Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hehe, enig. Selv om ikke 7 (snart 8)- åringen er "flink" han heller.. Han hjelper til, men sier heller "Tusen takk for hjelpa, nå ble jeg glad for at jeg slipper å gå med søpla" istedet for at "så flink du er!". (har gått på en familiær "flink"-smell, der søskenbarn blir satt opp mot hverandre i "flinkhet"..)Flink ?!
Tar det som en selvfølge at 2 voksne mennesker bidrar på lik linje i hjemmet jeg.
Så ordet "flink" blir helt feil å bruke.
MEN 8-åringen i huset er derimot flink, han er flink til å gjøre pliktene sine![]()
Min har ingen slik unnskyldning, så da var det nok ikke samme samboer alikevelMEEN nå går jeg hjemme 100% så føler husarbeidet er min jobbmen skulle ønske han tok litt mer ansvar for barna
![]()
Flink ?!
Tar det som en selvfølge at 2 voksne mennesker bidrar på lik linje i hjemmet jeg.
Så ordet "flink" blir helt feil å bruke.
MEN 8-åringen i huset er derimot flink, han er flink til å gjøre pliktene sine![]()
Synes det er fint jeg at man ikke hele tiden har høye forventninger til den andre og at man faktisk legger merke til hva den andre gjør og setter pris på dette!
Jeg blir veldig glad når min samboer ser at har jeg har vasket badet i dag, om han da f.eks sier så flott at du gjorde det. Så betyr det mye for meg og vet han også setter pris på å bli sett. Det betyr ikke at vi ikke er likestilte i forholdet vårt, men det betyr at man ser hva den andre bidrar med!
Jeg skjønte godt hva ts ville fremtil uten å kverulere på det..
Okay :-D (y)
....skrev aldri at jeg ikke roser mannen min, gjor jeg vel ? ;-)
Du skriver at du tar det som en selvfølge at to voksene bidrar hjemme og ordet flink blir feil å bruke.
Jeg skjønner ikke hvorfor du henger deg sånn opp i ordet om du alikevel setter pris på det han gjør.
Det er ikke alle menn som kan skru biler f.eks og det er ingen selvfølge for meg at min mann gjør det og kan han det så er han flink til det, samme med oppussing av hus, er ikke alle som får til det heller og jeg må si at min man er flink til det også.
Hvordan blir det feil? Og hvordan kan man ta det som en selvfølge at noen kan dette? Er ikke bare vaskehus hi spør om.
Synes det er fint jeg at man ikke hele tiden har høye forventninger til den andre og at man faktisk legger merke til hva den andre gjør og setter pris på dette!
Jeg blir veldig glad når min samboer ser at har jeg har vasket badet i dag, om han da f.eks sier så flott at du gjorde det. Så betyr det mye for meg og vet han også setter pris på å bli sett. Det betyr ikke at vi ikke er likestilte i forholdet vårt, men det betyr at man ser hva den andre bidrar med!
Jeg skjønte godt hva ts ville fremtil uten å kverulere på det..
Enig med degEn ting er å ta ut av oppvaskmaskina liksom. Vet ikke om d kan graderes som flink eller ikke, men at mannen min på egen hånd totaltenoverer rekkehuset vi bor i, ja da er han flink. Superflink faktisk!
![]()