Proverpånummerto

Glad i forumet
Himmelbarn
Sommerfuglene
Novemberfnuggene 2023
Hei dere! Mista i uke 11 (MA) i oktober. Tre runder med tabletter, de to siste med innleggelse på sykehus. Ingen oppfølgning i ettertid. Har hatt to normale mens etterpå. Jeg hadde siste mens 12.12. Nå skulle jeg egentlig hatt mensen i går, men ingen mensblødninger enda. Bare spotting. Tok test i dag, men den er negativ (for svak). Hva annet kan det være? Kan det være rester eller MA? Litt rart om jeg har mensen og eggløsning om det fremdeles er rester eller? Tenkte også tanken på infeksjon i underlivet etter aborten. Vurderer gynekolog.

Andre symptomer: Mensmurringer, smerter i høyre eggstokk, bekkensmerter (spesielt ved enkelte stillinger og tidspunkt på døgnet). Har også brunt slim og lett blod på papiret (ca tre dager). Tisser mye. Trykk i underlivet.


Noen som har tips? Eller opplevd lignende?

Veldig redd for rester etter MA og at jeg må ha flere runder #krysserfingrene


(Legger ved bilde av negativ test)
 

Vedlegg

  • AF1B78CA-6162-4D46-A1BC-54559BC803CB.jpeg
    AF1B78CA-6162-4D46-A1BC-54559BC803CB.jpeg
    18,5 KB · Visninger: 547
Last edited:
Hei dere! Mista i uke 11 (MA) i oktober. Tre runder med tabletter, de to siste med innleggelse på sykehus. Ingen oppfølgning i ettertid. Har hatt to normale mens etterpå. Jeg hadde siste mens 12.12. Nå skulle jeg egentlig hatt mensen i går, men ingen mensblødninger enda. Bare spotting. Tok test i dag, men den er negativ (for svak). Hva annet kan det være? Kan det være rester eller MA? Litt rart om jeg har mensen og eggløsning om det fremdeles er rester eller? Tenkte også tanken på infeksjon i underlivet etter aborten. Vurderer gynekolog.

Andre symptomer: Mensmurringer, smerter i høyre eggstokk, bekkensmerter (spesielt ved enkelte stillinger og tidspunkt på døgnet). Har også brunt slim og lett blod på papiret (ca tre dager). Tisser mye. Trykk i underlivet.


Noen som har tips? Eller opplevd lignende?

Veldig redd for rester etter MA og at jeg må ha flere runder #krysserfingrene


(Legger ved bilde av negativ test)

Så leit å høre at du mistet i uke 11! Jeg hadde også en MA, i uke 8, mistet i november.
Men disse testene er jo positive? :) selv om de er litt svake, så vil jeg ikke si de er så svake hvis du skulle hatt mensen i går! Og med tanke på symptomene dine høres det også ut som dette har gått veien! Gratulerer med positiv test! :D
 
Hei dere! Mista i uke 11 (MA) i oktober. Tre runder med tabletter, de to siste med innleggelse på sykehus. Ingen oppfølgning i ettertid. Har hatt to normale mens etterpå. Jeg hadde siste mens 12.12. Nå skulle jeg egentlig hatt mensen i går, men ingen mensblødninger enda. Bare spotting. Tok test i dag, men den er negativ (for svak). Hva annet kan det være? Kan det være rester eller MA? Litt rart om jeg har mensen og eggløsning om det fremdeles er rester eller? Tenkte også tanken på infeksjon i underlivet etter aborten. Vurderer gynekolog.

Andre symptomer: Mensmurringer, smerter i høyre eggstokk, bekkensmerter (spesielt ved enkelte stillinger og tidspunkt på døgnet). Har også brunt slim og lett blod på papiret (ca tre dager). Tisser mye. Trykk i underlivet.


Noen som har tips? Eller opplevd lignende?

