Erfaringer med vitaminer og tilskudd

Rebecca Fett sine anbefalinger for IVF er:
- En prenatal multivitamin med minst 800mcg naturlig folat /methylfolat.
- Q10 ubiquinol 400mg daglig (noen anbefaler opp til 600mg daglig ved ekstra utfordringer).
-R-alpha lipoic acid 200-300mg
- N-acetylcystine 600mg
- vitamin E 200UI
- vitamin C 500mg
-melatonin 1-3mg for IVF
-omega 3
- D-vit (dose avhengig av blodprøver)
-evt B-12

Hun anbefaler også at DHEA-S og testosteron testes så en kan få tilskudd hvis det trengs.

Hun skriver også om kosthold. Alt i alt er det vel ca en typisk middelhavsdiett for å unngå store blodsukkersvingninger.

Jeg har valgt å bruke Thorne prenatal siden den innholder 1mg methylfolat, men ville ikke anbefalt den hvis noen har problemer med å svelge store kapsler.

Rebecca Fett sine anbefalinger for IVF er:
- En prenatal multivitamin med minst 800mcg naturlig folat /methylfolat.
- Q10 ubiquinol 400mg daglig (noen anbefaler opp til 600mg daglig ved ekstra utfordringer).
-R-alpha lipoic acid 200-300mg
- N-acetylcystine 600mg
- vitamin E 200UI
- vitamin C 500mg
-melatonin 1-3mg for IVF
-omega 3
- D-vit (dose avhengig av blodprøver)
-evt B-12

Hun anbefaler også at DHEA-S og testosteron testes så en kan få tilskudd hvis det trengs.

Hun skriver også om kosthold. Alt i alt er det vel ca en typisk middelhavsdiett for å unngå store blodsukkersvingninger.

Jeg har valgt å bruke Thorne prenatal siden den innholder 1mg methylfolat, men ville ikke anbefalt den hvis noen har problemer med å svelge store kapsler.
Vet du hvor mye mg 200IU er? Jeg er veldig usikker på hvor mye E-vitamin jeg skal ta, og tar nå ca 30mg, og et par dager i uka tar jeg 300mg :hilarious:

Ellers har jeg gått på mye av dette, men ikke alt… Det får tas opp til vurdering hvis jeg ikke får et godt uttak nå. Så får vi håpe at noe av dette fungerer og at det fungerer godt nok selvom jeg ikke har gått på alt og like høye doser som det står her :happy:

Last edited:
Vet du hvor mye mg 200IU er? Jeg er veldig usikker på hvor mye E-vitamin jeg skal ta, og tar nå ca 30mg, og et par dager i uka tar jeg 300mg :hilarious:
Åja, ja men da har det nok litt effekt da. Jeg brukte ubiqionol q10 300mg daglig. Så synd at den koster så mye. Man har liksom nok utgifter på medisinene
Enig! Den er så dyr! Og jeg finner den ingen steder fysisk, så ender alltid opp med å kjøpe på nett.

Ellers har jeg gått på mye av dette, men ikke alt… Det får tas opp til vurdering hvis jeg ikke får et godt uttak nå. Så får vi håpe at noe av dette fungerer og at det fungerer godt nok selvom jeg ikke har gått på alt og like høye doser som det står her :happy:
Prøvde å Google og fikk dette:
"1 IU of the natural form is equivalent to 0.67 mg of alpha-tocopherol. 1 IU of the synthetic form is equivalent to 0.45 mg of alpha-tocopherol."

Så da er vel 200IU ca 134mg? Jeg tar rundt 100mg. Har flere tilskudd som innholder litt.

Jeg tar Myo- Inositol og et tilskudd som skal støtte stoffskiftet. Blir litt mange piller.:depressed:
Men tar ikke R-alpha lipoic acid.

Back
Topp