Erfaringer med letrozol 2025

Får oppdatere her da! Dette var min første syklus med letrozol og nå har jeg testet positivt :Heartred Blir jo uhyre spennende om det er en eller to inni der siden jeg hadde to modne egg :nailbiting: Tror (og håper) det bare er en da, men tar det som det kommer :)

Får oppdatere her da! Dette var min første syklus med letrozol og nå har jeg testet positivt :Heartred Blir jo uhyre spennende om det er en eller to inni der siden jeg hadde to modne egg :nailbiting: Tror (og håper) det bare er en da, men tar det som det kommer :)
Yaaaay gode nyheter ❤️ for en stor lykke. Gratulerer så mye. Så spennende, du fikk jo tidlig positivt også så kanskje høyt nivå av hcg pga tvillinger? var begge folikkelene like store?

Yaaaay gode nyheter ❤️ for en stor lykke. Gratulerer så mye. Så spennende, du fikk jo tidlig positivt også så kanskje høyt nivå av hcg pga tvillinger? var begge folikkelene like store?
Jeg fikk positiv 9 dpo i september også, så tror ikke hcg er unormalt høyt for meg. Men skal be om måling hos legen neste uke, så får se da!
Ja, tror de var noenlunde like uten at hun sa størrelsen. Så på monitor at hun målte den ene til over 2cm da. Fikk bare med meg at det ene slapp, men det andre kan ha sluppet mens jeg sov, eller uten å gi smerter. Blir veldig spennende å se i alle fall :)

Jeg fikk positiv 9 dpo i september også, så tror ikke hcg er unormalt høyt for meg. Men skal be om måling hos legen neste uke, så får se da!
Ja, tror de var noenlunde like uten at hun sa størrelsen. Så på monitor at hun målte den ene til over 2cm da. Fikk bare med meg at det ene slapp, men det andre kan ha sluppet mens jeg sov, eller uten å gi smerter. Blir veldig spennende å se i alle fall :)
Første ul blir spennende da ❤️

Jeg har PCOS og etter nesten ett år med prøving med få eggløsninger så fikk jeg Letrozol. (1 år siden nå) Da tok jeg dobbel dose fra cd 5-9 og eggløsning kom på cd 18, som er vanlig for meg. Jeg ble gravid på 1, 2 og 4 runde med Letrozol men alle endte i kjemisk.
Spurte etter ovitrelle da jeg så at mange her inne har god virkning av Letrozol og Ovitrelle, men det fikk jeg ikke pga gyn mente det ikke ville hjelpe meg :confused004
Tok Letrozol i 6 pp'er, deretter har jeg hatt el av meg selv rundt dag 18.

Nå har jeg byttet gynekolog og fikk på ny prøve Letrozol OG jeg fikk Ovitrelle :D men nå tok jeg dobbel dose Letrozol fra cd 3-7. Hadde kontroll hos gyn på cd 12 og der var det 2 fine egg på høyre side og ett på venstre side. Tydelig at det har bedre effekt med Letrozol fra cd 3-7. (Ps! Jeg har ofte 2 egg så det er nok ikke bare pga Letrozol)
Eggløsning er ventet i morgen (cd 15) og jeg er veldig spent denne runden :love017

Edit: ble ikke gravid.

Edit 22/3/25: ble gravid på runde nr 2 med Letrozol og ovitrelle ❤️
Så fin edit her, gratulerer så mye ❤️ Når fikk du beskjed om å sette ovitrelle? Var du på ul kontroll for å måle foliklene? Isåfall hvilke cd satt du ovitrelle?

Jeg er på pp3 etter MA og idag er det CD3. Tok første letrozol dose idag men nå på kvelden kjenner en del stiklinger på høyre side av underlivet. Noen som har kjent stikkninger så tidlig etter at de har begynt med letrozol?

Jeg er på pp3 etter MA og idag er det CD3. Tok første letrozol dose idag men nå på kvelden kjenner en del stiklinger på høyre side av underlivet. Noen som har kjent stikkninger så tidlig etter at de har begynt med letrozol?
Ja, jeg fikk det begge gangene :) første gangen ble jeg så øm korsryggen også

Så fin edit her, gratulerer så mye ❤️ Når fikk du beskjed om å sette ovitrelle? Var du på ul kontroll for å måle foliklene? Isåfall hvilke cd satt du ovitrelle?
Tusen takk :love7 jeg var på ul hos gyn på fredagen cd 12, der så hun 2 egg, ett på hver siden. Begge var mellom 17-18 mm. Slimhinnen var på 6.5 så hun sa vi skulle vente til søndag kveld med å sette ovitrelle slik at el kom på tirsdag og slimhinnen fikk bli litt tykkere. Men allerede på lørdag (cd 13) kjente jeg el smertene bygge seg opp, så jeg satte ovitrelle sent lørdag kveld og el skjedde natt til søndag cd 14. Har aldri hatt el på cd 14 før :joyful:
Jeg spurte gyn hva jeg skulle gjøre hvis el kom tidligere en ventet, da sa hun at jeg skulle sette ovitrelle med en gang :)

Hvordan går det med deg etter positiv test?
Godt spørsmål. Jeg tror virkelig ikke det går veien. Testene øker, men ekstremt sakte, og de gikk litt opp og ned lørdag til mandag… skal ta blodprøve nr 2 nå snart så får vi se. Håper bare det drar ut. Orker ikke å være i limbo nok en gang :sorry:

Godt spørsmål. Jeg tror virkelig ikke det går veien. Testene øker, men ekstremt sakte, og de gikk litt opp og ned lørdag til mandag… skal ta blodprøve nr 2 nå snart så får vi se. Håper bare det drar ut. Orker ikke å være i limbo nok en gang :sorry:
Men, kan jo være at urinen blir utvannet. Noen har treg stigning. Jeg håper virkelig at det går riktig vei for deg :Heartred

Men, kan jo være at urinen blir utvannet. Noen har treg stigning. Jeg håper virkelig at det går riktig vei for deg :Heartred
Nei, jeg tester kun på konsentrert morgenurin, så det er nok ikke en faktor her. Nå er det en uke siden jeg testet positivt, så de burde bli mye sterkere nå. Krysser bare alt for at det ikke er exu

Nei, det er vel litt tidlig for det om det er det?
Hadde litt murringer i livmoren forrige uke, men det har gitt seg.
Nei, smerter kjenner du. Da sitter de i egglederen. Nå er det veldig lenge siden jeg hadde det, men @Dimon kan sikkert forklare. Men, mener hun hadde smerter helle tiden eller som kom og gikk

Nei, smerter kjenner du. Da sitter de i egglederen. Nå er det veldig lenge siden jeg hadde det, men @Dimon kan sikkert forklare. Men, mener hun hadde smerter helle tiden eller som kom og gikk
Ok, leser bare at det kommer rundt uke 6. Men da høres det jo ikke ut som det da heldigvis

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp