Erfaring med Letrozol?

Her fungerte letrozol (dobbel) i 2 sykluser før jeg var "immun" mot det. Både dobbel og trippel etter det har ikke fungert i det hele tatt :(
 
Jeg er på 2pp med letrozol nå og 11 dpo i dag. I går fikk jeg svaaak rosa på g-testen jeg tok, så det ser faktisk ut som om jeg ble gravid alerede på andre runde! :D

Jeg har også pcos og har ikke hatt el. Mensen har vært veldig ustabil, og jeg hadde bare 2 menstruasjoner i ila. forrige året. Letrozol har fungert kjempebra på meg, og både første og andre pp vokste det seg store, fine follikler og eggløsning fant sted. Jeg har ikke hatt mye bivirkninger annet enn litt magetrøbbel. Det blir ofte litt fart der nede når jeg har tatt pillene. :p

Av min gyn. har jeg fått beskjed om å ta det i 3 måneder etterhverandre dersom det ikke klaffer innen da – så skulle jeg sjekkes om dosen må økes eller lignende. Men så langt har kroppen respondert kjempebra på enkel kur, så da fortsetter jeg bare slik. :)

Lykke til med oppstart! Håper tante rød melder seg fort. Som et tips kan det være lurt å kutte karbohydrater en liten uke, det fungerer hvert fall for meg. Da kommer mensen rimelig kjapt! :)


Høres helt ut som meg det. Hadde også i 2015 2 menstruasjoner, så mao ikke mange sjangser på å bli gravid :/ fikk m 19 februar igjen, men da hadde jeg ikke fått time på kvinneklinikken enda. så ikke noe hjelpemidler i hus da tante meldte sin ankomst :p Håper bare nå at det ikke går 6 mnd til neste runde. Men forsto det slik at om ikke menstruasjonen kom innen 6-8 uker så skulle jeg settes på provera for å få menstruasjon + letrozol for eggløsning fra dag 3 tom dag 7. må snakke med henne ang de pausemnd når hun ringer med svarene fra hormonprøvene :D også ville hun at mannens soldater skulle sjekkes før jeg starter på pillene.. Så krysser for at han får time rimelig kjapt :p
 
Høres helt ut som meg det. Hadde også i 2015 2 menstruasjoner, så mao ikke mange sjangser på å bli gravid :/ fikk m 19 februar igjen, men da hadde jeg ikke fått time på kvinneklinikken enda. så ikke noe hjelpemidler i hus da tante meldte sin ankomst :p Håper bare nå at det ikke går 6 mnd til neste runde. Men forsto det slik at om ikke menstruasjonen kom innen 6-8 uker så skulle jeg settes på provera for å få menstruasjon + letrozol for eggløsning fra dag 3 tom dag 7. må snakke med henne ang de pausemnd når hun ringer med svarene fra hormonprøvene :D også ville hun at mannens soldater skulle sjekkes før jeg starter på pillene.. Så krysser for at han får time rimelig kjapt :p
Da håper jeg TR kommer kjapt og at soldatene er i tipp topp stand. Min kjære måtte også sjekke sine før jeg fikk starte, og der var alt heldigvis veldig bra! Håper du responderer godt på letrozol du også. :)
 
Så bra! Lykke til! :)
Her er jeg i gang med 3. runde med letrozol, det er i utgangspunktet siste forsøk med letrozol, så håper virkelig det klaffer denne gangen..
Lykke til:)
 
Alle tester er negative og mensen er ikke kommet. Gyn sa at syklusen kan bli lengre pga kuren så får vente å se:(
 
Satser på at syklusen din er blitt noen dager lengre OG at tanta ikke kommer å testen positiv venter fremdeles på tlf fra kvinneklinikken. Tok hormonprøvene på fredag sist uke. Vet dere hvor lang tid d tar for de får svar på dem? Utålmodig sjel. Håper gubben får innkallelse snart til test av soldatene så vi får startet opp
 
Spent på om jeg ikke skal høre fra sykehuset snart etter at hormonprøvene ble tatt. Tok det lang tid før dere fikk svar?
 
Jeg har pcos, og nettopp gått på første kur med Letrozol, dobbel dose. Var inne på innvendig UL en uke etter oppstart, og det hadde fungert kjempebra, en gigantisk sprekkeklar follikel dukket opp på skjermen, så da fikk jeg streng beskjed om å dra hjem og ha samleie med en gang :laughing001

Er enda for tidlig å sjekke, men krysser fingrene for at den sitter... Leter desp etter tegn hehe...
 
Jeg har pcos, og nettopp gått på første kur med Letrozol, dobbel dose. Var inne på innvendig UL en uke etter oppstart, og det hadde fungert kjempebra, en gigantisk sprekkeklar follikel dukket opp på skjermen, så da fikk jeg streng beskjed om å dra hjem og ha samleie med en gang :laughing001

Er enda for tidlig å sjekke, men krysser fingrene for at den sitter... Leter desp etter tegn hehe...


Så spennende... Håper virkelig den sitter. Tror jeg skal på enkel dose i første omgang. Men er det normalt å få innvendig UL etter første prøveperiode ? Hun skulle ringe meg når svarene på hormonprøvene kom. kanskje jeg bør be om innvendig UL etter første runde med letrozol ? er jo greit å se at det faktisk funker :p
 
Jeg skal ta det dag 3-7, men venter og venter på tr.... Er på cd43 og ingen tegn:( skal ta dobbel dose

Tror det er smart å ta det 3-7. Jeg fikk veldig sen el med 5-9 og jeg så i etterkant at de fleste tar 3-7.
Kjedelig å gå å vente på tr :dead: Jeg fikk Provera for å starte blødning fordi det ikke var mulig å si noe om og når tr evt kom til å dukke opp. Du kan ikke be om å få det du også?
 
Tror det er smart å ta det 3-7. Jeg fikk veldig sen el med 5-9 og jeg så i etterkant at de fleste tar 3-7.
Kjedelig å gå å vente på tr :dead: Jeg fikk Provera for å starte blødning fordi det ikke var mulig å si noe om og når tr evt kom til å dukke opp. Du kan ikke be om å få det du også?


Var hos gyn for 2 uker siden, og da sa han at det så ut som at tr snart kom... Men 2 uker vil ikke jeg kalle snart! Hvis den ikke kommer snart, så skal jeg ringe å høre! Hadde du noe oppfølging i form av blodprøver og ul mens du tok letrozol?
 
Var hos gyn for 2 uker siden, og da sa han at det så ut som at tr snart kom... Men 2 uker vil ikke jeg kalle snart! Hvis den ikke kommer snart, så skal jeg ringe å høre! Hadde du noe oppfølging i form av blodprøver og ul mens du tok letrozol?

Jeg hadde definitivt ringt en av dagene neste uke hvis ikke tr kommer og hørt om å få Provera. Det at det så ut som om tr kom betyr jo ikke nødvendigvis at den gjør det.
Jeg hadde ikke noe oppfølging i det hele tatt, hverken blodprøver eller ul :p Men nå temper jeg da, så da ser jeg jo om jeg har hatt el eller ikke. Hvis ikke hadde jeg bedt om å få tatt blodprøver. Ul tror jeg ikke er så vanlig ved letrozolekurer fordi det er sjelden det modnes mer enn ett egg, i motsetning til Pergo.
Hvor lenge har dere prøvd forresten?
 
Back
Topp