Erfaring med Letrozol?

Ja føles godt å ha noe konkret å se frem til :) prøver å fokusere på trening og sunt kosthold frem til da. Lyst til å gå ned litt før vi starter skikkelig opp. Begynner med primolut i slutten av februar for å få blødning så håper bare tr holder seg borte frem til da :p

Ja tiden går kjempe sakte mens man venter. Hør med gyn om du ikke bare kan prøve å ta letrozol hver syklus hvis spiren ikke sitter denne gang :) I følge min gyn var det ingen begrensning på hvor lenge man kunne gå på dem, men er sikkert ikke ideelt å gå for lenge på dem. Men sånn sett er det jo bra med pausemåned i mellom hver kur. Pergotime er jo kanskje også et alternativ? Prøvd det?

Det er nok veldig lurt å tenke litt helse og ikke minst vektnedgang dersom man har noen kilo for mye. er selv igang med lavkarbo, ikke bare for vekten sin del men også for å minste betennelsestilstanden i rygg og håndledd. Nå er det 5 dager siden jeg tok siste pille ( siste på fredag som var ) og tanta er enda ikke dukket opp... Merkelig syns jeg men får bare smøre meg med tålmodighet igjeeen :P har ikke snakket med gyn, orker ikke ringe henne. hun ringer meg etter blodprøve på dag 20 :) så venter bare til da :) har ikke prøvd pergotime nei, har igrunn ikke prøvd noe annet enn letrozol :P Skal ha meg en prat med henne om div når hun ringer. tenker d kan være greit å avtale en time med henne igrunn, også for å sjekke hvordan det er med cyster osv :P

Det er nok veldig lurt å tenke litt helse og ikke minst vektnedgang dersom man har noen kilo for mye. er selv igang med lavkarbo, ikke bare for vekten sin del men også for å minste betennelsestilstanden i rygg og håndledd. Nå er det 5 dager siden jeg tok siste pille ( siste på fredag som var ) og tanta er enda ikke dukket opp... Merkelig syns jeg men får bare smøre meg med tålmodighet igjeeen :p har ikke snakket med gyn, orker ikke ringe henne. hun ringer meg etter blodprøve på dag 20 :) så venter bare til da :) har ikke prøvd pergotime nei, har igrunn ikke prøvd noe annet enn letrozol :p Skal ha meg en prat med henne om div når hun ringer. tenker d kan være greit å avtale en time med henne igrunn, også for å sjekke hvordan det er med cyster osv :p

Spennende med lavkarbo da :) lurer litt på om jeg skal prøve meg på det jeg og.
Så rart tr ikke har kommet enda! Ingen tegn? Alltid forsinket når vi ønsker den :p okei :) ja greit å ta seg en sjekk også.

Spennende med lavkarbo da :) lurer litt på om jeg skal prøve meg på det jeg og.
Så rart tr ikke har kommet enda! Ingen tegn? Alltid forsinket når vi ønsker den :p okei :) ja greit å ta seg en sjekk også.

Lavkarbo virker sålangt veldig lovende. er hele tiden mett og føler igrunn det ikke er en slankekur :P lastet ned Lifesum appen, så har jeg kontroll over alt jeg spiser for å forbrenne mest mulig fett :D

Lavkarbo virker sålangt veldig lovende. er hele tiden mett og føler igrunn det ikke er en slankekur :p lastet ned Lifesum appen, så har jeg kontroll over alt jeg spiser for å forbrenne mest mulig fett :D

Så bra :D lifesum har jeg også. Kjempe grei måte å holde kontroll.
Har bestemt meg for å prøve lavkarbo jeg også nå:) går du på metformin i tillegg?
Fortsatt ingen tegn til TR?

Så bra :D lifesum har jeg også. Kjempe grei måte å holde kontroll.
Har bestemt meg for å prøve lavkarbo jeg også nå:) går du på metformin i tillegg?
Fortsatt ingen tegn til TR?

Mye god mat på lavkarbo så det er jo ikke den verste måten å gå litt ned i vekt på :D Meldt meg inn i en gruppe på FB som heter Lavkarbogruppen lukket. Finner masse tips og råd der, og en haug med inspirasjon :D Beste er jo at man faktisk ikke går å sulter :D
Ingen tegn til tanta enda, skjønner lite... Kan være mulig jeg har hatt eggløsning av meg selv veldig veldig sent i syklusen og da vil jo tanta komme i forhold til det, og ikke pga proveraen :D Får bare vente noen dager til å se hva som skjer rett og slett :)
Hvordan går det hos dere ? fortsetter du på letrozol frem til IVF ? Bruker ikke metformin nei.. har diabetes som jeg har hatt siden jeg var barn, så tar insulinsprøyter.. Brukte metformin for mange år siden, men blodsukkeret mitt ble veldig lavt da med kombinasjonen av metformin og insulinsprøyter :P (metformin er jo egentlig ett legemiddel for folk med diabetes type 2 ) Men fikk d pga cyster da :P

