Eskimonikas håp

Eskimonika

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Assistert-jentene
Himmelbarn
August 2018
Septemberhjertene 2018
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Etter ett års prøving inkludert 1 SA, 1 MA og 4 kjemiske lever fremdeles håpet.




Begynte å prøve juli 2016.
1pp - EL trolig dag 16. Aksjer x5 i fertil periode
På 2 pp (EL trolig dag 20. Aksjer x3 i fertil periode. SA) testet jeg positivt. HCG-målinger viste lav hcg som stagnerte. Etter en uke med hcg som stod stille fikk jeg en liten blødning og fastlegen sendte henvisning til sykehuset for vurdering mtp ex u. Fikk time en uke senere og ble klarert som komplett SA.
Testet positivt på neste syklus igjen. (3pp - EL trolig dag 16. Aksjer x4 i fertil periode. BO) Perfekte hcg-målinger og fine tester hele veien. Bestilte privat UL 6+3/4 fordi jeg trengte å se hjerteaktivitet. Fant kun gestasjonssekk, men den hadde fine mål. Ny UL en uke senere viste at gestasjonssekken hadde vokst og vi så morkake, men ikke noen baby. Fremdeles strålende hcg-verdier. Enda en uke senere hadde gestasjonssekken klappet litt sammen/endret fasong. Gyn fikk inn en annen også til å vurdere og vi trodde ingen av oss at det kunne gå bra. Jeg fikk tilbud om henvisning til sykehus, men valgte å vente et par uker til til jeg hadde en annen UL. Hadde lest om flere som måtte til 10 uker før de fikk bekreftet at alt var ok så hadde satt meg det som mål tidlig i forløpet. Ved 9+6 så var det fremdeles ikke tegn til noen baby og gestasjonssekken hadde ikke riktig fasong. Gyn mente det ikke var vits i å gi kroppen mer tid og jeg visste alt var over. Tok medisinsk abort dagen etterpå.
På kontroll ca 7 uker etter aborten viste det seg at det var rester enda. Ny Cytotec-kur ga ingen effekt, men det var såpass lite rester at utskraping ikke lønte seg. Fikk en spontan blødning uka etter kontrollen og da forsvant alle rester. Fikk gjort vannscanning og fikk beskjed om flotte forhold og at jeg tydeligvis blir lett gravid.
4pp var resultatløs (EL trolig dag 15. Aksjer x3 i fertil periode)
5pp - EL trolig dag 18. Aksjer x3 i fertil periode kjemisk
6pp - EL trolig dag 18. Aksjer x3 i fertil periode kjemisk
7pp - EL trolig dag 20. Aksjer x5 i fertil periode kjemisk
8pp - EL trolig dag 19/20. Aksjer x3 i fertil periode kjemisk
5pp. 6pp, 7pp og 8pp gav kjemiske graviditeter. Den siste, på prednisolon i tillegg, gav plutselig lutealfase på under 9 dager, helt merkelig.
9pp - 1 års prøving gav igjen positive tester. (EL trolig dag 17. Aksjer x4 i fertil periode. SA) Veldig svak/langsom stigning i styrke på testene, men positiv digital 13 dpo og nok av symptomer. Ved 6+1 påvist trolig SA/ikke normalt svangerskap og fallende hcg
10 pp - utgikk direkte fra aborten i 9pp, EL med godt med hcg i kroppen. (EL trolig dag 15?. Aksjer x3 i fertil periode. SA) Det som trolig var 9dpo hadde hcg steget kraftig fra det som jeg regner som syklus-start for denne pp'en (78-127 og progesteron 25nml/l). Sterkere tester noen dager til før svakere tester, blødning og fallende hcg igjen.
11 pp - EL trolig dag 18. Aksjer x3 i fertil periode. kjemisk
12 pp - EL trolig dag 15. Aksjer x3 i fertil periode. kjemisk
13 pp - EL trolig dag 17/18. Aksjer x2 i fertil periode. kjemisk
14 pp - EL trolig dag 16?. Aksjer x3 i fertil periode. Kjemisk
15 pp - EL trolig dag 15. Aksjer x 4 i fertil periode. Symptomer 6dpo, positiv fra 7-8dpo, positiv digital kveld 9dpo. Hcg 292 på 15dpo og 616 på 17dpo.
 