Veldig redd for rester etter MA og at jeg må ha flere runder #krysserfingrene


(Legger ved bilde av negativ test)

Disse testane vil eg absolutt sei er positive:woot:

Eg hadde ein MA i fjor vår. Gjekk med restar i 11 veker (!), men hadde eggløysing og mensen som normalt i løpet av den tida.
4 veker etter aborten hadde eg negativ graviditetstest.
Så vil tru det er ny graviditet som slår ut på testane dine:rolleyes:
 
Hei dere! Mista i uke 11 (MA) i oktober. Tre runder med tabletter, de to siste med innleggelse på sykehus. Ingen oppfølgning i ettertid. Har hatt to normale mens etterpå. Jeg hadde siste mens 12.12. Nå skulle jeg egentlig hatt mensen i går, men ingen mensblødninger enda. Bare spotting. Tok test i dag, men den er negativ (for svak). Hva annet kan det være? Kan det være rester eller MA? Litt rart om jeg har mensen og eggløsning om det fremdeles er rester eller? Tenkte også tanken på infeksjon i underlivet etter aborten. Vurderer gynekolog.

Andre symptomer: Mensmurringer, smerter i høyre eggstokk, bekkensmerter (spesielt ved enkelte stillinger og tidspunkt på døgnet). Har også brunt slim og lett blod på papiret (ca tre dager). Tisser mye. Trykk i underlivet.


Noen som har tips? Eller opplevd lignende?

Veldig redd for rester etter MA og at jeg må ha flere runder #krysserfingrene


(Legger ved bilde av negativ test)
Dette er positive tester! :)
 
Så leit å høre at du mista ❤ når døde babyen? Og har du målt hCG eller tatt graviditetstester etterpå? Å ha hCG i blodet 10-12 veker etter SA er drøyt. Og når baby dør slutter kroppen å produsere hCG, så siden det var ma er det mulig enda lengre. Kanskje mulig, men svært lite trolig.

Eg hadde ma i uke 18 i sommer, blei gravid 6 uker etterpå og hadde ein del brun utflod og litt blod innimellom i begynnelsen av den nye graviditeten.
 
Disse er positive:happy: håper det er ny spire og ikke hcg etter forrige graviditet som henger igjen:Heartred har du flere tester du kan ta de neste dagene så du ser om de øker?
 
Absolutt positive tester! Gratulerer <3 Veeeeldig rart hvis det er hcg som henger igjen siden oktober. Det har jeg aldri hørt om. Og hadde du hatt mer rester hadde du vel merka det på en infeksjon innen nå, så mange mnd etterpå.

Du er nok gravid igjen <3
 
Så leit å høre at du mistet i uke 11! Jeg hadde også en MA, i uke 8, mistet i november.
Men disse testene er jo positive? :) selv om de er litt svake, så vil jeg ikke si de er så svake hvis du skulle hatt mensen i går! Og med tanke på symptomene dine høres det også ut som dette har gått veien! Gratulerer med positiv test! :D


Seriøst?? Kan dette være positive test?? Hadde veldig sterk strek ved forrige svangerskap! Blir superglad om den er positiv altså, men blir også bekymret pga symptomene jeg har.

Hva med blødningene? Brunt utflod? Tendenser til «klumper». Og de smertene er jo sterke til tider. Og det stikker og drar oppi dåsa! Kan det rett og slett være en tidlig spontanabort da?

Har vært mer sulten i det siste, men er ikke kvalm.
 
Disse testane vil eg absolutt sei er positive:woot:

Eg hadde ein MA i fjor vår. Gjekk med restar i 11 veker (!), men hadde eggløysing og mensen som normalt i løpet av den tida.
4 veker etter aborten hadde eg negativ graviditetstest.
Så vil tru det er ny graviditet som slår ut på testane dine:rolleyes:


Takk for svar! Så trist å høre at du også mistet Unner ingen å oppleve SA/MA. Og andre rundt glemmer, så føles veldig ensomt å stå i det!

Håper ikke de symptomene jeg har betyr at dette ender i enda en abort!!

Dette er en test fra noen dager siden, for å sammenligne:
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    18,8 KB · Visninger: 343
Så leit å høre at du mista ❤ når døde babyen? Og har du målt hCG eller tatt graviditetstester etterpå? Å ha hCG i blodet 10-12 veker etter SA er drøyt. Og når baby dør slutter kroppen å produsere hCG, så siden det var ma er det mulig enda lengre. Kanskje mulig, men svært lite trolig.

Eg hadde ma i uke 18 i sommer, blei gravid 6 uker etterpå og hadde ein del brun utflod og litt blod innimellom i begynnelsen av den nye graviditeten.


Takk for svar❤️ Pessimisten i meg tenker at dette må være rester eller starten på en ny abort, men optimisten i meg må tro at dette er en ny sjanse!

