Er pappaen like flink?

Han har ikke fått vise det enda, da lillejenta ikke er her før om 15 uker ;) men - som det høres ut, så er han utrolig klar for våkenetter og bæsjebleier ^^ sa jo at han kan få sove noen netter gjennom siden han blir å jobbe.. Han protesterte og sa han skulle stå opp om nettene og kose og skifte bleier minst like mye som meg! Og at han vil gjøre alt for lille baby og meg.. Så tror vi blir å fordele det veldig fint. Han har vært der for meg hver dag gjennom graviditeten, snakker og koser med magen hele tiden :)
Skal sies han har erfaring fra å være bonuspappa da eksen hans hadde 2 små barn! så han vet veldig hva han går til, mer enn meg kanskje.. Dette blir hans første ekte barn da, og mitt også.. Håper jo såklart vi klarer å dele på ansvaret veldig likt :)

Like flink, men vi er ikke like: Veldig ofte er det meg som lager nye regler og rutiner, men han er flinkere enn meg til å følge dem opp. Han er flinkere til å huske avtaler og treningstider, mens jeg har best oversikt over klær og utstyr. Jeg finner ut hvilken solkrem som er "best," men han husker å smøre ofte nok.
Høres ut som dere utfyller hverandre ganske bra :P :)

Ja, han har begrensinger pga sykdom, men ikke pga interesse eller evne.

Nja. Han bytter bleier, mater, står opp i helgene osv, men han tør ikke bade junior og han prater å koser ikke like mye som meg. Men han er flink nok syns jeg da. Hans første og min nr 3, så får bare la det gå tenker jeg. Han ringer hjem fra jobb hver dag for å høre hvordan det går, så han bryr seg virkelig, men på sin måte :)

Han er like flink, han hoppet rett i det når ungen kom til, til tross for at han knapt hadde holdt en baby før.

Han syns det er mer skummelt når de er babyer, men når de vokser til, er han super. Han kunne nok vært flinkere til å funnet på mer med de uten meg da. Hadde ikke gjort meg noe om han tok de med på besøk så jeg fikk huset for meg selv :p

Nei, det er han ikke. Han gjør det fordi han må, ikke fordi han har lyst. Han synes det er kjedelig og ender opp med å flekke opp mobilen straks ettåringen er på gulvet, prioriterer å sove lenge i helgene og sove litt lengre i ukedagene, levere sent i bhg og komme hjem sent så han knapt nok ser gutten. Og han skjønner ikke hvorfor han er mammadalt.

Jeg sørger for alt mat og utstyr er klart og i orden, og har ordnet med alt av permisjoner, stønader og bhg.

Ja, er vel i grunnen flinkere enn meg da det er han som har gått hjemme med han.

Det synes jeg han er :) Men på hver vår måte! Han er kjempeflink til å ordne praktiske ting (flasker/sterilisere disse, rydde, vaske klær) og til å ta han på natt og stå opp med han, flink til å leke og legge til rette for at jeg har overskudd til å gjøre en best mulig jobb med gutten vår når jeg er i permisjon. Det er jeg som ordner det meste av andre praktiske ting som mat, helsestasjon, innkjøp til gutten vår. Vi begge leker og synger for han, men forskjellige leker og sanger :-)

Vi er flinke på forskjellige ting.. Han er en leken pappa som gjerne sitter på gulvet med dem. Men jeg gjør alle stell,matlaging osv..

Kan vel ikke akkurat si det nei.. Hadde troa i starten, men forsvant ganske fort. Litt sånn komiker i livet til småen, ellers gjør han det han blir bedt om.

Nei, absolutt ikke. Altså han er omsorgsfull, og liker å holde på mest mulig med barna, og har selvfølgelig aldri hatt problemer med mat eller bleieskift. Men det er jeg som holder oversikt, tar ansvar, vet hva de trenger, oppdager når de får nye behov, vet nøyaktig hva de forstår og ikke forstår, samarbeider med skole og barnehage, sørger for at hverdagen går på skinner, osv.
Akkurat som her. I tillegg er han litt mer lat og sløv med rutiner. Mer tv og utskeielser, for at han skal få slappet av litt ekstra på sofaen.

Min mann sier rett ut at babyer får han liksom ikke til, så når barna er nyfødte og frem til et par år har nok jeg hovedansvaret. Når de har vokst litt til er han fantastisk:happy:.

Han kan ikke amme.
Ellers kan han ta seg av en baby like godt som meg.
Nå som de er større er ikke amming et argument, og selv om vi er forskjellige er han like god forelder som meg ja.

Det synes jeg han er :) Men på hver vår måte! Han er kjempeflink til å ordne praktiske ting (flasker/sterilisere disse, rydde, vaske klær) og til å ta han på natt og stå opp med han, flink til å leke og legge til rette for at jeg har overskudd til å gjøre en best mulig jobb med gutten vår når jeg er i permisjon. Det er jeg som ordner det meste av andre praktiske ting som mat, helsestasjon, innkjøp til gutten vår. Vi begge leker og synger for han, men forskjellige leker og sanger :-)
Akkurat som om jeg skulle sagt det selv! ☺

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Nei. Babyer er ikke hans greier, og han kan lite om rutinene til lillebror. Han er flinkere med vesla som er 3,5 år, og han har sagt selv at han gleder seg til han kan ta med ungene ut og fiske osv, altså når de blir endel eldre. Da tror jeg han kommer til å være med på hjemmebane.

Back
Topp