Er mannen din flink?

Han er kjempeflink! Han har tatt seg av mesteparten av oppussingen av rekkehuset vårt. Eneste som er litt dumt er at han har en tendens til å begynne på et nytt prosjekt før d forrige er fullført. Så d betyr at d er endel lister og småplukk som kunne ha vært gjort :p

Høres kjent ut :P litt lei av å mase for at ting skal bli fullført ;)

Blitt enda flinkere enn før til å ta unna ting i huset etter lille kom, av sånne hverdagslige ting...

Ja, han er fantastisk flink! :D
Jobber mer enn 100% som bilmekaniker, og tar mye her hjemme. Lager ofte middag. Tar alt av uteting, måker snø, ordner med ved. Bygger veranda og ordner slike ting uten problemer! :D Handyman! :D

Husarbeid så har han noen faste ting, oppvaskmaskina blant annet, men ellers må jeg som regel be han om ting, men han gjør det han bli bedt om ;)

Han e flink å
Stå upp med barnen om natten. Skifta på de å legge 2 åringen. Men husarbeide nei de e fan ikke flink på

Så flinke alle mennene her er da! :D ser ikke problemer med å bruke ordet flink da vi alle har egne syn på hva som forventes av oss og menn og at familier ofte har arbeidsfordeling som passer for dem. Men tror jammen det mannen her leste tankene mine i dag! Han ordnet middag, rydda å vaska kjøkkenet, hadde mye kvalitetstid med barna å hjalp dem å rydde opp lekene OG han gikk laaaaang tur me bikkja:D Han dro til å med frem støvsugern å vaskefilla å vaska rommet sitt:eek: Det ene rommet i hele huset jeg nekter å røre fordi det er utelukkende hans rot der:p

Flink å lage mat, legge sammen klær og rydde de få gangene han får rydde kikk ;) Ellers gjør desverre jeg det meste...

Ja. Absolutt super! Lager middag 5-7 dager i uken, står nesten alltid opp med barna, gjør mye husarbeid/vasker bad etc. Klær tar jeg meg av, pga jeg er litt nøyere med farger :-D

Skifter bleier/hjelper eldste på do også. Og ikke bare meg heldigvis :-) :-)

Vi deler på å lage middag, og han er flink til å hjelpe med støvsuging og støvtørk. Ellers er han ikke noe praktisk av seg når det kommer til reparering/bil/snekring/hus generellt. Men er fornøyd jeg :P

Flink....
Vel jeg forventer at han tar sin del, vi har valgt dette livet sammen og jeg har en superkrevende jobb samt at jeg studerer i tillegg...
Hadde det ikke vært slik hadde jeg nok heller ikke valgt å få barn med han... Mitt råd til TS er å ta deg noen dager fri når han har friuke, la han kjenne litt på det at han har ansvar..

Ja. Han er kjempe flink når han har tid. I perioder jobber han ekstremt mye. Han har alltid tid til barna selv hvor sliten han er. Tar de med ut slik at jeg får unna husarbeid, eller bare for at jeg skal få litt tid alene. Jeg er ofte alene med barna på ettermidagstid. Vi samarbeider godt og all oppussing gjør vi sammen. Vårt forhold er kanskje litt gammeldags i og med at jeg tar det meste av husarbeid, men det funker for oss :)

Veldig flink, vasker og bretter alt av klær. Tar kjøkkenet etter middag, tar ut bosset, tar det ned i veien når det skal tømmes.
Resten tar jeg,men han hjelper vis jeg spør eller vis jeg er dårlig.

Min mann er veldig handy og er ikke redd for å ta i et tak. Husarbeid og barna er begges ansvar!

Han er en typisk TTT, ting tar tiiiiid:D
Men klager absolutt ikke på han altså, vi alle er forskjellig! Jeg liker at ting blir gjort på min måte og når JEG syns det, men det kan jeg jo ikke forvente at han mener akkurat da:)

Han er ikke veldig handy og ringer heller etter servicetjenester. Når det gjelder vasking og rydding gjør han det han det som trengs.
Men vi gjør ting litt forskjellig. Jeg vil gjerne vaske ferdig før vi går ut, han vil heller ta det senere for å gå fortere ut med barna.

Mannen her i huset er flink på sin måte :-) Det er enklest når han kommer på ting selv, for hvis jeg vil ha han til å gjøre noe så må jeg gjerne maaaaase en stund før det blir ;) Vi har så langt hatt en arbeidsfordeling vi har vært enige om og som har fungert veldig fint. Jeg tar husarbeid og middag på hverdager. Han tar det som må repareres og fikses rundt om, i tillegg til at han gjør alt utearbeid typ snømåking, gressklipping og bilstell (noe som er en del arbeid siden vi er opptatt av å ta vare på bilene våre:p) og hjelper til inne i helgene. Etter vi fikk baby i hus er ting snudd litt på hodet og han må bidra med en del ting som jeg vanligvis tar meg av. Det fikser han fint, selv om han har litt andre "grenser" for hva som er akseptabel mengde rot, og er mer en skippertaksperson enn meg.. så vi må tilpasse oss litt begge to, og møtes på midten :D Men jeg er mer enn fornøyd med mannen min, han gjør absolutt sitt beste og jeg er nok litt for kravstor av og til :D

Det er jeg enig med deg! Jeg synes min samboer er superflink som hiver seg ut på oppgaver i huset som han aldri har gjort før og mestrer det!
Han har aldri helt troen på seg selv når jeg stadig finner på proskjekter i huset og han mestrer de! Jeg blir super stolt av han og han er kjempe flink :D Vet ikke hvor man kan bruke ordet flink om det ikke er da :o

Vil påstå at ordet flink er veldig riktig i slike situasjoner :)
Her er det vel jeg som hadde tatt ansvaret for oppussing f.eks, men han er som regel den som skrur bil selv om han ikke har gjort det før, og prøver seg frem og undersøker hvordan drt skal gjøres. Da er han flink :)

Når det kommer til husarbeid så tenker jeg det er greit at det blir lagt merke til, og at man roser hverandre litt for at det faktisk er gjort, men der er det vel ikke helt riktig med ordet flink syns jeg.
Men så er det jo bare et ord og da, så man kan vel da også si at vi er like flinke om vi tar oppvaska som om mannen gjør det f.eks:D
Viktig med litt ros i hverdagen, selv om det er noe som egentlig ikke er vanskelig å få til :)

Flink....
Vel jeg forventer at han tar sin del, vi har valgt dette livet sammen og jeg har en superkrevende jobb samt at jeg studerer i tillegg...
Hadde det ikke vært slik hadde jeg nok heller ikke valgt å få barn med han... Mitt råd til TS er å ta deg noen dager fri når han har friuke, la han kjenne litt på det at han har ansvar..
Viss jeg gjør det så kommer vi til å forsvinne i rot. Han stiller ikke høye krav til hvordan huset skal se ut. Jeg hater rot å skitt:p

Back
Topp