Last edited:
Gravid igjen.
Nå med Metformin, Lutinus og Prednisolon som støttebehandling. Termin 20.mars 2018 og altså 4+6 idag.

Testene har blitt sterkere fra 9 dpo, men jeg synes de er altfor svake ift svangerskapslengde. Tok blodprøve på fredag og skal ta ny på mandag. Regner med å få begge svarene da.
Har TUL mandag 24/7. Tanken er å beholde den timen uansett hva som skjer før det...


Begynte igår med et par ganger med mikroskopisk blødning, litt rosa.
Litt mer blod imorges, men da helt tynt og brunt. Rosarødt litt senere på dagen og friskt rødt og større mengde nå.... Rimelig stressa, men vet at vi ikke får gjort noe fra eller til. Hadde bare håpet at vi kunne komme i mål denne gangen. Det er fryktelig slitsomt å få opp håpet gang på gang for så at det går i knas hver gang..
 
Krysser fingrene for deg, håper sånn at det går bra denne gangen!
 
En del blod på morgenen idag og. Litt mørkere enn igår. Fremdeles strengt tatt lite blod heldigvis, men skulle gjerne hatt ingenting...
 
IMG_3838.jpg




5+0 (5+2 utifra siste mens)
Da er jeg over grensa for kjemisk!
12,4% av svangerskapet er visstnok overstått og det er en uke og en dag til TUL.
Idag (21 dager etter befruktning) er det meningen at hjertet skal begynne å slå... det er så mye som kan gå galt på dette stadiet, ekstremt nervepirrende.
Fortsetter å håpe at vi kan komme i mål denne gangen. Er første svangerskapet jeg har hatt blødninger. Får satse på at det uvanlige i det kan være et godt tegn selv om jeg gjerne skulle slippet blødninger..
 
Håper det bare er uskyldige blødninger!
Takk.
Håper det. Har aldri hatt blødninger i svangerskap før. Da har det vært SA og jeg har stort sett visst at det ville komme utifra tester eller blodprøver.
 
Der var du!
Lykke til med alt ❤️
 
Hvordan går det der? Blør du enda? Håper alt er bra![emoji173]️
Takk.

Blør fremdeles til og fra. Fjerde dagen nå. Størst mengde på morgenen og mindre utover dagen. Vekslende farge, men føles bedre idag enn igår. Ihvertfall vekslende.....
 
Svar på fredagens hcg-prøve:44.
det var 19 dpo, altså 4+5 og aaaaaaalt for lavt for alle normalnivåer jeg har sett. Avventer svar på dagens prøve, men rimelig sikker på at det ikke blir mars-barn 18 heller på oss.
 
Svar på fredagens hcg-prøve:44.
det var 19 dpo, altså 4+5 og aaaaaaalt for lavt for alle normalnivåer jeg har sett. Avventer svar på dagens prøve, men rimelig sikker på at det ikke blir mars-barn 18 heller på oss.

Åååneeei ☹️☹️[emoji169][emoji174] så trist, håper dere snart for det til![emoji173]️
 
Svar på fredagens hcg-prøve:44.
det var 19 dpo, altså 4+5 og aaaaaaalt for lavt for alle normalnivåer jeg har sett. Avventer svar på dagens prøve, men rimelig sikker på at det ikke blir mars-barn 18 heller på oss.
:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred
 
Svar på fredagens hcg-prøve:44.
det var 19 dpo, altså 4+5 og aaaaaaalt for lavt for alle normalnivåer jeg har sett. Avventer svar på dagens prøve, men rimelig sikker på at det ikke blir mars-barn 18 heller på oss.
:(:(:(

Når får du svar på dagens?
 
Ånei kjære deg :(
Så fryktelig trist ❤️ Styrkeklem
 
Back
Topp