etter måned uten å få positiv test, det er hardt. Men å gå måned etter måned og kjenne på symtomer, få svake streker og få opp håpet for å så få det knust det må være veldig tøft! Jeg fikk strek i april som var så sterk at folk gratulerte meg her inne, men viste seg at testen var defekt (streken forsvant plutselig og alle andre tester var blenda) og det var så fælt. Rart hvor mye man rekker å se for seg på bare noen timer når det er noe man ønsker seg så sårt. Hvordan går det med deg i dag? God klem
Takk. Ja, utrolig hvor fort man har drømmer og tanker og fantasier om fremtiden.
Skal ikke skryte på meg veldig gode dager. Kjipt vær er det og og det hjelper heller ikke. Har litt nok med å ta en dag av gangen, klarer ikke helt få nok energi til å gjøre noe med det jeg bør gjøre.
Synes og det er rart om overvekt alene skal være årsak til alle abortene, da burde det jo være vanskelig å bli gravid og..
 
Det er absolutt ikke rart at du ikke har overskudd til å gå ned i vekt sånn som prøveperioden deres har vært. Har dere vurdert privat? Vet i alle fall at Spiren her i Trondheim ikke har BMI-krav, de vurderer hver enkelt situasjon individuelt.
Vet det er flere privat-klinikker som ikke bryr seg direkte om BMI. Men har ikke økonomi til å gjøre det nå og har og fått beskjed om at vi kanskje burde hatt PGD som jo ikke gjøres i Norge.
 
Forbaska altså :( Hva skjer nå da? Du kan jo ikke holde på sånn for alltid..
Vet ikke.
Har oppsummeringstime hos gyn i november, men kan ikke skjønne han kan ha så mye mer ess i ermet nå. Vurderer spørre om han kan søke om sterkere progesteron for meg, men vet ikke om det gjør noen forskjell.
 
Takk. Ja, utrolig hvor fort man har drømmer og tanker og fantasier om fremtiden.
Skal ikke skryte på meg veldig gode dager. Kjipt vær er det og og det hjelper heller ikke. Har litt nok med å ta en dag av gangen, klarer ikke helt få nok energi til å gjøre noe med det jeg bør gjøre.
Synes og det er rart om overvekt alene skal være årsak til alle abortene, da burde det jo være vanskelig å bli gravid og..
Enig. Jeg er overvektig, og har vært det ved alle tre svangerskap. Ble raskt gravid første gang, og enda raskere de to neste, så er heldig sånn. Tenker at det ikke kan være tilfelle for deg siden du blir gravid raskt.
 
Vet det er flere privat-klinikker som ikke bryr seg direkte om BMI. Men har ikke økonomi til å gjøre det nå og har og fått beskjed om at vi kanskje burde hatt PGD som jo ikke gjøres i Norge.
Leit at det skal være så vanskelig å få hjelp bare fordi man ikke passer inn i den lille A4-boksen, spesielt siden det ikke er noe som tilsier at overvekt er problemet. Håper legen din finner en løsning for deg her i Norge. Vet ikke hva PGD i utlandet koster, men det hørtes dyrt ut :sorry:
 
Enig. Jeg er overvektig, og har vært det ved alle tre svangerskap. Ble raskt gravid første gang, og enda raskere de to neste, så er heldig sånn. Tenker at det ikke kan være tilfelle for deg siden du blir gravid raskt.
Nei, burde ikke ha noe å si og vet om mange som er større enn meg som har blitt uproblematisk gravide. Men overvekt gir økt risiko for å abortere, men synes likevel det er vel ekstremt det vi har vært gjennom.
Og gyn har ikke sagt noe på vekta mi enda han er en av få som vet tallet (sånn omtrentlig ihvertfall siden det var fra abort nr to) og han sa ingenting da jeg kommenterte det selv. Så da tenker jeg at det strengt tatt ikke burde hatt noe å si...
 
Leit at det skal være så vanskelig å få hjelp bare fordi man ikke passer inn i den lille A4-boksen, spesielt siden det ikke er noe som tilsier at overvekt er problemet. Håper legen din finner en løsning for deg her i Norge. Vet ikke hva PGD i utlandet koster, men det hørtes dyrt ut :sorry:
Nei, som jeg sa til snippsnappsnuppa over her så har ikke gyn brydd seg om eller kommentert vekta mi i det hele tatt gjennom alt dette.
Husker ikke fra da jeg tittet litt på det, men dyrt er det så absolutt så er liksom ikke noe alternativ nå...
 
Vet ikke.
Har oppsummeringstime hos gyn i november, men kan ikke skjønne han kan ha så mye mer ess i ermet nå. Vurderer spørre om han kan søke om sterkere progesteron for meg, men vet ikke om det gjør noen forskjell.
Huff.. Nei det var det da, men privat ivf da, er det et alternativ? Hørt om flere som ikke har fått offentlig pga bmi, men har sklidd rett gjennom privat :)
 
Huff.. Nei det var det da, men privat ivf da, er det et alternativ? Hørt om flere som ikke har fått offentlig pga bmi, men har sklidd rett gjennom privat :)
Økonomien setter stopper for privat, både med og uten PGD..
 
Ååh, ja det er nok en ganske vesentlig faktor desverre :( Hva er PDG?
Preimplantasjonsdiagnostikk.
IVF og så dyrkes de befruktde eggene noen dager til de kan ta ut en eller to celler fra hver for å undersøke for spesifikke gen/kromosomfeil. Da risikerer man ikke å sette inn egg som inneholder den feilen som er eller mulig er årsaken til abortene/sykdom..
Men det koster ekstra.
Og for å få godkjent det offentlig er det vanlig IVF-krav først såvidt jeg vet og så er det spesielle og strenge krav til å få godkjent PGD-behandlingen.
 
Preimplantasjonsdiagnostikk.
IVF og så dyrkes de befruktde eggene noen dager til de kan ta ut en eller to celler fra hver for å undersøke for spesifikke gen/kromosomfeil. Da risikerer man ikke å sette inn egg som inneholder den feilen som er eller mulig er årsaken til abortene/sykdom..
Men det koster ekstra.
Og for å få godkjent det offentlig er det vanlig IVF-krav først såvidt jeg vet og så er det spesielle og strenge krav til å få godkjent PGD-behandlingen.
Oj såpass ja! Avansterte greier. For et styr det skal være!
 
Hadde lurt på å droppe teste etter EL denne måneden, men så begynte det komme påminnelser om farsdag og det hadde jo vært kjekt å vite om det i det hele tatt er mulig å teste positivt til da....
På den annen side så var jeg gravid til farsdag ifjor og det gikk jo ikke bra, så hva er poenget? Har ikke store troen på at vi har baby til farsdag neste år...
 
Back
Topp