Om denne virkelig er positiv, noe jeg har litt vanskelig for å tro: Wow! :D

Babyen døde en gang mellom 7 og 8 uker. Veldig traumatiserende. Og midt oppi korona, fikk jeg heller ikke ha med partner.
 
Last edited:
Du er nok gravid igjen :Heartred Men ville tatt blodprøver med to dagers mellomrom for å se økning i HCG nivået hvis du engstelig pga. Blødningene :) Jeg hadde sterke smerter og blødninger i mitt forrige svangerskap og det gikk bra. Har hatt flere blødninger dette svangerskapet også, og er fortsatt gravid :) Krysser fingrene for deg :wav
 
Disse er positive:happy: håper det er ny spire og ikke hcg etter forrige graviditet som henger igjen:Heartred har du flere tester du kan ta de neste dagene så du ser om de øker?


Er bare å krysse fingrene da! Blir så redd pga de symptomene jeg har! Men hvordan vet man garantert om det er graviditet eller ikke da? Annen test eller fastlege?

Her er den testen for noen dager siden:

Vi har prøvd å bli gravide, men nekta å tro at det var graviditet når jeg kjente smerter og hadde blødning. Hadde ingen blødning forrige gang.
 

Vedlegg

  • B04C0429-5FCB-4AE0-A0DA-632F75D992A9.jpeg
    B04C0429-5FCB-4AE0-A0DA-632F75D992A9.jpeg
    26,6 KB · Visninger: 164
Du er nok gravid igjen :Heartred Men ville tatt blodprøver med to dagers mellomrom for å se økning i HCG nivået hvis du engstelig pga. Blødningene :) Jeg hadde sterke smerter og blødninger i mitt forrige svangerskap og det gikk bra. Har hatt flere blødninger dette svangerskapet også, og er fortsatt gravid :) Krysser fingrene for deg :wav[/QUOTE
 
Du er nok gravid igjen :Heartred Men ville tatt blodprøver med to dagers mellomrom for å se økning i HCG nivået hvis du engstelig pga. Blødningene :) Jeg hadde sterke smerter og blødninger i mitt forrige svangerskap og det gikk bra. Har hatt flere blødninger dette svangerskapet også, og er fortsatt gravid :) Krysser fingrene for deg :wav


Bare å krysse fingre og tær og alt! Etter et helvete forrige gang, er det lov å håpe at man har mer flaks denne gang! Og at disse symptomer ikke trenger å bety noe negativt. Man blir jo redd. :( ❤️
 
Takk for svar! Så trist å høre at du også mistet Unner ingen å oppleve SA/MA. Og andre rundt glemmer, så føles veldig ensomt å stå i det!

Håper ikke de symptomene jeg har betyr at dette ender i enda en abort!!

Dette er en test fra noen dager siden, for å sammenligne:
Ja det er noko dritt, men er i dag 7+1 og optimist for at denne gongen skal gå bra:rolleyes:

Den testen der fra nokre dagar sidan er jo negativ, så kan jo ikkje vere restar no med positive testar:woot: Trur eg drister meg til å sei gratulerer:joyful: Spottinga kan jo vere festeblødning? :rolleyes:
 
Ja det er noko dritt, men er i dag 7+1 og optimist for at denne gongen skal gå bra:rolleyes:

Den testen der fra nokre dagar sidan er jo negativ, så kan jo ikkje vere restar no med positive testar:woot: Trur eg drister meg til å sei gratulerer:joyful: Spottinga kan jo vere festeblødning? :rolleyes:


Hjernen min spretter opp og ned og hit og dit nå! Hihi! Åå, tenk om det var det?❤️ Kan oppdatere tråden her inne når jeg vet mer, for om det viser seg å være noe annet eller en graviditet, kan det hvertfall hjelpe noen andre i samme situasjon, som sitter med samme spørsmål :)
 
Hjernen min spretter opp og ned og hit og dit nå! Hihi! Åå, tenk om det var det?❤️ Kan oppdatere tråden her inne når jeg vet mer, for om det viser seg å være noe annet eller en graviditet, kan det hvertfall hjelpe noen andre i samme situasjon, som sitter med samme spørsmål :)
Ja gjer det:woot:
 
Vil tro du er gravid ja, når jeg ser testen for noen dager siden:happy: jeg hadde nok dratt til legen for å sjekke hcg-stigning for å være sikker:happy:
 
Back
Topp