Nå gleder jeg meg til å komme skikkelig i gang :D takk for tips om gruppen. Der var det jo kjempe mye kjekt :D
Så rart! Det kan jo hende du har hatt eggløsning i mellomtiden ja. Du får ta en ny test dersom ingenting skjer :p

Her går det fint. Litt i pausemodus i påvente av oppstart, men det passer meg egentlig helt fint :) egentlig deilig å ikke stresse med prøvingen på en måte, nå har vi bare en dato å forholde oss til. Men begynner nok å stresse når det nærmer seg :p skulle egentlig prøve en runde til med letrozol før oppstart, men det ble for knapp tid. Får heller prøve det i de periodene vi har pause fra ivf :) men godt å vite at vi faktisk har en sjangs for å få det til uten ivf hjelp også :)

Oi, ja da skjønner jeg at metformin på toppen kanskje ikke er det mest ideelle. :p

Nå gleder jeg meg til å komme skikkelig i gang :D takk for tips om gruppen. Der var det jo kjempe mye kjekt :D
Så rart! Det kan jo hende du har hatt eggløsning i mellomtiden ja. Du får ta en ny test dersom ingenting skjer :p

Her går det fint. Litt i pausemodus i påvente av oppstart, men det passer meg egentlig helt fint :) egentlig deilig å ikke stresse med prøvingen på en måte, nå har vi bare en dato å forholde oss til. Men begynner nok å stresse når det nærmer seg :p skulle egentlig prøve en runde til med letrozol før oppstart, men det ble for knapp tid. Får heller prøve det i de periodene vi har pause fra ivf :) men godt å vite at vi faktisk har en sjangs for å få det til uten ivf hjelp også :)

Oi, ja da skjønner jeg at metformin på toppen kanskje ikke er det mest ideelle. :p

Tok en test idag, så blenda som den kan være :P hehe...
Er på dag 3 med lavkarbo her, gått inn i ketose idag.. merker det godt, sikkerlig hodepine men det skal gå over iløpet av noen dager.
Håper tiden fyker avgårde og datoen for IVF er der plutselig :D blir spennende å se, håper det sitter ved første forsøk :D

Tok en test idag, så blenda som den kan være :p hehe...
Er på dag 3 med lavkarbo her, gått inn i ketose idag.. merker det godt, sikkerlig hodepine men det skal gå over iløpet av noen dager.
Håper tiden fyker avgårde og datoen for IVF er der plutselig :D blir spennende å se, håper det sitter ved første forsøk :D

Satser på TR er rett rundt hjørnet nå! Lenge siden siste tablett også nå vel?
Flink du er:D håper hodepinen gir seg fort. Startet i dag jeg også. Tror det vanskeligste blir å få i seg nok fett :p skal prøve å lage en skikkelig kostplan å følge. Blir nok lettere da:) håper jeg klarer å gå ned 5 kilo før oppstart i hvertfall. Legen sa jeg burde prøve å holde vekten noenlunde stabil, men jeg går nok ikke drastisk ned på de 8 ukene uansett ;)

Ja, håper tiden går fort nå for oss begge:D det hadde vært helt fantastisk om det hadde klaffet på første forsøk:Heartred neste gang tør jeg nok ikke slippe jubelen løs før vi får se bankende hjerte. Livredd for å oppleve det samme som sist.

Satser på TR er rett rundt hjørnet nå! Lenge siden siste tablett også nå vel?
Flink du er:D håper hodepinen gir seg fort. Startet i dag jeg også. Tror det vanskeligste blir å få i seg nok fett :p skal prøve å lage en skikkelig kostplan å følge. Blir nok lettere da:) håper jeg klarer å gå ned 5 kilo før oppstart i hvertfall. Legen sa jeg burde prøve å holde vekten noenlunde stabil, men jeg går nok ikke drastisk ned på de 8 ukene uansett ;)

Ja, håper tiden går fort nå for oss begge:D det hadde vært helt fantastisk om det hadde klaffet på første forsøk:Heartred neste gang tør jeg nok ikke slippe jubelen løs før vi får se bankende hjerte. Livredd for å oppleve det samme som sist.

