Erfaringer fra ukesutfordringene

Det tenker jeg også. Men kan jo feks legge litt energi i å lage en tabell.. Feks ganger du min med en for gåtur, ganger to for jogging, styrke osv.. Da blir det tatt mer hensyn til intensitet uten at det blir for innviklet..

Syns det hørtes lurt ut :)
Altså ikke kalorier men at vi teller minutter bare at vi legger til litt alt etter hva vi har gjort?
 
Det tenker jeg også. Men kan jo feks legge litt energi i å lage en tabell.. Feks ganger du min med en for gåtur, ganger to for jogging, styrke osv.. Da blir det tatt mer hensyn til intensitet uten at det blir for innviklet..
Hadde det sånn på forrige slankekrig. Fikk feks 5 poeng pr 15min for gåing mens enn fikk 15poeng pr 15min for styrke osv.
 
Skulle vi holde oss til en ting hver uke?
 
Skulle vi holde oss til en ting hver uke?

Kan gjerne ha flere ting hver uke for min del.
Syns det har vært greit at man kan få poeng hver dag selv om man ikke trener hver dag eller spiser sunt hver dag. At man iværtfall kanskje klarer å få litt poeng på en av delene :)
 
Jeg syns ikke fem om dagen er så kjekt for tror ikke jeg har sjans til det. Går på ketolysekuren og har ikke lov å spise frukt. Skjønner man ikke kan ta hensyn til en enkelt deltaker, men syns det var bedre med sunnhetspoeng.
Ble jo litt subjektivt, men er jo litt med hvilken retning man følger innenfor slanking. Jeg kan spise mer fett enn andre, men får nesten ikke røre karbo så en fet saus med magert kjøtt er jo bra for meg feks. Man må kunne få vurdere litt selv syns jeg, gjerne i fht om man spiser bra ifht prinsippet man følger.
 
Jeg syns ikke fem om dagen er så kjekt for tror ikke jeg har sjans til det. Går på ketolysekuren og har ikke lov å spise frukt. Skjønner man ikke kan ta hensyn til en enkelt deltaker, men syns det var bedre med sunnhetspoeng.
Ble jo litt subjektivt, men er jo litt med hvilken retning man følger innenfor slanking. Jeg kan spise mer fett enn andre, men får nesten ikke røre karbo så en fet saus med magert kjøtt er jo bra for meg feks. Man må kunne få vurdere litt selv syns jeg, gjerne i fht om man spiser bra ifht prinsippet man følger.

Sånn blir det jo uansett. Noen bidrar ikke like mye hver gang. Mye som har vært til nå har jo utelukket de som ikke kan trene like mye.
 
Kan gjerne ha flere ting hver uke for min del.
Syns det har vært greit at man kan få poeng hver dag selv om man ikke trener hver dag eller spiser sunt hver dag. At man iværtfall kanskje klarer å få litt poeng på en av delene :)
Kanskje man da kan holde seg til en ting som går på mat og en ting som går på bevegelse?
 
Synes man skal få poeng for treningsminutter ( det er enkelt og greit.. slipper og det styret med å regne ut hver økt) likte og sunnhetspoeng. om man ikke spiser noe usunt ( tenker mest på godteri, kjeks, potetgull , fast food osv)
Dette er bare min mening. Det som har motiverer meg mest:)
Og såklart vannpoeng! Det har faktisk gjort så jeg nesten har kutta helt ut Pepsi Max :p
 
Synes man skal få poeng for treningsminutter ( det er enkelt og greit.. slipper og det styret med å regne ut hver økt) likte og sunnhetspoeng. om man ikke spiser noe usunt ( tenker mest på godteri, kjeks, potetgull , fast food osv)
Dette er bare min mening. Det som har motiverer meg mest:)
Og såklart vannpoeng! Det har faktisk gjort så jeg nesten har kutta helt ut Pepsi Max :p

enig !! :)
 
Jeg syns ikke fem om dagen er så kjekt for tror ikke jeg har sjans til det. Går på ketolysekuren og har ikke lov å spise frukt. Skjønner man ikke kan ta hensyn til en enkelt deltaker, men syns det var bedre med sunnhetspoeng.
Ble jo litt subjektivt, men er jo litt med hvilken retning man følger innenfor slanking. Jeg kan spise mer fett enn andre, men får nesten ikke røre karbo så en fet saus med magert kjøtt er jo bra for meg feks. Man må kunne få vurdere litt selv syns jeg, gjerne i fht om man spiser bra ifht prinsippet man følger.
Tanken er at man ikke får poeng kun om man spiser fem, men at man får et poeng per enhet feks;-)
 
Tenker at om man presiserer hva som gjelder som fem om dagen og at det må være feks min en grønnsak og en frukt og tre valgfrie så bør det gå.. Men man må utdype i hi hva som menes og ha klare regler så det ikke blir rom for personlig vurdering..
Hvorfor ikke bare gå etter helsedirektoratets veiledning? Tror den sier to frukt og tre grønnsaker. Også presiserer de også hva som gjelder som en porsjon.

Vannpoeng må vi ta med videre :)
Dager for å ikke spise godteri liker jeg også.

Ideen om å differensiere etter intensitet høres også lurt ut.

Men middag, den gikk litt skeis. Fin tanke, men akk ;)

Går det an å ta noe ang å spise minst tre måltider (eller fire kanskje), eller kanskje bare frokost? Jeg er elendig på frokost :p
 
Hvorfor ikke bare gå etter helsedirektoratets veiledning? Tror den sier to frukt og tre grønnsaker. Også presiserer de også hva som gjelder som en porsjon.

Vannpoeng må vi ta med videre :)
Dager for å ikke spise godteri liker jeg også.

Ideen om å differensiere etter intensitet høres også lurt ut.

Men middag, den gikk litt skeis. Fin tanke, men akk ;)

Går det an å ta noe ang å spise minst tre måltider (eller fire kanskje), eller kanskje bare frokost? Jeg er elendig på frokost :p
Liker frokostideen :):)
 
Frokostideen var lur. Jeg er elendig på å huske frokost, så trenger et puff i baken.:p
 
Synes man skal få poeng for treningsminutter ( det er enkelt og greit.. slipper og det styret med å regne ut hver økt) likte og sunnhetspoeng. om man ikke spiser noe usunt ( tenker mest på godteri, kjeks, potetgull , fast food osv)
Dette er bare min mening. Det som har motiverer meg mest:)
Og såklart vannpoeng! Det har faktisk gjort så jeg nesten har kutta helt ut Pepsi Max :p

Enig :) :)
 
Likte denne :)
 
Back
Topp