Erfaringer fra ukesutfordringene

Tar opp denne igjen. Det er diskusjoner hvordan man skal regne gjennomsnittet på utfordringen igjen.
Tre alternativer:
1. Gjennomsnittet til hele laget uavhengig om alle deltar (slik det var første ukene)
2. Gjennomsnittet til de som faktisk deltar.
3. Gjennomsnittet til de som deltar for de med færrest deltakere, de andre får regnet de beste deltakernes gjennomsnitt slik at de blir like mange som de med færrest (dette har blitt gjort de siste ukene).

Jeg synes alternativ to er mest rettferdig, men ser poenget med at de som vet de ikke bidrar mye kan velge å ikke melde seg på. Er nok ikke en 100% rettferdig måte å løse dette på dessverre. :(
 
Alternativ 2. Er jo det som blir rettferdig!
 
Alternativ to, med alternativ en på en god andreplass.. Sånn vi gjør det nå fungerer bare for to lag..
 
Superfin utfordring denne uka pepperpus. :D Gleder meg. :D
 
Intervalltrening med jogging/ løping skal jeg da regne sånn ca hvor lenge jeg er opp i løpefart og ta det for seg, mens resten settes på jogging. Er jo 15-20 min oppvarming i joggetempo og 4*4 drag i bakke med løpetempo, avsluttes med nedkjøring med jogging på ca. 10 -15 min. 15 min løping og 45 min jogging? Bruker rundt en times tid på treningen. ;)
 
jeg trenerog mye intervall på mølla...løper da så fort jeg orker 4min,så går jeg i raskt tempo 2minutter før jeg løper 4min igjen osv,
Hva blir riktig medpoeng da egentlig?

(Hvor lenge treningsøkta varer varierer... kan være 35min, 45min, 1time eller mer)
 
Ift. Rask gange så kan den bli litt tolkningsutsatt. Den er satt sammen med stavgang. Hvor fort er raskt? Bør den være med eller kan det hete stavgang/ rask gange? Så vet folk at man må gå så fort at det er like før man er over i jogg, som på stavgang.
 
Ift. Rask gange så kan den bli litt tolkningsutsatt. Den er satt sammen med stavgang. Hvor fort er raskt? Bør den være med eller kan det hete stavgang/ rask gange? Så vet folk at man må gå så fort at det er like før man er over i jogg, som på stavgang.
Lurt;-)
 
Noen som aner hvor jeg bør legge inn kinect? Blir mer svett av å gå, men mindre enn jogging.. Brukte pulsklokke en gang og da lå jeg tett oppunder jogging..
 
Må jeg da legge sammen alle de 4 minuttene etter økta og ta det som løping?
Og regne alle minuttene jeg går som gange?
Litt tungvint synes jeg.
 
Må jeg da legge sammen alle de 4 minuttene etter økta og ta det som løping?
Og regne alle minuttene jeg går som gange?
Litt tungvint synes jeg.
Intervall er jo den beste måten å trene kondisjon.bør få litt uttelling da. ;)
 
Noen som aner hvor jeg bør legge inn kinect? Blir mer svett av å gå, men mindre enn jogging.. Brukte pulsklokke en gang og da lå jeg tett oppunder jogging..
Stavgang/rask gange? :)
 
Noen som aner hvor jeg bør legge inn kinect? Blir mer svett av å gå, men mindre enn jogging.. Brukte pulsklokke en gang og da lå jeg tett oppunder jogging..
Har skrevet kinect under 100 poeng pr. 15 minutter i utfordringa nå :)
 
Jeg har skrevet intervalltrening under 150 poeng pr. 15 minutter i utfordringa :)
Da oppdaterer jeg poengene mine. Tar 30 min som intervall og 30 som jogg jeg da. ;)
 
Back
Topp