Ja nå er det 10 dager siden siste tabelett og ingen tegn til noe enda, negativ g-test og tanta har heller ikke kommet. Syns lavkarbo er fantastisk sålangt. Drikker du kaffe så kan du ha en skvett fløte i kaffen for å få i deg litt fett, bruk ekte smør, egg, kjøtt, bacon :) Ost, majones osv er også veldig gode fettkilder :D Lager du sauser til middagsmaten, så bruk fløte i :) Og avokado er en undervurdert grønnsak. Jeg spiser den med litt krydder på, med skeia :P nydelig :D
Har unngått vekta, fordi jeg ikke vil vite hva jeg veier nå. kjenner veldig på d at jeg har lagt på meg mye det siste året. Men merker allerede at vekta er på tur nedover :D

Du må bare tenke positivt, at du går ned noen kilo tror jeg er veldig bra :) Og 5 kilo til mars er nok ingen problem. Du skal ikke se bort ifra at du går ned 5 kilo på 1-2 uker med lavkarbo ;) Kjenner flere som har blitt gravide under lavkarbo. Vet ikke om du har lest om hun Lone ? hun har PCOS og vært plaget med å ikke bli gravid. Hun la om til lavkarbo, og nå har hun ikke lenge igjen av svangerskapet sitt. IVF der også :) tror siden hennes heter lavkarbotips.net :D

Ja nå er det 10 dager siden siste tabelett og ingen tegn til noe enda, negativ g-test og tanta har heller ikke kommet. Syns lavkarbo er fantastisk sålangt. Drikker du kaffe så kan du ha en skvett fløte i kaffen for å få i deg litt fett, bruk ekte smør, egg, kjøtt, bacon :) Ost, majones osv er også veldig gode fettkilder :D Lager du sauser til middagsmaten, så bruk fløte i :) Og avokado er en undervurdert grønnsak. Jeg spiser den med litt krydder på, med skeia :P nydelig :D
Har unngått vekta, fordi jeg ikke vil vite hva jeg veier nå. kjenner veldig på d at jeg har lagt på meg mye det siste året. Men merker allerede at vekta er på tur nedover :D

Du må bare tenke positivt, at du går ned noen kilo tror jeg er veldig bra :) Og 5 kilo til mars er nok ingen problem. Du skal ikke se bort ifra at du går ned 5 kilo på 1-2 uker med lavkarbo ;) Kjenner flere som har blitt gravide under lavkarbo. Vet ikke om du har lest om hun Lone ? hun har PCOS og vært plaget med å ikke bli gravid. Hun la om til lavkarbo, og nå har hun ikke lenge igjen av svangerskapet sitt. IVF der også :) tror siden hennes heter lavkarbotips.net :D

Skjønner ingenting. Liten blødning idag men langt ifra d jeg kaller menstruasjon :( lurer på om jeg uansett skal ta letrozol om to dager eller om jeg ikke skal tenke på d som menstruasjon siden d bare er pittelitt liksom :P

Ja nå er det 10 dager siden siste tabelett og ingen tegn til noe enda, negativ g-test og tanta har heller ikke kommet. Syns lavkarbo er fantastisk sålangt. Drikker du kaffe så kan du ha en skvett fløte i kaffen for å få i deg litt fett, bruk ekte smør, egg, kjøtt, bacon :) Ost, majones osv er også veldig gode fettkilder :D Lager du sauser til middagsmaten, så bruk fløte i :) Og avokado er en undervurdert grønnsak. Jeg spiser den med litt krydder på, med skeia :p nydelig :D

Takk for gode tips :D på dag 3 her nå. Går egentlig overraskende bra! Merker jeg blir mer varierende i matveien og går ikke rundt sulten, slik jeg fryktet :) avokado elsker jeg, smart å bare mose det og blande med krydder. Det skal jeg prøve :)

Kjempe bra at du allerede merker forskjell :D kjenner til det å unngå vekta. Jeg måtte veie meg nå før samtalen, men har unngått vekta i over et halvt år før det, i frykt for resultatet :p Ja, må bare tenke positivt som du sier. Dette kan jo faktisk hjelpe på slik at vi blir gravide:) Har følgt litt med på lavkarbotips bloggen. Hun er så flink og fantastisk at hun endelig ble gravid :D

Så rart med den lille blødningen:( Kom det noe mer? skjønner godt at du bare vil starte opp på letrozolen. Kjedelig å vente sånn, når det ikke virker som det tar seg opp. Ring til gyn å hør? :Heartred

Takk for gode tips :D på dag 3 her nå. Går egentlig overraskende bra! Merker jeg blir mer varierende i matveien og går ikke rundt sulten, slik jeg fryktet :) avokado elsker jeg, smart å bare mose det og blande med krydder. Det skal jeg prøve :)

