Er mannen din flink?

Han er kjempeflink! Han har tatt seg av mesteparten av oppussingen av rekkehuset vårt. Eneste som er litt dumt er at han har en tendens til å begynne på et nytt prosjekt før d forrige er fullført. Så d betyr at d er endel lister og småplukk som kunne ha vært gjort :p

Flink ?!
Tar det som en selvfølge at 2 voksne mennesker bidrar på lik linje i hjemmet jeg.
Så ordet "flink" blir helt feil å bruke.

MEN 8-åringen i huset er derimot flink, han er flink til å gjøre pliktene sine :-)

Flink ?!
Tar det som en selvfølge at 2 voksne mennesker bidrar på lik linje i hjemmet jeg.

MEN 8-åringen i huset er derimot flink, han er flink til å gjøre pliktene sine :-)
Hehe, enig. Selv om ikke 7 (snart 8)- åringen er "flink" han heller.. Han hjelper til, men sier heller "Tusen takk for hjelpa, nå ble jeg glad for at jeg slipper å gå med søpla" istedet for at "så flink du er!". (har gått på en familiær "flink"-smell, der søskenbarn blir satt opp mot hverandre i "flinkhet"..)

Ja, vi bruker sjelden ordet flink til barna.
Men ville bare vise et poeng i kommentaren min ;-) :-D

Flink ?!

Synes det er fint jeg at man ikke hele tiden har høye forventninger til den andre og at man faktisk legger merke til hva den andre gjør og setter pris på dette!
Jeg blir veldig glad når min samboer ser at har jeg har vasket badet i dag, om han da f.eks sier så flott at du gjorde det. Så betyr det mye for meg og vet han også setter pris på å bli sett. Det betyr ikke at vi ikke er likestilte i forholdet vårt, men det betyr at man ser hva den andre bidrar med!
Jeg skjønte godt hva ts ville fremtil uten å kverulere på det..

Synes det er fint jeg at man ikke hele tiden har høye forventninger til den andre og at man faktisk legger merke til hva den andre gjør og setter pris på dette!
Jeg blir veldig glad når min samboer ser at har jeg har vasket badet i dag, om han da f.eks sier så flott at du gjorde det. Så betyr det mye for meg og vet han også setter pris på å bli sett. Det betyr ikke at vi ikke er likestilte i forholdet vårt, men det betyr at man ser hva den andre bidrar med!

Okay :-D (y)

....skrev aldri at jeg ikke roser mannen min, gjor jeg vel ? ;-)

Okay :-D (y)

....skrev aldri at jeg ikke roser mannen min, gjor jeg vel ? ;-)

Du skriver at du tar det som en selvfølge at to voksene bidrar hjemme og ordet flink blir feil å bruke.
Jeg skjønner ikke hvorfor du henger deg sånn opp i ordet om du alikevel setter pris på det han gjør.
Det er ikke alle menn som kan skru biler f.eks og det er ingen selvfølge for meg at min mann gjør det og kan han det så er han flink til det, samme med oppussing av hus, er ikke alle som får til det heller og jeg må si at min man er flink til det også.
Hvordan blir det feil? Og hvordan kan man ta det som en selvfølge at noen kan dette? Er ikke bare vaskehus hi spør om.

Du skriver at du tar det som en selvfølge at to voksene bidrar hjemme og ordet flink blir feil å bruke.
Jeg skjønner ikke hvorfor du henger deg sånn opp i ordet om du alikevel setter pris på det han gjør.
Det er ikke alle menn som kan skru biler f.eks og det er ingen selvfølge for meg at min mann gjør det og kan han det så er han flink til det, samme med oppussing av hus, er ikke alle som får til det heller og jeg må si at min man er flink til det også.
Hvordan blir det feil? Og hvordan kan man ta det som en selvfølge at noen kan dette? Er ikke bare vaskehus hi spør om.

Åja :-D

Tja husarbeid er han flink til hvis han vil/må :-P men det må jeg ærlig talt innrømme jeg ser på som en selvfølge, da vi faktisk bor her sammen. han er ikke spesielt handy derimot, men har mange andre gode egenskaper ;-)

Enig med deg :) En ting er å ta ut av oppvaskmaskina liksom. Vet ikke om d kan graderes som flink eller ikke, men at mannen min på egen hånd totaltenoverer rekkehuset vi bor i, ja da er han flink. Superflink faktisk! :D

Her har jeg en som kan være en smule overivrig på å få ting gjort, spesielt oppussing o.l. Alarm på helg for å komme opp i rett tid og få mest mulig ut av dagen..
Er som regel jeg som lager mat, hvis ikke kan vi ende opp med kjøttdeig og ris :p
Vi er begge veldig ryddige, men husvasken er det vel også jeg som i all hovedsak tar meg av, men han er ikke vanskelig å be :) Er jo det minste jeg kan gjøre når han tar seg av alle "mannetingene" som å fikse ting i huset, pusse opp, vaske biler/bytte dekk osv. Han sitter lite i ro for å si det slik ;)
Når babyen kommer har vi en avtale om at han tar morgentimene på helg da han er et A-menneske, og jeg tar kvelds/nattetimene da jeg er et B-menneske ;) Men blir jeg som tar det meste på natt/morgen når han jobber, og motsatt når han går i permisjon ;)

Enig med deg :) En ting er å ta ut av oppvaskmaskina liksom. Vet ikke om d kan graderes som flink eller ikke, men at mannen min på egen hånd totaltenoverer rekkehuset vi bor i, ja da er han flink. Superflink faktisk! :D

Det er jeg enig med deg! Jeg synes min samboer er superflink som hiver seg ut på oppgaver i huset som han aldri har gjort før og mestrer det!
Han har aldri helt troen på seg selv når jeg stadig finner på proskjekter i huset og han mestrer de! Jeg blir super stolt av han og han er kjempe flink :D Vet ikke hvor man kan bruke ordet flink om det ikke er da :o

Min mann er hushjelp hjemme hos oss. Vasker huset og står i. Noen ganger trenger han en påminnelse, men resultatet blir bra. Han henger opp tøy og bretter/legger på plass, og nå er han i hardtrening for å lære seg den nye vaskemaskinen vår. Jeg lager stort sett alltid middag da han er sånn som svir tomatsuppe og sånt :P :P men så tar han av bordet. Syns det er deilig at fordelingen er 80/20 altså. Blir nok litt mer jevnt når lillegutt er født. Kanskje :P

Frasen "han kan hvis han vil" passer veldig godt her, i hvert fall når det gjelder husarbeid og barn.
Han er dog handy og veldig flink med opppussing, biler og sånt. Eneste er at han er ordentlig TREG.

Ja han bidrar i hjemmet gjør mer med huset på utsiden men det må også gjøres enten av ham eller andre. Foreløpelig flink med sønnen vår også, han elsker å bruke tid med ham, og tar han gjerne ifra fanget mitt for å kose med ham, er bare to mnd gammel....

Back
Topp