Er pappaen like flink?

spirelitens

Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
Er pappaen like flink med barnet/barna som det du føler du er? Helt ærlig.

Her har han tatt initiativ fra dag 1. Han har på en måte overrasket meg positivt, samtidig som det egentlig ikke var overraskende. Han er utrolig omsorgsfull og god <3 og utrolig flink med datteren vår <3 han er iallfall ikke noe dårligere enn meg.

Helt klart. Han har gjort det samme med ungene som jeg har gjort bortsett fra å amme dem :-P
Jeg har tatt netter da, jeg takler det bedre enn han ;-)

Mannen er fantastisk med sønnen vår. Helt ut av en annen verden. Jeg hadde mine tvil i starten når han heller ville sove lenge før jobb enn å stå opp for å hilse på lilleputt, men det endret seg fort :-)

Helt klart :) han er fantastisk med lille N :D

Helt klart. Han har gjort det samme med ungene som jeg har gjort bortsett fra å amme dem :-P
Jeg har tatt netter da, jeg takler det bedre enn han ;-)

Godt du tok deg av ammingen :D jeg tror vel det er det eneste området vi er ganske overlegne på. He he he!!

Han er absolutt like flink.
Eller å ordne håret på snuppa er han ikke så god på :p

Nei. Han er elendig med små barn. Begynner nå å bli flink med storebror på nesten 3 år. Men kan ikke ha ansvar for lillebror på 8 mnd.

Jepp! Like mye hans barn! Han er ikke begeistret for bæsjbleier, men skifter de og.

Ja, absolutt :)

Ja! Han er super! Vi deler på alt , men han er mye flinkere enn meg til å stå opp på natta hvis mini våkner. Så han tar mer enn meg sånn sett ;)

Jeg gjør en del mer enn ham. Må liksom spørre for å få hjelp. Han er relativt flink med junior på 14 mnd, men har fortsatt en vei å gå. Mini på 2,5 mnd er på en måte blitt helt og holdent mitt ansvar. Han skifter til nød bleier og sover med henne. Han sitter med henne litt hver dag.
Han syns det er litt vanskelig siden hun ble født prematur, også trives hun aller best hos meg.

Langt i fra. Han aner ikke rutinene hennes, hvilke bleier hun bruker eller noe. Men jeg er kjempeflink, hurra for meg :P

Selv om vi er uenige om hvordan en del ting skal gjøres, så er han flink. Jeg har hovedansvaret, han er ikke så interessert i pappaperm og sånt, men han er flink til å ta med storesøster ut på tur og på lekeplasser. Han sørger for mat og er flink til å holde på rutinene, skifter bleier og koser og klemmer. Har nok ikke noe å klage på, selv om det hender jeg gjør det. Jeg må bare la han gjøre det på sin måte. Hadde jeg av en eller annen grunn ikke vært her, så hadde barna overlevd og hatt det fint med pappaen sin. De hadde spist mer godis og mindre grønnsaker enn jeg ønsker, de hadde ikke vært så pent kledd eller hatt orden på håret, de hadde badet langt sjeldnere og ikke hatt orden i barnehageskuffen sin, og det hadde vært mye mindre kos (ikke kos og klemmer, det har han masse av, men sofakos, varm drikke ute, koselige skogsturer, sosialt med besteforeldre osv). Men de hadde klart seg helt fint. Han elsker barna sine. :)

Tror han syns det var litt skummelt de første dagene :) sånn med å holde, kle på og løfte henne. Tror han var redd for å brekke henne i to :P men nå er han super flink.
Skifter bleie fortere enn det jeg gjør hvertfall :D

Nei. Jeg gjør det meste. Men på morran i helgene så lager de frokost sammen. Er jeg som veit når bleier skal skiftes og når hu trenger mat, hva hu liker osv. Men så liker ikke han for små barn og hu er 2 nå. Så kanskje der blir bedre. De misforstår hverandre ganske ofte også.

Han er mye flinkere enn meg med 5 åringen :p de leker mye sammen Osv, og liker de samme lekene (turtles actionfigurer, Playstation, lesing, musikk :p) han er skikkelig pappadalt, men det er jeg som må ordne og organisere hverdagen, der er han et skikkelig surrehode. Med han på 2 mnd er han ikke like involvert.

Lille er 9,5 mnd og til nå har jeg gjort hoveddelen... Nærmer seg fort pappaperm så da skal han få prøve seg ;)

Flink å leke med ho da :-)

Like flink, men vi er ikke like: Veldig ofte er det meg som lager nye regler og rutiner, men han er flinkere enn meg til å følge dem opp. Han er flinkere til å huske avtaler og treningstider, mens jeg har best oversikt over klær og utstyr. Jeg finner ut hvilken solkrem som er "best," men han husker å smøre ofte nok.

Nei, absolutt ikke. Altså han er omsorgsfull, og liker å holde på mest mulig med barna, og har selvfølgelig aldri hatt problemer med mat eller bleieskift. Men det er jeg som holder oversikt, tar ansvar, vet hva de trenger, oppdager når de får nye behov, vet nøyaktig hva de forstår og ikke forstår, samarbeider med skole og barnehage, sørger for at hverdagen går på skinner, osv.

Back
Topp