Kjempe bra at du allerede merker forskjell :D kjenner til det å unngå vekta. Jeg måtte veie meg nå før samtalen, men har unngått vekta i over et halvt år før det, i frykt for resultatet :p Ja, må bare tenke positivt som du sier. Dette kan jo faktisk hjelpe på slik at vi blir gravide:) Har følgt litt med på lavkarbotips bloggen. Hun er så flink og fantastisk at hun endelig ble gravid :D

Så rart med den lille blødningen:( Kom det noe mer? skjønner godt at du bare vil starte opp på letrozolen. Kjedelig å vente sånn, når det ikke virker som det tar seg opp. Ring til gyn å hør? :Heartred

nå er blødning i full sving her.. men lurer faktisk på om jeg kan ha mistet :( Klumper og slim og friskt blod :( Skal til priv gyn. Orker ikke vente lenger :P får ikke time før neste uke, så kjører på med letrozol ifall det kun er tanta som har endret seg litt. Dobbel dose letrozol og starter i morgen. satt opp den nye monitoren min, så får håpe den kan gjøre ting litt enklere for oss nå, og at mannen kanskje forhåpentligvis er hjemme ved neste EL.

Lavkarbolivet er fantastisk syns jeg.. Spiser så mye god mat som jeg aldri har gjort før og kjenner vekta går rette veien også :D

Venter på TR og på igjen med hormonene.. håper den er like effektiv denne gangen og

nå er blødning i full sving her.. men lurer faktisk på om jeg kan ha mistet :( Klumper og slim og friskt blod :( Skal til priv gyn. Orker ikke vente lenger :p får ikke time før neste uke, så kjører på med letrozol ifall det kun er tanta som har endret seg litt. Dobbel dose letrozol og starter i morgen. satt opp den nye monitoren min, så får håpe den kan gjøre ting litt enklere for oss nå, og at mannen kanskje forhåpentligvis er hjemme ved neste EL.

Lavkarbolivet er fantastisk syns jeg.. Spiser så mye god mat som jeg aldri har gjort før og kjenner vekta går rette veien også :D

Oi, enten ingenting eller så mye ja :( kan jo hende du har mistet tidlig ja. Fikk du time til privat gyn i dag? :) Denne gang skal det bare klaffe for dere. Bra du har kjøpt deg monitor. Vil i tillegg anbefale concieve pluss og grapefrukt juice. Prøvde de to tingene nå sist når det klaffet for oss :p

Oi, enten ingenting eller så mye ja :( kan jo hende du har mistet tidlig ja. Fikk du time til privat gyn i dag? :) Denne gang skal det bare klaffe for dere. Bra du har kjøpt deg monitor. Vil i tillegg anbefale concieve pluss og grapefrukt juice. Prøvde de to tingene nå sist når det klaffet for oss :p

Ja tror nesten d altså, blør liksom MYE... og en del klumper :( er jo ikke så mye å gjøre med det da :( hadde tenkt å prøve både ananas, concieve plus og juice meeen det er jo ikke helt lavkarbo vennlig :P

Ja tror nesten d altså, blør liksom MYE... og en del klumper :( er jo ikke så mye å gjøre med det da :( hadde tenkt å prøve både ananas, concieve plus og juice meeen det er jo ikke helt lavkarbo vennlig :p

Da har du nok mistet tidlig ja :( håper det gir seg snart. Jeg fikk veldig kraftig blødning med Provera første gang jeg gikk på de, men du har jo gått på de flere ganger før også. Ja, det er jo sant. Men grapefrukt skal visst ikke være det verste :D

Da har du nok mistet tidlig ja :( håper det gir seg snart. Jeg fikk veldig kraftig blødning med Provera første gang jeg gikk på de, men du har jo gått på de flere ganger før også. Ja, det er jo sant. Men grapefrukt skal visst ikke være det verste :D

Er det jeg frykter ja, men har jo ikke fått noe pos g-test ? men kan jo være det ble avbrutt før en test ville slått ut ? Ja, kommer nok til å drikke ett lite glass med grapefruktjuice uansett i noen dager bare for å prøve det :P

Er det jeg frykter ja, men har jo ikke fått noe pos g-test ? men kan jo være det ble avbrutt før en test ville slått ut ? Ja, kommer nok til å drikke ett lite glass med grapefruktjuice uansett i noen dager bare for å prøve det :p

Kan hende du har hatt kjemisk og at det ikke ble høye nok verdier til å slå ut på test ja? :( Men denne gangen skal det klaffe altså:D
Det går nok fint. Jeg spiser grapefrukt noen ganger i uken jeg! Syns det er så godt i tillegg er den proppfull av vitaminer og bra å spise hvis man vil gå ned i vekt har jeg lest :p

Back
Topp